reklama


Recenze

chegue (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Fiat Coupe 20VT

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 113× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Coupe, foto 1 Fiat Coupe, foto 1 Fiat Coupe, foto 2 Fiat Coupe, foto 3 Fiat Coupe, foto 4 Fiat Coupe, foto 5 Fiat Coupe, foto 6 Fiat Coupe, foto 7
Fiat Coupe, foto 8 Fiat Coupe, foto 9 Fiat Coupe, foto 10 Fiat Coupe, foto 11 Fiat Coupe, foto 12 Fiat Coupe, foto 13 Fiat Coupe, foto 14 Fiat Coupe, foto 15 Fiat Coupe, foto 16 Fiat Coupe, foto 17 Fiat Coupe, foto 18 Fiat Coupe, foto 19 Fiat Coupe, foto 20 Fiat Coupe, foto 21 Fiat Coupe, foto 22 Fiat Coupe, foto 23 Fiat Coupe, foto 24 Fiat Coupe, foto 25 Fiat Coupe, foto 26 Fiat Coupe, foto 27 Fiat Coupe, foto 28 Fiat Coupe, foto 29 Fiat Coupe, foto 30 Fiat Coupe, foto 31 Fiat Coupe, foto 32 Fiat Coupe, foto 33 Fiat Coupe, foto 34 Fiat Coupe, foto 35 Fiat Coupe, foto 36 Fiat Coupe, foto 37 Fiat Coupe, foto 38 Fiat Coupe, foto 39 Fiat Coupe, foto 40 Fiat Coupe, foto 41 Fiat Coupe, foto 42 Fiat Coupe, foto 43 Fiat Coupe, foto 44 Fiat Coupe, foto 45 Fiat Coupe, foto 46 Fiat Coupe, foto 47
 

Technické info

Přezdívka auta Coupé Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:190000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 295 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Obdivovaný i zatracovaný, krásný i ošklivý, originální a jedinečný, podmanivý a nezapomenutelný... Takový je Fiat Coupé.


Bylo nebylo...

...v roce 1994 Fiat představil po mnoha leté přestávce opravdový sportovní vůz. Nazval ho prostě "Coupé". Návrh interiéru byl svěřen věhlasnému designerskému studiu Pininfarina. Za velmi odvážné až kontroverzní tvary karoserie je pak odpovědný dnes velmi slavný Chris Bangle toho času designér v Centro Stile Fiat. Právě design dvoudveřové karoserie s retro prvky rychle polarizoval laickou veřejnost na dvě skupiny. První osobité tvary karosérie přivítala s nadšením a obdivem, zato u druhé se mírně řečeno netradiční vzhled setkal s nepochopením až odporem... S odstupem času je jasné, že právě design byl tou hlavní esencí, která dala vzniknout opravdové automobilové osobnosti. Nebojím se tvrdit, že i dnes po všech těch letech působí design jak karosérie tak interiéru stále moderně, je naprosto osobitý a zůstává „neokoukaný“. Řekněte co by mělo být lepším vysvědčením pro jeho tvůrce?
Vůz byl z počátku výrobního cyklu montován se čtyřválcovým motorem 2.0 16V a stejným motorem s přeplňováním tedy 2.0 16VT původem z legendární Delty Integrale!
V roce 1996 pak došlo k celkové modernizaci při niž byl v interiéru přepracován středový panel palubní desky a byly upraveny výplně dveří. Změny exteriéru byly víceméně kosmetické. Modely po faceliftu tak poznáte podle přední masky s horizontálním žebrováním (dříve mřížka). Hlavní změny se ale odehrály pod rozměrnou kapotou. Původní čtyřválcové „dvoulitry“ byly nejdříve doplněny modernějším agregátem 1.8 16V z Fiatu Barchetta, aby byly následně úplně nahrazeny novým pětiválcovým motorem 2.0 20V a hlavně jeho přeplňovanou variantou 2.0 20VT. Nejsilnější motorizace pak dostala zcela nová 16" čtyřpaprsková kola Speedline, která dávala na odiv brzdiče s logem Brembo.

