Recenze

6 Majitel

Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG

8.72 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Touran, foto 1 Volkswagen Touran, foto 2 Volkswagen Touran, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Touran,Krabice Rok výroby 2007 Koupeno nové palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 4000 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.3 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 695 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Vítám Vás v recenzi na moje bývalé vozidlo. V této recenzi se budeme bavit o faceliftovaném VW Touran z roku 2007 s oblíbenou kombinací motoru 2.0TDI a automatické převodovky DSG.
(Omluvte tragickou kvalitu fotek a jejich počet. Jediné,které jsem zatím našel, Tourana jsem totiž nikdy neměl moc nutkání fotit ... PS.: Ještě jedna by se tu však našla. Na mojí profilovce mému bývalému „skvostu“ zaclání Porsche 911 Turbo S Cabriolet s hardtopem ;) . )


Výběr :


K Touranu mě přivedla dlouhá cesta , od počátku vybírání nového vozidla až do pořízení Tourana uběhl přibližně rok a půl (obvykle mi celý tenhle proces netrvá déle než několik měsíců). Celou tu dobu jsem uvažoval nad tím, mezi čím vlastně vybírat…Napíšu to narovinu , byl jsem do té doby hrdý „peugeoťák“ a našemu rodinnému mazlovi - faceliftované 406 už bylo 5 let ,tak jsem přemýšlel , co jí dokáže a hlavně musí nahradit. Chtěl jsem určitě zase Peugeot, protože jsem s nimi byl do té doby maximálně spokojen(perfektní spolehlivost ,pohodlí …) a tudíž tehdy patřil mezi mé oblíbené značky a tak jsem si myslel ,že jdu opět najisto. Logicky jsem se poohlížel po 407 , ale? No, čekalo mě obrovské zklamání. Bohužel mi nepřišla tak hezky jednoduše elegantní jako jiné Peugeoty do té doby a k tomu měla pro mě hrozně vypadající přední část. Později jsem se s ní i projel a čekal jsem celkový pokrok zase k lepšímu oproti předchůdci ,ale bohužel úplně propadla , divně se mi v ní sedělo , jízda malý pokrok k lepšímu (pocit z jízdy dokonce horší) a ani interiér mě moc nebral. Zkrátka se mi vůbec nelíbila a jako celek na mě působila o třídu níž než 406.

Takže co teď?,Ještě tu byl takový nápad s 307,ale ta je uvnitř stísněnější než 406, tehdy mi nevyhovoval taky její kufr a zároveň jsem zaslechl už něco o poruchovosti, takže taky zavrhnuto. S údivem jsem opouštěl Peugeot s tím ,že u něj tedy bohužel nepořídím. Dá se říct ,že to byl pro mě takový menší šok. Jedno mi bylo ale jasné -chci nejlépe zase nějaký kombík ,ale nemohl jsem žádný dlouho vybrat.Nevěděl jsem si s výběrem rady už jen proto ,že co jsem měl Peugeota, jsem se o nová auta poslední roky příliš nezajímal (teda až na Mercedesy,které jsem někdy míval k dispozici na služební cesty ). Přemýšlel jsem ,která značka/model by mě mohla zaujmout alespoň srdcem ( protože jsem si zamiloval emotivní duši Peugeotů ),když už jsem se v aktuálních nových autech moc nevyznal,ale nic nezaujalo. Tedy vlastně kromě Mercedesu , ale tehdy jsem hodně investoval jinde a tak mi přišlo nelukrativní ještě k tomu kupovat nějaké drahé auto a ani nepotřebuji mít luxusní značku auta za každou cenu. .. Radil jsem se pak i doma a vzešel tu takový nápad zkusit něco nového ,nějakou jinou karoserii a návrh padl na MPV. MPV se mi zdála vždycky taková divná a vztah jsem k nim neměl žádný(vlastně ani zkušenosti) ,ale tehdy se mi opravdu dost hodilo mít rodinné auto s obrovským kufrem a prostornějším interiérem ,tak proč nějaké MPV přeci jenom nezkusit. Jako nejsnesitelnější a nejsympatičtější mi vyšel Opel Zafira ,o kterém jsem také dost věcí věděl.
Jednou se takhle bavím se známým, co se zabývá prodejem aut a říkám mu o Opelu a co na něj říká ,případně co mi doporučí ..Prý,že je sice Opel dost dobré auto,ale zná trochu lepší a kvalitnější . Ten lepší má být právě Touran . Přiznám se ,že jsem si ho podle názvu nedokázal vůbec vybavit, ale najednou kolem nás projel taxík Touran ještě před faceliftem a už to bylo jasné a v duchu jsem si přitom řekl : „Cože ,tahle krabice? „ a od té doby jsem mu tak často říkal a nebylo to myšleno úplně hanlivě.

