Recenze

ellector (muž 33 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Suzuki Swift Sport

0,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 1 Suzuki Swift, foto 2 Suzuki Swift, foto 3 Suzuki Swift, foto 4 Suzuki Swift, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Swiftík Rok výroby 2014 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 160 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední

Popis vozu

Zástupce vymírajícího druhu. Mechanické auto s atmosférickým motorem.

Pro někoho možná slabé, ale pro mě je na normální ježdění akorát. Na žádné závodění to není, ale když je potřeba něco rychle předběhnout, stačí jen vybrat správný rychlostní stupeň a šlápnout na plyn. Na druhou stranu je díky nízké hmotnosti a slušnému objemu motoru i po 2000 otáček cítit nějaká síla a vůle k životu. Běžně jezdím po městě na 5. rychlost při 1500 ot. Motor spolupacuje a pokud nezadupnete pedál do podlahy, tak ani neobtěžuje duněním.

Do 2500 tisíc je příjemně tichý, mezi 3000 a 4000 je pásmo, kdy je zvuk trochu otravný, ale pak čím výše, tím lépe zní. Nejen ze zvuku, ale i z ovládání celého auta je cítít mechaničnost v množství, které vám dnes už jen tak nějaké auto nenabídne. Mnozí by to asi považovali za nedodělek, ale já to považuji za obrovské plus. Když vypnete rádio, můžete tlumeně slyšet převodovku při přáci když řadíte.

Odhlučnění není žádná sláva. Motor při vyšších otáčkách a zrcátka společně s koly při vyšších rychlostech generují docela dost hluku. Při 100 km/h motor točí cca 2500 otáček. Přesto jsem s autem absolvoval 12 hodinovou dálniční pouť do Dánska (a později zase zpět) a byť jsem byl po cestě unaven, nebyl jsem zničen (nic mě nebolelo). A to jsem prosím pěkně dva týdny před tím byl na neschopence se zádama. Hodně jsem se bál, jestli se mi to po cestě nevrátí. Ale ne, Sportík je překvapivě pohodlný. Moje předchozí auto byl Golf VI a míra filtrace vozovky je u těchto aut zhruba na stejné úrovni (ale v Golfu je víc ticha). Hluk byla jediná potíž při dálničním cestování, ale při tempomatu na 120 km/h je to dlouhodobě akceptovatelné. Motor se nesmí dostat k těm dlouhodobě nepříjemným tónům někde kolem 3500 ot.

Hm, spotřeba vás asi bude zajímat. Kupoval jsem auto s tím, že chci jezdit do 7 litrů (najezdím 2/3 km po městě). Při cestování se neloudám a spotřebu nehledím, přesto při meziměstském cestování počítač tvrdí zhruba 5,5 litru, po městě 6,5 litru. Kombinace 50/50 vychází kolem 6 litrů. Jenže počítač kecá. Výrazně. Prostým počítáním ujeté vzdálenosti a spotřebovaného paliva mi vyšla reálná spotřeba asi o litr vyšší. Takže kombinace zhruba 7. S tím jsem spokojen, protože jsem s tím počítal. Navíc kdybych se uklidnil, spadla by o půl litra. Důchodce by ji srazil možná ještě o dalšího půl litra. Prostě, místo pro šetření tu je, když chcete.

Jenže vy chtít nebudete. Auto na vás působí takovým způsobem jako malé dítě nebo splašené štěně. Dejte mu prst a ukousne vám ruku. Chce víc a víc a vy se cítíte provinile, pokud mu to nedopřejete. Jak motor nabírá sílu s otáčkama, říkáte si "ale tak už bych mohl přeřadit, ať tu nedělám divadlo a ten benzín a tak...", ale zároveň cítíte, že motor chce ty otáčky a vy je chcete taky. Chcete ho slyšet, chcete dál a dál ten nárůst síly. A pak bum, omezovač. Ten je určitě před limitem potenciálu motoru. Ostatně červené pole začíná až o 200 otáček dále v 7200. Škoda. Mnohokrát díky do Bruselu.

