Recenze

8 Majitel

Škoda Superb Superb 2,0 TSI DSG 4x4

9,11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta nepoužívám Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 200 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 650 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

O Kodiaqa byl velký zájem a tak po prvních pár kilometrech v něm jsem si měl vybrat další. Musel to být Superb, takže jsem řekl, že chci 206kW TSI a jinak je mi všechno jedno. Dorazil tedy 206kW 4x4 DSG Sup ve LaK specifikaci s velmi slušnou porcí další výbavy. Tohle auto je opravdu v “plný”. Aktuálně mám již třetí za sebou a liší se akorát tím, jestli mají nebo nemají nezávislé topení a akustická okna. Poslední má i digitální přístrojový štít.

Pokud vás popis výbavy nezajímá, přeskočte celý odstavec k jízdním vlastnostem.

Když už jsem u toho, o výbavě pár slov tady napíšu. Ze začátku jsem si hrozně dlouho (snad 40tkm) zvykal na velkou navi s kompletně dotykovým ovládáním. Není to sice můj šálek kávy, ale nechci se už ke kritice všeho dotekového vracet. Co mi vadí trošku víc je pomalejší odezva z pozice Home do navi.
Canton tu hraje lépe než v Kodiaqu a už to není taková ostuda. Skleněná střecha je mnohými odsuzována za vrzání a přidanou váhu na střeše. Ale je to hezká a praktická věc. Můžete ji nechat pootevřenou na parkovišti a auto se tolik nezahřeje. Za jízdy mi nevadí jezdit v okreskových rychlostech s otevřenou. Pochvalu si zaslouží na poměry třídy nadprůměrná sedadla. Masáž je sice jako obvykle k ničemu, ale to větrání je fakt výborná věc. Boční vedení je takový prostě na jinou klientelu, než jsem já. Vážím skoro 100kg a mám 190cm, ale abych si opřel oba boky mi ještě několik centimetrů chybí. Nelze ale říct, že by tam člověk lítal jako nudle v bandě. Oproti základním sedačkám v C/A4 je to jistě lepší. BMW mi moc nevyhovují, takže neporovnávám. Vůbec na poměry Škodovky jsou to velmi dobrý sedačky. Vypadají sice stejně jako v základním Supovi, ale dal bych ruku do ohně, že jsou tvarována jinak. Oproti VW ale nenabídnou předozadně stavitelnou hlavovou opěrku a možnost prodloužení sedáku. Shodou náhod se mi podařilo strávit za den v autě skoro 1800km a vylezl jsem z toho až překvapivě nerozlámanej a hlavně s suchejma zádama. Nezávislé topení je výborná věc, jeho funkce je zřejmá a je to radost s tím v zimě jezdit. Akustická okna určitě za ty peníze stojí, hluk na předních sedadlech tím klesá někam na úroveň auto o třídu výše (pochopitelně bez aku oken).
Funkce asistentů tu byla popsána už několikrát, takže jenom ve zkratce kombinace adaptivního tempomatu s držením v pruhu se bude hodit na dlouhý přejezdy Německem po rovnině, kde to zásadně snižuje únavu. Na zatáčky to ale fakt není a donutí vás to přemýšlet o tom, jak tohle mohli pustit do produkčního auta. Já bych za to ale rozhodně připlatil. Za co bych ale nepřiplatil je asistent dálkových světel. Oproti Kodiaqu tad umí i částečně vystínit protijedoucí auta. Ale na dálnici oslňujete kamiony a vůbec to jako celek funguje blbě. Přisvětlování “za roh” a měnení světelného kuželu je zase ale dobrý. Nevím, jestli to jde objednat zvlášť. Jak funguje WiFi, HDD atd nevím, nepoužívám to. V poslední vezi bych řekl, že se nějak zlepšila schopnost navigace "tahat" data o aktuální dopravě a při ruzných kolapsech je to na úrovni googlu, tedy velmi dobré. Rychlejší trasy to vybírá samo a dlužno říct velmi dobře. Rozhodně vás to netahá kvůli pár uspořenejm minutám někomu na dvorek jako to třeba dělal Renault (google báze).
Digitální přístrojový štít byl popsán několikrát, takže jenom krátce. Na navigaci je to velmi dobrý, jinak v tom moc výhod nevidím. Taky se mi lépe ostřilo na klasické ukazatele. Celkově bych za to asi nepřiplatil.
O čem se trochu zmíním je proměnné řízení. Otáčky volantu to má dvě a v malých prostorách to oceníte. Na okresky to není špatný a na dálnici to neobtěžuje. Oproti témuž v C je tohle výrazně lepší právě na dálnici, kde to nijak nepostřehnete. C bylo ve vyšších rychlostech strašně živý až otravný. O co přijdete je veškerá zpětná vazba, což ale není žádná novinka a klasický řízení stejnak žádnou nemá. Nestojí to moc a určitě bych si za to připlatil.
Jinak interiér vypadá podstatně hodnotnějc než u Oktávky a líp než u Kodiaqu. Kůži ovšem hledejte akorát na sedadlech a ještě jenom někde a na volantu. Zbytek je plast.