Tak jsem si řekl, ale jo ,tak teda spíš toho Tourana. Opely jsem sice trochu znal a to v dobrém ,ale chtěl jsem okusit onen údajný „etalon třídy“ . O Volkswagenech se přece říká ,že jsou docela kvalitní a zároveň mi vrtalo hlavou ,co tolik lidí na tom VW vidí. Před tím jsem neměl vůbec žádné zkušenosti s Volkswageny(žádného jsem do té doby ani neřídil!) a ani v širší rodině jsme je nikdy neměli a nakonec jsem si řekl ,že půjdu do Tourana( a možná pochopím ,proč je VW tak zbožňovaný :D )...Zkrátka nečekaný přechod a ještě ke všemu po delší době ke značce ,kterou vlastně vůbec prakticky neznáte a máte obavy co od toho čekat a tudíž nechápete její filosofii ,může být překvapivě náročný , zvlášť ,když jsem byl rozmazlen 406-kou. Byl jsem moc zvědavý a taky docela rozpačitý ,z toho ,jaký ten Volkswagen a ještě ke všemu MPV nakonec bude.


Touran s faceliftem se začal čerstvě prodávat a tak jsem si šel vlastně pro novinku a nikdo tedy nevěděl , jak se časem ta modernizace projeví . Poprvé jsem se s ním seznámil až v autosaloně ,když po dvou týdnech od koupi dorazil . Ano ,pořizoval jsem si ho úplně bez předchozího vyzkoušení nebo alespoň prolezení v showroomu , stejně by mi to ve výběru auta moc nepomohlo (když o tom zpětně přemítám). Vlastně jakmile dorazil , dorazily s ním další dva úplně nové , zcela totožné Tourany(bílý,červený a šedý a všichni s 10ti km na tachometru) a mě zbývalo si vybrat jen podle barvy. Vybral jsem šedý , bílá by se rychle špinila , červenou na autech moc nemusím a Touranu ani neslušela. Na první pohled se mi Touran zdál na délku docela krátký ,tak mi to nedalo a musel jsem hned kouknout do kufru a ten mi velikostí vyrazil dech. Nasednutí bylo snadné a připadal jsem si velmi nezvykle sedět tolik vysoko (ve 406 se sedí skoro na zemi) . Pan prodejce mě seznámil s ovládáním palubní desky a pak jsem si dal dodatečnou zkušební jízdu kolem prodejny spolu s prodejcem. Připadal jsem si na chvíli ,že sedím poprvé za volantem, všechno bylo tak odlišné od toho ,na co jsem byl zvyklý. Nicméně radost z nového auta jsem měl obrovskou a celkově se mi auto docela zamlouvalo , .. jen mě zajímalo ,co od něj asi časem čekat.


Zvenku :


Jakkoli jsem svá čerstvě koupená auta do té doby musel zvenku pořád dokola obdivovat a neustále si je prohlížet, tak s Touranem to bylo jiné. Nepřipadal mi vůbec ošklivý ,ale když jsem si ho jednou důkladněji prohlédl , připadal mi zepředu jako cosi bez výrazu a bez jakékoli akce,zvlášť když jsem byl doposud zvyklý na dravou šelmu , která se na mě lstivě usmívá. Z boku bych Touranu nic nevytknul, byl na 16“ litých kolech (a na zimu dostal pěkná kola od Dezentu ,protože poklice mi pořád někdo kradl :/ ) zdál se mi pořád poměrně krátký (možná kompaktní),ale to nevadilo. A zezadu? No prostě krabice :).