Jak možná víte, Coupé poháněné motorem "20VT" se stalo nejrychlejším sériově vyráběným Fiatem všech dob a tento přívlastek mu zatím stále zůstává! Ve své době byl Fiat Coupé 20VT i nejrychlejším evropským vozem s poháněnou přední nápravou.
Motor o výkonu 162kW(220 koní) dokáže vůz rozjet až na maximální rychlost 250km/h. Z 0 na 100km/h pak vůz zrychluje za 6,5s. Dnes už tyto hodnoty "dvoulitrového turba" asi spíše neudiví, ale v roce 1996 to byly výkony vskutku obdivuhodné. I díky nim, stejně tak jako výraznému osobitému designu evokujícímu v detailech 60. letá, si Coupé vysloužilo od motoristických novinářů velmi lichotivou přezdívku "Ferrari chudých".
V roce 1998 a 1999 pak byly uvedeny na trh exkluzivní verze Limited Edition (každý kus má své zvláštní výrobní číslo ze série přičemž se traduje, že výrobní číslo 0001 je ve vlastnictví Michaela Schumachera) a verze Turbo Plus. Obě verze se od běžných modelů 20VT lišily sportovními koženými sedadly Recaro, optickém paketu a dalšími drobnými detajly. Technika LE a Turbo Plus až na šestistupňovou převodovku a startovací tlačítko zůstala stejná jako u běžných Coupé 20VT.
Produkci modelu Coupé Fiat možná trochu předčasně ukončil v roce 2000. Počet vyrobených exemplářů se zastavil na v celku skromném čísle 72 762.


Sweet Dreams...

Jak už jsem napsal, Coupé bylo představeno roku 1994 a ve stejné době jsem i já začal snít svůj automobilový sen. Tehdy jsem toužil stát se automobilovým designérem a jako příznivce Italské designérské školy a potažmo všech Italských značek mě Fiat svým odvážným výtvorem naprosto nadchnul. Jelikož byl ale vůz svou základní cenou (20VT) těsně pod 1 milionem Kč!! na vrcholu ceníku výrobce z Turína a já v té době pobíral pouze zanedbatelné kapesné, nenapadlo mě snad ani ve snu, že jednou přijde doba, kdy se jím budu moci sám pyšnit:) Snil jsem si svůj sen a těšil se z každého setkání s pro mě jedinečným vozem.

Rok 2007, zestárnul jsem o 13 let. Coupé snad ani o rok:) Cena benzínu stále rostla, kapesné konečně vystřídala pravidelná mzda a mé z počátku trochu nesmělé pohledy na nedosažitelný automobilový idol se pomalu začaly měnit a sen dostával reálné obrysy. Jeho splnění bylo konečně blízko...


Rozum vs. srdce...

Jak jste již asi poznali, typem vozu jsem si byl delší dobu jistý, zbývalo dořešit jaký motor ho bude pohánět. Zavrhnul jsme možnost financování vozu leasingem/úvěrem a nechal si na rozhodnutí nakonec celý rok... Díky pravidelnému sledování klubového webu jsem si vytvořil alespoň nějakou představu o typických závadách a cenách za jejich opravy a také o přednostech a nedostatcích jednotlivých motorizací. Od začátku jsem vyloučil atmosférické dvoulitry. Ani ne proto že by byly výrazně méně spolehlivé jako spíše pro malý výkonový rozdíl oproti základní a modernější 1.8 16V. Zaměřil jsem se tedy na nejslabší 1.8 16V (96kW) a vrcholný 2.0 20VT (162kW). Praktické výhody a nevýhody obou motorů asi nemá cenu rozepisovat. Několikrát to už vypadalo, že zvítězí rozum a jazýček vah se přikloní na stranu skromnější „jednaosmičky“, ale volání divočiny bylo nakonec přeci jen o dost silnější. Strach z celkově vyšších provozních nákladů byl utlačen touhou po síle a nespoutané rychlosti. Když miluješ není co řešit, říká se v jedné reklamě a pro kompromis nezbylo místo:))

S odstupem téměř pěti let vím, že jsem tehdy udělal správné rozhodnutí. Výšší provozní náklady mi auto vrací v zážitcích a pocitech z jeho řízení, i když počáteční nadšení už po těch letech přirozeně trochu opadlo:)


Interiér a výbava...

