Honda CR-V (2014)
5.1.2016Jedenáct let jsem naší šestičlennou rodinu vozil ve starší verzi MPV Fiat Ulysse , což je totéž jako Peugeot 806 nebo Citroen Evasion. Sedmimístné auto,…
Honda CR-V (barabnl)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 24.07.17 13:01
« Re: Re: Re: nejnovější zkušenosti a spotřeba do Chorvatska
Když jsem ještě měl Grand Vitaru, tak rakev přidávala 0.5 litru ve spotřebě navíc. A to byla nafta. Celkově je sice u tvé CR-V spotřeba vyšší než ta ideální z českých hospod ;-) , ale mně nepřekvapuje a přijde mi přijatelná. -
vabis 22.07.17 18:01
« sympaticke auto
Jo to je sympaticke auto :yes: Kamaradka (ceska) zijici v Sydney ho ma taky a je s tim spokojena. Nektere dojmy (plavnost, tichost, prostor) ma podobne. Max trosku pozor na naklony a ta nadrz z podvozku tak trosku trci :-| Jen ze zvedavosti, co mate v zamestnani za Landak? -
barabnl 18.07.17 22:44
« Re: Re: nejnovější zkušenosti a spotřeba do Chorvatska
Italové mi kupodivu nevaděj, byl jsem tam mockrát, včetně jihu (okolí Neapole) a Sicílie, a s jejich stylem jsem se snadno sžil - rychle, temperamentně, ale předvídatelně. Chorvati mi připadali záludnější, některé jejich manévry byly o zabití.
Jo, jasně, spotřeba 8,6 je dost, ale je to jen jednou v roce, a navíc bylo auto extrémně naložené a s rakví na střeše, moje druhé auto, naftový dvoulitr (Fiat Ulysse), tohle jezdí za 8. Normální spotřeba CR-V je mezi 7,5-8, pozitivem je tichá a plavná jízda. -
barabnl 18.07.17 22:14
« nejnovější zkušenosti a spotřeba do Chorvatska
Na tachometru je 45 000, auto stále šlape jako nové, bez závad, Bohudík.
Přidám zkušenosti z jízdy do Chorvatska přes Alpy (Linec, Graz) a zpět, 2500 km převážně po dálnicích, 5 dospělých + plný kufr + velká rakev, celkem to bylo cca 500 kg nálože, + trvale klimoška a nějaká ta stání v kolonách. Jel jsem naplno s dodržováním limitů, žádná ekojízda, častá předjiždění, snaha ujet to co nejrychleji v rámci pravidel.
- při téhle náloži už je akcelerace slabá a udržení 130 km/h do kopců znamená jet na pětku a předjíždět na čtyřku. Není ale problém dosaženou rychlost udržet.
- průměrná spotřeba byla 8,6 l (benzín 95)
- dílčí spotřeby (6 tankování) byly: 7,5 - 8,3 - 8,8 - 8,9 - 9,0 (cesta zpět za prudkého bočního větru, kdy Chorvati omezovali rychlost na dálnici na 40 a všichni motorkáři svorně sesedli...) - 9,3 (rychlost 140-150 na D1, na neopravovaných místech, kdy už jsem to chtěl mít za sebou...)
To myslím není špatné, na to, že se pořád jelo za otáček 3000-5000. Původně jsem si myslel, že jak jsem na to šlapal, bude spotřeba kolem 10, ale nebyla.
Okolní řidiči - Němci, Češi, Slováci, Holanďani jeli v pohodě, rychle a svižně, Chorvati bláznivě, Rakušáci divně (chvíli rychle, chvíli pomalu, tupé reakce). V Chorvatsku nikdo nedodržuje žádné rychlosti, ale jak ti samí řidiči přijedou do Rakouska, zařezávají... Je pravda, že chorvatské policajty jsem nikde neviděl.
