Diskuse

Ford Focus (2013)

13.11.2013

Tohle je moje recenze (nově upravená verze po najetí 10 000 km) Focusu 3. generace v základní výbavě Trend, který je osazený trojválcem Ecoboost objemu…

 

Ford Focus (ironlionzion)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 10 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 16.11.13  15:13

    « Re: Re: Re: Re: vdaka za vybornu recenziu

    Přiznám se, že mě ty rozjezdy dělaly s EB taky problémy, dokonce mi auto chcíplo a to se mi už dlouho nestalo. Podle mě je 1,2 TSI 77 kW lepší motor jako celek než 1,0 EB, prostě je tižší a kultivovanější, reálně, když si odmyslíš zrychlení potencované hlukem EB, i stejně rychlý. Ještě tižší a kultivovanější je nový 1,2 TCe.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 15.11.13  16:58

    « Re: Pěkné

    Hezký večer, děkuji za komentář, FFI/II jsou nadčasové. Čas ukáže jestli se to povede i FFIII. Stejně tak čas ukáže jak se bude vyvýjet "větev" extrémního downsizingu u motorů jako Ecoboost. Nedávno jsem četl tady na Moje auto recenzi megavýkonné M-kové X6, která má výkonový poměr 125k na 1l objemu co zhruba odpovídá nejmenšímu Ecoboostu. Ale já jsem hračička a rád se pouštím do objevování "nových věcí" (s věkem si to už radši jistím 5-letou zárukou) takže nashle za 5 let, doufám, že pak napíšu do novinek, motor stále slouží >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 15.11.13  14:46

    « Re: Re: Gratulace

    Verny: Ve Focusu nejspíš 1.6 EB pojede fakt hezky (nejel jsem), ale "dělo" je ten motor ve Fiestě ST. ;-) Jen je na naše "silnice" možná až moc tvrdá. Ale zato lítá jako splašená.... >:D
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 15.11.13  14:38

    « Pěkné

    V prvé řadě gratuluji k novému autu a v té druhé musím pochválit hodně podrobnou a zajímavou recenzi. :yes:

    K samotnému Focusu bych řekl, že pro mě byl v první a druhé generaci takovou srdcovkou, které jsem skrze své sympatie odpouštěl ledacos ze zpracování a interiéru. Přestože největší ranou na solar konkurenci co se týká designu byl jistě příchod první generace, tak docela jiné než se v té době "nosilo", já osobně jsem vůbec nejvíc oceňoval FoFo II po faceliftu, doslova vyšlechtěné auto, které v pohodě odolává zubu času dodnes. A navíc s výbornými jízdními vlastnostmi.

    Nová generace se bohužel zcela minula s mými představami, jak by nový Focus měl vypadat. A to včetně implantace designového jazyka nové Fiesty do interiéru, byť v poněkud delikátnější formě. A tak mé sympatie vyprchaly, ale zůstává respekt k jednomu z lídrů nižší střední. Ostatně "oválem" sám jezdím... ;-)

    Co se týká motoru, jde samozřejmě i o to odhodit předsudky a vyzkoušet. Nebývá to zrovna snadné, když na druhou misku vah v téhle loterii dáváš několik set tisíc svých uspořených korun. Vím to z vlastní zkušenosti, kdy jsem při koupi Mondea zvažoval i 1.6 Ecoboost a nakonec (i z důvodu nemožnosti v danou chvíli vyzkoušet) jsem se nedokázal zbavit pochyb a nevzal ho. O to přínosnější je tvoje recenze pro další zájemce.

