Ford Focus (2013)
13.11.2013Tohle je moje recenze (nově upravená verze po najetí 10 000 km) Focusu 3. generace v základní výbavě Trend, který je osazený trojválcem Ecoboost objemu…
Ford Focus (ironlionzion)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
maTooB 04.09.14 08:40
« Re: Re: Re: Spotřeba
Mas pravdu, aerodynamicky odpor tam rastie vyrazne. Za dalsi dovod povazujem aj to, ze pri normovani spotreby ten normovany cyklus spotreby mimo mesta ma max rychlost 120 aj to iba na kratko.
Ja mam tiez pri 110 asi 5,5-5,7 pri 120 nejakych 6,2 a pri 130-140 cca 7-7,2 podla podmienok a povrchu... Je to 1,4 Multiair -
ironlionzion 02.09.14 15:10
« Re: Re: Spotřeba
Díky, jednou jsem to počítal na nádrž přesně podle čísel a účtenky a rozdíl byl zhruba 4% a ani mě to moc nezajímá, PP beru orientačně. Každopádně, kdybych jel stále legálních 140 km/h což by bylo podle GPS 130 km/h tak by to vylítlo o litr nahoru.
Zjistil jsem totiž, že největší nárůst spotřeby je mezi 120 - 140 km/h, tam to skočí nahoru znatelně, řekl bych že to má co dočinění s aerodynamikou, prostě v tomto rozmězí už musí motor začít makat víc aby prorazil vzduch do těch 120 km/h ještě dost významě funguje setrvačnost. Já se taky rád občas projedu, nehledíc na spotřebu ale tuto cestu jsem pojal dovolenkově, 3000 otáček jsem snaď ani nepřekročil :-) -
maTooB 02.09.14 14:59
« Re: Spotřeba
Viem si predstavit to tempo a mna by to zabilo :-)
Ja som mal spotrebu do HR a spat 6,9 a uzil som si to >:D
Inak spotreba na benzinove auto velmi pekna kazdopadne :yes: Skoda, ze to nemas preverene aj podla tankovania, malo by to este vacsiu vypovednu hodnotu, treba na takejto streke zdokumentovat ;-) -
ironlionzion 18.11.13 08:31
« Re: Re: Re: Pochvala
jj díky za komentář, tohle jsou opravdu slabé stránky a musí se pro objektivitu napsat - přístrojovka je velikostně přehnaná co do podélného směru. Když jsem se koukal z okna z výšky tak je to do očí bijící. V přístrojovce musí být hodně vzduchu, možná by to vydalo i na těch přídavných 50 litrů co chybí v kufru :-) Přední přihrádka se směšným prostorem tomu nasazuje korunu.
Díval jsem se zblízka na to zpracování a sice to tam je vystouplé ale tak nějak to řešili konstrukčně. Asi potřebovali ten rám udělat ze 2 plastů a zvolili napojení překrytím namísto vyrobení jednoho kusu. Každopádně ty konce jsou zaoblené a opracované, na živo to nepůsobí jako špatně slícované. Nicméně nečekám u auta této cenové kategorie, že bude všechno dotažené do detailu jak u prémiovky.
přeji hezký den -
ironlionzion 18.11.13 08:19
« Re: Re: Re: Re: Re: vdaka za vybornu recenziu
Je to možné, při předváděčce jsem TSI vnímal jak píšeš - kultivovanější, tišší a nudnější, je jasné, že čtyřválec svým symetrickým pohybem válců má v tomto navrch. Technici Fordu ale udělali obdivuhodnou práci s tím jak trojválec uklidnili, řekl bych až pro laika na téměř srovnatelnou úroveň. Porovnání s jinými trojválci je úplně zbytečné ... Paradoxně drsnější projev EB při vytočení bylo to co mě vykřesalo (a doteď to platí) úsměv a jiskru nadšení oproti TSI. Ve výsledku si ty motory nemají co vyčítat plus mínus jezdí stejně a dnes už mají auta takové odhlučnění že většina běžných řidičů a řidiček nepozná rozdíl. -
ironlionzion 15.11.13 16:58
« Re: Pěkné
Hezký večer, děkuji za komentář, FFI/II jsou nadčasové. Čas ukáže jestli se to povede i FFIII. Stejně tak čas ukáže jak se bude vyvýjet "větev" extrémního downsizingu u motorů jako Ecoboost. Nedávno jsem četl tady na Moje auto recenzi megavýkonné M-kové X6, která má výkonový poměr 125k na 1l objemu co zhruba odpovídá nejmenšímu Ecoboostu. Ale já jsem hračička a rád se pouštím do objevování "nových věcí" (s věkem si to už radši jistím 5-letou zárukou) takže nashle za 5 let, doufám, že pak napíšu do novinek, motor stále slouží >:-[] -
ironlionzion 15.11.13 12:22
« Re: Re: Pochvala
Hezký den, děkuji ti za pochvalu, moc se mi líbila tvoje recenze na "rabitta", dlouho jsem VW VI chtěl, klasicky wallpaper s bílým GTI VI na ploše :-) ale tenkrát nebyli finance. Možná bych dnes dal přednost Golfu VII ale přeci jen byl krapet dražší a ve finále rozhodl právě tento rozdíl (cca 50 000 / 2000 EUR). Už s tímto Focusem jsem se rozšoupl nad původní rozpočet ale nelituji naopak. Nakonec každému co jeho jest (a co dovolí peněženka) :-) -
Atlis 14.11.13 21:52
« :)
velmi pekne napisane, vycerpavajuco. :yes:
1.0eb som mal moznost vyskusat od eko jazdy az po jazde na zelezo - poradil si velmi dobre. ak sa s tym normalne jazdi, tak vykon aj krutiaci moment absolutne postacujuci, ked uz sa tlaci na pilu, tak mi skor ako vykon chybal prave krutiaci moment vo vyssich otackach. a aj ked hluchy nie som, tak pretoze ten motor je v najvyssich otackach tichsi a pracuje makssie ako 1.6eb, sa mi stalo, ze som vletel do obmedzovaca... >:D
drzim palce aby sa ti dobre jazdilo.