Recenze

9 Majitel

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD INTENSE

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi ASX, foto 1 Mitsubishi ASX, foto 2 Mitsubishi ASX, foto 3 Mitsubishi ASX, foto 4 Mitsubishi ASX, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Micina Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:56800 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1590 výkon [kW]: 86 kroutící moment [Nm]: 154 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 442 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,9

Popis vozu

ASX jsem teprve nedávno koupil. Mám zatím najeto pár tisíc km, zkušenosti budu doplňovat postupně. Na auto.cz je několik článků a testů ASX. Nebudu se tedy zabývat popisem ASX, ale popíši "Proč ASX?".
Když jsme se poznali s přítelkyní, měli jsme každý svoje malé auto. Po svatbě jsem došli k závěru, že nám stačí jedno auto o něco větší.
-První požadavek: větší kufr (více než 400L).
-Požadavek druhý: pro občasné výjezdy na lesní a polní cesty větší světlá výška (alespoň 160mm) bez nutnosti pohonu 4x4.
-Požadavek třetí: motor vhodný pro přestavbu na LPG. Zejména tento požadavek v době downsizingu a tedy motorů s přímým vstřikem paliva výrazně omezil nabídku vhodných modelů.
-Z cenových důvodů jsem chtěl zánovnější ojetinu do 5ti let a 50.000km s lepší výbavou, ne nový vůz.
Vycházel mi z toho nějaké "rodinnější" SUV či crossover nebo kombík se zvýšeným podvozkem. Dlouho bylo favoritem Suzuki S-Cross. Nabídka těchto ojetých vozů je u nás malá a jejich cena většinou začíná nad 400.000,-. ASX je o něco "terénnější", vyšší, asi o 130kg těžší a tedy asi bude o něco žravější. Vzhledem k plánované přestavbě na LPG mě to příliš netrápí. Dále přicházely v úvahu Lada Vesta kombi a FIAT Tipo kombi (dosud nejsou na trhu) a Dacia Logan MCV 0.9 s továrním LPG (nízký podvozek). Díky poměrně široké nabídce ojetých ASX u nás jsem nakonec jedno s lepší výbavou vybral. Má sice menší kufr než jmenované kombíky, ale ty se zatím u nás neprodávají buď vůbec nebo jen s nízkým (málo vysokým) podvozkem.
Jo a líbí se mi jeho "drsoňský" vzhled masky

Silné stránky

1) MOTOR - ve spodní polovině otáček úsporný, tichý a vhodný pro plynulou a svižnou jízdu; nad 4000 ot dostatečně dynamický a krásný zvuk lahodící uchu strojaře; rostoucí hluk působí jako přirozený omezovač otáček, nutí k přeřazení
2) Podvozek - jízdní vlastnosti + světlá výška; potěšil mě stabilitou, malými náklony v zatáčkách a dobrým filtrováním nerovností, do interiéru proniká jen vzdálené bubnování či dunění
3) Ovládací prvky - tlačítka velká a přehledná. Žádný les malinkých tlačítek ani bloudění v menu.
4)Přesné řazení
5)Díky vyššímu posezu mám pocit, že jsem méně oslňován protijedoucími auty.

Slabé stránky

Drobnosti:
1) na zadní straně opěradla řidiče není kapsa
2)příliš široká přední sedadla, nejsem hubeňour, přesto mám na každé straně asi 3cm ke zvýšeným bokům
3)Jen 5tikvalt. I když... 5ka dlouhá akorát pro dálnici - 3400ot/130km/h. Při rychlostech do cca 80km/h by se jemnější odstupňování hodilo. I když.... otáčky motoru by se asi snížili jen o pár stovek. Vliv na spořebu zřejmě minimální, stejně jako rozdíl v hlučnosti. Takže 5tikvalt vlastně stačí a je méně kvrdlání ve městě.
4)světla denního svícení nejsou LED
5)tempomat nevyužívá plný točivý moment motoru, do kpoce je třeba šlápnout na plyn

