Recenze

dako (muž 40 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Fabia Comfort MPi 1.4 CNG

9,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia Combi 1.4MPi CNG Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:185000 palivo: CNG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 50 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,4 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Škoda Fabia Combi 1.4MPi s alternativním pohonem CNG, dovoz z Itálie.
Zatim je to celkem držák, velka výhoda je kvuli nadrzi CNG ze je to v kombajnu, 5x fofrklacek, je to bez veluxu (na ten sem byl zvykly ve sve předešlé Fiat Crome) no ale co seda robit, taktéž bez švihadel je to pouze v předu, vzadu sou už švihadla, sesle to ma standartni škodovacký, lak to ma střibrnou metli (ta se mě líbi), ma to 2 pytle vepředu, ma to i vločku, ale tu ja stejne nepoužívám a takove ptakovinky jako fialky, kola na hlinach to samo nema, to me ani neba. Krom toho ze uz to ma 5x kolem koule fakt slusny vuz.

Silné stránky

Nízké naklady paliva, nízké emise, ekologické, výborné do města i na dálkové trasy.
Rozdíl jízních vlastností a výkonu motoru na CNG vs. benzín je zanedbatelný, téměř nepostřehnutelný. Spotřeba je ekvivalentní 1l benzínu = 1m3 zemního plynu resp. 0,72kg plynu
Pohodlné plnění CNG a placení pomocí zákaznické karty CNG

Slabé stránky

- Nižší kroutící moment při nízkých otáčkách při pohonu jak na CNG tak na benzín. Na CNG je o něco menší než na benzín. Podle i zkušeností jiných, 1.4MPi motory mají obecně tuto necnost. Je potřeba si na tuto vlastnost zvyknout. Na začatku jsem měl problém s občasným chcípaním motoru při rozjezdu.
- Relativně velká spotřeba - město až 8l/100km, já jezdím průměrně ve městě kolem 7,2 - 7,8l/100km.
Kombinovaně na delší trasach dosahuji 6,4l/100km
- Další nevýhoda je 80l tlaková válcová nádoba zabírající kufr, naštěstí zástavba byla provedena do verze Combi, takže délka kufru je přibližně tak velka jako u kratké Fabie. Nádoba je jednoplašťová při teplotách do 20 st.C a delší trase dochazí k orosení nádoby (proto jsem se divil proč ty nadoby byly u nekterych aut narezlé). V zimě přepokladám, že na nádrži bude námraza. Je tedy dobré s tím počítat protoze např. oblečení nebo jiné věci opřené nebo položené na nádrži mohou navlhnout.

- k CNG (stlačený zemní plyn)
většina bere jako nevýhodu malá síť plnících stanic (zatím v každým krajským městě), já to ovšem jako nevýhodu nepovažuji. Vyplatí se dojíždět k plnícím stanicím. Plnící stanice CNG jsou opravdu z dnešního pohledu čerpací stanice budoucnosti. Jsou plně automatizované a bezobsluhy a to doslova (není u nich žádný prodavač, pouze na zavolaní telefonem). V každém případě se oplatí mít zákaznickou kartu CNG. Ta vás jednak opravňuje vstupovat na pozemky CNG plnících stanic (nejsou vždy volně přístupné - ochranné pásmo) a zároveň umožňuje platit za odebraný plyn. Kartu CNG lze získat prostřednictvím CNG manažera (info na www.cng.cz) podpisem smlouvy s RWE Plynoprojekt a kratkém zaškolení se zásadami a bezpečnosti při plnění. Pomocí karty a PINu aktivujete plnící stojan, po naplnění stojan vydá doklad (účtenku) a jednou za měsíc vám přijde faktura za odebraný stlačený plyn. Je to jednoduché.

