Recenze

gagarin_cccp (muž 36 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Toyota Corolla ročník 2014

9,82 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Corolla, foto 1 Toyota Corolla, foto 2 Toyota Corolla, foto 3 Toyota Corolla, foto 4 Toyota Corolla, foto 5 Toyota Corolla, foto 6 Toyota Corolla, foto 7 Toyota Corolla, foto 8
Toyota Corolla, foto 9 Toyota Corolla, foto 10 Toyota Corolla, foto 11 Toyota Corolla, foto 12 Toyota Corolla, foto 13 Toyota Corolla, foto 14 Toyota Corolla, foto 15 Toyota Corolla, foto 16 Toyota Corolla, foto 17 Toyota Corolla, foto 18 Toyota Corolla, foto 19 Toyota Corolla, foto 20 Toyota Corolla, foto 21 Toyota Corolla, foto 22 Toyota Corolla, foto 23 Toyota Corolla, foto 24 Toyota Corolla, foto 25 Toyota Corolla, foto 26 Toyota Corolla, foto 27 Toyota Corolla, foto 28 Toyota Corolla, foto 29 Toyota Corolla, foto 30 Toyota Corolla, foto 31 Toyota Corolla, foto 32 Toyota Corolla, foto 33 Toyota Corolla, foto 34 Toyota Corolla, foto 35 Toyota Corolla, foto 36 Toyota Corolla, foto 37 Toyota Corolla, foto 38 Toyota Corolla, foto 39 Toyota Corolla, foto 40 Toyota Corolla, foto 41 Toyota Corolla, foto 42 Toyota Corolla, foto 43 Toyota Corolla, foto 44 Toyota Corolla, foto 45 Toyota Corolla, foto 46 Toyota Corolla, foto 47 Toyota Corolla, foto 48 Toyota Corolla, foto 49 Toyota Corolla, foto 50 Toyota Corolla, foto 51 Toyota Corolla, foto 52 Toyota Corolla, foto 53 Toyota Corolla, foto 54 Toyota Corolla, foto 55 Toyota Corolla, foto 56 Toyota Corolla, foto 57 Toyota Corolla, foto 58 Toyota Corolla, foto 59
 

Technické info

Přezdívka auta portorikánský zabiják Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 95 zrychlení 0-100 km/h [s]: 99 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

PORTORIKÁNSKÁ STŘELA!

Ahoj všichni!

Po 150 000 letech jsem se rozhodl sem zase něco "vyblít". Přejdu k věci, mé zaměstnání obnáší hodně cestování a tesně po vánocích jsem byl odvelen na dva měsíce do Portorika (v souostroví Kuba,Haiti,Portoriko - karibik) kde jsem byl pracovně a v půjčovně Avisu vyfasoval káru, kterou Vám popíši. Má dnešní rádobyrecenze nebude plná čísel a podrobností, které by někteří chtěli možná znát, ale spíš objektivních dojmů a zažítků z Portorika(Puerto Rico-bohatý přístav) a z dopravy v okolí, neměl jsem čas na študování tamního techničáku a když už jsem měl čas, tak jsem ho věnoval úplně jiným věcem :-).Takže k tomu berte trochu zřetel a kdo nechce, nemusí číst dále:-)