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ještě brzy

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v AAA na Kladně. Našel jsem ho přes internet. Po telefonátu mi ho přivezli do Kladna na zkušební jízdu, která proběhla bez nepříjemných překvapení. Tím skončila pozitivní část obchodu a dále to už byl jen podvod za podvodem. Možná ne z hlediska zákona, ale z hlediska obchodní etiky určitě. Požádal jsem známého, který dělá auta celý život, aby se na auto podíval. Neshledal něm nic podezřelého nebo nepatřičného. Před zkušební jízdou mu prodejce slíbil, že k vozu budou dodána zimní kola. Po zkušební jízdě jsem se rozhodl ASX koupit. Při sepisování kupní smlouvy jsem se zeptal na obchodní nabídku AAA "nezávazná rezervace s bonusem až 15.000 Kč" (prokliková ikona na stránce vozu). "Nemáte nárok" byla jednoznačná odpověď. "Auto je v nabídce krátce. Dostal jste zvýhodnění 20.000Kč" Chtěl jsem pochopitelně to zvýhodnění vidět. "To vám neukáži, je skryto v kalkulaci." Také vám to připomíná jitrnici, jakou svět ještě neviděl? K financování se ještě vrátím dále. Trvalo několik dní než proběhly bankovní transakce. Trvalo několik dní než proběhly bankovní transakce. Když jsem přišel pro auto, zimní kola nikde. Šel jsem za prodejcem. Ten mi do očí zapřel, že by něco takového slíbil. Prý na to nemá kompetence a odkázal mě na vedoucího pobočky. Ten právě nastoupil 14-ti denní dovolenou a každý den ho zastupoval někdo jiný. A stále dokola to samé:nemáte nárok, dostal jste jinou výhodu. Tu jsem pochopitelně nikde neviděl. Na auto jsem se moc těšil, tak jsem ho vzal a odjel. Na dohadování s takovými darebáky nemám prostě žaludek. Ještě k financování: v hotovosti jsem zaplatil (převodem z účtu) 200.000Kč, na 90.000Kč jsem si nechal udělat financování. Jako „nejvýhodnější“ se paní v kanclu jevila půjčka od MONETA AUTO s úrokem 25%. Prý nejlepší nabídka, jakou mi dokáže (AAA) dát. Buď jsou manažeři AAA opravdu tak neschopní nebo mají zákazníky za blázny.V době, kdy úroky jsou hluboko pod 10% se AAA neštítí něco takového svým zákazníkům nabídnout. Inu vrána k vráně sedá... Vzal jsem to s tím, že úvěr ve 14-ti denní lhůtě refinancuji. V UCB jsem dostal úrok pod 6%......... Když jsem volal na MONETU, že chci od úvěru odstoupit, najednou mi nabídli úrok 12,5%, což znamenalo snížení splacené částky o ¼. Lákavé, ale vzhledem k nabídce UCB jsem je i s touto nabídkou poslal k šípku.
Když to shrnu: hodnocení přístupu AAAAUTO jako prodejce jako ve škole: 4 MÍNUS. Co mi zabránilo dát hodnocení 5 jsou 2 věci: zkušební jízda a pojištění od Kooperativy povinné+havárko se spoluúčastí 5% za 8800Kč při mém bonusu 50%, což mi přijde akceptovatelné. Jinak AAAAUTO a MONETA AUTO NEVER EVER.
Na obchodní politice AAA se zkrátka za roky nic nezměnilo, jen prostředky jsou jiné. Ostatně kam jdou prachy zákazníků se můžete dočíst zde:
http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/kral-ceskych-bazaru-otevrel-obri-muzeum-aut-miliardy-za-acka-ho-vynesly-mezi-nejbohatsi-australany-1324398

 


Další vozy značky Mitsubishi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Dosud není důvod dávat jinou známku...

praktičnost
10

-Ve městě vynikající. Díky vysokému podvozku parkuji čelem k chodníku bez obav, že něco utrhnu. -Na lesní cestě vynikající. Díky vysokému podvozku jedu v klidu bez obav, že na spodku něco utrhnu. To samé se dá říci o mnoha silnicích.....