Zvolil jsem tohle auto, protože jsem byl vyrostl na Toyotě Yaris, 1.0 VVTi 50 kW z roku 2000. Po babičce. Bez vývavy. A tím myslím bez výbavy. Žádná kontrola trakce, žádný stabilizační systém, žádné abs, žádný posilovač řízení, nic. Rádio a jeden airbag. Neuvěřitelně upřímný a mechanický stroj. Máme ho pořád v rodině a když jsem ještě měl Golfa (který měl TSI), měl jsem jednou toho prcka zpátky na pár dní. Neskutečně jsem si ho užil. To auto je zábavné, ale nepoužitelné na delší cestování. Tak proč nenajít něco stejně zábavného, s čím nebude problém se sem tam vydat na Slovensko nebo přes půl republiky? Vítej, Suzuki Swift Sport!

Škoda jen, že v podstatě neexistuje alternativa. Pokud se Suzuki neudrží (čert ví co se stane, až bude muset být nový Swift Sport homologaný podle Euro 6), budu hledat nástupce hodně těžko. Nezbývá než doufat, že vydrží co možná nejdéle. Až jednou příjde na řadu rodina a budu muset koukat po větším autě, Suzuki se určitě zbavovat nebudu. Nechám si ho jako druhé a moc rád se s ním pojedu projet sám a jen tak pro radost (ostatně tehdy také funguje nejlíp). Stejně jako to dělávám dnes. A stejně, jako jsem to dělával, když jsem ještě řídil tu prťavou Toyotku. Protože některá auta mají duši a proto si to zaslouží. A já taky...

Silné stránky

- Atmosférický, léty prověřený motor.
- Poměr cena, spotřeba, dynamika.
- Druhé na silnici jen tak nepotkáte.

Slabé stránky

- Interiér vypadá jak z minulého desetiletí.
- Na hrubém asfaltu kola poměrně hlučí.
- Jako jediné auto do rodiny má nedostatečný kufr.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím pouze jedna pravidelná prohlídka. Ceny akceptovatelné, přístup servisu velice milý a vstřícný.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Chalupa Motors s.r.o., pan Krebs, mohu jen doporučit.

 


Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Více o modeluSuzuki Swift NZ (2010-2017)
Jízdní dojmy se Suzuki Swift Sport: Teď už s turbem... Jízdní dojmy se Suzuki Swift Sport: Teď už s turbem...

Swift Sport přichází na scénu již ve třetím vydání. Po…

Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě

Při přebírání i předávání vozu v Praze pršelo a o tom, co…

 





Blesk.cz

Ukrutné bolesti Dagmar Havlové: Musela na operaci!

Ukrutné bolesti Dagmar Havlové: Musela na operaci!

Bývalá první dáma Dagmar Havlová (65) se potýká s vážnými zdravotními problémy. Kvůli nesnesitelným bolestem…

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne zájem. Ubylo tu 4000 lidí

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne…

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému si na konci prvního čtvrtletí…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

Konečně! Policie údajně zadržela muže, který vážně pořezal Kvitovou

Konečně! Policie údajně zadržela muže, který vážně…

Konečně?! Policisté údajně po 17 měsících dopadli muže, o němž jsou přesvědčeni, že předloni v prosinci přepadl…

 

Reflex.cz

Rom, Nerom, Čech, Nečech. Kdo je vlastně kdo?

Rom, Nerom, Čech, Nečech. Kdo je vlastně kdo?

Tak jsem se dozvěděl, že můj takřka tříletý syn není Čech. Jak to? Jednoduše. Píše se to ve zprávě Evropské…

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit demokracii, říká politolog Lebeda

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit…

Chce tu vůbec někdo vládnout? ptá se politolog Tomáš Lebeda při pohledu na vyjednávání mezi hnutím ANO a ČSSD.…