< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Při nedotáčivém smyku
Tak se odlehčí a co jako? ABS povolí brzdný účinek dříve než kdyby bylo zatížené, tedy méně brzdí než při přímé jízdě. Pořád ale nenechá kolo smýkat ani podélně ani příčně a byť málo tak stále snižuje rychlost a tedy šanci, že se kola chytí a zatáčení proběhne.
Jestliže jsme u příkladu, kdy jsme před zatáčkou moc rychlí a zatáčením kol bychom ji neprojeli (protože jsme moc rychlí), tak máme jenom dvě možnosti, přestat brzdit a předvést jízdu do příkopu (protože jsme rychlí a auto nedokáže zatočit) nebo můžeme dál brzdit a zatáčet, protože to je poslední šance na projetí a maximální využití prostoru, který dává elektronika. Ten prostor není velký (přibližně jako rozdíl rychlostí kterou lze projet zatáčku s elektronicky řízeným diferenciálem a bez něj, tedy řekněme 2-3 km/h), ale pořád lepší nějaký prostor než žádný. Navíc je vždycky lepší když už bourat, tak v třeba rychlosti 30 km/h než v rychlosti 33 km/h.