-
barabnl 16.11.16 22:51
« malé srovnání s Toyotou RAV4
Měl jsem teď možnost najet 400 km s letos koupenou Toyotou RAV4, předokolkou, s dvoulitrovým dieselem o výkonu 105 kW, s manuální převodovkou, ve výbavě Active. Byl jsem na dálnici, okreskách, ve městě, na suchu i na sněhu. Na pořádné srovnání s CR-V je to málo, ale pár dojmů mám. Jelo to dobře, je to tuhé pevné auto, krásně se s tím řadí, dráhy krátké a přesné, na silnici sedí dobře, o něco víc drncá než CR-V. Vzhled je věc názoru, mě se nelíbil zvenku ani uvnitř, je takový nevyvážený, vystupující zadní světla, vystupující palubní deska s ostrou hranou, na tak velké auto malý kufr. Štvalo mě pomalu se elektricky zvedající a zaklapávací víko kufru a odlesky boků krytu motoru v předním okně, ony ty boky (nad koly) jsou zvednuté a hází prasátka do kabiny. Vůbec ten předek je dost vysoký, vylézá hodně nad dolní hranu bočních oken. Asi nejsilnější dojem byl, že bych už nechtěl zpátky do dieselu, aspoň ne takového, co měl můj kus - jadrný zvuk a dost velké vibrace, i za jízdy... Jízdní projev je proti benzinové CR-V takový nějaký hrubý. Dost špatně se mi rozjíždělo, motor cukal se spojkou, ale možná to byla jen moje nešikovnost nebo nezvyk. Ten motor není žádný dravec, nijak zvlášť nepřidává ani když se na něj šlape; samozřejmě ale v otáčkách táhne pěkně. Jel jsem volně, podle limitů, spotřeba byla 6,8 l (palubní počítač ukazoval o litr míň), podle informací od Toyoty by měla být 4,7 l, tak to ani náhodou... Já mám u benzínového dvoulitru v CR-V dlouhodobou spotřebu 7,8 l, tedy jen o litr víc než měla RAVka.
To auto stojí zhruba 740 000 Kč. Nedávno mě kamarád vezl v nové Corolle, která je skoro o půlku lacinější, a ta měla jízdní projev příjemnější. A konečné srovnání s mou Hondou? Benzinová CR-V je podle mě dáma v sametových šatech, naftová RAVka holka na traktoru... Mluvím o silničním provozu, v terénu jsem s RAVkou nejel. -
barabnl 22.07.16 23:36
« 6200 km ve Skandinávii
Tak už je na tachometru 30 000, nejnověji přibylo 6 200 km na dovolené v Norsku, Finsku a Švédsku. Všechno proběhlo bez závad, tiše, plavně, jako vždycky. Docela se hodila lehká terénnost auta, k několika národním parkům se jelo po štěrkových cestách, místy s jámami s roletami, občas nějaké to drkotavé sjíždění mimo cesty a tak.
Na německých dálnicích při 120-170 (všude samá omezení...) byla spotřeba 8,8 l benzínu 95, ve Švédsku při 120 km/h 8 l, na okreskách a silničkách v celé Skandinávii, kde se jezdí 70-90 (co kde dovolí), to bylo jen 6,5-7,5 l. Téměř se tam ale nepřidává, provoz plynulý, malý, nikdo nešílí, s reálnou situací u nás to nemá nic společného.
Projevila se jedna nectnost CR-Véčka: malá nádrž. Oficiálně myslím 56 l, ale reálně to člověka pustí tak na 50 a pak to hlásí nulu a člověk nemá nervy jet ještě dál. To je pak podle spotřeby dojezd jen 550-700 km a člověk aby pořád tankoval...
Pár skandinávských postřehů: Norové jsou divoši, hodně překračují povolené rychlosti, Švédové míň, Finové skoro vůbec (tam mají na okreskách na každé křižovatce snížení rychlosti a kameru). Obecně tyhle národy skoro nepředjíždí, a když, tak divně - je vidět, že to neumějí načasovat. Dlouho nic, a pak v nevhodné chvíli. Ale za celou cestu jsme nikde neviděli nehodu. V severním Finsku se na cestách běžně procházejí polodivocí sobi, často ve skupinkách. Byli klidní, ale místní nám říkali, že se na to nedá spoléhat. Losa jsme neviděli, i když značky s ním jsou všude. Zajímavě mají řešené okresky na E22 ve Švédsku: skoro pořád celkově 3 pruhy, dva v jednom směru, jeden v protisměru, mezi tím svodidla, a co dva až tři kilometry se to mění. Takže chvíli kolona když je pruh jen jeden, pak chvíli bezpečné předjíždění pomocí dvou pruhů, a tak pořád dokola. Svodidla jsou i kolem cesty, krajnice žádné, nevím, co bych dělal, kdyby v jednopruhovém úseku auto přestalo jet...
Převažují Volva a německá auta, pak Japonci, italská a francouzská téměř ne. Všude je spousta obytných aut, která dopravu hrozně zpomalují.
Ale celkově velmi pohodové ježdění po dobrých cestách a s klidnými řidiči okolo. Návrat do Čech je pádem do neklidně pulzujícího mixéru...