Půlka ledna, odlet směr San Juan. U nás zima, v San Juan kolem 30, slunce, vlko jak v kalhotkách, krásně...prostě karibik. Portoriko země patří pod USA, kde to už tak nějak znám.. krom zákonů, měny, aut je dost věcí podobných...a samozřejmě životního "stajlu". Byly nějaké dotazy ohledně bezpečnosti(mě už nic nepřekvapí :-) ale sám jsem nevěděl, jak na tom Portoriko je...je na tom velice dobře, řek bych tak o 999% líp, než naše slavná republika:-)....zpět k tématu....
Honem do půjčovny, kde jsem měl od našeho zákazníka předobjednané auto. Toyota Corolla....do řiti a já doufal v nějakej osmihrnec! Proč né aspoň Chrysler 300C Hemi?! Proč?! No oukej, není jiné varianty, platím(cca 600 babek na tři týdny plus záloha-to ještě zákazník netušil, že tam budu týdnů osm:-D ), dostávám klíčky, navigaci a doklady a vedlestojící podržkoště mě odvádí k naši střele, za jejiž volantem prožiji dva měšíce a cca 4000mil. Barva stříbrná, takovej základ...odháním podržkoště, nic nepotřebuji vysvětlit.
No po "dizajnový" stránce to nevypadá zle, vlastně i docela zajímavě...takovej dravec i když v našem případě opravdu jen vizuálně! S kolegou otevíráme, usedáme, pilotování vždy odseru já, ostatní na to nemaj koule!
První pocit...ty vole, tady je místa, já s mejma 197cm, objemnější spíše v ramenou, než v bocích jsem si našel polohu okamžitě. Za mnou ještě kus místa. Všude prostor, no kde se to v tom autě bere? Materiály nevypadaj špatně, ale supr hitparáda to taky není...prostě nižší třída, nebo co to je..a kdo ví, kde je to dělaný....ale vše drží. Přístrojovka má na sobě jakousi imitaci obšití. Přístroje jsou krásně čitelné, určitě interiér vypadá líp, než Fabie v holobytu, co jsem s ní drancoval Irsko...Ale ušetřit se někde musí,že? Jako celek fajn, libí se mi to.Koukám aktuální nájezd auta cca 1500 mil. Dostali jsme nové auto, ještě to v něm charakteristicky smrdí. Ovládání audia na volantu a i ovládání board computeru. Základní autorádio hraje kupodivu fakt perfektně, no to čumím, teda slyším! Telefon se hlásí, že se mu nabízí přihlášení audio příslušenství...ty vole, to má i BT audio. Okamžitě se to spáruje, rádio si načetlo kontakty i seznam hudby. To jsou mi věci, čumím.....a fakt to dobře hraje...dobrá, Dynaudio to není, ale na levnou plechovku....Ve výbavě samozřejmě automatická převodovka-standard jak v jůesej,samozřejmě HDM. Motor jsem tipoval 1.6 tuším s výkonem kolem 90kW? -nestudoval jsem techničák. Ajajaj, tahle kombinace nebude žádná sláva! To zavání stařeckým tempem! No nic, navigace ready, hotel vyhledán, nastartováno a vzhůru do portorikánské divočiny! Podvozek je mnohem měkčí, než na jaký jsme zvyklí v EU, ale lehkým testem v první pravotočivé jsem si ověřil, že sedí...i skrze kola...asi 15 palců a 195? Obava ze chcíploidního projevu se potvrdila, motor řve, špajzka tam něco kope...asi ani sama neví co, rafika otáčkoměru lítá, jak postižená, ale jede to. San Juan...no do řiti, znaj tu blinkry, věděj, co jsou zrcátka? Musím bejt obezřetnej...ale projezdil jsem něco balkánu a mexika, tak jsem se do toho zas rychle dostal. Když si člověk zvykne na to, že nepoužívaj blinkry a zrcátka, tak je to kupodivu v pohodě. Doprava je mnohem pomalejší a tak nějak do "pohody" žádná agrese, žádnej spěch, dost času. Když to domrvíte a najedete do špatnýho pruhu, mávnete a ochotně vás pustěj do správného a nikdo vám za prdelí netroubí a nerozhazuje pařátama i když musejí čekat...prostě v klidu.
Nějak se se vším začínám sžívat. Corolla je zatím fajn...krom motoru.V měkčím podání podvozku pohodlná, díky lehkému motoru dobře zatáčí a na nájezdech na/z dálnice velice dobře drží, až se mých kousků leckteré Camaro zaleklo a dalo si odchod za kufr:-)
Sezení fajn, ale jet v tom tisíc km by se mě nechtělo. Chybí mi tempomat...

Jak jsem psal interiér vypadá kvalitně i když někde jsou úspory poznat, vše plastové. Tlačítka po ruce, ovládání audia/telefonu a BC na volantu taky po ruce. Ovládání klimatizace je také kde má bejt. Výkon klimošky je dostatečný...ale tím samozřejmě vezme řádnou dávku výkonu chcípáčkovi pod kapotou.Naštěstí tam byla taky zima a bylo jen kolem třiceti, tak jsem ji nezapínal. Prostoru je opravdu všude habaděj. Po jistém čase jsme tu byli čtyři a všichni pohodlně seděli se spoustou místa a to i za mnou, kdy jsem měl sedačku danou tak, abych se cejtil v pohodě.Všechny přístroje, displej BC a počítadla km,audia jsou modře podsvíceny,i tlačítka na volantu. Je zde regulace svitu. Při plném osvětlení ovšem ciferník a hlavně displej BC s ukazatelem režimu převodovky pálí do očí. Je zde dost prostorů na odkládání věcí, držáky nápojů...akorát bohužel ne na velkou flašku vody-škoda.
Zmiňované audio-vypadá jako základ, vstup na CD,audio in, USB, Bluetooth- Nevím, zda-li 4, nebo 6 repro, ale hraje fakt výborně a to jak výšky, tak i dunivé basy, až jsem měl pocit, jak kdyby někde byl subwoofer. Umí si načíst kontakty z telefonu, playlist a pak v něm lze procházet ovládáním na volantu. Nevýhoda, že zadní repro maj zadní cestující hned za hlavou a né ve dveřích a když je někdo remcavej, chcete to trochu nahlas, tak furt prudí. V menu rádia jsem nepřišel na to, jak stáhnout zadek.

