Diskuse

Citroën C4 (2011)

12.6.2011

Rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti s relativní novinkou na evropském trhu, Citroenem C4 druhé generace s benzínovou jedna šestkou VTi. Vozítko je…

 

Citroen C4 (bicak77)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 28.06.11  16:49

    « Re: Re: Radenie, cukanie a slaby signal autoradia

    To říkám furt ... je to Francouzka, když na ní půjdete hrrr je jasný, že cukne .. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 28.06.11  10:27

    « Re: Radenie, cukanie a slaby signal autoradia

    Ještě ohledně řazení a přeřazování : vím o čem mluvíš, měl jsem s přechody s 1 na 2 taky trošku problém. Teď už mi to nepříjde, žádný problém, jde o zvyk.
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 28.06.11  10:23

    « Re: Radenie, cukanie a slaby signal autoradia

    Ahoj, díky za pochvalu :-)

    Recenzi určitě napiš, dalších postřehů není nikdy dost. Ani tvou výbavu neznám, asi to máte v SK jinak. Co se týká příjmu rádia, u mě vše OK, to nemůžu radit...Ohledně cukání: mám najeto něco přes 4tis a dá se říct, že je to lepší, někdy skoro nepostřehnutelné, někdy mi to zničeho nic cukne, ale dá se s tím normálně vegetovat. Jak se motor zajíždí, tak i kritické pásmo mezi 2-3tisíci otáček rychleji překlenu.
    Při studeném motoru mi auto samozřejmě taky nechce jet, když ho trošku podtočím, tak protestuje, ale to je normální, to mi dělalo každé auto. Po zhruba 1km cítím, že je vše normální.
    Průměrná spotřeba se mi zatím drží na 7,5l, což při mém stylu a profilu jízdy není vůbec špatné! Teď pojedu plně naložený ve čtyřech dospělých lidech po dálnici k moři, tak jsem zvědavý...budu se snažit spotřebu držet do 9litrů. Pak dám určitě vědět :-)

    Další nový postřeh mám, že při zapnuté klimě někdy motor dostane trošku jiný sound, takové plechové rezonance jakoby z dálky...ale to ještě musím blíže prozkoumat, já mám opravdu nadprůměrně citlivý sluch (v autě) ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.06.11  00:06

    « Re: Radenie, cukanie a slaby signal autoradia

    Tak pokud je motor studený, tak se není ani moc co divit, to na mé Laguně za studena taky první minutku až dvě není zrovna lineární tahoun, ale stačí chvilka a je to OK, přecejen vše ještě neběží jak by mělo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.06.11  00:02

    « Radenie, cukanie a slaby signal autoradia

    Tak ako prve musim pochvalit recenziu, pretoze je pekne objektivna a v podstate so vsetkym, co je v nej spomenute mozem suhlasit. Mozno sem pridam aj svoju, kedze prave ubehol mesiac, co som majitelom novej C4 1.6 Seduction. :-)
    Chcem len narychlo pridat svoj postreh ohladom radenia a toho cukania na trojke. Co sa radenia tyka , tak najhorsie je na tom asi rozbiehanie a radenie z 1 do 2, ale treba si najst styl. O tom skusim napisat v recenzii. Radenie ostatnych stupnov je podla mna v norme. To cukanie pri trojke som zaregistroval aj ja. Ale najviac to je citit zo zaciatku po prvych metroch, ked motor este nie je zohriaty. Po case trojka uz tak necuka, ale mozno sa mylim, skusim sa na to zamerat.
    Umna nastal jeden problem asi pred tyzdnom. Strasne sa mi zhorsil prijem FM signalu a kazde jedno radio mi sumi, viac ci menej. Budem s tym musiet zajst do servisu. Prave si na nete zistujem, cim vsetkym by to mohlo byt sposobene.
    A este na dodatok: Predvcerom som na nom spravil cca 700km, 5 ludi v aute, plny kufor, takmer cely cas zapnuta klima, priemerna spotreba nakoniec ukazovala 7.8L.
  • « 00 Reagovat !

    foto vojta66

    vojta66 19.06.11  19:47

    « Re: Re: Trochu potěším

    @Ronault: ano, potěšíls, pěkně se to čte , díky za odkaz :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 19.06.11  08:22

    « Re: Trochu potěším

    Tak tento test mi předtím unikl a opravdu potěšil :-) Ta poslední věta v testu od testéra sedí na mě: Kdybych si vybíral služební hatchback a odmyslím si Megan RS a Focus RS, tak tohle určitě! ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 19.06.11  01:36