Interiéru od Pininfariny dominuje plastový pás táhnoucí se přes celou přístrojovou desku a navazující na lišty výplní dveří. Obojí je vyvedeno vždy (až na verze Limited Edition) v barvě karosérie.
Přístroje a těch několik ovládacích prvků jsou rozmístěny přehledně a rychle si na ně zvyknete.
Dílenské zpracování asi nebylo na vrcholné úrovni své doby (nemám s čím srovnat). Občas sice zavrže plastový díl středového panelu, ale podstatné to pro mě tolik není a tedy to příliš neřeším.
Sedačky jsou celkem optimálně tvarované, i když... záleží na vašem jezdeckém stylu. Jsou spíše pohodlné než sportovní v jakémkoli slova smyslu. Při projíždění ostřejších zatáček jsem se několikrát přistihl jak se předloktím přidržuju opěradla sedačky... výrazné boční vedení tedy buhužel neposkytují. Řešením je jejich vyměna za sportovní Recara z verzí LE/Turbo+ (za cca 15 000,- když je vůbec seženete)
Ačkoli jde o sportovní vůz, vnitřního prostoru je překvapivě dost. Se svými 187cm nemám nejmenší problém najít za volantem pohodlnou pozici. Sám za sebe si samozřejmě už nesednu, ale osoby s výskou do 165cm jěště celkem pohodlně ano. Coupé jsem ale nekupoval s tím, že bude jezdit plně obsazené – většinu kilometrů najezdím sám a tudíž je prostoru spousta. Zavazadlový prostor je svým objemem 295l pro mé potřeby taktéž absolutně dostačující. Jen pro zajímavost do auta strčíte i více jak 2m lyže a to díky otvoru za levou zadní sedačkou. Na zadních sedačkách jsem nakonec odvezl i horské kolo. Samozrejmě s odmontovaným předním kolem:)

Výbava je základní pro motorizaci 20VT = látkové sedačky, okna a zrcátka v elektrice, manuální klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadící páky.


Jízda...

Auto využívám prakticky denně (mimo období zimy) k jízdě do práce cca 2x15km, víceměně po městě v hustém provozu což mu moc nesvědčí, ale odolejte:) a pak cca jednou do měsíce si užívám cestu 2x300km po silnicích II. třídy, které autu naopak svědčí velmi dobře. Jízdní vlastnosti a výkon motoru jsou v běžném provozu samozřejmě absolutně dostačující. Akcelerace je fantastická praktický z každé rychlosti a předjíždění běžných aut je tím pádem doslova radostí! Silné brzdy značky Brembo (předek 305x28mm, zadek 240x11mm) pak jsou při zpětném zařazování nutností. Primárně důležité jsou ale brzdové destičky. V této souvislosti rozhodně nedoporučuji desky značky Fritech. Kvalita plně odpovídá jejich nízké ceně. Při razantním brždění velmi rychle vadnou a ztrácí učinek.
Jízdní vlastnosti v extrému jsem zatím naštěstí vyzkoušel pouze jednou a to když v táhlé zatáčce s náhlým krátkým klesáním v rychlosti kolem 150km/h ztratily všechny pneumatiky asi na sekundu přilnavost a vůz se dostal do smyku. Okamžité ubrání plynu a lehké kontrování volantem situaci naštěstí vyřešily, ale.... Doufám, že se mi podobná hloupost zopakovat už nepovede.

Vždy a za mokra dvojnásob je třeba mít na paměni, že motor v přidi je relativně těžký a odlehčená zadní náprava tak může mít tendenci "ustřelit"! Rozložení hmotnosti vozu tedy není rozhodně ideální a vůz tak není vhodný pro vyloženě sportovní učely. Ani v pomalých zatáčkách nebude zrovna nejhbitejší... Koncepčně jde spíše o rychlý vůz kategorie GT než o sportovní náčiní.


Každá sranda něco stojí...