    Takže přeju ať ti bez problémů slouží a užiješ si s novým autem spoustu radosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 15.11.13  12:22

    « Re: Re: Pochvala

    Hezký den, děkuji ti za pochvalu, moc se mi líbila tvoje recenze na "rabitta", dlouho jsem VW VI chtěl, klasicky wallpaper s bílým GTI VI na ploše :-) ale tenkrát nebyli finance. Možná bych dnes dal přednost Golfu VII ale přeci jen byl krapet dražší a ve finále rozhodl právě tento rozdíl (cca 50 000 / 2000 EUR). Už s tímto Focusem jsem se rozšoupl nad původní rozpočet ale nelituji naopak. Nakonec každému co jeho jest (a co dovolí peněženka) :-)
  • « 11 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 15.11.13  11:53

    « Re: Pochvala

    Gratulujem k peknemu autu,a k zaujimavej recenzii,no skor tak ako "rohYpnol" sa tiez priklanam k porovnaniu tvojho motora s Golfackym TSI 1.2...ale nakolko sa tvoj FOCUS Mk III vyraba od 2011 skor by som porovnaval s GOLFom Mk 6,a ten mal aj v slabsich motorizaciach viacprvkovu zadnu napravu.Na porovnanie s Mk 7 by som asi pockal na buducu generaciu Forda.A to co pises ty o Aurise:
    "Když jsem si sednul, hned jsem vysednul, tu přístrojovku bych nezkousl" si ja osobne myslim o interiery Focusu. ;-) Prajem vela stastnych a hlavne bezporuchovych kilometrov!
  • « 20 Reagovat !

    foto Atlis

    Atlis 15.11.13  09:35

    « Re: Pochvala

    tak ako pises, to ci sa niekomu focus paci ci nie (interier/exterier), je silne subjektivna vec, ale dovolim si reagovat na par veci, ktore si napisal:

    - interier FFI nikdy nebol nadherny a uz vobec nie FFII - hlavne spracovanim bol interier FFII asi najhorsi v triede (rovne plochy z tvrdych plastov). displeje, co je s nimi? ja mam dva 3,5" farebne a su vyborne. urcite su lepsie ako kalkulackove displeje v aurise napriklad ci cb maxidot v VW.

    - priestor je absolutne v pohode. meriam 180cm, nikde mi nic neprekaza, za mnou sa dospela osoba posadi (aj ked sa to stava malokedy). len nedavno som bol obzriet noveho golfa a nemal som dojem, ze by v nom bolo miesta viac. jedine octavia je skutocne priestorna vzadu. a mimochodom plasty v golfe absolutne v nicom neprevysuju plasty vo focuse - leskly ramik okolo displeja je otrasny.

    - kufor ma papierovo maly objem, pretoze ford je jedna z mala firiem, ktore neklamu klientov, ba dokonca su az priliz konzervativni - ja mam sedan a ten ma v skutocnosti o par desiatok litrov viac ako uvadza ford.

    - ceny boli cisto problem CZ/SK trhu. napriklad v PL mal ceny FFIII nastavene velmi dobre a este teraz trosku spadli.

  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 15.11.13  08:25

    « Re: :)

    :yes: jj, závodník to není, spíš malý diesel, který pořád láká vytočit a projevit svoji benzínovou stranu, díky a přeji hezký den
  • « 10 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 15.11.13  08:20

    « Re: Pochvala

    Hezké ráno a moc díky za komentář. To srovnání zpracování interiéru se žigulíkem je trochu mimo ale jinak jsi vypích v podstatě hlavní slabiny. Snažím se i přes růžové brýle a radost z nového auta zůstat objektivní takže souhlas ale přesto bych z vlastní zkušenosti ještě tu kritiku rozvinul.

    ad Zpracování a interiér
    Nevšiml jsem si horšího zpracování než u konkurence. U prémiové A3 se můžeme bavit o výrazném skoku nahoru ale ať vezmu Golf, OIII, Astru, Auris, C4, Ceed, Hyundai a další je to plus mínus srovnatelné. Pokud hodnotíš vzhled a ergonomii tak je to opravdu individuální a není možné stanovit měřítko. Golf je svůj špičkovou ergonomií, vzdušností a uhlazeností, C4 působí svou elegancí, Focus je dynamický, atd... každému vyhovuje něco jiného. A ty displeje, tohle je nejchudší výbava Trend, když někdo chce lepší displeje tak je má mít, když si připlatí ale to platí obecně i pro konkurenci.

