Recenze

havros (muž 28 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Hyundai i30 1,4i Classic Plus

9,52 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7
Hyundai i30, foto 8 Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Hyundai i30 Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:117000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,6 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Jelikož se mi povedlo předchozí i30 sešrotovat, rozhodoval jsem se co pořídit nového. Na výběr byla celá modelová řada od Hyundaie, jelikož jako zaměstnanec dealerství mám nárok na nějakou tu slevu. Nakonec jsem vybral "starý" model i30 opět s motorizací 1,4i, výbavu Classic Plus, což odpovídá Made in CZ, kterou jsem měl předtím.

Na skladě na mě čekal poslední kus ve světle modré barvě, který byl rovnou z výroby obutý na 16" ALU discích Hyundai. Tyto disky přináší automaticky do výbavy Classic plus ještě kůží potažený volant a hlavici řadicí páky.

Oproti předchozí i30 mám tedy širší pneumatiky (185mm vs. 205mm). To se projevuje vyšší stabilitou a přilnavostí v zatáčkách.
Na druhé straně je to asi o 1% méně komfortní jízda (15" vs. 16") - skutečně ten rozdíl není tak propastný jak někteří prezentují.

Vnější výbava přináší dvojici předních mlhových světel, lakované kliky, lakovaná zpětná zrcátka, malou střešní anténu, zástěrky proti nečistotám a již zminované ALU disky 16" s pneu 205/55 R16

V interiéru na posádku čeká manuální klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově+podélně nastavitelný volant, loketní opěrka, aktivní hlavové opěrky, palubní počítač (funkce: průměrná spotřeba, dojezd, denní počítadlo najetých km, průměrná rychlost), progresivní posilovač řízení, elektricky ovládaná+vyhřívaná zpětná zrcátka, dálkové ovládání centrálního zamykání se sklopným klíčkem, autorádio s RDS, MP3, USB, AUX, iPod a šesticí reproduktorů (4 hlavní + 2 výškové), ovládání autorádio tlačítky na volantu.

Vůz je již zajetý, do 2000 km jsem jezdil 2000 - 4000 ot./min.

S touto motorizací se dá klidnou jízdou jezdit za 5,5 - 6 litrů na sto. Při sportovnější (dá-li se to tak se čtrnáctistovkou nazývat) pak poskočí zhruba na 8 litrů.
Při normální jízdě v rozmezí 2000 - 3000 ot./min. se může zdát že výrobcem udávaných 109 koní se někam rozuteklo a pod kapotou jich zbylo jen několik desítek. Celé stádo spojí své síly až ve chvíli, kdy motor dostanete nad 4000 ot./min..
Svezení tedy může být úsporné, ale i se sportovním nádechem - důležité je však správně řadit.

Podvozek se může zdát pro některé cestující příliš tvrdý, zkuste se však svézt jakýmkoli jiným vozem nižší střední třídy (nepočítaje kolíbavý Renault) a teprve poté porovnávejte. Skutečností je, že se výrobci povedlo najít kompromis mezi tvrdým stabilním naladěním a komfortem.

Jízda s i30 dokáže způsobit neskutečnou radost. Přesné řízení, přesné řazení, příjemné dávkování brzd, pohodlný posez za volantem, a audiosystém - to vše dodává pocit radosti a uspokojení.

ad. audiosystém - opravdu jedinečný zvuk linoucí se ze seriově dodávaných reproduktorů! Dokonce ani modely ix35 nebo SantaFe nemají tak kvalitní repro. Denní využití u mne nachází i USB port, jež se nachází na středovém tunelu (a to prosím i v úplně základní výbavě Start) a ovládání na volantu.

Domontováno handsfree s ovládáním z volantu - příjemná vychytávka

Silné stránky

+ slušná výbava za super peníze
+ líbivé lité disky
+ audiosystém
+ příjemně naladěný podvozek

Slabé stránky

- nelze doinstalovat jednoduchý elektronický tempomat
- motor by snesl šestý převodový stupeň

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kdy se člověku poštěstí sám sobě prodat auto? :-)

 

Novinky v recenzi

17.11.2014 15:01

Prodej vozu

Vůz je prodán se stavem 117.000 km. V 98.000 km došlo k výměně motoru na záruku, neboť se trochu vydřely válce. KONEC.

12.2.2011 10:49

fotografie, první servisní prohlídka

Přidány trošku lepší fotografie. Mám za sebou první servisní prohlídku ve 20.000 km. Kromě výměny náplní a filtrů bez jediné závady. Nechal jsem také aplikovat folie na okna - dle mého názoru vůz vypadá lépe.


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
5
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Více o modeluHyundai i30 FD (2007-2012)
Hyundai i30 1.6 CRDi – Opravdu ujede všem? Hyundai i30 1.6 CRDi – Opravdu ujede všem?

Od základu nová, třetí generace Hyundaie i30 se v reklamě…

Hyundai i30 kombi oficiálně. Vypadá jako Mercedes CLA Shooting Brake Hyundai i30 kombi oficiálně. Vypadá jako Mercedes CLA Shooting Brake

Po upoutávce, kterou automobilka Hyundai vypustila do…

 





Blesk.cz

Neupravená a unavená Jitka Boho: Dcera jí dává zabrat!

Neupravená a unavená Jitka Boho: Dcera jí dává zabrat!

Na profesionálních fotkách na přehlídkových molech vypadá sice naprosto skvěle a bezchybně, ovšem v soukromí se…

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za pašování kokainu do USA

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za…

Dva synovci první dámy Venezuely Cilie Floresové byli ve čtvrtek odsouzeni v New Yorku k 18 letům vězení za…

 

iSport.cz

Trápení pokračuje. Češi skončili v Annecy mimo top třicet

Trápení pokračuje. Češi skončili v Annecy mimo top třicet

Po čtvrtečním ženském závodě dnes biatlonový Světový pohár pokračoval sprintem mužů na deset kilometrů. Ani…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…

Já, Tonya: Do kin jde před olympiádou film o brutalitě ženského krasobruslení

Já, Tonya: Do kin jde před olympiádou film o…

Nedlouho před začátkem XXIII. zimních olympijských her v jihokorejském Pchjongčchnagu, jež začnou 9. února, se…