Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia III. Combi 1.4TSI/103KW, Elegance

9.76 Uživatelé

Hodnoceno: 22× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7
Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Téesíčko Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:25 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1395 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 610 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.7

Popis vozu

Tak konečně jsem se dočkal a už si vozím zadek v nové octavii.
Jako jednomu z mála štastlivců jsem měl tu čest nakonfigurovat si svůj firemní vůz do určitého finančního limitu dle svých představ. V salonech škoda jsem strávil hodně času študováním nového modelu octavie. Nakonec jsem se rozhodnul pro motor 1.4TSI/103KW. Stačilo jedno svezení a volba byla vlastně jasná. 1.6TDI maji kolegové v praci v předchozí generaci. Né že by ten motor nejel, ale prostě není s tím motorem žádná zábava. Zkusil jsem i motor 2.0TDI. Tento motor jede pěkně, avšak jeho cena by mi zamezila dodatečnou komfortní konfiguraci vozu. Svezl jsem se tedy novým motorem 1.4TSI a hned jsem si ho zamiloval. Jizdně je velmi podobny motoru 2.0TDI. Jedná se o motor nové generace, který nabízí o 13KW větší výkon než jeho předchůdce a je to opravdu znát. Nová jednačtyrka krásně táhne, je dostatečně silná, kopec nekopec táhne to famozně se silnějším pocitem turbo efektu než předchozí verze. Motor je tichonký a hlavně zbyl tu prostor pro dodatečnou výbavu, kterou vypisuji dole. Když jsem zde přidávál své auto, měl jsem s ním najeto přes 500km. Musím říci, že mně to auto strašně baví. Před tím jsem jezdil 12 let v naftových verzích octavii a doufám, že mi nafta zůstane jen ve vzpomínkách.
Kultivovanost a pružnost motoru je někde jinde. Dále se mi strašně líbí bezklíčkové odmykání a startování, konečně nemusím lovit klíče po kapsach :) Dále bych zmínil zadní nápravu, kde škodovka v nových modelech jde systemem jedek krok vpřed a dva vzad. Je to prostě krok zpět, ale zas bych z toho nedělal takovou tragedii, auto si staále zachovává dostatečný jízdní komfort, ale nebudeme si nalhávat neni to víceprvek. Zadní nápráva je trochu hlučnější, nejsou to takove basové příjemné rány při průjezdu nějakým výmolem. Je malinko hlučnější a neni to tak komfortní při vyrovnávání nerovností. Neni to ale žádná tragedie, žádné drcení ledvinových kamenů se nekoná. Nic proč celé auto zavrhnout. Škoda si s odladěním podvozku dostatečně vyhrála, aby to bylo hodno dané třídě. Ale v této cenové kategorii je to nepochopitelný krok zpět. Nová třetí generace a náprava z první generace :( Co se týče vybavy co tam mám abych předešel spekulacím. Berte v potaz, že byl jasně daný finanční strop, takže jsem nemohl uvažovat jako běžný kupující, který když má na auto kolem 600 tis tak už ho příplatek za Bixenony nevytrhne. Bohužel mě by vytrhnu. U mně by to znamenalo kvůli světlům vyhodít polovinu volitelné výbavy kterou tam mám.
Chtěl jsem závěs a sklopné sedadlo, chystáme se asi stavět, takže možna, že se to bude hodit na přepravu dlouhýho nákladu, koberec atp. Jinak sklopné sedadlo je hezký stoleček nebo prostor pro natažené nohy pro zadního cestujícíího :) No každopádně to je za poměrně malé peníze, takže jsem to neřešil. Pak jsem chtěl 220V zásuvku, dost dělám s notebookem no a člověk nikdy neví kdy mu dojde baterka. Černý skla jsou jasny. No a zbytek tam mám ze zvědavosti, páč jsem v minulých vozech nikdy nic pořádně v autě neměl, takže jsem to tam naházel abych si to vyzkoušel, jako jsou park. senzory, stmívání zrcatek atp. Další auto třeba bude vypadat jinak, jalikož posoudím zda se bez takových kravinek dá nebo nedá žít. Jinak toužím po automatu, který v době objednávky pro danou motorizaci nebyl k dispozici, takže ačkoliv kvůli příplatku za automat v budoucnu některé elektronické vymoženosti budu muset vyhodit, na xenony beztak nikdy nezbude :( Je to boj, buď social edition s xenonama, nebo pěkný radio a vše hezké kolem sebe, ale s obyč žárovkama :) Ješte bych dodal, že na auto jsem čekal celých 13 týdnu, což mi přijde dost. Původně jsem měl zvolený i přední vyhřívaný sklo, ale po několika týdnech přišla objednávka zpět, že škoda má problémy a neni schopna mi vůz se sklem vyrobit, zda počkám nebo ho vyhodím. Tak jsem ho vyhodil, zas na druhou stranu se z konfigu povedl pak vyhodit i start-stop systém, který byl z počátku povinný. Další útěchou za dlouhé čekaní bylo, že auto nakonec bylo vyrobeno již jako modelový rok 2014 což mi přineslo hezčí volant s piáno black dekoraci a auto již nemá aktivní vystřelovací kapotu proti nárazu s chodcem. Za zrušení tohoto prvku jsem rád, jelikož jakýkoliv čelní střet s čímkoliv to pak v servisu prodražuje.
Novou octavii považuji osbně za velmi hezké auto, ať zevnitř, tak zvenku. Samozřejmě jako každá nová co kdy vyšla ve mně vyvolávala rozpaky nad designem. Člověk tomu musí příjít na chuť, ale když přijde, je to dlouhodobá krása. Mám rád elegantně strohý a funkční interiér a né středové panely co vypadají jak výherní automat. Zvenku jsem si design taky nakonec zamiloval. Prostě škodovky nejsou lásky na první pohled, ale potřebují čas než se do nich člověk zamiluje. Pak je to ale láska dlouhodobá. Čím víc v ní sedím, tím víc se mi to auto po všech stránkách líbí. Nevím co dál bych vám napsal, dotazy kdyžtak v diskuzi.