Zevnitř:


Při usednutí dovnitř sedíte v tuhých sedačkách ( X3 je má ještě tužší :O ) ,což byl další opak a šílený nezvyk proti mému starému autu s pohodlnými měkkými křesly ,naštěstí v Touranu nebyly vyloženě tak nesnesitelné a tvrdé jako jsou třeba ve Fábii. Ideální poloha za volantem se snadno hledá a na poměry MPV je posaz za volantem opravdu velmi dobrý. Ještě stojí za zmínku kvalitní boční vedení ,což mě taky u MPV překvapilo. Nad hlavou řidiče a spolujezdce zbývá místo skoro ještě pro další hlavu , pro nohy a do šířky to s místem také není špatné. Stačí se jen posadit na zadní sedadla ,kde je mimo jiné plnohodnotné prostřední sedadlo a delší cesta než jen do obchodu a zpět se dá zvládnout se třemi dospělými lidmi vedle sebe ,aniž by se nijak drasticky umačkávali. Zadní sedadla mají hodně vzpřímená opěradla ,takže na dlouhé trasy se tam vůbec nedá pohodlně sedět (u předních sedadel se sklon opěradla dá samozřejmě naštěstí nastavit). Za to svačinové stolečky na zadní straně sedadel se využívaly maximálně , tím se dostávám k praktičnosti interiéru... úložné prostory ,kam se podíváš. Tu přihrádky na stropě ,tu hromada držáků na pití všude kolem( a to to není americká kára) a různé přihrádky jsou také v zavazadelníku - X3 by si mohla vzít příklad(i ten její nějaký odkládací paket se může jít zahrabat). Interiér je docela dobře zpracovaný, nic se nikdy neloupalo a kouká z něj na první pohled jakási hodnota, má třeba docela pěkné výplně dveří . Ale… vrzala palubní deska , plasty v kufru a později začal šíleně vrzat sloupek pod loketní opěrkou a při dotyku povrzávat madla dveří a občas některé části u předních sedadel. Chválím kvalitní základní audio ,které disponuje kvalitním zvukem ,který vás dokáže lépe obklopit a je prokreslenější v hloubkách i výškách než základní audio u X3( u kterého to nezachrání ani možnosti nastavení), na poměry nepremiového audia velmi dobře zvládá basy u rockové hudby ,jedinou nevýhodou je to ,že si basy a výšky nemůžete nastavovat ,ale celkově je audio vyladěno poměrně dobře, takže člověk nemá nutkání nic měnit. Palubní deska je přehledná a založená asi spíš na funkci než na vzhled ,ale tak aspoň se v ní dá skvěle orientovat. Líbilo se mi fialové podsvícení palubní desky a možnost si nastavit na obrazovku 6 stanic rádia Interiér nebyl příliš náchylný na zašpinění ,ale tkanina postupem času bledla. Kufr je gigant , má pravidelný tvar a nakládací hrana není přehnaně vysoko. Zadní sedačky se samozřejmě dají sklopit ,ale udělají velký schod ,naštěstí se dají vyndat úplně ,ale na druhou stranu ,koho by bavilo po každém skládání sedaček je vyndavat,aby vznikla rovnější a opravdu obří plocha.


Jízda:


Dalším nezvykem byla krátká kapota ,nějak jsem si jí zpočátku neuvědomoval a tak jsem za jinými auty stavěl s obrovskými mezerami a kolikrát jsem se podivil ,že se některá auta řadí tak natěsno přede mne. Směrem dozadu je výhled dobrý , už kvůli jednoduchým„krabicoidním“ tvarům a velkým hranatým oknům. Touran má na MPV docela dobrou jízdní stabilitu a v zatáčkách je celkem jistý , taky v tom má podíl tvrdší podvozek. V dálničních rychlostech se snaží statečně odolávat bočnímu větru ,ale tak nad 170km/h si řidič musí dávat větší pozor. I když může stabilitou příjemně překvapit ,tak přesto se žádný zázrak neděje a rekordy se nekonají , zkrátka je to po této stránce jen takové povedenější MPV. Podvozek je velmi tuhý a dost nepohodlný a to jak ve městě ,tak na dálnici. Moc nerovností odfiltrovat neumí ,ale kdo je na VW zvyklý ,tak mu tohle nepohodlné nastavení nebude snad vůbec vadit. Delší (zvlášť ne moc kvalitní )cesty nejsou nic moc s takovýmto podvozkem .. Myslel jsem si ,že MPV mají méně komfortní podvozky ,ale každé jiné auto ,se kterým jsem pak jel ,tlumilo proti Touranovi pohodlněji a to mnohdy o dost.


Spotřeba:


Nebyla zrovna nejlepší ,ale snést se ještě dala.
Pokus o nejúspornější jízdu mi vynesl 6,3l na 100km, ale to bylo opravdu maximum ,co se dalo (pokud jsem tedy nejel z kopečka) .Nejčastěji se však spotřeba pohybovala mezi 7,2-8,7 litry. V zimě to pak bylo lehce přes 9 litrů. No, mohlo to být se spotřebou mnohem lepší.