- zkušenosti s plněním (bez karty) ala Martin Dejdar a jeho VW Touran :)
CNG Ostrava areál Severomoravských plynáren 20.8.09 asi v 10:00:

Přijezd k samootvírací braně a volání na mobil, uvedený jako obsluha...."volané číslo neexistuje" no to je skvělé...za 2 minuty přijela žlutá Fiat Multipa (auto s takovým tým hnusným pyskem, no ale díky za každé auto s tovární zástavbou cng), borec mává CNG kartou, něco ve smyslu, že zdržuju...ok...couvam, uvolňuju místo pro průjezd, borec otevře kartou bránu, jede dovnitř, já hned za ním, asi za další 2 minuty se brána zavírá sama, odstavuji Fabku k okraji uvnitř areálu a čekam až borec naplní Multipu, mezitím mačkam tlačítko "Obsluha" u stojanu....borec sundavá pistoli, bere lístek, co mu vyjel ze stojanu a než sedne a odfrčí říká mi, že udělám lépe, když tu obsluhu vyhledám v menším červeném baráku za kompresorovnou..."aaaha"...borec startuje, kartou si otvíra bránu a fičí pryč, za chvíli se brána zavíra a uvězní mě i s Fabkou v areálu...naivně mačkám "Obsluha" a nic, 15 minut uběhlo. Čtu si Návod k obsluze, na konci je tel. číslo na obsluhu, trochu jiné než je na braně...volám, zvedá to borec, sděluju co chcu..."Ehh...noo...víte...ja jsem teď na dovolené v Bulharsku, zajděte na recepci SMP"..."OK tak děkuju". Všímám si branky vedoucí do areálu SMP a parkoviště služebních aut SMP. Da se projít pouze ven, pokud se zabouchne, da se otevřít pouze kartou. Strkám mezi ni větev, ať se nezavře, hledám obsluhu v čevenem baraku...zjištuju, že je to bývalá vrátnice a uvnitř sklad nebo spíš bordel, nikde nikdo...čekám, že mě začne někdo drbat (ochranka či jiní kokoti), že co tam dělám a jak jsem se sem dostal...nic....prochazím služební parkovište, všude samé kamery, ale nikdo mě nejebe, a mířím si to rovnou na recepci SMP...tam sděluji své trable a oni uvažují komu zavolat...fajn..."Zkusíme pana XY", borka zveda telefon, vola,keca, polozi..."Vraťte se zpět, pan tam bude čekat."..Opět prochazím služební parkoviště a jdu kolem kompresorovny...borec tam uz stepuje i s kasou a samozřejmě prošel stejnou brankou jako já, ze které odstranil klacek, kerý sem tam pracně šprajcnul ať se branka nezabouchne....borec mi otvírá kartou...sedám do Fabky, jedu ke stojanu, votvíram haubnu...borec nasazuje NGV pistoli, kartou aktivuje stojan, zadava PIN, pak mačka zelené tlačítko a ručkový tlakoměr už ukazuje jak stoupá tlak v soustavě. Na displeji se zobrazujou předané kg plynu a celková cena, jako u benzínové pumpy. Naplnění trvá cca 3 - 4 minuty, podotýkám, že jsem byl uplně bez plynu a k plničce jsem už musel dojet na benzín. Zelená kontrolka zhasla (signál, že plnění skončilo), tlakoměr ukazuje 205bar...borec hlasí "Tak to máte za rovných 300,-"...hehe 300km za 300,- to jde né? Davám 3kila, borec mi předá účtenku ze stojanu, odpojujem auto od zdvojené tlakové hadice (vypada to jako horak od autogenu, akorad trochu větší), zaklapuju haubnu...mezitím se bavím s "obsluhou", že kartu si už vyřizuju, a že se nemá zlobit, že otravuju, ale že zítra fičím do Hradce Králové, kde mám domluvenou schůzku kde se sejdu s p. Králem z RWE Plynoprojektu, který má už připravenou smlouvu a CNG kartu, .... sedam do Fabky, borec mi otvírá bránu a já fičím z areálu zpět do roboty, kerou mám asi 500m od CNG plničky. Celé to trvalo bezmála 30min.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi netěsnost motoru, opět podle zkušeností jiných, klasická závada MPi motorů.

edit: můj mechoš při přetěsňování zjistil, že kdosi předtím měnil na motoru řemenici kerou tam nasadil blbě a ta prodřela hliníkové víko od rozvodu a proto z toho tak chcal olej. Řemenice ten olej pěkně rozesrala po cele pravé časti motoru. No hnus.

Auto je dovoz z Italie, kastle v perfektním stavu na to že to má 185000km, nikde žádná rez a nikde žádné extremní škrábance, jak je ve zvyku u některých aut od našinců. Ještě nebylo ani registrováno v ČR.
Na STK relativně v poho (zatím jen evidenční kontrola), STK jsem dostal na 2 roky hned od registrace, pohoda.

