Recenze

jakub.sustal (muž 26 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Fiat Regata Regata 100

8,17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Regata, foto 1 Fiat Regata, foto 2 Fiat Regata, foto 3 Fiat Regata, foto 4 Fiat Regata, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta modrá střela Rok výroby 1985 Koupeno ojeté najeto [km]:210000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1589 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 134 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Fiat Regata moje první auto srdeční záležitost. Vzhledem k tomu že bylo vyrobeno v roce 1985 to byl obrovský kousek techniky. Moje vozidlo mělo speciální verzi motoru jednalo se o 1.6 která už v tomto roce dosahovala výkonu 74kw (100k) což se u aut této doby zdálo téměř neuvěřitelné. Jednalo se o sportovní verzi motoru která měla elektronické zapalování a karburátor. Regata byla vyráběna ve verzi sedan a kombi. Nástupcem Regaty byla Tempra. S Fiatkem jsem byl nucen se rozloučit byla by potřeba důkladná renovace podvozku a přetěsnit motor olej tekl snad uplně všude. Po roce používáni jsem musel nechat zvrakovat :( oprava by se nevyplatila vzhledem k stáří vozu.

Jízdní vlastnosti:
Vzhledem k tomu že jsem to auto kupoval s tím že je v horší stavu a spíše jen tak na doježdění. Musím uznat že podvozek byl měkký ale dost dobře čitelný a vozidlo se chovalo dostatečně dobře aji v zatáčkách. Velký vliv na to měly tlumiče v zadu totiž byly už na hraně ale tak jezdit se s tím dalo. nejhorší byla velká přetáčivost při prudkém brždění. Byli zde totiž vyjmuty omezovače tlaku důvod: malí učinek zadních brzd.

Motor:
Jak sem již psal jednalo se o 1.6l měla rozvod DOHC a výkonem 74kw (100k) což nebylo zvykem v té době. Zapalování bylo elektronické kombynované s dvoukomorovým karburátorem Weber. Musím smeknout ten motor byl FAMOZNÍ táhl za jakékoliv situace. Dálnice 120 na tachometru a po přidání plinu se nebálo jet během chviličky 180 ale já sem potom začínal mít strach :). Honil jsem se s octavii 81kw tdi a v zatáčkách sem ji měl za sebou ale na výjezdech ze zatáček byl vidět potenciál motoru. Nebyl problém na třetí rychlostní stupen udělat 140. Převodovka byla horší jelikož neměla kulisu tak to chtělo cvik aby člověk uměl řadit velmi rychle a přesně ale vše se dalo naučit bez problému. Velkou výhodou byla aji spotřeba když se jezdilo podle předpisů nebyl problém se dostat na hodnotu 7,5-8litrů ale když se někde spěchalo tak auto vzal na trase 120km 27litrů benzínu tož bylo hodně ale byl jsem za hodinu doma.

Interier:
Jednalo se o model v plné výbavě el. okna centrální zamykáni a takové. To ani nemluvím o sedačkách byly s dobrým bočním vedením to v té době mělo málo aut a byli hodně pohodlné. zadní lavice měla aji loketní opěrku. Jinak plasty tvrdé na povrchu lehce změkčené. Celkově interier vypadal líp než měl Favorit. a kufr byl dostatečně velký na sadu pneumatik a zavazadla 4 lidí.

Musím říct že s autem jsem byl opravdu velmi spokojen. Jezdil jsem s lepšími auty ale Fiat byl úplně něco jiného.

Silné stránky

-motor, motor, motor byl famozní na svou dobu ono taky výkon 100k na 950kg je dost :)
-pohodlí
-spolehlivost
-spotřeba 7,5l

Slabé stránky

-auto na horší cestě hůře drželo
-při rychlejší jízdě velká spotřeba

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Regatu jsem měl rok už od začátku byl problém se startérem špatně zajížděl pastorek do setrvačníku což mělo za následek že startér se točil a motor stál. I přes tento problém auto v -25 nastartovalo vždy na první protočení. Jednou jsem natankoval a ucpalo mi to po pár kilometrech karbec domů jsem dojel s velkou obtíží ale dojel vyčistil vylil zbytek v nádrži a auto jezdilo dále. Jediné co jsem měnil byla jedna fajfka na svíčce. Přesto že jsem se k autu nechoval nejlépe olej sem nevyměnil pouze co 3000km dolil asi tak půl litra protože vytekl ven. jezdil sem všude a všude jsem se taky dostal aji když byli sněhové závěje tak projel bez problému.

 


Další vozy značky Fiat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

i přesto že se ucpal karbec jsem domů doje vždy

praktičnost
8

ale vlezlo se vše a vždy

prostornost
10

tolik místa co bylo uvnitř se už jen tak nevidí

jízdní vlastnosti
8

nebylo to uplně ono měké a pohodl jo ale že by dost dobře drželo se říct nedá

jízdní komfort
10

měkoučké

provozní náklady
9
náhradní díly
9

sehnal jsem vše

výkon motoru
10

74kw na 950kg uplně paráda

spotřeba
9
kvalita sedadel
9

mooc pohodlné a dobré boční vedení

brzdy
7

tak tady to bylo trošku horší hlavně když se brzdilo více

zavazadlový prostor
9

sada pneu zavazadla 4 lidí a ještě bylo místo






Blesk.cz

Hanka Kynychová (51) si odmítala přiznat stárnutí: Dostala jsem z toho tik, připustila

Hanka Kynychová (51) si odmítala přiznat stárnutí:…

Dlouho si nechtěla přiznat, že její zrak už není to, co býval. Nejenom že neviděla ostře na dálku, ale ani na…

Lucie Vondráčková před odletem z Kanady hlásí: Svatba už brzy!

Lucie Vondráčková před odletem z Kanady hlásí:…

Zpěvačka Lucie Vondráčková (39) na prstech rukou odpočítává dny, kdy se syny Adamem a Matyášem odletí z Kanady…

 

iSport.cz

Plíšková v Eastbourne válí! Je ve čtvrtfinále, soupeřce dovolila tři hry

Plíšková v Eastbourne válí! Je ve čtvrtfinále,…

Karolína Plíšková na trávě v Eastbourne postoupila po suverénní výhře nad belgickou tenistkou Elise Mertensovou…

Přestupy přehledně! Změny v klubech FORTUNA:LIGY před sezonou 2019/20

Přestupy přehledně! Změny v klubech FORTUNA:LIGY…

Tuzemské kluby rozjely přestupy naplno! Posily na nový ročník už hlásí Slavia, Plzeň, Sparta ale i další…

 

Reflex.cz

Propiska a krásná žena: Podívejte se na unikátní akty malované pouze kuličkovým perem

Propiska a krásná žena: Podívejte se na unikátní…

Na první pohled vypadají jako obyčejné fotografie. Zdání ale klame, jedné se o obrazy malované pouze běžnou…

Snědl kamarády, aby přežil. Duchovní probuzení odstartovala katastrofa, která nemá obdoby

Snědl kamarády, aby přežil. Duchovní probuzení…

„Proužek masa, vysušený jako to, co dnes známe pod pojmem jerky, neměl žádnou chuť, byl tuhý a bez zápachu, vůči…