Recenze

10 Majitel

Mercedes-Benz SL SL600

9,17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz SL, foto 1 Mercedes-Benz SL, foto 2 Mercedes-Benz SL, foto 3 Mercedes-Benz SL, foto 4 Mercedes-Benz SL, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta žehlička Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:103000 palivo: benzin počet válců: 12 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 5987 výkon [kW]: 290 kroutící moment [Nm]: 560 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,1 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 15

Popis vozu

Začnu asi trošku neobvykle, auto pro mě vždycky znamenalo přemísťovadlo a moje nároky na něj kladený byly hlavně v rámci spolehlivosti a rozumných provozních nákladů.

Měl jsem jenom jednu vyjjímku, jedno auto, který jsem chtěl snad od chvíle, kdy ho představili.. Několikrát ročněj jsem několik let po sobě procházel mobile.de a ostatní servery a koukal a kochal se.

Vloni jsem ale zahlédl v autobazaru poblíž bydliště jedno na první pohled hezký auto. Říkal jsem si, že v neděli stejnak nemám co dělat a vydal jsem se na prohlídku. Auto bylo vrak i za zlomkovou cenu oproti inzerci. To ale nebylo podstatný, já už věděl, že Mercedes SL musím mít...

Následovalo několik prohlídek autobazarů v ČR, párkrát se o mě pokoušel infakrt a několikrát se mi otvírala kudla v kapse když jsem poslouchal různé historky a osudy všemožných vraků. Po vánocích jsem nad tím zlomil hůl a začal znovu prohledávat mobile.de. Do hledáčku se mi nakocen dostalo auto, které mi dnes říká pane.

Dlouho jsem zvažoval motorizaci, 300-24v/320 nejde špatně, ale na roadster to není, 500 je ideální, ale mně to bylo málo. Motor m120, tedy první poválečná v12 od MB, mě učaroval. Težko říct, jestli počtem válců a nebo tím, že si ho vybral Pagani do Zondy..

Takže jsem dorazil k pánovi, co prodával SL600 do Německa. Teploměr ukazoval mínus dva stupně, proletoval sníh a byla mlha. No prostě ideální počasí na roadster. Už cestou jsem si říkal, že musím být úplnej blázen, když hodlám utratit takový peníze za tak starý auto. Tyhle myšlenky mě přešly po usednutí za volant. Auto vypadalo slušně, bez známek havárií a bylo v něm vše původní. Na budíku asi reálnejch 98tis. km. Projel jsem ho a za pár dní v něm seděl na cestě zpět do ČR.

No, tou cestou to teprve začalo. Asi po 100km se mi rozsvítila kontrolka ASR... Zaslechl jsem něco o odcházejících kabelových svazcích motorů u některých Mercedesů ze začátku 90. let. Doufal jsem, že to nebude můj případ. Záhy jsem zjistil, že kabelový svazky na v12 hravě přesáhnou 100tis. kč. Žehlička následně prošla výměnou všech provozních kapalin, části managementu motoru, kabelových svazků, "drobných" detailů a všeho, na čem se podepsal zub času. Suma sumárum stál servis skoro totéž co pořízení auta. A to se vůbec nešahalo do mechaniky motoru a na autě se nakonec neukázala jediná známka havárie. Během oprav jsem chtěl auto několikrát prodat a několikrát jsem vracel občanku a hlásil se do blázince... Minulý vlastník byl starší pán, kterého evidentně v Mercedesu (kde auto servisoval) varovali, že se blíží velké servisní výdaje tak to prodal..

Nicméně, vydržel jsem a auto dotáhl do plně funkčního stavu. Vyzvedl jsem si ho při slunečném jarním odpoledni a po prvním kilometru stání v koloně jsem přestal myslet na to, co to stálo. Během oprav jsem ještě sehnal originální autorádio a nakonec kontroverzní kola Brabus Monoblock II, sice jsem původně chtěl nechat originální půlměsíce, ale tyhle kolotočářský Brabusy jsem musel mít...

K popisu jízy a motoru:
Motor má skoro 400koní a krouťák 560Nm, říká se, že kolem 1300 otáček disponuje kolem 500Nm. Jedná se o šestilitrovou 48 ventilovou V12. Nebudu tu psát, za jak dlouho to zvládne Prahu-Brno či něco podobnýho, protože to není důvod, proč jsem si auto koupil. Je mi to jedno. Nicméně, do stovky to jede podobně jako Passat 3,6fsi, pak se projeví síla motoru a auto začne mít přesilu. Kolem 160km/h to chytne saze a opravdu jede. Potkal jsem načipovanou RS oktávku (RS III, tuším 280 koní), žehlička na ní do stovky ztratila asi dvě dýlky auta, kolem 150km/h jsem ji předjel. Každopádně, tohle jsem si vyzkoušel během prvních dvou nádrží, pak mi došlo, že auto od toho není. Není to sportovní a ani být nemělo, nejlepší je toulat se krajinou s větrem ve vlasech rychlostí kolem stovky. Spotřeba se pohybuje mezi 13litry (převážně dálnice a silnice první třídy s dodržením limitů a nataženou střechou), přes 15l (bez střechy kombinace mimo větší města) až po 20-25 litrů ve městě. Víc než 25 to neukázalo ani při popojíždění v kolonách. Olej to nežere.

