< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Při nedotáčivém smyku
Nemiesal by som ABS s vektorovanim vykonu v zatacke, aj ked to pracuje s rovnakymi prostriedkami - senzory otacania kolies a brzdy (viem, Mazda G-Vectoring funguje inak). Nejake senzory pretazeni do toho teraz nebudem tahat.
Pri plnom brzdeni, zatacani je priorita ABS udrzat auto ovladatelne a podla moznosti zatocit. Tam proste brzdi co to da na hranicu straty adhezie a opakovanim odbrzdovanim umoznuje ovladatelnost. Tuto by som hodil ESP do jedneho kosa s ABS, je to uzko previazane.
Vektoring vykonu, cize XDS/XDS+/VDC (aby som nesiel daleko) a ine simulacie samosvorov funguju nezavisle na ABS aj pri beznej jazde, bez vodicovho brzdenia/zasahu. Ci tento vektoring hovori do riadenia auta aj v pripade, ze ABS maka na 100% a auto ide na snehu von zo zatacky, tazko povedat. Asi bude zavisie na implementacii. A povedal by som, ze bude zavisiet od tych zvysnych senzorov pretazeni/zrychleni/rotacie. Ale tazko bude viac pribrzdovat vnutorne koleso, ked to uz raz robi naplno ABS.
A netreba zabudat, ze kazde auto ma agresivitu a citlivost ABS nastavenu inak, takze ked sa niekomu zda, ze bez ABS brzdi lepsie, na inom aute to moze byt naopak.