    « Trochu potěším

    Tímhle testem: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 18.06.11  18:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Zdravím

    Mě při předání auta technik tvrdil, že bych tak do 2-2,5tis km měl auto šetřit. Točit po zahřátí max.do 4-4,5tis.otáček. Já jsem to tak i zhruba dodržel, věděl jsem, že to najedu za pár dní...
    Teď už si servítky nedělám (3600km). Auto každou stovkou jelo líp a líp a nad 3tis se samo žene do otáček, motor je tak stavěný, tak to je pak těžký pořád sledovat otáčkoměr.
    Podle mě je nejdůležitější - a to platí celou dobu životnosti auta - počkat až je motor (olej) zahřátý a pak by mu vyloženě škodit nemělo nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto vojta66

    vojta66 17.06.11  21:59

    « Re: Re: Re: Re: Zdravím

    Tak tak, každá příležitost k jízdě je radost :-) Někdy můžem pokecat, v červenci se budu pohybovat v okolí Bruntálu, to už je kousek:-)
    Od kdy je možno tomu "šlapat na krk" a do ky je to tzv. v záběhu?
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 17.06.11  21:39

    « Re: Re: Re: Zdravím

    Tak to jsme se dnes pohybovali ve stejném kraji:-) Já jel z Ostravy po D1 na Jihlavu a dál do Kolína. Nazpátek jsem to vzal kolem Pardubic přes Vysoké Mýto, Mohelnici, Olomouc zpět do OV. Najeto něco přes 600km. Už motor nešetřím, jel jsem nad limitem, na okreskách jsem často předjížděl a celkový průměr mi ukazuje 7,6l. Velmi slušné myslím.

    Tempomat společně se speed limitem je pěkná vychytávka. Dostal jsem se tomu na kloub, víc se rozepíšu v doplněné recenzi.

    Já se po necelých 3 týdnech ještě pořádně nenabažil, klidně bych to ještě dnes odjel znovu, záda ze sedaček nebolí, únava žádná ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto vojta66

    vojta66 17.06.11  21:18

    « Re: Re: Zdravím

    Dnes jsem dal cca 400 km - Praha - Jaroměř - Dvůr Králové a okolí a zpět a paráda největší, začíná se mi to líbit, pohodová jízda nijak jsem to nehonil, průměr pod 7 l....teprve se učím všechny vychytávky a jednoznačně super věc je tempomat :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 17.06.11  05:22

    « Re: Zdravím

    No výborně, další mezi námi, gratuluju :-)

    Ty pakety jsou za dobrý prachy, že? Jak jsem psal, bohužel v té době ve skladovkách nebyly :-(

    To cukání je fakt prapodivný..zdá se mi ale, že už to není taková hrůza. Dnes pojedu dalších cca 700km, tak třeba se to ještě zlepší.
  • 00 Reagovat !

    foto vojta66

    vojta66 16.06.11  23:56

    « Zdravím

    Zdar pánové, jsem čerstvý majitel C4: 1.6VTi, Tendance, pakety City+Komfort.
    Super recenze a postřehy.
    Potvrzuji to cukání do 3.000 otáček mám taky. Šestka by se hodila, jasně.
    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 14.06.11  22:21

    « Re: Re: Re: C4

    Jasně, já ty rány beru jen jako malou pihu na kráse. Kdyby auto nebylo jinak tak nadprůměrně odhlučněný, ani by mi to možná nepřišlo...

    Jinak máš pravdu, platforma je totožná P308, jenom pro Citroen čekala na novou generaci.

    Vidím, že jsme prodělali stejný přechod z HTP na VTi :-) Nechci teď na HTP plivat, ty správné zákazníky jistě má, ale na každodenní ježdění mimo město to byla opravdu tragedie...
  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 14.06.11  19:44

    « Re: Re: C4

    Zdravím boys ... mám sice P308, ale řekl bych, že podvozek bude stejná nebo podobná platforma jako právě 308 a na ty rány při přejezdech si stěžují v každé druhé recenzi, hlavně vzadu. Dělá to prý jednoduchá zadní náprava stejně jako ta "neposednost" při přejezdu nerovností v zatáčkách. Mně to teda nepřijde, i když tiché to zas není, ale při přechodu z Fabie HTP jsem si zvykl na leccos. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 14.06.11  10:22