Motor:


Chod motoru 2.0TDI je doslova strašný.Velmi nekultivovaný . Dokonce byl hlučnější než některé malé dodávky. Nejhorší na motoru bylo ,že byl tak hlučný,až to hrozivě „chrochtalo“ také uvnitř auta a to přitom odhlučnění není úplně nejtragičtější. Silný turboefekt se objevuje v jakýchkoli rychlostech. Zátah motoru by nebyl zrovna nejhorší ,kdybych nemusel na např. na reakci na výrazné zrychlení čekat až kolem 2 vteřin . Nejvíc mě pobavilo to , že jsem motor na vteřinu vytočil a nepohnuly jsme se takřka o nic (S turbem u X3 bych už dávno někam odletěl :D) . Brzdy bych řekl ,že jsou takový průměr. Z prudšího kopce se na ně musí působit větší vahou ,ale při náhlém prudším zabrzdění jsou spolehlivé a reagují skoro ihned. Po větším namáhání brzd se dostaví jejich únava ,ale i tak jsem s nimi byl spokojený ,vždyť 406-ka brzdila příšerně a musel jsem si dopředu rozmýšlet,jak budu brzdit :D . To ,že nejsou brzdy Tourana zas až tak extra jsem si uvědomil až zpětně( zrovna porovnání s X3 bych nedoporučoval ;) ).


Převodovka:


A co ta slavná převodovka DSG? Když jsem Tourana objednával napadlo mě ,že poprvé zkusím automatickou převodovku. Sice mám manuály dost rád ,ale když už jsem měl VW místo Peugeota ,MPV místo kombi ,tak tou převodovkou jsem to korunoval. Samozřejmě první dojmy byly hodně zajímavé , zvláštní pocit ,když jsem vůbec neřadil . Zaposlouchal jsem se při zrychlování do zvuku motoru a čekal ,kdy to odřadí a řadilo to přibližně ,tak jako bych řadil já ,takže s přesností jsem byl pro začátek spokojen. Okamžik přeřazení byl nejen dost zvukově znatelný ,ale bylo to i cítit ,takže téměř takový pocit ,jako by vedle mě řadil spolujezdec :D. Postupem času mi však došlo ,že ten robot ,co za mě řadí asi tak dokonalý nebude a občas při předjíždění zaspával reakcí nejen motor ,ale sem tam i to podřazení. Jakmile jsem již dobře znal momenty řazení ,tak jsem poznal ,že DSG občas váhala co zařadit a jestli vůbec .Tohle se stávalo hlavně v situacích ,kdy jsem motor při akceleracích držel ve vyšších otáčkách ,aby se turboefekt zkrátil , převodovka byla asi zmatená z toho ,jestli takhle pojedu pořád nebo jestli si má spíš radši podřadit. Hrozné bylo ,když jsem chtěl třeba pomalu popojet nebo vycouvat ,šlápnu na plyn ,vidím ,že motor jde do otáček ,kdy se auto jinak už rozjíždí ,ale ono nic. Přidám trochu víc plynu a najednou převodovka zaber a auto cukne. Opravdu „výborná“ převodovka na popojíždění a na těsné manévry . Největší „zážitek“ to je ,když chcete zaparkovat v kopci :/ .

Poznal jsem však jednu věc. Ti co tvrdí ,že jakmile měli jednou auto s automatem si ho nemohou vynachválit a pravděpodobně by už nevolili jinak ,mají pravdu a já se k nim také přidávám. Zvykl jsem si na něj tak ,že bych už bez něj další auto nechtěl. Třeba nebudu mít zase dvoulitr ,možná přejdu i na benzín ,ale automat si budu objednávat vždy. Ty automaty jsou jako nemoc :D.