    ad Zakrytí rámů
    Já zakrytí rámů oken zevnitř oceňuji, v šedém nebo černém autě ten plech není znát ale pokud máš výraznou barvu karoserie tak je to příjemný detail. Měl jsem to v Mercedesu a všiml jsem si toho i v X5 - myslel jsem si, že to v nižších kategoriích aut nenajdu tak jsem za to rád. A nějakých spár o kterých píšeš jsem si nevšiml. Taky však nečekám, že u auta kolem 300k bude každý detail zpracovaný jako u prémiovky.

    ad Kufr
    Máš pravdu tohle je snad nejmenší kufr v kategorii. Co ale pomůže když má Golf nebo jiný rodinný hatch o 15% větší objem?, v běžném provozu je jedno jestli tam nacpu 6 přepravek na pivo nebo 7. Kdo ale každý víkend jezdí na chatu a chlastá s 3 kamarády nebo kamarádkami a 6 přepravek by nestačilo tak si určitě Focuse nepořizujte K tomu jak je tento parametr subjektivní jsem se vyjádřil, nejsem chatař a i když jdu do přírody tak mi batoh na zádech vadí takže pro mne kufr není priorita. Pro mou rodinu je to akorát. Kdo chce auto s větším kufrem tak si koupí Spaceback, Oktávku nebo kombíka.

    ad Prostornost
    ano misto je prohýřené, pokud někdo nemá rád těsný posez (který má svoje opodstatnějí z filosofie auta jako takového) tak ať do Focusa nejde a vybere si Golfa nebo rovnou MPV. Ale stejně bavíme se o centimetrech rozdílu, málokdo to pozná, většinou se jedná o subjektivní pocit plynoucí z designu, nakonec Golf je o 5 cm užší a o 10 cm kratší než Focus a to místo v něm fyzicky je.

    ad 1.2 TSI vs 1.0 Ecoboost
    Viz můj příspěvěk výše, kde porovnávám dojmy s projížďkou v silnějším 1.2 TSI (77 kW). Řekl bych, že 1.0 (93 kW) bude někde mezi silnější 1.2 a slabší 1.4 ale s 1.4 jsem neměl tu čest zatím takže neumím posoudit. Ve výsledku ale je to jako srovnávat jestli je modřejší atlantik nebo pacifik. Rozdíl v běžném provozu je minimální a aby se projevil muselo by se jezdit nahranu což není podstata těchto motůrků.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 15.11.13  07:26

    « Re: Re: Gratulace

    :yes: :yes: :yes: jj souhlas, motor je srdce až zbyde ještě něco peněz po výběru motoru tak přidávat výbavu.
  • 00 Reagovat !

    foto Atlis

    Atlis 14.11.13  21:52

    « :)

    velmi pekne napisane, vycerpavajuco. :yes:

    1.0eb som mal moznost vyskusat od eko jazdy az po jazde na zelezo - poradil si velmi dobre. ak sa s tym normalne jazdi, tak vykon aj krutiaci moment absolutne postacujuci, ked uz sa tlaci na pilu, tak mi skor ako vykon chybal prave krutiaci moment vo vyssich otackach. a aj ked hluchy nie som, tak pretoze ten motor je v najvyssich otackach tichsi a pracuje makssie ako 1.6eb, sa mi stalo, ze som vletel do obmedzovaca... >:D

    drzim palce aby sa ti dobre jazdilo.
  • « 10 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 14.11.13  18:16