Celkové provozní náklady „dvoulitrového“ turbomotoru nepatří k nejnižším. Ostatně s tím jsem počítal již při koupi. Interval výměny oleje je 10 tis km. Spotřebu benzínu v kombinovaném cyklu výrobce udává 10l/100km, ve městě pak 14,4l/100km. Při mém měření od plné do plné nádrže byla spotřeba 9,5l/100km (měřeno 2x na trase cca 320km, plynulá svižná jízda, benzin Verva 100 a s minimálním zátížením vozidla), protože rozhodně nešlo o snahu jet „na spotřebu“ myslím, že je to hodnota velice příznivá. Spotřeba ve městě už asi tak lichotivá nebude:), neměl jsem zatím odvahu ji změřit... každopádně hodnota udávaná výrobcem nadsazená nebude.
Časem bych rád nechal vyměnit axiální ložisko v turbodmychadle Garret TB28, které se obecně zrovna valné pověsti majitelů netěší, abych předešel případným komplikacím a nákladné repasi.
Ostatní se uvidí časem...


Splněný sen...

Ti z Vás, kteří dočetli až sem, asi poznali, že zatím si svůj sen stále sním i přesto, že se už se vlastně vyplnil:)
Auto splnilo má očekávání a i přes to, že mě jeho provoz stojí poměrně dost peněz, těším se z každé jízdy a třeba i jen z letmého pohledu na něj.
Protože jsem přesvědčený, že nejlépe Coupé vypadá tak jak ho navrhli jeho tvůrci, rozhodně neplánuji žádné nesmyslné a nevkusné úpravy karoserie ani interiéru. Moje Coupé je ve zcela sériové podobě s jedinou výjimkou, kterou je zavařený otvor pro uchycení znaku /F/I/A/T/ na kapotě. „Čumák“ je tedy tak trochu anonymní. Jediné co bych časem rád vyměnil jsou standardní H1 v předních světlometech za xenonové výbojky. A jednou snad zadní světla za čiré LED kroužky. Koketuju i s myšlenkou kvalitního sportovního filtru.
Prioritou je ale udržba a servis. Přecijenom není to už žádný mladíček.


Trocha čísel pro úplnost...

karoserie:
typ: dvoudveřové čtyřmístné kupé
délka: 4250mm
šířka: 1768mm
výška: 1340mm
rozvor: 2540mm
hmotnost: 1385kg
rozměr pneu: 205/50 R16
zavazadlový prostor: 295 l

motor:
počet válců: 5
zdvihový objem: 1998 cm3
vrtání/zdvih: 82/75.65mm
kompresní poměr: 8,5:1
největší výkon: 162kW/5750 ot/min
největší kroutící M: 310Nm/2500 ot/min

0-100km/h: 6,5s
0-400m: 14,6s
maximální rychlost: 250km/h
poměr váha výkon: 121kW/tunu
poměr výkon/litr: 81kW/1 objemový litr

spotřeba udávaná výrobcem (l/100km):
město: 14,4
mimo město: 7,6
kombinovaná: 10,1

Silné stránky

Originalita, osobitost, ojedinělost
Design karoserie i interiéru (subjektivně)
Jízdní výkony (celkově)
Pružnost motoru
Zvuk motoru
Přesné řazení
Prostornost (pro typ karosérie)
Ceny a dostupnost náhradních dílů
Komunita kolem Coupé

Slabé stránky

Sedačky jsou pohodlné, ale v ostrých zatáčkách vás nepodrží
Spotřeba ve městě (pochopitelné u 2.0l turbo)
Provozní náklady (pochopitelné u 2.0l turbo)
Obtížnější - nákladnější servisní úkony
Občas zavrže plast středového panelu
Potkávací světla nicmoc
Horší výhled směrem dozadu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem naštěstí řešil pouze bežné provozní záležitosti, ale i tak jsem nikdy nebyl na 100% spokojený. Jsem tedy ve fázi hledání po všech stránkách solidního servisu, ve kterém se snoubí kvalita odvedené práce s cenou a přístupem.