Motor- moc podrobností Vám nenapíši, nestudoval jsem techničák, byla to 1.6 a myslím, že má něco přes 90kw, samozřejmě vzhledem v objemu bez síly. V kombinaci s HDM převodovkou(5ti kvalt) nevalné logiky to není zdařilá kombinace. Motor ječí, letí do otáček, převodovka tam něco střílí a tak nějak se to hejbe.
Odhlučnění motoru bych řek není špatný, ale v těch otáčkách už je to slyšet.
Spotřeba rozhodně není žádnej zázrak a silnou stránkou této kombinace....pohyboval jsem se po přepočtu průměrně mezi 8-10 litry. S dynamikou, co stojí za houno...no není lepší pořídit raději čtyřlitr a jezdit za 13 s lehkou nohou?:-)
A to ještě musím zmínit prapodivnej palivoměr, jak se blížil k poslední čtvrtině, tak jsem raději šmejdil po benzince, protože pak to jde až neuvěřitelně rychle.
Shrnuto: rafika palivoměru klesala, jak ocas bez viagry.
Ale věřím, že nebejt tej převodovky, bylo by to o kus lepší.
O to více se vše projevilo, když jsme byli v autě čtyři- tragédie a zoufalost. Vzhledem k tomu, že v Portoriku je hodně členitý terén-kopečky, ale né jak u nás. Vysoké a na strašně malé plože, takže se furt jezdí nahoru a dolů, po hřebenech, ve vykutanejch skalách a zas dolů a nahoru. Motor v jednom kuse řve a snaží se dohnat něco, na co nemá.
Nejlepší varianta , nikam nespěchat.
Další faktor, který to může ovlivňovat je fakt, že tu maj benzín s nižším oktanovým číslem : Regular 87 okranů (cca 16Kč/litr), Premium 91 - 95 oktanů (cca kolem 20,- za litr) rozdíl byl velký. Poté jsem jezdil jen na Premium(platila firma, tak mě to netrápilo) ale stejně to byla zdechlina.
Zajímalo by mě, jak by se tento motor choval s manuálem.

Brzdy: není moc co dodat, nejsou tak ostré, jak jsme zvyklí v EU, ale auto zvládnou dobře a to i v prudkých klesáních bez podpory motoru (nekvedlal jsem manuálně stupněma, nechávám D)v plném obsazení. Neměl jsem výhrad.

Podvozek: viz výše, měkčí, ale s jistým držením stopy. Mám rád už pohodlí, takže oukej. Houpe se, člověk si na to musí dát bacha hlavně ve spojení s nízkým spodkem a nízkým předním spojlerem! V portoriku je styl silnic USA , tudíž nájezdy na chodník, zpomalováky a vysoké přechody a nejednou se mě stalo, že jsem škrtl...a to jsem byl opatrný.
V zatáčkách si toho nechá líbit poměrně hodně...i vzhledem k lehkému motoru se s ní dají dělat dobré ptákoviny, předek vám v utahovačce neuletí ani při plynu na podlahu-motor zkrátka nemá sílu, aby auto utrhl a stalo se nedotáčívé, nebo se začalo protáčet vnitřní kolo. Pokuď znáte limit a umíte si trochu pohrát, tak dokážete v zatáčkovitém úseku nepříjemně překvapit nejednoho řidiče několikanásobně silnějšího sporťáku....než dojde na potřebu výkonu.
Mínus je, že při přejezdu větší nerovnosti, nebo velké díry se ozve rána "nadoraz"
Možná je i malinko víc slyšet hluk od gum. Ale ony ty silnice jsou americkýho typu, panelovky,citelnější přechody, vysoký diletační spáry atd., ale to je kolikrát problém i mnohem dražších aut.