Po sezoně bezproblémovýho ježdění auto přichystám na zimní spánek, najelo za rok asi 3500km.
Koupě nelituju a dokud budu mít co jíst, žehličku neprodám. Další takový auto si ale asi dlouho nekoupím..
Na příští rok si koupím nový gumy a musím vyřešit povrzávání nečeho na nerovnostech bez střechy. No a možná rozdělovače, už jsou takový ochozený..

Takže jsem už do toho spadl také, auto už pro mě není jen možnost jak se přepravit, ale černá díra na peníze a zábava..

Silné stránky

-podvozek, auto je na stavitelným (originálním) hydraulickým podvozku, který umí měnit jak výšku tak tuhost. Díky tomu je to pohodlný jak se na roadster sluší

-motor, sice pořádně načipovaná R4 v nějaký malý potvoře pojede stejně, ale ten zvuk když auto řadí v plnejch trojku stojí za to

-klid v kabině i při stažený střeše, oproti levnějším současným kabriům je tohle úplně jinde

-jízdní pohodlí,kombinace podvozku a sedaček

-reakce na plyn, auto nemá turbodíru a reaguje opravdu hned

-brzdy, na svůj věk to fakt slušně brzdí

-s hadrtopem klid i ve vyšších rychlostech

Slabé stránky

-převodovka, řadí hezky sametově a neškube, ale je to hrozně pomalý a hoří v tom snad polovina výkonu motoru. To se s novým DSG fakt srovnat nedá. Odpovídá to ale době..

-motor je složen ze dvou 300/24v, má to dvě řídící jednotky, dvě váhy vzduchu a dvě škrtící klapky. Je to sice spolehlivější než soudobé BMW, ale ne o moc.

-auto se ve městě přehřívá, jednak ten motor je fakt monsturm a pak ztrátama v automatu. Když je fakt vedro, auto se rozpálí celý. Nejde tedy o to, že by se to neuchladilo. Ale když zastavíte na červený a foukne vám vítr dovnitř ten horkej vzduch z motoru, nepomůže ani klima. Krom toho se zahřívá středovej tunel. A jezděte v kabriu s puštěnou klimou..

-na autě jsou neoriginál katalyzátory, kvůli kterým je to i na původním výfuku hlasitější. Originály stojí přes 60tis. Kč a to jsem dát nechtěl. A jezdit bez nich nehodlám, nejsem sice žádný ekolog, ale smrdět pod nos ostatním nemusím

-řízení je pořád takový mercedeso-lodní. Po výměně tlumiče řízení, stabilizátoru a všeho možnýho je to pořád takový jiný než dnešní auta. Zvykl jsem si na to ale.

-nevím jak se to chová na sněhu, ale na vodě je to peklo. Buďto přichází o trakci přední náprava v kolejích vody a nebo zadní plynem. No, 4x4 to není.

-při vyšších rychlostech je přes plátěnou střechu vevnitř hluk.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Modlím se, abych tam dlouho nemusel. Ale to nejhorší mám snad za sebou...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

No, pán auto prodal pět minut před dvanáctou...
Nakonec ale auto jezdí za cenu nižší, než jsou hezký v inzerci, takže to asi nebyl špatnej kup

 


Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

po opravě vše funguje, zbytek ukáže čas

praktičnost
10

telefon, počítač a věci pro dva na víkend s emi tam vejde

prostornost
8

na kabrio slušná..

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9

je to mercedes no :/

náhradní díly
10

vše dostupné..

výkon motoru
10

dostatečný

spotřeba
10

úměrná

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluMercedes-Benz SL R129 (1989-2001)
Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor

Konečně pořádné a neohleděné auto, řekli jsme si v…

Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A

Oficiálně bylo „Áčko" představeno letos na ženevském…

 





Blesk.cz

Dáda Patrasová o usmiřování s Felixem: Nikdy nepřestal být můj muž!

Dáda Patrasová o usmiřování s Felixem: Nikdy…

Čert aby to spral! Vyzná se vůbec někdo v tom, jak to vlastně chodí u Slováčků doma?! Rozumí někdo téhle fotce,…

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí uživatele Facebooku

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí…

Zvláštní chyba se v posledních dnech objevila mnoha lidem na Facebooku. Začaly jim znovu přicházet zprávy, které…

 

iSport.cz

Sterling terčem rasistických útoků. Z podílu obvinil i bulvár

Sterling terčem rasistických útoků. Z podílu obvinil…

Anglický křídelník Manchesteru City Raheem Sterling se během sobotního zápasu 16. kola Premier League na hřišti…

SESTŘIH: Sparta - Teplice 0:1. Letnou zněl pískot, domácí šokoval Moulis

SESTŘIH: Sparta - Teplice 0:1. Letnou zněl pískot,…

Fotbalisté Sparty ani v 18. kole první ligy neukončili své trápení a doma s Teplicemi prohráli 0:1. Jedinou…

 

Reflex.cz

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech. Drsné snímky ukazují život mentálně postižených Indonésanů

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech.…

Budova, kde se „léčí“ desítky Indonésanů trpící různými duševními nemocemi, nepřipomíná nemocnici, nýbrž…

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda, samá velká pátrání

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda,…

V kinech teď pořád někdo něco hledá. Krásnou sousedku, padoucha šéfujícího městu na kolečkách, vánoční světlo,…