Emoce:


Ano , netypická kapitolka a zvlášť u takového auta. Proč se mi tak najednou změnil názor a náhled na Tourana,když ne čistě jen kvůli problémům s ním? Jakmile prvotní nadšení z nového auta opadlo ,tak se změnilo skoro v nenávist. Např. 406 mě bavila do svých pěti let ,kdy jsem sršel pýchou ,jako by to auto bylo nové.Poslední , šestý rok,kdy už přesluhovala kvůli zdlouhavému výběru nového auta, mě teprve přešel pocit nadměrného nadšení. Čekal jsem ,že Touran mě bude bavit, alespoň částečně, tak tři roky a poslední dva pak klidně přetrpím. Nadšení z auta bohužel vyprchalo asi po roce a půl(bez ohledu na občasné zlobení auta) . Jedu si takhle v klidu svojí dobře známou cestou a najednou se zamyslím ,jaké emoce u mě Touran vlastně vzbuzuje ,když mě do teď za srdce vyloženě nechytil.. Hm,umí sice dobře tohle a tohle ,ale co se týče emocí ,tak vlastně nic, absolutně prázdno, dokonce jsem z něj necítil ani tu nudu. Byl jsem z toho trochu rozladěný a bylo mi jasné ,že duše VW pro mě není to pravé ořechové , vlastně mě nepřesvědčil ani typ karoserie , ba naopak ,vadila mi čím dál víc. Sedí se sice výš ,ale podvozkem dřu i na polňačce ,vždyť je to teda na nic sedět takhle vysoko….A spousty a spousty dalších (až skoro nesmyslných) důvodů jsem si vymýšlel a cokoliv se mi na Touranovi nezdálo ,tak jsem mu nic neodpouštěl a závady mi jen potvrzovaly mojí až fanatickou zasedlost ,že je to to nejhorší auto. Měl jsem chuť se ho zbavit,ale samozřejmě jsem ho hned jenom tak z rozmaru neprodal, až po těch pěti letech(které jsem si krátil porozhlížením se po jiných autech) ,kdy jsem se konečně postupem času zbavil všech neracionálních předsudků a pouze konstatoval ,že to auto není zkrátka vůbec charakterově pro mě a že by to bylo výborné auto na praktické plnění různých funkcí ,jen škoda těch poruch. A předsevzal jsem si ,že další auto nebudu brát prvotně podle emocí ,ale budu pečlivě a přísně vybírat to nejlepší z těch ,co splní mé budoucí podmínky výběru a když mě to auto náhodou přestane bavit ,tak si v nejhorším přece řeknu ,že mám to nejlepší ,co jsem v rámci svých podmínek mohl v dané kategorii pořídit. A taky jsem tak vybral :) .


Je dobré ho koupit jako ojetinu? – jak pro koho:


Pokud se porozhlížíte po ojetině a sedl by vám takový typ auta, myslím tím MPV s nevýraznou tváří a maximální užitností,tak klidně do Tourana jděte. Proč ,když je prý tak poruchový?.. Nechal mě snad někdy někde- nikdy! Údajně poruchový motor 2.0TDI byl až překvapivě spolehlivý ,ani jedinkrát v detailu nezazlobil (asi jsem měl štěstí). Mnohem poruchovější je verze motoru 2.0 TDI se 125kw ,tak na něj pozor. To ,že (ne)svítí občas nějaké kontrolky a další věci někdy nejsou úplně stoprocentní je velmi otravné, zvlášť když chcete mít auto v nejlepším stavu. Ale pokud nejste příliš nároční a nebo auto používáte jen z bodu A do bodu B ,tak je třeba počítat jen s tím,že se za pár desítek tisíc km rozcuká DSG a vyhradit si cca 100tis na opravu nebo výměnu ,jinak vám Touran bude sloužit bez větších potíží a budete s největší pravděpodobností velmi spokojeni. A ti ,co do něj moc investovat nechtějí (pouze to nejnutnější) nebo se nechtějí zabývat kdejakou kontrolkou, se musí smířit s cukajícími rozjezdy(nebo manuálem) a po čase ztrátou výkonu . , Obecně se také musí počítat s vyšší spotřebou oleje,tzn. každých cca 8tis. km ho doplňovat.



Shrnutí:


Neřekl bych ,že jsem schytal zrovna vadný kus (např. DSG nepředváděla všechno nejhorší ,čeho je jinak prý schopna ,motor byl v pohodě a kontrolky zlobí u valné většiny Touranů). Znám pár lidí ,co měli Tourana a řada závad se shoduje a ani ve VW servisu nebyli moc překvapení s typem oprav(prý:“No jo, zase další Touran a ty kontrolky “). Musím uznat ,že jsem zvyklý mít udržované auto bez problémů do všech detailů a jsem zvyklý na vysokou spolehlivost auta,takže proto je můj výčet závad možná tolik vyčerpávající. Taky jsem se nestal MPV pozitivní a po čase užívaní Touranu jsem zjistil ,že VW není nic pro mě. . .Ale objektivně můžu říct ,že Touran není vůbec špatné auto, je všechno ,co správné MPV má být – praktický , prostorný ,přehledný, rodinný, bezpečný a jako bonus se s ním nejezdí mezi MPV zdaleka nejhůř ,ba naopak…