    « Re: Gratulace

    Ahoj Mikys,
    Jestli ti mohu poradit z vlastní zkušenosti jdi určitě do silnějšího motoru. Já mám sice Golfa a váhal jsem mezi 1,2 77Kw a 1,4 90Kw, ale skoro mě mrzí že jsem nešel do té 103Kw verze.Ten Ecoboost 1,6 musí být ve Focusu fakt dělo. Obzvlášť pokud jezdíš víc po dálnici, či si rád užíváš svezení je to někde jinde než ten litr. Naopak pokud máš hodně studených startů a více ježdění po městě ten litr by byl lepší volba hlavně kvůli úspornosti. Příplatek kolem 25 000Kč se ti v nákladech za 5 a více let co auto budeš mít neuvěřitelně rozmělní. Zkus se mrknout na mou recenzi Oktávky kde jsou náklady na provoz za 12 let rozebrané do detailu a budeš fakt překvapen výslednou sumou. Možná bys mohl počkat na leden/únor až budou vyprodávat modely 2013, v tomto období se dají ukecat nejvyšší slevy na skladové vozy.
  • « 00 Reagovat !

    foto jurkoboss

    jurkoboss 14.11.13  17:38

    « Re: Re: Zvuk motora

    Ešte som zabudol pripísať, že sa to prejavovalo pri zapnutej klímatizácií.
  • 20 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 14.11.13  17:30

    « Pochvala

    Musím vyseknout poklonu, za obsah textu jednoznačně :yes: Volba samotná je přirozeně ryze individuální, ale s mnohými věcmi nebudu souhlasit. Myslím, že některé věci prostě vidíš růžovými brýlemi šťastného majitele ;-)

    Exteriér je ryze subjektivní. Mě osobně se příliš nelíbí. Ne že by to bylo škaredé auto, to vůbec. Jen prostě Focus I i Focus II byly natolik nádherné, že tohle je prostě krok vstříc průměrnosti a celosvětovému univerzalismu.

    Co ale ve Fordu doslova projeli na plné čáře, to je interiér. Kvalita plastů rozhodně jedna z nejhorších ve třídě. Ok, není to nic, kvůli čemu bych jej vyřadil z výběru, taková trága to není. Ale konkurence to umí líp, mnohem líp. Třeba tebou zmíněné přeplastování rámu okna ve dveřích - ok, sice frajeřinka, kterou ve třídě nikdo jiný nemá. Ale co ty spáry těch plastů? Vždyť to je jak v žigulíku... A vadí něčemu lakovaný pásek kolem okna? Navíc displaye a ovládání doslova zaspaly dobu, a to tak 10 let.

    Co je ale vůbec nejhorší - prostornost. Kufr je objemová tragedie, naživo to ale není tak zlé jak hovoří objem (sám jsem byl překvapený). Stejně tak obhajoba malého kufru kvůli zadní nápravě je zcela chabá. Golf zvládá víceprvek i solidní objem, Leon, Octavia taktéž, i30/Ceed jakby smet. Auris zvládá víceprvek i hybridní baterie...

    Ale kabina, ta místo doslova prohýřila. A to je velmi špatná zpráva. Naštěstí pro Focus je místa sic málo, ale přesto ne tak málo, abych se tam při mé výšce přecijen nějak neposkládal.

    I přes výtky bych jej tedy z výběru nevyřail. A i díky EcoBoostu a víceprvkové zadní nápravě by to možná byl jeden z favoritů, pokud už se ceny umoudřily. Ze začátku byly ceny ani ne ambiciózní, ale doslova na hlavu padlé.

    Jen k tvému porovnání - na 1.4 TSI se tenhle EcoBoost chytat nebude, měl bys srovnávat se silnějším (možná i slabším) 1.2 TSI. Tím i cenový rozdíl 30 000 vůči 1.4 TSI je na místě. Bohužel, 1.2 TSI má vzadu traverzu...

    Volbě Focusu rozumím, přeji šťastné km. Ale za ten interiér by ve Fordu zasloužili vyprášit kožich ;-) :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  16:16

    « Re: Zvuk motora

    presne jak pises, to se musi slyset :-) je to sice fakt na diagnozu ale neco na tom zvuku je ... me je vzdy do smichu kdyz to slysim (ale v dobrem)
  • 00 Reagovat !

    foto jurkoboss

    jurkoboss 14.11.13  16:05

    « Zvuk motora

    Nazdar,

    momentálne som nútený používať firemné vozidlá.

