Recenze

10 Majitel

Alfa Romeo 147 147 1.9 JTD M-jet 110 kW

8.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 147, foto 1
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Nera Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:103750 palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: zadní

Popis vozu

Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-jet 110 KW 2005 Facelift

Poznatky z nové 147.


Podvozek: Co se týče podvozku jsem velmi překvapen.Zda se mi o hodně pohodlnější,lépe tlumi rázi od přičných nerovností

Motor: Motor mě opravdu překvapil.Z prvu jsem měl pocit že rozdíl od 85kw k 110 kw není tak razatní jak jsem si představoval,ale všechno je způsobeno podle mě lepši zpracováním podvozku a karoserie
vychytali poslední mouchy a když se podívám na tachometrovou rychlost a akceleraci jsem uplně někde jinde.Dojem s menšího tahu vytvařeji komfortnější tlumiče.Dotáhl jsem auto z německa po prvním majiteli
a mysím že jsem narazil na šperk.Majitel jezdil do servisu (origo) Jednou tak časteji než je doporučeno výrobcem.Při každé výměně oleje měnil všechny 4 filtry Paliv,vzduch,olej,pylový.Což málo kdo dělá.
Předešla alfa 1.9 JTD 85 kw byla dotažená s Italie a jako už 4 auto z itálie měla ty stejné problémy.Nedržela teplota na 90c a měly špatné čidlo počtu otáček na klikové hřídely.U tohole kousku mě nic podobného
nečekalo.Když jsem si pro alfu byl,prvni co jsem udělal bylo že jsem otevřel Laptop a připojil na řídíci jednotku abych věděl o čem je řeč.Bohužel předešlé prohlidnuté kousky byly v žalostném stavu a to nemluvím
o desítkách ne-li stovkách stočených kilometrech, tak pro mě bylo přijemným překvapením že kilometry 102 745 tis.km jsou pravé a v řidíci jednotce není uložena ani jedna chyba.Na tohle jsem u alfy ještě nenarazil.Další vec co se opravdu radikálně změnila je startování motoru který zní věrohodněji a kultivovaněji než u předchozí verze.Pomalu bych si dovolil tvrdit že se zvuk při startu rovná Motoru VW Golfa z linky a to musím podotknout že nejsem zastánce Německých značek ani z 5%.Po technické a konstrukční strance nevím přesně jestli se něco změnilo na uchycení motoru v silentblocích každopádně změna je opravdu znatelně k lepšímu.Jistě nemusím zminovat problém Před FL Alf s problémem ostřikovačů oken které při 120 kilometrové rychlosti nedávalo žádnou možnost kvalitně omýt přední okno.U FL vše vyřešeno ostřikovače střýkají přesně kam mají a nezaskoči je ani 160 v protivětru.Přitom můj model obsahuje i ostřikovače světlometů které jsou opravdu dokonale vyřešené známým systemem vyjíždění a opětovném zajížděním trisek z nárazníků.


Výbava:

Spotřeba: Spoustu lidí co o alfách ví stejně tolik co já o Turkmenistánu mi tvrdily že není možná spotřeba kterou udává výrobce.Musím uznat že je o pů litru větší jako u mojí bývale 85KW. Mimo město jezdím kolem 5,4 litru a ve městě do 6 litrů.Abych pravdu řekl ještě jsem se nedostal přes 6 litrů a to zrovna nejezdím podle předpisů.Myslím že na 150 koní je to krásná spotřeba.Určitě musím lépe ocenit tah který je krásně rozložený až do 4000 ot/min. Předešla verze tahla od 1950 otáčkách a ve 3 tisích už byl tah konstantní.110 kw se začíná probouzet už při 1650 otáčkách a souměrně k otáčkám se stále zvedá výkon.Co mě opravdu překvapilo je 6. rychlostní stupen,což je v dnešní době na dálnice nepostradatelná věc co se týče jízdního konfortu.Jízda ve 140 +/- Motor přede na krásných 2200 otáčkách a není vubec nic slyšet.Dalším dárečkem pod stromek byla schovaná připojka na páčku tempomatu.Na diskuzních forech jsem se dočetl že je potřeba po připojení povolit Cruiser v Řídicí jednotce a Proxi které nasledně vytvoři zásah do systému a bez Code card nelze vyřešit.Jen co jsem připojil páčku tempomatu a po dosažení minimální rychlosti 30 km/h a 3. rychlostního stupně, se tempomat automaticky aktivoval a rozsvítila se kontrolka na přistrojové desce.Auto se chová jako by se s tempomatem narodilo bez dalších potíží.S čeho mám asi největší radost je ASR+VDC (ESP).