Jooo ještě bych zapoměl na kufr....jsem kombikovej, tady jedou sedany. Nevím, jak posuzovat, ale vešel se tam můj ohromný kufr, kolegy a nařadí, tak asi dobrý. Ovládání tady je americký-páčkou u sedačky(z venku nejde) a vevnitř je táhlo, kdyby vás někdo chtěl unýst :-)

Ještě zmíním světla, Tady byly projektory a vedle nich dálkové. US auta nemají mlhovky(zadní),tohle teda mělo i zpátečky a nemají sklápění světel při vyšším zatížení. Standartně svítí v denním režimu(dá se vypnout, jinak je značen DRL) a svítí čočky, ale s menším výkonem, při přepnutí na klasické potkávačky svítí ty samé čočky,ale s větším výkonem a to poměrně dobře a když jste pořádně zatíženi, tak skoro jak vyhledávací reflektory bombardéru za 2.sv. války:-) a dálková samozřejmě svítí skvěle. To je tu zdejší neduh, světla neřeší, buď nesvítí, nebo to auto světla ani nemá, zda svítí, nebo perou dálkovejma, možná je to tím, že většina aut má bledý, až šedý plexa od slunce tak je asi hovno vidět, pražej dálky.

Co mě točilo fakt do vrtule bylo to, že to auto furt řve! Kvůli každé pičovině! Klíč, pásy, zařazení, otevření dvěře. Furt to kvičí, bych ten repráček nejraději vyrval a vyhodil do škarpy!....a úchylný kvikání postiženýho prasete při zmáčknutí tlačítka centrálu.

Co se týče poznatků ze zdejšího řidičského a životního poznání....Na silnici může jezdit cokoliv co je schopno se pohybovat, je jedno v jakém je to stavu, jestli to má urvaný kufr, drží pohromadě izolepou, chybí tomu kus kastle,vrak, to je fuk, technická neexistuje a emise také ne-nejspíš:-) ...a přesto jsem neviděl žádnou velkou nehodu (jen ťukance), složení aut, jak v USA, velké pickupy,Dodge, Chevy, Ford, ameriky, velké objemy, do toho šikmoočka a pro elitu germáni:-) Zvláštní komunitu tu mají Jeepy Wrangler, ty jsou tu k vidění v neuvěřitelných upgradech.
Doprava jako taková je na jednu stranu zmatek, žádné blinkry a zrcátka, na dálnici neexistuje nějaké řazení v pruzích, kde kdo jede, tam je a kde předjede, tam předjede.
Ale vše je tu tak nějak mnohem víc v pohodě, žádný spěch, vše je klidnější, většinou na hlavnějších tazích jsou dvouprovdouvky a menší silničky maj ve stoupání rozdělení na dva pruhy. Opravdu jen hodně zřídka se stane, že Vás někdo předjíždí na jednopruhé silnici. Všichni jedou spořádaně za sebou do nejbližšího dvojitého pruhu a tam se to dopřejíždí, ale neexistuje to, že by se vám někdo tlačil na prdel, blikal a troubil.., když se to nepodařilo teď, tak se počká do dalšího rozdělení, šmitec.
Žádnej stres, nohy v teple. Lidi Vás pustěj do mezery, udělaj místo, slušnost je zamávat.
Dopravní předpisy, jak v USA, všude semafory a kde nejsou semafory, čtyři stopky, v pořadí v jakém přijedete také odjedete, když nevíte, zamáváte na sebe a vše nějak dopadne:-)
Do prava se může odbočit i na červenou, pokuď je směr volný a nezakazuje to cedule.
V tomto provozu výkon našeho chcípáčka nebyl problém, protože normálně se nepředjíždělo a ve dvou pruzích to buď zvládl, nebo ne.
V našich podmínkách bych si kombinaci tohoto motoru a převodovky nedokázal představit!