Na evidenčce byla trochu estráda: U okynka predávám papíry, borec: "250 korun a přijďte před vrata. zachvili tam budu."..ok...prijedu a čekám...10min., naráz se vyřítí tlupa tak 4 borců k autu (snad všichni mechanici co tam byli). "Vjeďte prosím Vás do te garaže" tam kde se meří emise. ...zdalo se mi to nejake divné ale budiž....vjedu tam než stačím vystoupit tak borci uz mi otvirají kufr, otevírám haubnu a uz to začlo. "Číslo nádrže a rok výroby, kde je?"..."Musíte mít k tomu nejaké papíry"..."Mám akorad Návod k obluze CNG zařízení kde je jako přiloha, datum instalace a typ CNG zastavby, vše originál v Italštině a to mám doma"..."Hmm...hmm..hmmm"..."Co do tech papíru mám napsat?"...začli se borci dohadovat mezi sebou..."Chčije vám tu olej jak prase. To vite, ze plyn a olej je nebezpecný?"...ujistil jsem je ze to pujde na opravu...a znova lamentoval "Co napsat do těch papírů?"..."Nepiš nic, prostě se k tomu nevyjadřuj." řika druhý..."No jasně, napíšu pouze, že je tam alternativní pohon CNG a víc se k tomu nebudu vyjadřovat."... další borec čumí do kufra na nádrž "Kurva, to musí být těžké jak prase, ti Italové sou hovada, že to tam cpou." ... měl jsem co dělat, abych se nezačal řechtat, bo se mi chtelo jak cyp ... "Zaparkujte si a prijďte k okynku" a borci odešli. U okynka pak už standart....borec akorad vytiskl papíry "Evidenční kontrola - bez závad" a v poznamce "Alternativní pohon CNG"
Na magistrátu to bylo v pohode, techničák už jsem měl český a hlavně už tam byl pohon CNG zapsán. Po zaregistrování jsem si, kromě bežných náležitostí, zkontroloval hlavně ať je v málém techničaku CNG zapsano a je "Pohon: BA95 + CNG"

 

Novinky v recenzi

5.1.2010 17:03

Po delsi dobe...

...pisu zde zkusenosti. Po vymene tesneni (hlava, olejova vana) je vse ok...od srpna doted najeto cca 6.500km s prumernou cenou cca 1,05kc/km a prumernou spotrebou 4,6kg/100km, benzin pouzivam jen na startovani a kratkou jizdu. Spotreba je zhruba 8l na 2000km (Shell V-power), zde zalezi hlavne na pomeru dlouhych/kratsich tras. Jezdim hodne po meste, takze ta cetnost startu a kratkych (10-20km) jizd je pomerne velka. V zime i v -15st. mrazech neni s CNG zarizenim problem. Jednotka prepina benzin/plyn podstatne pozdeji kdy zahrati motoru trva dele, pokud je motor zrovna v tahu dochazi k mirnemu skubnuti, vetsinou ovsem jednotka prepina na plyn ve chvili kdy dochazi k poklesnuti otacek pri prezarovani rychlosti. V lete jsem nezaznamenal jiny nez tento stav. V zime to tak obcas udela. V mrazech se mi take uz stalo ze pri prudsim poklesu z vysokych otacek do volnobehu postupne pres volnobezne otacky zhasl motor. Volnobeh je jinak mirne nepravidelny, je jedno jestli v rezimu benzin nebo plyn. (Podle me bezna vlastnost MPi). Fabka je trochu narocnejsi na benzin, pouzivam Shell V-Power a neni tedy zadny problem se startem v jakychkoliov mrazech. Chyta na prvni "skrt". Na bezny "levny" benzin jsem mel jednou problem (a to bylo jeste leto) s nastartovanim. Urcite se vyplati pouzivat kvalitni benzin, hlavne kvuli benzinovym vstrikum. V zadnem pripade bych nedoporucoval "supermarketovy" benzin, ani do aut s LPG. Motor spalujici zemni plyn je zmlsany vysokooktanovym palivem. Jinak v zime plyn jezdi bez problemu, nezaznamenany zadne problemy s CNG zarizenim, krome vyse uvedenych vlastnosti.