    « Re: Re: Re: Stredna trieda

    Dobry postreh s tym liftbackom aj s managerskym autom. Urcite to zohralo svoju rolu
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 14.06.11  07:20

    « Re: C4

    Zdravím kolegu! :-)

    Na úvod jsem chtěl říct, že rozsah a postřehy v příspěvku odpovídají plnohodnotné recenzi na MACZ, stálo by za to přidat fotky a je to ;-)

    Co se týká ran od podvozku, je třeba se s tím smířit. Není to "vada" jednoho kusu, ale konstrukční věc. Zvlášť Vámi zmiňované železniční přejezdy, spáry a díry přes celou vozovku. Tady totiž auto najede na nerovnost oběma kolama naráz a s tím si prostě podvozek neumí poradit. Velikost díry atd. se někdy špatně z auta odhaduje, kolikrát zatnu zuby a čekám ránu a ono nic. Jindy mě zase zpětně překvapí velikost projeté díry...Takže nezoufejte, nejste v tom sám ;-)

    Zvuky z přístrojovky jsem zatím nezaznamenal, tu trojku prověřím, až pojedu do práce.

    Na chybějící teploměr chladící kapaliny jsem úplně v recenzi zapomněl (další důvod proč udělat další recenzi). To je pro mě nepochopitelná "móda" nových aut v poslední době :no:

    Hodně šťastných kilometrů!!! :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.11  23:44

    « C4

    Zdravím,taky mám novou C4, mám ji třetí měsíc,najeto 2000km, je to soukromé auto.Shodou okolností taky Shark,taky benzín 1,6 - 120koní, stejná výbava, k tomu nějaké příplatky,automatická klima,parkovací senzory.Souhlasím s recenzí, povedené auto,krásné,jedná známá o něm řekla,že má šmrnc,není to nuda jako jiná auta.Citroenu se desing, jak zvenčí,tak zevnitř povedl.
    Měl jsem ve výhledu několik auut,OII,Ceed,Astra,FocuII,Lancer,Auris a podobně.Vyhrál C4.Zklamala OII.

    Narazil jsem taky na několik problémů:
    - Občas vrznutí,spíš lupnutí uprostřed palubní desky,a to krátce po rozjezdu.
    - Převodovka - problém s řazením ani tak ne,je to francouz,s delšími drahami jsem počítal,ale rychlosti tam padají dost přesně, ještě se mi nestalo,že bych se netrefil,ať nahoru nebo dolů.Ale je jiný problém.Při zařazené trojce(normálně zařadím - tedy zasunu páku do trojky až na konec a pustím),když se jen dotýkáte páky,tak se jemně chvěje, trochu na ni zatlačit a přestane,dělá to jen trojka, ostatní se ani nebrnknou,jakoby trojka nebyla doražená do konečné polohy.
    - Občas rány od podvozku.Toto ale nechápu.Jedná se o přejezdy příčných nerovností,koleje-přejezdy a spáry(ty střední a větší).Většinou v pohodě, jen tlumené "dupnutí", které ani s autem neotřese.Ale už se mi stalo párkrát,že se ozvala ostrá rána a s autem to zatřáslo.To nejezdím rychle,pneumatiky jsou nafoukané stále stejně.Ty rány připománají jako,když jsou tlumiče vymlácené,a dorazí se až na doraz.Jindy stejné nerovnosti, ale je to v pohodě,jen to tlumené"dupnutí".To nechápu,že by si tlumiče občas vzaly dovolenou?Nejsou to nějak strašné rány,ale člověk čeká spíš drcnutí,a zaskočí ho rána.Hlavně zadní tlumiče.Jestli není třeba auto zatížit,protože zatím v autě jezdím sám.V zatáčkách ale sedí,jak přibitý.
    Protáhl jsem ho i po dálnici,do Brna a zpět,tedy i kolem Vyškova.Drncal,ale které auto zde nedrncá(to by muselo mít hydraulické tlumení).V mém bývalém autě, starý Ford Mondeo,to drncalo a klepalo víc.Ale na druhé straně,ty přejezdy přes železniční přejezdy nebo po příčných nerovnostech zvládal Ford líp,bez takových ran do podvozku.A to měl staré tlumiče.Takže znovu, tlumiče na C4 nechápu.Snad se to ještě srovná.
    - Dost nesrozumitelně napsaný návod,hodně jsem se trápil s nastavením rychlostí v tempomatu(možnost nastavit až 5 rychlostí tempomatu a omezovače rychlosti),až jsem rezignoval a zajel do servisu,kde mi nastavili mnou požadované rychosti.Zde jsem si oddechl,že nejsem sám,kdo se v návodu nevyzná,i chlapík od citroenu s tím měl potíže,listoval, zkoušel, až jsme nakonec našli a nastavili rychlosti.Ale trvalo to, neškodilo by dát jednu věc v návodu na jedno místo a ne několik míst v návodu,nebo alespoň dát odkaz,kde v návodu najdu pokračování.
    Mimochodem, přitom jsem se chlapíkovi zmínil i o těch ranách od podvozku,kroutil hlavou,prý jsem první,kdo si na to stěžuje.Takže by mě zajímalo, jak jsou na to ostatní?
    - Motor dobrý.To cukání jsem zaznamenal.Mě to připadá spíš jako by se na zlomek sekundy vypla spojka a pak zapla(vyšlápla a zase pustila).Motor cukl jen jednou,pak už nic,dál táhl v pohodě,bez problémů, jak nahoru,tak i dolů a znovu nahoru.Ale jak se motor zajíždí,tak jsem to již nějakou dobu neregistroval.Tankuji normální benzín 95-tku.Podl mě to v benzinu není,ale spíš v časování ventilů. Jinak motor jede, povedl se.Hodila by se ta šestka,to souhlasím. Motor na šestku má. Jak se zajíždí,tak se mu chce čím dál víc do otáček,musím ho už hlídat, abych nepřekročil povolené rychlosti,nebo zapnout tempomat.Četl jsem, že na vývoji motoru spolupracovalo BMW, a je to na motoru vidět.
    - Byl jsem zvyklý při jízdě si opřít levou ruku o loketní opěrku ve dveřích a dlaní kontrolovat volant. Zde to nejde, když si opřu loket o opěrku, tak na volant nedošáhnu, a to ani prsty. Musím si zvyknout na jiný styl řízení,ale ukliňuji se tím,že aspoň mám dál od sebe dveře,a tedy je větší bezpečnostní mezera při bočním nárazu.
    - Hodil by se o něco menší volant.
    - Na palubní desce není nikde ukazatel teploty motoru.Prý poznám,kdy se motor přehřeje.Motor se zahřeje rychle, aspoň podle ukazatele okamžité spotřeby.

