Seat Leon (2014)
22.7.2014Zdravím všechny petrolheady, kterým koluje v žilách benzín. Rád bych zde představil své nové auto v recenci, kterou chci napsat jako uživatel. To…
Seat Leon (flakacka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 23.07.14 20:54
« Re: Re: Gratulace a pár poznámek
Že dokáže přístup dealera auto pěkně znechutit, o tom vím svoje. Však taky moje první předváděčka s GTI dopadla fiaskem - a to jsem tam jel 250 km. Za pomoci místního uživatele, vlastníka GTI 5, jsem se ovšem přes centrálu VW domohl svého a a od té doby jen samé dobré zkušenosti. Navíc při první skutečné jízdě s GTI jsem měl štěstí na prodejce-nadšence, kterej místo aby mě krotil mě ještě pobízel k pořádnýmu vyzkoušení. A zkouška to byla tak důkladná až jsem se z toho orosil. >:D Pak jsem jel s GTI Perf. (základní nemá vůbec cenu uvažovat) ještě dvakrát a jenom si svoje pozitivní dojmy potvrdil. Až na ten debilní start/stop. Ale už jsem četl, že se to taky dá vyřešit.
Předváděčku s Cuprou jsem jel taky s velmi ochotným prodejcem, ovšem stejně je nejlepší mít auto půjčené sám pro sebe. To se ovšem moc často nepovede,pokud nejsi VIP xicht. -
flakacka 23.07.14 17:44
« Re: Re: Gratulace a pár poznámek
Mám to napsané v recenzi. Celou dobu do cca 2400km sem jezdil do 4000ot/min. Posledních 100 km sem si dovolil podívat se výš. Opravdu snad jen 2x - 3x a to ještě na moment sem se podíval do pásma kolem 6000ot/min. Takže to opravdu nehoním. Chtěl sem vědět zda taky nezvadne, abych to napsal sem do recenze. ;-) -
iudex 23.07.14 15:20
« Re: Re: Myslivec
To je slušné á zľava pre súkromnú osobu na úplnú novinku.
Ad kúpa auta za cenníkovú cenu: keď som bol nedávno v servise, vedľa mladí manželia kupovali auto. Na žiadnu zľavu sa nepýtali, odkývali cenníkovú cenu, až sa zrejme sám predajca cítil blbo a sám im zľavu ponúkol. :-) -
iudex 23.07.14 15:17
« Re: Re: Gratulace a pár poznámek
V zásade súhlas, len by som poopravil to o rovnakom motore O RS a GTI: rovnaký motor je len v základnom GTI a ten si nikto rozumne uvažujúci nekúpi. Za necelých 1000 eur je totiž Performance pack s vyšším výkonom, samosvorom a väčšími brzdami, čo je fakticky povinný príplatok a GTI posúva ďalej (neviem posúdiť, základné GTI som nešiel, len PP). 230k motor v GTI nemá žiaden prepad výkonu pri spomínaných 4500, ťahá až do 6500 a tam platí to, čo si písal pri Cupre, že na 2, 3 a 4ke zrýchľuje ako splašený (2ka do 100, 3ka do 140, 4ka do 180). Inak súhlasím s tým, že Tvoj výber dosť ovplyvňuje aj prístup dealera: ja som na GTI absolvoval 2 predvádzačky, zatiaľ čo Cupru stále údajne nemali a ani sa netrhali mi ju zohnať (hoci som už čítal, že iní ju skúšali).
Inak na to, že máš len 2500 km, už dosť vieš o správaní motora vo vysokých otáčkach, teda ho asi prehnane opatrne nezabehávaš. ;-) -
-
woody-alien 23.07.14 11:09
« HH
Výběr takového auta je hodně individuální záležitost a tak se vcelku snadno může stát, že ve finále proti sobě stojej dva roztodivní kandidáti. Flakacka to měl velmi ujasněný a výběr z koncernu bych viděl podobně. ORS okamžitě ze hry - a racionálně brát Cupru 280. Nejlepší poměr cena/výkon, vzhled je fajn, jede to jak drak. Jenže, a tady se vracím k úvodu, přecejen to už není auto za 10 platů a to už si to pořádně promyslíš. A tak tedy v mém případě buď zvolím čistou srdcovku (modří už vědí),protože z toho auta jsem (navzdory všem testům) vylezl vysmátej jako z žádnýho jinýho - anebo respektuhodný etalon, jehož vzhled mi konvenuje ještě více, a co se týká vnímané kvality je na tom (můj názor) prostě lépe. Výkonostní rozdíl ve prospěch Cupry pak nejspíš oceníš na okruhu nebo dlouhých rovinkách, ale v 95% situací (a nemyslím tím jen bežný provoz) nehraje roli.
Přesto - Cupra je výborná volba a majiteli samozřejmě patří gratulace. Mám takové tušení, že recenzí Cupry (nebo aspoň majitelů) bude přibývat o dost více než v případě toho etalonu. A to je vlastně taky dobře. ;-) -
iudex 23.07.14 10:05
« HH
Najprv veľká gratulácia k autu, výborná voľba; je vidieť, že Ti auto robí radosť a tak je to správne. Cupra je asi najlepší cenovo prístupný kompromis medzi vysokým výkonom a praktickou použiteľnosťou: výkon a dynamika lepšia, ako Megane RS pri praktickosti Golfu GTI, a to všetko za bezkonkurenčnú cenu. Niektorí Cupre vytýkajú malé vizuálne odlíšenie od Leonu vo výbave FR (ktoré, ak má full-LED a 18", vyzerá na 90% ako Cupra) a trošku menšiu kultivovanosť interiéru oproti sesterskému GTI, ale keď si človek uvedomí, čo za to všetko Seat pýta, nemôže mať výhrady. Kupujúc dnes auto, Cupra by bola silný kandidát, volil by som ale (u nás predávanú) verziu 265k na 18kach v šedej metle.
Inak longlife olej pre hotheč je na facku výrobcovi, ja som menil olej po zábehu 3000 km a v servise len súhlasne prikyvovali. -
marcellus 23.07.14 09:15
« Moc pekny
Mas to moc pekny a gratuluju ;-) . Ja mam Leon ST cca mesic na 18" kolech a musim s tebou souhlasit, ze vetsina hluku v aute je ten od kol :-( . Je to presne jak si psal na hrubym asfaltu to fakt dost huci. Pises v zaveru ze to mas v reseni, budes teda menit pneu nebo to chystas nejak odhlucnit?