Silné stránky

-Zavazadlový prostor: Obrovský a pravidelný,velký vstup,rovná nakládací hrana
-Odkládací plochy - těch je...
-Místo nad hlavou: Skoro až plýtvání prostorem :D
-Bezpečnost: Vím o čem mluvím ,bohužel vyzkoušeno na vlastní kůži– protijedoucí auto vymrštilo Touran směrem ke zdi, zeď se probourala, Touran se silou šikmého nárazu převrátil a já neměl ani jeden škrábanec na těle,(rychlost cca 60-70km/h), crashtesty nejsou vždy relevantní
-Přehledná přístrojová deska
-Přední sedadla:Mají dobré boční vedení
-Jízdní stabilita-menší náchylnost na boční vítr a malé náklony do zatáček
-Praktičnost
-Výhled z vozu
-Audio-výborné základní audio
-Kvalita materiálů

Slabé stránky

-Závady
-Spotřeba
-Filtrování nerovností
-Spotřeba oleje: doléval jsem přibližně jednou za 8 tis. km
-velký turboefekt
-Tvrdý podvozek
-Hlučný motor
-Rozvrzanost
-Nehodí se na dlouhé cestování: Nekomfort
-Vzpřímenost zadních sedadel
-DSG občas chvíli trvá než se vzpamatuje a zařadí vhodný převodový stupeň
-
-Oblíbený terč zlodějů a vandalů: časté škrábance na laku a několikrát ukradené poklice na zimu.a to vždy auto stálo jen pár minut na ulici :/


Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Závady:

Různé závady se nejvíce rozmohly od 40-60 tisíc km a pak to už bylo v jednom kuse něco.
Už si přesně nepamatuji co šlo přesně v jakém pořadí ,takže uvedu jakýsi výčet ,stejně se ty závady více méně prolínaly. Největší trápení bylo s elektronikou.Na přístrojové desce se pořád rozsvěcovala kontrolka airbagu ,byl jsem s tím celkově 4x v servisu a zkusil jsem i jiný servis (nikdy nevíte),ale kontrolka si nedala jen tak říct a jednou se rozsvítila sotva jsme ujeli několik kilometrů od servisu. Na počtvrté se podařila spravit na tak dlouhou dobu ,že to vydrželo až do prodeje. Jiné kontrolky se čas od času projevily podobně jako u airbagu ,že svítily jen tak zbytečně. Třeba ,že je podle kontrolky něco s motorem ,ale v servise se nikdy nic nezjistilo a často se mi stávalo ,že mi svítila kontrolka o nefunkční žárovce ,ale všechno bylo většinou v pořádku a zase když nějaká žárovka nesvítila ,tak se kontrolka třeba někdy ani vůbec nerozsvítila. Někdy různé zbytečně svítící kontrolky samy zhasly ,někdy se s tím muselo do servisu a občas dokonce neznačily nějaký opravdový problém.Další "drobnosti".. Chtěl jsem si přepnout rádio ,ale to se v tu chvíli úplně vyplo i s displejem a nešlo zapnout , fungovalo až po opětovném nastartování a třeba zadní reproduktory přestaly úplně hrát po prvních 5.tis km ! Další problémy dělala převodovka DSG , občas vydávala nepříjemné zvuky a nechala auto jet na ten samý převodový stupeň tak dlouho ,až jsem to nevydržel a úplně jsem zastavil a vypnul a zapnul motor a najednou to jelo krásně. Elektronika mezi převodovkou a motorem se někdy neuměla shodnout ve stejný okamžik a motor při rozjezdu občas chcípnul. Nečekal ,jsem ,že auta s automaty taky chcípají! No ,dobře když to chcíplo při silnějším rozjezdu v kopci ,tak by se to dalo ještě pochopit,ale později ,tak od těch 60 tis km mi motor chcípnul dokonce i po zabrzdění a při rozjezdu na rovině. Další věc , čím mě auto zlobilo , byl volant. Rád se po nastartování mnohdy zasekl. Jednou jsem to dal opravit,ale za 20tis. km to tu bylo zase a tak jsem si časem nacvičil grip ,kterým jsem většinou skoro hned volant odblokoval. To se pak divil kolega z práce,že se mu zasekl volant a ani silou ho nemohl rozpohybovat ,když jsme jeli s Touranem na delší služební cestu a vystřídali jsme si místo řidiče. A ještě víc se divil ,když jsem použil svůj celkem snadný grip a jelo se dál :D …Při nastartování se mnohdy otevírala přední okna a občas i pár vteřin po uzamčení auta. Od 40tis. km se začínaly objevovat méně plynulé rozjezdy kvůli převodovce,ale podle servisu to bylo ještě ok ,ale nakonec na požádání odstranily to cukání. Při kolem 85 tis. km opět převodovka zlobila a při rozjezdech auto neuvěřitelně cukalo a pak se dozvím ,že převodovka je už v háji úplně ,že to opravit nepůjde a nakonec jsem to „docukal“ až ke 100 tis km a pak se auto prodalo spolu se závadnou ,ale aspon nouzově(tak cca na 20 tis. km) poopravenou převodovkou ( upřímně moc nechápu toho ,co si to pak spolu s vědomím těch technických závad koupil :D ) . Sice jakmile je něco nutné vyměnit nebo opravit ,tak to hned nechám dát řádně do pořádku ,ale tohle by stálo prý asi 100-130 tisíc. A to už je lepší ty peníze vrazit do výbavy v novém autě. Nevím čím to ,ale celkem často se musela poupravovat geometrie ,častěji než u mých předchozích aut nebo u jiných aut v rodině. Možná se to nechalo snadno rozhodit tím prkenným podvozkem a nápravy už měli taky dost, spotřební díly se na něm měnily jako na běžícím pásu. V servise jsem byl pečený vařený ..Průměrně jsem tam jezdil tak jednou za měsíc! Takže auto bylo v top stavu ,protože jsem se chystal do servisu i s každým milimetrovým škrábanečkem ,jelikož jsem si byl jistý ,že bude třeba k tomu něco opravit ,vyměnit nebo se určitě do té doby rozsvítí nějaká kontrolka .