Co se celkově Portorika týče , krásná příroda, deštné pralesy, pláže, skvělý rum, na pivo bacha Madellu nekupovat, doporučuji Presidente z dominikány, cenově se to dá, je to pinta(0,57 L) ve skle s výbornou chutí(V akci za 2 babky-sledovat letáky! :-)
Překvapí, že nikde nevidíte žebráky a to jsem v San Juan(hl.město) byl ubytován. Lidé se tu nemaj špatně...vlastně se tu maj dobře, kam se na ně po ekonomické stránce hrabem, by jsme tu byli leda tak, jak ti žebráci. Auta jsou tu levná. Minimální mzda daná státem je tu cca kolem 1300 USD- to se bavíme o pozici uklízečky atp. Proto tu potkáte dost amerických důchodců, většinou válečných veteránu ale i z jiných koutů světa, kteří si to zde nemohou vynachválit, kvůli klidnému živobytí a pohodě, která tu převládá i populaci místních, kteří jsou velice kamarádští a vždy rádi pomohou!
Dokonce když vás někde vidí stát, že bloudíte, hledáte v navigaci, tak se jdou zeptat co hledáte...pokuď teda mluví anglicky, což tu moc nebejvá:-)
Ještě doplněk pro mužkou populaci.....lidi jsou tu líný jak prasata, american life style, všude autem a fastfood. Podle toho tu vypadaj portorikánský princezničky-hamburgerové královny, čím větší megařiť, tím větší kundice!

Takže tak nějak bych shrnul mé dva měsíce s Toyotou Corollou, najeté cca 4000 mil. Auto výborné, hlavně prostorem, komfortem. Horší je kombinace dané převodovky a motoru, která je zoufalá, jak výkonem, tak spotřebou.
Ale věřím, že vše vydrží, není to auto pro zábavu,ale určitě je to kvalitní a robusní rodinný dopravní prostředek.
A nebejt převodovky, nebo s jiným motorem by se i tato stinná stránka změnila.
Mohou být odlišnosti v EU/US verzi.
Někdy před zimou jsem byl v Irsku a měl půjčenou taktéž tuším s Avisu Fabii 1.2 houno to pojede, taky zánovní, rok 2014 a to byla zoufalost a tragédie totální, ne jen motorově, ale interiérem, šílenej plasťák,hluk od mixéru pod kapotou, hluk od kol, aerodynamickej hluk. Když jsem kvaltoval na letiště (300km) a držel to celou dobu na dálnici pod krkem, po příjezdu jsem měl pocit, že mě praskne květák...samozřejmě i z pravostrannýho řízení. jestli je Fábka a Corolla plus mínus stejná kategorie, tak se to nedá srovnat.

Toť vše pro dnešek panáčci! Teď šup do hajan...nebo do práce?

Silné stránky

Prostor
Komfort
Podvozek
Asi i kvalita?

Slabé stránky

V této kombinace motor a převodovka
Spotřeba
Furt řve!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádná, půjčil jsem si a vrátil jsem, za dobu našeho soužití se nic neudálo

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

půjčovna AVIS, vše Ok, vzali prachy, zařídili co je potřeba a táhni. Klasickej business

 


Další vozy Toyota Corolla



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

věřím že bude dobrá

praktičnost
5

přeci jen kombál je kombál a já jsem hodně aktivní

prostornost
10

jak v cirkusáckým šapitó

jízdní vlastnosti
7

dobrý, ale přeci jen už bych si zasloužil něco lepšího:-)

jízdní komfort
7
provozní náklady
10

šílená spotřeba, ještě, že te tam benzín tak levnej

výkon motoru
1

tragédie

spotřeba
1

tragédie na druhou

hlučnost motoru
7

když je furt v červeným, tak řve

kvalita sedadel
6
brzdy
8
zavazadlový prostor
8

portorikánce s useklou hlavou tam narvete!


Více o modeluToyota Corolla E160 (2013 - dosud)
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 





Blesk.cz

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod, zářil Švenger

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod,…

Fotbalisté Sparty v 5. ligovém kole pouze remizovali 2:2 s nováčkem z Příbrami a promarnili šanci dostat se po…

Zaháknul mě, měla se pískat penalta, štvalo Lingra po prohře s Plzní

Zaháknul mě, měla se pískat penalta, štvalo Lingra…

Proti mistrovské Plzni sehráli Karvinští v 5. kole FORTUNA:LIGY solidní zápas. Dřeli, jezdili, měli pár…

 

Reflex.cz

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř 30 let jenom chátrá. Podívejte se

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř…

Památník Bulharské komunistické strany stojí na 1432 metrů vysokém vrcholu Buzludža v balkánských horách. Jedná…

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro netrápilo. Stropní vějíře obsluhovali otroci

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro…

S čím si jižanští plantážníci starost v 19. století v létě rozhodně dělat nemuseli, byly vyprodané ventilátory.…