Vzhled: Když je řeč o Faceliftové verzi a PředFaceliftové,jsem zarputilím zastáncem stareho modelu pro její nádherné oddělené budíky a krásná přední světla která jsou neobyčejná a zaručeně si auto nespletete s jiným autem.Na druhou stranu zadní protáhle oválná světla dělají alfu ze zadu jako děcké vajíčko z minulého století.Kdyby na našem trhu byla alespon jedna Před FL verze v Top stavu s malým nájezdem kilometrů z roku 2004
nikdy bych neměnil.Na druhou stranu dát 90 tis nebo i víc za starou verzi z roku 01 cápkovy se jednou vrtal v lakatoši a dodnes nikdo neví kde je mu konec a když se ho zeptám jestli už měnil klinovej řemen a rozvodovej řemen,začne blabolit o nových gumičkách stěraču za 17,50 s mototechny od vedle, se mi opravdu nechtělo.Narazit na poctivého alfistu který má zaměr prodat svůj skvost je šance jako narazit na zlatou žílu za panelákem.Bohužel jsem na žádnou pořádnou nezavadil,ani jediný spolehlivý předchozí majitel kterému něco říká Selenia nebo že vzduchový Filtr a Rozvody se mění dřív než v tom začně skřípat nebo motor stratí tah.
K nové verzi.Jsem ohromen z nového tvaru zadnich lamp a plastového spodku zadního nárazníku.V životě bych nevěřil že tak malá změna tvaru omladí záď vozu o několik let.Přední světlomety mi tvarem připomínají tak trochu Fiat Grande Punto ale když se člověk pořádně zadívá ze správného uhlu zjistí že si koupil krásnou 159 v hatchbacku.U budíků už sice nejsou 3 tubusy které ostatní pasažery nutilo pro každou informaci žádat řidiče,ale na druhou stranu jsou u FL přehlednější a modernější zvlášt s tmavým podkladem.Zakoupil jsem alfu v textilu což mě zprvu štvalo ale pak jsem poznal rozdíl mezí kůží a textilem.
Pokud si pořidíte alfu v kůži o mnoho to vylepší vzhledově komfort uvnitř vozu a ženy co se k vám posadí se budou cítít jako v první cenové.V podstatě bezudržbová kuže má ale jeden zásadní problém.I přes kvalitní boční vedení sedaček neustále kloužete do zatáček a to nemluvím o nepřipoutaných pasažerech na zadních sedačkách kteří tam lítají jako špíná v kýblu.O textil už se musíte jinak starat a dávat si pozor na každý napoj co je ve voze aby hned nevznikla nepřijemná skrvrna.Na druhou stranu krásné podrži tělo do těch nejostřejších zatáček a každý v autě se bude cítit pohodlně A když si uvědomím že se bliží zima a sedačky mají vyhřev už se nebojím studené sedačky v 7 ráno v -15.Velice zásadní a duležitá věc je 2 směrné nastavení volantu a vyškově stavitelné sedačky.Na svojí míru si to přispusobý opravdu každý i když já za volant své alfy zásadně nikoho nepouštím.V interiéru je i omlazeno světlo interiéru které vyřešily ještě lépe něž předešlé.Pokud spolujezdec světlo na své straně rozsvítí řidič to skoro ani nepostřehne a neruši ho v noční jízdě.Předěláním předních světlometů se o mnoho zlepšila už tak dost dobrá svítivost.Světla svítí tak dobře až mám někdy pocit že to ostatní musí obtěžovat přesto že mám po prodělané STK světla seřizená.Ještě nebyla řeč o Mlhových světlech.Bohužel tady FL alfa trochu pokulhává i když chápu že vzhledem k upravě předních světlometů musely ustoupit namísto standartních míst u většiny vozů.Myslím že alfa ale vše vykompenzovala vkusným umístěním blinkrů které jsou pro ostatní řidiče určitě vyditelnější a při zamykání auta a nasledném pobliknutí blinkrů vypadá opravdu stylově.Co je mnohem pohodlnější na zadních sedadlech je pro spolujezdce vyřešená hlavová opěrka která trči a pasažer si daleko pohodněji muže opřit hlavu.Konečně vyřešený plnohodnotný pás pro pasažera sediciho uprostřed.Pokud zrovna nevozíte nezbedné děti určitě oceníte i elektrické stahování oken které konečně vyřešilo nedovřená zadní okenká jak mi u předešlé verze stále kolenem nevědomky pootvíraly pasažeři vzadu.Uplně skvělou i když zanedbatelnou upravou v kufru se stalo napul přeložitelné plato které kryje rezervu.Konečně člověk nemusí přeskládat celý kufr aby se policisté přesvědčily že v bužirce na trojuhelník je opravdu trojuhelník.Ostatně by mě zajímalo co bych v tom futrálu tak asi vozil.Napadla mě jedině mačeta která by byla adekvátní situaci.To jsem trochu přehnal :-D

 


Další vozy Alfa Romeo 147



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…