Škoda Octavia (2007)
1.11.2007Dopíjím espresso, zavazuji tkaničky úzkých bot Puma a kontroluji, zda mám technický průkaz. Za chvíli začne peklo, směna gumy a brzdového a spojkového…
Škoda Octavia (filko)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
filko 06.02.09 10:39
« Re: filko oktavka 1,8T
Jak psal Hooonza, zkusil bych pístní kroužky - kompresi. Pokud bude komprese OK, vsadil bych na turbo - už jsem ho výše zmiňoval na prvním místě. Pokud jezdíš krátké trasy, může to brát víc oleje, zvlášť v zimě. Aditiva bych nedával, ale přešel bych na tento olej: [odkaz] 0,2l na 1000 km není tragédie, TDI 74kW v kolegově Touranu žere olej od malička. Ten motor by měl vydržet víc, tak bych ho ještě nesešrotoval. Nevím co stojí přetěsnění turba, Hooonzo?, ale na tento rozšířený motor spoustu věcí seženeš i z druhé ruky. -
"-- skrytý --" 06.02.09 09:22
« Re: Re: Re: Re: filko oktavka 1,8T
Pokud jezdíš krátké trasy v tom smyslu, že se motor ani neohřeje, tak se nediv. Tenhle přístup zaručeně zabije každý spalovací motor. Ale podle mě se timhle přístupem nedá najet 5000 km měsíčně, takže asi ne...
Jestli to dělal už předtím, tak si myslim, že ho předchozí majitel nešetřil a vybrousil ložiska turba... Ale turbo se dá opravit/přetěsnit (viz např. [odkaz] nebo [odkaz] ). Aditiva obecně jsou spíše marketingovým tahem. To se ti za 1000 km stejně vypálí a můžeš ho tam dát znova. Takže doléváš buďto olej nebo aditivum. Nehledě na to, že většina těchto zázračných aditiv obsahuje stejnou látku, která se používá v brusných pastách (nitrid boru - vynikající abrazivo)...
V každém případě by stálo za to nechat změřit kompresi. Lze tím odhalit závadu na pístních kroužcích. -
"-- skrytý --" 06.02.09 08:28
« Re: Re: filko oktavka 1,8T
ano 3L oleja na 15000km dávam tam stejný olej ako puvodný majitel: Valvoline SYD power 5W-40, auto mám 10 mesícu a najazdil sem 50t km, od zaciatku zral 2L/na výmenu ale od teraz ho mám prvú zimu a jazdím 60% mesto a krátky trasy,auto nekouri ani nekape olej -
"-- skrytý --" 05.02.09 22:27
« Re: Re: filko oktavka 1,8T
To bylo to starší 0W-30 LL2. Má sice lepší protioděrové vlastnosti než LL3, ale při zátěži bývá silně spotřebováván. Nechal jsem to přehodit na standardní výměny, protože mi to vycházelo na dvě zimy s jedním olejem, a to nepovažuji za optimum...
Nemusel to být ani příliš drsný styl jízdy. Stačí nebrat ohled na studený motor a o závadu je postaráno, a ani se nemusíš moc snažit... Nicméně, jestli to začalo chlastat až teď (při 230 000 km), tak bych to považoval skoro za normální, protože turba pro benzín točí daleko víc a pracují při mnohem vyšších teplotách než turba pro diesely. -
"-- skrytý --" 05.02.09 21:55
« Re: Re: filko oktavka 1,8T
Při 3 litrech na 15 000 km ještě nebude modře kouřit... To je 0,2 litru na 1000 km, což je hluboko pod výrobcem deklarovanou možnou spotřebou oleje.
Mě to svýho času bralo na dálnici přes litr na tisíc tý řídký longlife břečky, a taky to nekouřilo.
Nicméně, jestli to motor dřív nedělal: Pokud olej neuniká skrz těsnění vany či olejovým čerpadlem, tak zbývají akorát ložiska turba nebo pístní kroužky. Odpověď na otázku o jízdním stylu může ukázat na příčinu. Přičemž většinou spíš odejdou ložiska turba, pístní kroužky vydrží o dost víc. -
"-- skrytý --" 05.02.09 09:29
« filko oktavka 1,8T
nazdar filko, mam oktavku 1,8TSI 110kw r.v.98 a medzi dvoma výmenami oleja zožerie už 3L oleja. pri poslednej vymene som pridal valvoline xeramix ale nepomohlo to, čo môže byť pričina vysokej spotreby oleja? ma najetych 230t km, a pri 120t boli menene rozvody. takze by som mal uz menit aj rozvody s vodnou pumpou som na pochybach či ma zmysel investovať do nej. -
"-- skrytý --" 05.01.09 14:08
« Re: Re: predrazena skodovka
RS je zkratka rennen sport. A rennen Octavia moc není.
A sportovní auto je to, které sportuje, ne ve kterým se odvezou lyže nebo bike na sportování:)
Pokud s octavií budeš jezdit vrchy, potom máš sportovní auto;)
Např můj Saab má obecně lepší parametry...i spotřebu - žere piřádnejch 12litrů:) i podvozkově je to nastavený na ostrější jízdu, ale sportovní myslím není.
A co se týče dobrých 2l dieselů, tak krom BMW bych ještě zmínil TTid od Saabu.
Ale jinak si pořídil řekl bych dost dobře. Na běžný ježdění to musí být super auto, bez ohledu na to, že je to dehet.
-
Poustnik 22.09.08 13:14
« Re: Re: Hoj Filko! Koukám, že jsi on - line....
Jasně, že jsou důležitější věci na světě, než čučet na MACZ. Přesto, když jsem takhle v dálavách, jako teď.....i když v blízkých dálavách.....rád si vyměním názory s pár lidmi, co mi přijdou jako stejné krevní skupiny, i když jsem je v životě neviděl. Ptákovinám zdar! Hoj! :-) :-) -
filko 22.09.08 13:05
« Re: Hoj Filko! Koukám, že jsi on - line....
Díky, Pouštníku, za příspěvek. Poslední dobou jsem toho sem moc nenapsal, je přespříliš práce a málo času. Na John Deere se rád podívám. Ono se trochu zdá, že se situace na tomto serveru dost změnila, ale přesto chystám ještě jednu recenzi. Bude to snad opět zajímavé.