No a jak to celý jezdí? Rovnou řeknu, že jsem asi měl velký očekávání. Když jsem strávil pár týdnů s R36 CC minulé generace, byl jsem opravdu nadšenej. Kombinace podvozku, převodovky a motoru fungovala úplně nadstandardně. Ale tady to tak není.
Podovzek má tři režimy nastavevní. Komfort je asi tak na úrovni rybářský bárky z filmu dokonalá bouře akorát bez rybího smradu. Reálně naprosto k ničemu. Normál je výbornej, pokud vezete babičku na Hlávkovým mostě a ona zrovna jí guláš z úplně po okraj naplněnýho plastovýho talíře. Já to používám akorát když jsem unavenej a jedu po městě. Sport je pořád i na velkých kolech dost pohodlnej. Bohužel i ve sportu jakmile začnete tlačit na pilu, tak se to umí rozhoupat v obou rovinách. A pokud na ní zatlačíte tvrdějc, tak se to rozhoupe až do stavu, kdy se to tím houpáním vyskáká ze zatáčky. Narozdíl od třeba toho C se to ale neumí chytat za přední kola. Ve výsledku je to na rychlou zábavnou jízdu nepoužitelný a tohle chování je velkej provar. Ovšem toho, kdo má ve Škodovce na starosti nastavení Haldexu by měli okamžitě vyhodit. To, že prohrábnout uměl Kodiaq beru jako drobnou chybu. Ale jak je možný, že Passat umí zatlačit v zatáčce pod plynem jakoby zezadu a tohle to vůbec nedělá? Jak to, že Passat jde přemluvit do přetáčivýho smyku a tohle vůbec Haldex nespojuje. Navíc se to prohrábne i při ztrátě trakce. Neberte mě špatně, mít to 150 koní, neřeknu nic. Ale na topmodel za skoro 1,4 mil. Kč s téměř 300 koňma je to ostuda. Co je hodně zvlášntí je, že se podvozek chová dost jinak než s 2,0 140kW TDI. S benzínem je Sup pohodlnější a měkčí. Vůbec jsem si nevšiml bouchání od zadních kol. Naopak u TDI (úplně stejný auto, DCC, výbava, kola, nájezd i měsíc výroby) jsou rány citelně znát. Základní podvozek s 110kW TDI na 17 kolech je vyloženě průšvih a nechápu, jak mohli takovej parník vůbec pustit na trh.
Co se motoru týká, výkonu má opravdu dost. Pokud stojíte na plynu jak na rejči tak to opravdu jede a i chování převodovky je přikladné. Pokud jedete pomalu, tak to funguje taky velmi dobře. Problém je, když chcete jet tak nějak na půl. Pak vám to dá pocítit, že prostě chybí objem. Neberte mě špatně, opravdu to jede velmi dobře, ale s tím jak to táhne nad cca 2800RPM je to dole hrozně mrtvý a bojuje to s váhou a velikostí auta. Jsou okamžiky, kdy to jakoby nachytáte na švestkách. Jedete třeba rychlostí kolem stovky do kopce na dálnici a chcete plynule přidat. Ale né někam vystřelit, ale jedete s někým, povídáte a chcete přejet do rychlýho pruhu a ono se nic neděje. Tak šlapete, šlapete a pořád nic. Pak se zamyslíte, kde je sakra 280 koní a šlápnete na to jak do zelí, pak to zaváhá než se nafouká turbo (oproti dieselu asi poloviční dobu) a pak to vystřelí jak splašený. Na druhou stranu po R36 je tu rozhodně nejlepší sladění DSG DQ250 (mokrý spojky, 6 rychlostí a limit 380Nm) a motoru. Moc to nezmatkuje, nepodtáčí, rozjezdy jsou plynulejší a vůbec to funguje celkem bez připomínek.
Co je zábavnější je spotřeba. Dálkový trasy trochu nad limit mi to ukazuje 10,5l. Kombinaci zima/město a kratší trasy pak 11,5. Míň jak 8,6 to nikdy neukázalo a to byla jedna cesta pouze okresky a dálnice s hodně omezením naprosto klidnou jízdou. Oproti R36 si myslím, že rozdíl je velmi malej. VR6 3,6 žrala ve městě víc, ale klidnou jízdou zase míň. A hlavně jezdila na N95, takže náklady na kilometr vyšly stejně. Pro srovnání stejnou jízdou ve stejným autě mi 140kW TDI ukazuje spotřebu cca 7,5l. Je nutný si uvědomit, že je to na ten výkon malý objem a je to prostě znát. I chod na volnoběh to nemá až tak klidný. Ale tenhle odstavec berte prosím pouze jako srovnání s 3,6 VR6. Oproti již zmiňovanýmu TDI je to auto nebe a dudy. Já jsem s 2,0 TDI jezdil hodně let v 103 a 130kW verzi s Euro 5 a pak 140kW verzi Euro 6. Dokud s tím jedete tak vám to nepřijde až tak špatný, ale to přesednutí do benzínu je jako balzám na duši. Klid, žádný klepání, zvuk, ale hlavně to sladění s převodovkou z toho dělá úplně jiný auto. I přes to, jakej je rozdíl ve spotřebě, si vezmu tohle TSI znovu.