Servis po 20tis. km provozu (150 000 až 170 000km):

2x výměna oleje - 5l Selenia racing 10W60 (interval 10tis km)
2x olejový filtr
1x výměna svíček
1x výměna vzduchového filtru
1x výměna předních brzdových destiček
1x výměna palivového filtru
1x výměna brzdové kapaliny DOT4
1x přetěsnění ventilového víka
1x náplň klimatizace
1x výměna předních ramen + geometrie
Na autě byly asi ještě původní Fiat/Lancia, jestli ano tak vydržely 170tis km.
2x žárovička parkovacího světla:)

Sevis po dalších 20tis km provozu
(170 000 až190 000km)

2x výměna oleje vč. filtru
1x komplet výměna ostatních provozních kapalin
1x výměně spojky a rozvodového řemenu
1x výměna gumové hadičky přivodu chlad. kapaliny do turba
1x prachovka na poloose

V krabici dále čekají nové přední kotouče Brembo a v další i turbo Garrett GT28R:)) Nicméně výměna seriového zatím akutní úplně není.
V posledních dnech se začal ozývat homokinetický kloub...


Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz jsem koupil od prakticky výhradního klubového dodavatele náhradních dílů a vlastně i celých Coupátek. Je původem z Německa, kde ho vlastnil pouze jeden majitel, který se podle všeho příkladně staral. Než opustil teplo německé garáže dostal nové náplně a hlavně novou spojku.
Zbylý nezbytný a musím napsat, že v tomto případě standardní servis včetně zavaření svodů, kontroly turba a výměny rozvodového řemene (mimochodem v autorizovaném servisu Fiat tato operace přijde až na 40,- tisíc) provedl již jeho český dovozce. Auto se tudíž dostalo do mých nezkušených rukou zcela připravené a první sezonu jsem měnil pouze olej a ke konci brzdové destičky.
Musím se v této souvislosti přiznat, že se trochu stydím, když pročítám recenze ostatních majitelů, kteří svým autům dokonale rozumí a třeba je i dokázali opravit zcela sami přičemž jim rukama prošel doslova každý šroubek. Já bohužel takové zkušenosti ani schopnosti nemám a jsem proto závislý na službách mechaniků. Všem takovým patří můj respekt a uznání.

Úpravy: Ukazatel tlaku Turba

První úpravou co jsem provedl byla instalace budíku tlaku turbodmychadla. Mimo to, že je tahle "vychytávka" docela efektní, tak hlavně poskytuje informaci o stavu/tlaku turba - všiml jsem si, že je tato hodnota skoro ekvivalentní k faktoru strachu spolucestujících:). Protože jsem nechtěl nijak zasahovat do interiéru - vrtat do palubovky, lepit držáky na "a" sloupek apod. rozhodl jsem se vyměnit budík za analogové hodiny ve středovém panelu (obojí má průměr 52mm). Nakonec nebyly nutné vůbec žádné úpravy, dokonce i k napájení budíku jsem využil původní konektor od hodin. Že by inženýři ve Fiatu něco tušili?:))

Po několika letech došlo i na Blow Off Ventil Bailey DV26 a sportovní filtr Apexi Power Intake. Obojí o sobě dává náležitě vědět:))
Díky době nejrůznějších LED pásků a světýlek a hlavně šikovnosti jednoho kolegy "Kupéčkáře", pak nebyla nákladná ani úprava zadních sériových světlometů. Večer tak na vás budou svítit 4 červené kroužky obrysových světel:)

Nejvýraznější změnou jsou ale 17" kola Brock RC05 Spider!
Výběr kol byl opravdu hodně dlouhou záležitostí, ale čekání se vyplatilo.

Coupe tak je v současné době a mých očích po stylistické stránce "dokonalé".
Žádné další úpravy v plánu nejsou a nebudou:)



 
reklama

Novinky v recenzi

12.11.2009 22:41

aktualizace

S příchodem zimního období přišel znovu čas Unidla. Coupé se pro změnu zabydlelo v jeho garáži. Zároveň po další sezoně a téměř 10tis ujetých km aktualizuji recenzi.

24.5.2009 20:55

podložky pod kola

Podložky vydržely na autě cca měsíc. Nadšení z vylepšeného vzhledu bylo rychle zkaženo pocitem ze zhoršených jízdních vlastnostní:/ Nikdy bych nečekal, že rozšíření o 2x1,5cm na každé nápravě bude mít takový vliv na konfort odpružení a hlavně náklony a tedy celkovou stabilitu v zatáčkách. Škoda.