prostornost
10

Prostor pro cestující na předních i zadních sedadlech velmi dobrý. Vzadu mi přijde místa pro nohy až moc. Zadní sedadla by mohla být posouvatelná vpřed. Získalo by se tím více místa pro zavazadla.

jízdní vlastnosti
10

Vynikající podvozek: nezáludný, klidný, jistý. Při odstředivém zrychlení, které spolucestující ještě snáší, je na hony vzdálen limitním stavům.

jízdní komfort
9

Svižná jízda po rozbité, záplatované, (české), okresce poměrně klidná-dobré tlumení rázů, jak hluk tak vibrace. Asi pozitivní vliv i vysokých pneumatik 215/60R17 / 215/65R16. Jen mám pocit, že do kabiny příliš proniká hluk odvalujících se kol. Proto 9.

provozní náklady
10

Spotřeba dle techničáku5,9. Reálná 6,3. Při dodržování limitů bych se asi dostal na normovanou. Nemám změřeno dálničních 130. Dám vědět.

náhradní díly
4

Jak je u japonců tradicí - dražší. To je u ASX podle zkušeností dlouhodobějších uživatelů kompenzováno jejich nižší spotřebou.

výkon motoru
8

Výkon motoru pro jízdu plynulou svižnou na hranici limitů, tedy ekonomickou, je dostatečný. I s vozem zatíženým na 3/4 obvykle stačí motor točit do 3500ot i v zatáčkách a stoupáních. Na předjíždění "překážek plynulého provozu" by se pár koní navíc hodilo.

spotřeba
9

Potěšující. Při ekonomické jízdě (žádná ekorallye!, 100-120 mimo obec, 120 na dálnici, předjíždění) 6-6,5 L/100km. Jak rodinné výlety, tak dojíždění do práce. I v mrazech leden/únor 2017. U tak vysokého auta jsem čekal více-milé překvapení

hlučnost motoru
10

Do 2500-3000/min je těžké ho zaslechnout. Je-li potřeba jít pro výkon nad 4000/min, dostaví se nádherný zvuk, který nejedno petrolheaďácké srdce rozbuší.

kvalita sedadel
8

Tvar sedadel bez připomínek. I při dlouhé cestě neunavující. Jinak přední sedadla jsou na mě příliš široká. Ač nejsem žádný hubeňour, mám na sedáku předního sedadla asi 5cm příčné vůle.

brzdy
10

Bez připomínek

zavazadlový prostor
7

Jen sklopná zadní opěradla aretovatelná ve 2 polohách nenabízí přílišnou variabilitu zadní části vozu. Sklopné a posuvné sedáky zadních sedadel by situaci výrazně zlepšily. Kufr je dobře přístupný a využitelný.


Více o modeluMitsubishi ASX
Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového

Prvním Mitsubishi, které jsme měli možnost v redakci…

Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor

Mitsubishi SpaceStar se ve světové premiéře představil na…

 





Blesk.cz

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po vážném úrazu!

Zranění zpěvačky Evy Pilarové (78): Komplikace po…

Jedním nešťastným pádem si přivodila hned dvě vážné zlomeniny! Eva Pilarová (78) si kromě levé kyčle polámala i…

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad. Ještě to ale chvilku potrvá

Adobe chystá plnohodnotný Photoshop i pro iPad.…

Na mobilních zařízeních máme spoustu grafických editorů včetně několika od Adobe, bohužel ale ve značně…

 

iSport.cz

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem boural, slavil Hamilton

Divočina v Německu: Vettel 15 kol před koncem…

Startoval až ze 14. místa, ale stejně si nakonec dojel pro triumf. Lewis Hamilton ve Velké ceně Německa formule…

Zlatan v dešti

Zlatan v dešti "utopil" Dočkala a perlil: Mohl jsem…

Pověsti o něm nelhaly, zjišťuje americká MLS. Zlatan Ibrahimovic je král, umí to s míčem a má pořádnou…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…