206kW DSG6 vs 200kW DSG 7
Tanhle odstavec bych rád vložil sem. Když jsem přesedl do nové verze, okamžitě jsem si všiml jiného chodu motoru. Je hned na volnoběh podstatně vyrovnanější. Po přidání následovalo konstatování, že celkem příjemný zvuk 206kW verze se vytratil a zbylo z toho takové nudné nic. Bohužel se taky změnila charakteristika. Po roce s minulovu verzí motoru nejsem schopnej přesně poznat, kde zabírá turbo. Tady je to znát kopnutím někde na 1800 rmp. Do té doby se neděje nic. Pak to vcelku slušně zabere, ale nad cca 3000 otáček je to celý nějaký mrtvý. V minulý verzi se DSG snažilo držet otáčky poměrně vysoko, tady už to tahá za ocas jako diesel. Taky se to dýl nadechuje (při podřazení tam, kde to elektronika nečeká, bych řekl je rozdíl 2 vs 3 vteřiny). Spotřeba je tak o 0,5l nižší. V celku bych řekl, že je motor slabší tak o 40 a ne o 10 koní.



Nicméně ještě pár slov ke Kodiaqu, auto jsem nakonec měl 9 tis. km. a musím říct, že jsem s tím byl spokojenější a spokojenější. Vlastně se mi z toho vůbec nechtělo a jediným důvodem proč jsem se těšil na Supa byl výkon. Co mi zpětně vadilo nejvíc byly sedačky a co bylo nejlepší byl vnitřní prostor.

Abych to tedy shrnul. Superb je v základních specifikacích obyčejné, ale velké auto. 110kW 2,0 TDI jede docela pěkně a jezdí za 6 litrů (DSG, předokolka), bez DCC na malých kolech je to ale na dálnici fakt nervozní a ve vyšších rychlostech nebezpečný (houpání, vlnění, žvejkání na nerovnostech). 140kW DSG 4x4 už žere znatelně víc a nijak moc líp nejede. Vrcholná specifikace 2,0 TSI je velmi dobře vybavená a když si člověk uvědomí, co by stála trošku silnější prémie ve vyšší třídě s podobnou výbavou, je to vlastně velmi dobrý auto. Co mi vadí asi nejvíc, je nastavení podvozku. Kdyby to šlo přitvrdit a zásadně změnit chování haldexu, tak bych tomu asi i prominul neschopnost viset na předních kolech. Sladění převodovky s motorem je pokaždý trochu jiný, ale poslední verze opravdu skoro neškubne. Vadí mi ale to, že to zase začlo podtáčet a i ve sportu to nechá klidně padnout otáčky někam k 1800rpm což s ohledem na charakter pořádně nafoukanýho dvoulitru znamená, že se tomu pak vůbec nechce. Celkově by to potřebovalo celý přeprogramovat a mohlo z toho být nadprůměrné auto. Prosím ale berte tohle hodnocení z nadhledem, kdybych to posuzoval jako rodinné tiché auto s dostatkem výkonu na předjíždění, vyšlo by to jinak. Nesmíte od toho prostě čekat zábavu. Každopádně já pro tohle auto nejsem úplně cílovka.

Příště asi zkusím Kodiaqa RS, zpětně mi přišlo, že Kodiaq byl lépe vyvážený.

Silné stránky

- ticho na palubě
- rychlost řazení převodovky
- na poměry DSG klidné rozjezdy
- motor naprosto v klidu zvládá i větší vleky
- oproti dieselu se podstatně méně mění teplota oleje, dostat to přes 110 stupňů chce fakt snahu. Diesel uměl i 120 a víc.
- ve srovnání s ostatníma R4 benzínama rozhodně motor, třeba oproti 250 v MB je klidnější a tišší
- pohodlí na palubě
- výbava

Slabé stránky

- haldex reaguje opravdu až na prokluz
- podvozek nejde víc přitvrdit
- pro DQ 381 chybí režim sport plus
- DQ 381 opět motor zbytečně podtáčí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

nic

 


Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
6
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
výkon motoru
8
spotřeba
6
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Superb 2015- dosud
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské Kampě vodou z Čertovky

Kora et le Mechanix pokřtí své nové album na pražské…

Pražsko-liberecká skupina Kora et le Mechanix 24. ledna v pražském klubu Besední 3 na Kampě pokřtí své otevřené…