24.8.2009 09:16

První samoobslužné plnění...

Pondělí rano 6:00, sedam do auta, zapínám zapalování..ejhle...na přepínači CNG/benzín svítí poslední červená ledka, jinak najeto 276km od plné. Podle zkusenosti asi před 4dny pokud se už se rozvítila červena LED dalo se s tím ujet tak max. 3km, bylo to odpoledne teplota ke 30st.C. Horko jak cyp.
Ty vogo, s tim nezajedu ani k te plniččce...no nic...nechavam to prepnute na CNG, uvidime...startuju a jen co vyjedu z parkoviste už to je přeplé na CNG a valim, teplota vzduchu 16st.C...plnička je asi 7km...celou cestu v pohode, furd cervena ledka, auto jede normalne bez poklesu výkonu, mijím plynarny a zajíždím před branu plničky, oteviram kartou...parada..zastavuju u stojanu, vše uz probíha standartně, zhasína zelená a lístek vyjel. Mírný šok...na displeji sviti 13.76kg a cena 322,- to je téměr o 1kg více než se tam normálne vejde a to tam jestě něco muselo být, tlakoměr ukazoval 200baru, njn...jenže je teplota 16st.C, takže se uklidňuju, že fyzika plynu proste funguje nižší teplota, stejný tlak, větší objem. Z toho dale plyne, že bude-li v poledne zas vedro jak cyp, v aute na slunku v kufru je klidne 45st. a ja sem ujel od plnění cca 2km, tak tam musi být tlak tutove hrubo přes 200baru. Nadrže CNG sou zkoušené na 300baru takze vydržet musejí určitě nejméne 2x tolik takže jebnout by to ani v tech nejvetších vedrech nemělo...snad :) Zajímavé to bude v zimě, to budou dojezdy, když se tam v těch mrazech vleze třeba 17kg.

24.8.2009 01:02

Jak jsem získal kartu CNG...

V rámci cesty do Holic 21.8.2009 (mezinárodní radioamatérské setkání) jsem si domluvil schůzku s p. Králem z RWE Plynoprojektu na plnící stanici CNG v Hradci Králové po předchozím telefonátu a výměnou pár emailů. Celé to probíhalo asi takto:
Po bloudění v HK a hledání Pražské třídy se schůzka opozdila asi o 1/2 hodiny, no co se dalo robit, když sem trubka. Nakonec jsem to našel, jedu po Pražské třidě ze směru od Prahy a asi 200m za Východočeskou plynárenskou odbocuju k CNG stanici a mažu si to rovnou ke stojanu, kde me už čekal p. Král. Není zde žádná braná na kartu, takže je to v pohodě. Vystupuju z Fabky, otviram kapotu, zdravíme se a už se omlouvám za zdržení..."To je v pohodě." a třeseme si prackami. "Redukci z NGV na italsky system mate?"... "Jasne, uz je i namontovana" :) "Fajn, tak jdem na to."... "Tak tohle je plnicí stanice CNG, ta stejná je všude, kde ji provozuje RWE, pokud budete plnit v noci, je zde i hlavní osvětlení, takže přisvicovat si zapalovačem není potřeba a hlavně se to nedporucuje." :)..sranda musi byt...snímame pistoli z držáku a připojujeme k autu. "Chčije vam tu olej, co?"..."Jojo, z pod hlavy, ale už sem objednan u mechanika"..."Takze pistoli nasadíme, mírně zavikleme a zajistime pakou do polohy ON, zkuste si to"... zkousim, pripojit to jde relativne lehce, odpojit jde uz trochu hure.."vyborne, takze znova pripojime"..."Tady je vase karta s PINem, složí zároveň pro přístup ke stanici CNG"...je krasna, blede modra s modrym napisem RWE - Jezdím na plyn ... "Kartu priložíme ke čtečce a zadame PIN" ... zadávám... "dále zmáčkneme zelené tlačítko a plníme"...bezva...plnička nejprve změří tlak v soustavě, (zjistí stav) nasledně plní, plnící tlak je kolem 210 atmosfér, po nejaké době opět změří tlak v lahvi auta a znovu plní, tak az výsledný tlak je kolem 200bar. "Zhasnutím zeleného světla je plnění ukončeno."..."Je zde také tlačítko Stop, v připadě nejakého problému."...OK.."Ajeje...jede zde ekoautobus, musíme to zkratit"... "Odpojte to a přesuňte auto vedle mého"...odpojuju ... "Hadici vzdy smotejte do jednoho zavitu, hadici nelámat a pistoli zavěste."...Mezi tím vyjel lístek ze stojanu.."No vidíte...máte to za 248,-, určitě jste vyjížděl s plnou, z Ovy do Hradce to je 250km, to je parada, ne?"...zaviram kapotu a uvolňuju místo ekobusu. "Tady máte smlouvu"...smlouva má dvě přilohy, identifikační udaje o vozidle a kartě a poučení zákazníka o způsobu plnění. "Faktura vám bude chodit jednou do měsíce, ze smlouvy neplyne žádný závazek na odebírání minimálního množství, pokud za měsíc nenaplníte, nic se neděje, faktura vám nepříjde"..."Pokud fakturu neuhradíte včas, karta vám bude zablokována, dáme vás k soudu a ten vyhrajeme :)"...drsný humor :) "Zde podepiště"...a podává mi tužku s logem RWE Group a SMP, zhruba si pročítám smlouvu, je standartní, bez nejakých svazovacích vět, a bez prasaren jak mají ve zvyku mob. operátoři. "Tužka je vaše." Mezitím se s náma dává do řeči řidič ekobusu, dále dostavám skládací mapu ČR s vyznačenými současnými i budoucími stanicemi CNG..."Jeee, ja chcu taky tu mapu" hlasí se ekobusák. Dále se bavíme tak všeobecně, na závěr se ptam na cestu zpět do Holic, v tom nejvíce mi radí ekobusák...opětovně nezbytný potřes prackou a "Šťasnou cestu"...sedam do Fabiny, mažu zpět do Holic a jsem šťastný, že si Ostravě konečně sám naplním Fabinu zemním plynem a nebudu muset nahánět "obsluhu" po všech čertech.