21.3.2009 19:36

Jaro je tu:)

a s ním i kosmetické změny v recenzi. Samotné Coupe čekají nové podložky pod kola a snad se konečně dostanu i k montáži BlowOff ventilu.

3.11.2008 00:00

Zazimováno! Ještě před tím, ale proběhla výměna oleje, motor dostal nové svíčky a brzdy destičky.
Tešíme se na jaro!:)

2.6.2008 00:00

Tak jsem přidal pár fotek z víkendu. Stále čekám na slunečnice:)

23.5.2008 00:00

Časem bych rád udělal do památníčku nějaké lepší fotky..takže až budou, budou i zde.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Fiat Coupe


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Po 20tis km každodeního provozu víceměně žádná závada.

praktičnost
10

Není to praktický vůz, je to praktický sportovní vůz:)

prostornost
10

Není to prostorný vůz, je to prostorný sportovní vůz:)

jízdní vlastnosti
10

Nemám moc s čím porovnávat...je to nejlepší vůz co jsem řídil.

jízdní komfort
8

Nastavení podvozku je příjemně tvrdé, rozhodně se nedá říci že je nekompromisní.

provozní náklady
7

Benzín, benzín a zase bezín:), olej a pojistka. Je to prostě "dvoulitr"...

náhradní díly
8

Jsou k sehnání a za relativně rozumné ceny.

výkon motoru
9

Přiznám se, čekal jsem ještě o trošičku víc, ale i tak jsem stále nadšený!:)

spotřeba
8

Ano nejezdí za 5l nafty... ale na 10let starý 2.0 turbo s takovým výkonem je optimální.

hlučnost motoru
6

Skoro ho z kabiny neslyším:( takže za 6...jinak "hlučí" krásně:)

kvalita sedadel
6

Sice jsou i po 160tis km jako nová, ale na sportovní auto nemají valné boční vedení!

brzdy
8

Momentálně velmi rychle vadnoucí díky levným destičkám FriTech!

zavazadlový prostor
10

300 litrů stačí pro 3 na dva dny:)


Více o modeluFiat Coupe
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 

reklama





Blesk.cz

Portál k EET vyřadili hackeři. Evidence účtenek útok ale přečkala

Portál k EET vyřadili hackeři. Evidence účtenek útok…

Elektronická evidence tržeb (EET) čelila útoku hackerů. Portál k EET etrzby.cz byl v pátek kolem třetí odpoledne…

Němci utáhli opasek „vyžírkům“ i z Česka. Na dávky dosáhnou až po pěti letech

Němci utáhli opasek „vyžírkům“ i z Česka. Na dávky…

Měl by to být konec unijní turistiky za vysokými sociálními dávkami. Návrh, který schválil německý Spolkový…

 

iSport.cz

Skočili na optický klam. Fanoušci Chomutova protestovali chybně

Skočili na optický klam. Fanoušci Chomutova…

Tyč Michala Vondrky vzbudila v Chomutově značné emoce. Jednak po ní následoval další závar, za druhé při…

VIDEO: Třinec v prodloužení ovládl derby, Kometa padla v Olomouci

VIDEO: Třinec v prodloužení ovládl derby, Kometa…

Hokejisté Třince se v derby dokázali vyrovnat s Vítkovicemi, které ve 26. extraligovém kole porazili 3:2 v…

 

Reflex.cz

Odvážný krok kalendáře Pirelli. Dokonalé modelky vyměnili za slavné herečky bez make-upu

Odvážný krok kalendáře Pirelli. Dokonalé modelky…

Oslava přirozené krásy. Tak by se dal jednou větou shrnout kalendář firmy Pirelli pro rok 2017. Jednotlivé…

Heil Trump! Příznivci krajní pravice oslavovali nového amerického prezidenta nacistickým pozdravem

Heil Trump! Příznivci krajní pravice oslavovali…

„Heil Trump! Heil our people! Heil victory! Sláva Trumpovi! Sláva našemu lidu! Sláva vítězství!“ volal na…

 
 
reklama