    Napsal jsem spíš "negativní" zkušenosti,protože napsat ty kladné, by trvalo mnohem déle. Spíš by se mělo říci věci, které jsem nečekal a které jsem na autě našel, a které jsou odlišné od toho, na co jsem byl zvyklý z předešlých aut. C4 má velmi dobré sedačky, přesné řízení, dobrý a živý motor. Dostatečný kufr i s plnohodnotnou rezervou. Bez rezervy je to přes 400litrů a to je již na úrovni kombíků typu Ibiza a podobně.Slušně hrající rádio.Prostornou kabinu. Robusní karoserii. Rychle působící topení a klima. Pár vteřin po spuštění motoru se mi začalo odmražovat čelní sklo, to jsem byl hodně překvapen rychlostí náběhu topení. Bylo o dobrou polovinu času rychlejší než ve Fordu,a to C4 pesimisticky přidávám nějaký čas.Klima taky, pusíte motor,a po pár vteřiných fouká chladný vzduch. Ve Fordu to taky trvalo déle. Desing působí na auto této třídy luxusně. Nádrž na 60 litrů zabezpečí při troše snahy,ale bez loudání, dojezd kolem 950km.To je na urovni dieselů.Mě zatím ukazuje palubní počítač průměr 7 ltrů. A to motor ještě není zajetý,klimu mám pořád zaplou, a jezdím po městě a mimo město v poměru skoro půl na půl. Po zajetí by měla spotřeba ještě spadnout o něco dolů.

    V servisu jsem byl od koupě auta jen jednou, a to nastavit rychlosti tempomatu,jinak jsem tam nebyl, nebyl důvod.Je to nové auto,zajíždí se. Uvedené věci jsou spíš mrzutosti,nejvíc mě znervozňují ty občasné rány od podvozku.
    To je ke zkušenostem s C4 a k Vaší recenzi zatím vše.
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin911Turbo

    Martin911Turbo 13.06.11  20:49

    « Re: Re: Gratulace

    Tak DS3 a DS4 jsme se oba shodli, že bychom brali oba. Mě se nejvíce po stránce designu běžných aut samozřejmě líbí DS9 - Metropolis a ze supersportů GTbyCITROËN to je něco famózního :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…