Opravy:

Kromě stálých oprav všech závad tu byla jedna velká po nehodě, byla provedena v neznačkovém servisu s dlouholetým zaměřením na novější VW , a to po špatných zkušenostech s opravami běžných závad v autorizovaných servisech - polovinu z nich nezvládali opravit , za to neautorizák zvládl většinu závad opravit tak ,že už se neopakovaly. Na opravu po nehodě se použily pouze originální díly ,ale i přesto- při výměně zadních světlometů ,jeden špatně lícoval a přečníval o několik milimetrů a nešlo to poupravit. Byl to přitom originální díl ze správné série.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Jarov .Všechno v pořádku. Dostal jsem na Tourana výhodnou cenovou nabídku ,a podařilo se mi usmlouvat mnohem nížší než s běžnou slevou a to byl facelift čerstvou novinkou.

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Volkswagen Touran



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
4

Ale jo, dojeli jsme vždy..

praktičnost
10

V tomto vyniká.

prostornost
9

Výborná ,ale trochu víc místa na nohy podél by možná neškodilo.

jízdní vlastnosti
9

Je to MPV s typickými neduhy ,ale je docela dost stabilní a bočnímu větru umí nějakou dobu odolávat. Takže 9 bodů.

jízdní komfort
2

Úplný trakař to není ,ale slovo komfort je mu cizí.

provozní náklady
3

.Celkově se náklady(kromě běžných a záručních) vyšplhaly na něco mezi 370-500tis. To je téměř pořizovací cena mého kousku!!(díky slevě) Když stav Tourana chcete mít tip ťop ,tak statisíce budou snadno dosažitelné.

náhradní díly
6

Dostupnost je výborná ,ale ceny nejsou nejpřívětivější a s jejich kvalitou to nebývá vždy stoprocentní.

výkon motoru
8

Výkon je dobrý. Motor ale táhne hlavně (jenom) "vocpoda" :-// .

spotřeba
5

Nic moc, většinou kolem 8-mi litrů na 100km.

hlučnost motoru
1

Traktor.

kvalita sedadel
9

Přední sedadla jsou až trochu překvapivě povedená s dobrým bočním vedením..Zadní sedadla už nejsou moc pohodlná..

brzdy
7

Vadnou ,ale brzdí docela spolehlivě.

zavazadlový prostor
10

Není co vyčíst.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…