23.8.2009 22:27

první delší trasa Ostrava - Hradec Králové

Ujeto asi za 3,5 hodiny, trasa Ostrava - Bilovec - Odry - Podstat - Olomouc - Mohelnice - Litovel - Vysoke Myto - Holice - Hradec Kralove
Vsechno po okresnich silnicich (DZ jeste nemam). Realne najeto 275km a vyrazil jsem s plnou nadrzi CNG (trochu jsem bloudil Olomouci, kde jsem hledal starou cestu na Mohelnici a v HK nez jsem nasel CNG stanici na Prazske tride).
Spotrebovano 10.81 kg plynu, naplneno v HK za 248,-


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Laurin & Klement existuje! Podívejte se na nejluxusnější Fabii! Škoda Fabia Laurin & Klement existuje! Podívejte se na nejluxusnější Fabii!

Verze Laurin & Klement pro Fabii aktuálně dostupná není.…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 





Blesk.cz

Hrůzná realita syrské války: Podvyživené nemluvně umíralo v bolestech, jídlo nemají statisíce lidí

Hrůzná realita syrské války: Podvyživené nemluvně…

Srdcervoucí fotografie vznikly na východním předměstí Damašku Ghúta. Snímky zachycují malou holčičku Seher…

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli zpackané plastice: Chce 200 tisíc korun!

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli…

Toužila po dokonalé tváři, skončila zohyzděná! Irská herečka Barbara Naughton (39) podala žalobu na jednu…

 

iSport.cz

Janda si doskočil až do parlamentu: Olympiádu asi budu muset odpískat

Janda si doskočil až do parlamentu: Olympiádu asi…

Voliči ho povolali do Poslanecké sněmovny a pro skokana na lyžích Jakuba Jandy to zřejmě bude znamenat životní…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Chovanec, Zaorálek, Valachová ani Dienstbier ČSSD nezachrání. Lovit by měla v odborářském revíru

Chovanec, Zaorálek, Valachová ani Dienstbier ČSSD…

Jde o zvláštní podobnost – jako by někdejší dvě hlavní, dominantní politické síly byly skutečně dvojčaty,…

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…