    Takže som používal aj Škoda Fabia 1.2 TSI, asi vo všetkých výkonových verziách.

    Ako si popisoval, že v tom 3-valci počuješ náznaky 6 valca...., presne toto som mal aj ja takýto pocit. Myslel som, že mi to už tak trochu v hlave nepracuje, ale ako vidím túto diagnozu máme viacerí.

    Inak malý turbo-benzín je šupa, priebeh ako 2-litrový turbodízel a pritom tichučko.
    Samozrejme na diaľnici to už zrýchľuje pomalšie, ale do mesta sú tie autá super.
  • « 00 Reagovat !

    foto peter964

    peter964 14.11.13  14:58

    « Re: Gratulace

    mikys, tak to je ťažká dilema. ja som zvolil kompromis. neviem ako v CZ, ale v SK je v ponuke akčný model 1,0 EB 125 PS "Spirit X", za solídnu cenu (14600€ / 15200€, pozri odkaz dole. je tam natlačená solídná výbava, len spomeniem napr. tempomat, ten bol u mňa podmienka, ďalej je tam auto klíma, zadné park.senzory (taktiež u mňa podmienka), komplet okná v elektrike, stredná lakťovka vpredu aj s USB, športové pred. sedadlá, a pod.
    silnejšia 1,0 litrová verzia výkonovo bohate stačí a pár drobností navyše vo výbave určite poteší.
    [odkaz]
  • « 10 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 14.11.13  14:45

    « Re: Recenze

    Díky, moc si vážím pochvaly od tebe. Zdá se, že vývoj a poptávka neúprosně směruje k downsizingu a polohybridům. Pokud se současné minimotory podaří udržet v rámci dlouhodobé spolehlivosti, mohlo by to fungovat, i když trend ukazuje, že se blíží doba, kdy bude auto při koupi levnější díky poskládání z unifikovaných komponentů jako skládačka lego a jeho životnost bude prostě jako u pračky 5 let a pak bude výhodnější koupit nové. I u tohodle 3-válce už by byl problém měnit turbo protože je konstrukčně integrované v hlavě motoru. Rozvody a řemen jsou unvitř taky a koupou se v olejové lázni, má to samozřejmě opodstatnění v snížení tření a prodloužení životnosti ale uvidíme :-) Holt doba se mění hrozně rychle, do toho ještě úředníci EU a jejich kreativita ve vymýšlení norem ... Přeji hodně šťastných a zábavných km a ještě jednou díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto peter964

    peter964 14.11.13  14:26

    « Re: Re: Gratulace

    výborná recenzia, len taká drobnosť, tá kubatúra je 998 cm3. ale ináč veľmi dobre napísané, aj super foto. také detailné foto som tu ešte nevidel. dávam ti 10. :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto matii

    matii 14.11.13  14:04

    « Recenze

    Výborná recenze :yes: :yes: :yes: . Při čtení úvodních řádek jsem, přiznám se, čekal další výlevy superlativů majitele nového auta. Jak jsem však byl překvapen jak šíří poskytnutých informací, tak jejich kvalitou a nezaujatostí.

    Původně jsem si říkal, že tohle "turbíčko" nemůže průměrné auto nižší střední slušně táhnout, ale jak je vidět, pánové ve vývoji odvedli vynikající práci a nic není nemožné. Může se stát, že za X let budeme běžně jezdit s objemy, jež v současnosti jsou doménou motocyklů.

    Gratuluji k výborné koupi, i když FF této generace mi designově moc nesedl, ale jak píšeš, je to jen osobní názor a přeji ti spousty kilometrů bez poruchy (a samosebou nehody) a odolnost rozvodové soustavy.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…