Tady pak ještě výpis mojí vybavy :

Výbava Elegance a něco navíc:

- 16" AL kola Minoris
- Climatronic
- Bezklíčkove odemykání a startovani Keyssy
- Infotaiment Radio Bolero s DAB
- Barevny palubni pocitac Maxi Dot
- Tempomat
- SunSet - zamavene zadni skla
- Drive mode Selection (jizdni profily)
- Asistent rozjezdu do kopce
- Kontrola tlaku v pneu.
- Vyhrivane predni sedacky
- Vyhrivane trysky ostrikovace.
- El.vhrivana sklopna zrcatka s automat ztmivanim
- Vnitrni zrcadlo a automat ztmivanim
- Sklopne operadlo sedadla spolujezdce
- 3 rameny kozeny multifunkcni volant
- Stahovani oken vpredu a vzadu
- Komfortni telefonavani s hlas ovladanim.
- Parkovaci senzory v predu a vzadu s navi detekci jizdni drahy
- Zadni LED svitilny
- 230V Zasuvka
- 12V zasuvka v kufru.
- Loketni operka vpredu a vzadu
- Tazne zarizeni s odnimatelnou hlavici.
- Mezipodlaha v kufru.
- Simply Clever (odpakovy kos, drzak na mobil)
- Alarm
- Rezervni kolo.

Silné stránky

Pěkný dlouhodobý design.
Hezký interier který nevypadá jak výherní automat
Kvalitní zpracování
Velký kufr.
Dostatečně silný motor dynamikou jako 2.0TDI
Dobrá spotřeba

Slabé stránky

Zadní kliková náprava
Realná spotřeba je o 1-2 litry vyšší
Cena vozu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

6.8.2013 / 1200km - využil jsem jízdou kolem servis, nějak už od novoty jsem měl pocit, že pravý stěrač z výhledu řidiče parkuje moc vysoko a je prostě vidět. Tak jsem ho nechal přesadit níže.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
7
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…