Toyota Prius (2008)
28.6.2008Po trochu nudném Avensisu jsem si koupil zajímavější auto hodné 21.století: interier bez tachometru, bez řadící páky, bez ruční brzdy, bez zapalovacího…
Toyota Prius (jloren)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
jloren 01.07.08 19:25
« Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Normálně jsem tam jel a koupil si auto za hotové EURa. Oni v Německu už vědí, jak vyřídit vývozní SPZ a pojištění - asi je dobré to po nich požadovat jako podmínku. Prostě mi dali klíčky od auta a německé papíry, platné 14 dní, na autě už byla SPZ srámečkem (tu si člověk nechá na památku, je na ní vyraženo datum platnosti) - a jel jsem domů.
Jediný problém je DPH: člověk musí být buď registrovaný plátce DPH, aby to mohl v Německu doložit (papírem v češtině o registraci z českého FÚ - stačí) a aby to mohl zaplatit bez DPH (Mehrwertsteuer). Nebo to zaplatí s Mehrwertsteuer a musí tam pak přivézt doklad o zaplacení DPH v Česku a Němci mu pak to MwSt. vrátí.
Někde, třeba u Drážďan, jsou prý na Čechy už připravení a mají i někoho, kdo mluví česky... Nezapomenout smlouvat o rabatu - 5% je normál !
-
jloren 01.07.08 19:19
« Re: Zvlastni rozpor
GS Birotor - to neznám, teď jsem našel ve Wikipedii, že to byl neúspěšný Wankel, výroba zastavena po 850 kusech.
Ale Citroen GS považuju dodnes za avantgardní a krásné auto. Měl jsem, ojetinu GSA - krásné poježdění, ale poruchové a rezlo to, netěsná hydraulika... Mělo to digitální válečkový tachometr, netypické páčky a vůbec: odlišnost Citroenu GS trochu připomíná odlišnost Priusu.
-
jloren 01.07.08 19:11
« Re: Rádoby ekologický vůz
Každá "sranda" má svá rizika. Baterie má záruku 160000 km nebo 8 let - a dýl asi auto mít nebudu. Výměna celé baterie stojí prý 90.000 Kč, ale většinou - pokud vůbec kdo měl poruchu - prý stačí vyměnit jeden článek, je to modulární.
Ano, asi existujou benzínová auta, co berou ještě míň (s neekologickým dieslem nechci srovnávat). Ale nejsou to takhle velká "rodinná" auta (s rozvorem střední třídy, jako Prius) a třeba já bych nebyl ochotný (s rodinou) na běžný provoz do Smartu nebo Fabie 1,2 přesednout.
Upřímně řečeno, taky jsem myslel, že ten Prius bude mít ještě menší spotřebu, prostě "pořád pod 5 l/100km" - a to nemá, to je asi iluze. Záleží na stylu jízdy - moje žena má s Priusem většinou skoro o litr nižší spotřebu, než já - já jsem zvyklý jezdit s dvoulitrovým Avensisem...
A CVT není novum, to jsem netvrdil - už v šedesátých letech měl třeba osobní DAF CVT na bázi kuželových řemenic. Moc to prý nevydrželo...
-
Barrichello 01.07.08 15:02
« Rádoby ekologický vůz
Kde spotřeba nejni tak skvělá jak se píše a navíc až budete měnit baterie.... Tak se prohnete. Maj totiž omezenou životnost.
A jak tu kdosi uváděl že by do toho měli lidi přesedlat z vozů střední třídy co berou 8: proč už všichni nepřesedlali do naftovýho Smartu? Ten jezdí za 3,5 na sto a nehraje si an ekologa.
Za 8,0 sem jel trasu Praha-Limtomyšl-NovéHrady-Praha, podíl 65% okresky, 30% dálnice, 5% město s 2,7 V6 149 KW.....
To že tuto trasu jede zde rozšířená a oblíbená FAbie 1,2 HTP popř. 1,4 TDi za absolutně stejná čísla je věcí druhou že :o))))))))))
Imho CVT přvodovka nejni žádné novum, dneska jí má kde co. Je to vlastně variátor co je ve skůtrech,, jenže ve větším a navíc s meničem a přizpůsobený kontrukci a potřebám auta. -
jloren 30.06.08 23:16
« Re: Zvlastni rozpor
Je fakt, že překvapivě je Prius "úplně normální auto" - prostě normálnější, než ostatní. Třeba i tím, že neřadí anachronicky pořád nějaké rychlosti a že když motor není potřeba, tak prostě neběží - to je přece "normální". A že při brzdění se regeneruje energie - tak fungují třeba tramvaje už desítky let.
Spíš se člověku začnou zdát "podivná" ostatní auta ...
Možná je "pokrok" v automobilovém průmyslu opravdu nějak uměle přibržděn...
Na druhou stranu už tu bylo několikrát nadšení z "progresivních technologií", které se moc neosvědčily.
Třeba Citroen DS (progresivní, ale nespolehlivý) a vůbec všechny ty všemi (i mnou) milované moderní Citroeny - nebo Audi RO80 s Wankelovým motorem, který je vidět už snad jen v mnichovské galerii moderního umění jako exponát...
-
jloren 30.06.08 23:04
« Re: Kdy odpoví Ministerstvo dopravy ?
Prodejce byl mnichovský Toyota-Autohaus - a ten postupoval zcela standardně, vydal mi "COC" list, naúčtoval cenu bez DPH a na moje přání pořídil převozní značky (SPZ) a pojištění ....
Nevěděl jsem, jak zařídit levně přivezení auta na návěsu - ale asi by to bývalo bylo jednodušší, odpadly by ty problémy s STK a EM kontrlolou.
-
ZocelenyDrapalik 30.06.08 16:23
« Zvlastni rozpor
Zatimco od profesiolnalnich novinaru-recenzentu z "velkych" medii jsem jeste necetl recenzi, ktera by nevyznela (nebo alespon nemela snahu vyznit) rozpacite, tak lide, kteri Priuse maji si ho nemohou vynachvalit. Coz se nakonec i konkretne projevuje prvnimi misty v tabulkach spokojenosti uzivatelu ve sve tride. Nechci byt paranoidni, ale myslim, ze ostatni automobilky vynalozily velke usili, aby tento vuz vykreslily v mediich verejnosti jako takovy "podivny", zdaleka ne tak usporny, komplikovany atd. S cilem co nejdele udrzet stare zabehle technologie. Darilo se to leta. Nastesti je to uz nadale neudrzitelne a hybrid chystaji na rok 2010 temer vsichni. Ale jenom Prius za sebou bude mit 10 let praktickych zkusenosti. -
_Teddy_ 30.06.08 13:31
« Re: nudne?
Na Avensis-e urobim rocne tak 10.000km (sluzobne auto), a moj nazor je rovnaky: je to nudne, nevyrazne auto. Nechap ma zle, je to dobry voz, motoricky, vybavou, podvozkom. Spolahlivy a komfortny, ale nevyrazny. Nicim nevycnieva (v pozitivnom ani negativnom slova zmysle). Neviem o ziadnej chybe, ale ani o ziadnej vyraznej prednosti. Tomu zodpoveda aj postavenie Avensis-u pokial ide o predaje v Europe...