Ale zpět k CR-V: jelo skvěle, bez závad, paráda, pohoda. Snad to tak ještě dlouhé kilometry a roky vydrží. -
pajas111 14.02.16 14:38
« Re: Re: Drobnosti, které mě vadí
Ano, jsou to drobnosti, které má každé auto, tak to vidím i já. Jen je škoda, že u Civica 8g, kterého jsem měl před CR-V, se sedačka vpředu u spolujezdce sklopit dala, tak proč to u CR-V nejde.
Nemám hagusy a občas bych to uvítal. Mohu se zeptat, jak upevňujete lyže na střechu? Podle fotek ani vy hagusy nemáte. Lyže se do auta vejdou a vždycky je upevním tak, že se nemůžou hnout, na to si dávám pozor. Ale tak dvakrát do roka bych potřeboval převézt něco delšího.
S tím hlučným motorkem stěračů mám podezření, že je to problém jen mého auta. Chci se na to zeptat v servisu při nejbližší prohlídce, tak jsem se o tom chtěl nejdříve ujistit. Při nízké rychlosti, kdy je i nízká úroveň hluku, je to nepříjemné. -
barabnl 13.02.16 22:13
« Re: Drobnosti, které mě vadí
- nízko se zvedající 5. dveře: měřím 190 a výška zvednutí mi zatím nikdy nevadila. Hodně pracuju v přírodě, přijedu k lesu, pod stříškou z vyklopených dveří se převlékám do pracovního když prší.
- ostříknutí. Ano, chová se to tak. Ručně ještě 2-3x setřu, neobtěžuje mě to.
- hlučný motorek - toho jsem si kupodivu nikdy nevšiml. Že bych měl jiný?
K autu nejsem nekritický, co mě vadí jsem v recenzi popsal, ale už jsem jezdil hodně auty a žádné nebylo bez much. Jen jich asi nesmí být moc, ale mé CR-V takto nevnímám.
Ty dlouhé předměty: ano, 3-metrová prkna dovnitř nedám (do mého Fiatu Ulysse ano). Ale za nedostatek už to dneska nepovažuju. Když jsem je ve Fiatu vozil, sahala od předního po zadní sklo, nedejbože, abych s tím musel prudce brzdit, to by mi vylítla předkem... Dost dlouho jsem je podkládal dekou, pak auto čistil od bordelu. Na stěhování se hodí stěhovák, ne CR-V (Compact Recreational Vehicle). Tam jde hlavně o lidi. Ani bych nechtěl, aby mi vnitřek porýpaly věci opírající se o palubku.
Stejně tak lyže uvnitř. Jeden člověk ni napsal, ať je uvnitř auta nevozím, že nás při případné havárii pořežou nebo pomlátí, ať si je dám na střechu. Dávám mu za pravdu.
-
pajas111 13.02.16 12:06
« Drobnosti, které mě vadí
Také bych chtěl pochválit recenzi a se vším, co zde bylo napsáno souhlasím. Mám CR-V r.v.2013 2,0 manuál s pohonem předních kol. Jsem s autem spokojený, jen by mne zajímalo, jestli následující nedostatky vadí i jiným majitelům: nízko se zvedající 5. dveře, hlučný motorek stěračů (Jazz i Civic měl motorek stěračů tichý), po ostříknutí čelního skla musím po chvíli ještě několikrát setřít, protože od stěrače se dostává voda zpět na sklo, nemožnost sklopit přední sedadlo dopředu pro převoz dlouhých předmětů. -
FZ1Fazer 12.02.16 19:11
« Re: Re: racionalita
Tak to měl asi lakovanou kapotu. Na Accordu 2009 jsem najel 270 000km bez sebemenší známky koroze, i výfuk byl netknutý. FRV je jak píšeš trochu horší, mám 2007, najeto 110 000 a na podvozku je již koroze trochu znát, navíc se začíná nepatrně projevovat na zadních podbězích. Ale jinak jsou obě auta absolutně bezporuchové, a to jak benzínová 2,4 v Accu, tak 2,2cdti v FRV. Teď mám Acco 2,4 po faceliftu 2015 a opět super, mám najeto 55 000km, poruchy nula. ;-) -
CommonUser 11.02.16 11:28
« Re: racionalita
pre gmk7
"Honda ma jednu z najlepsich ochran proti hrdzi", jaj aha, tak preto mala FRV zaruku len 6 rokov ...Mal som pozicaneho Accorda 2009 17tkm , kapota po kamienkoch chytala "rysavu farbu".
Ked ti ukazem mojho Aviensisa so 100 tkm, tak sa budes pri tej Honde hanbit. Bez urazky.
Neviem ako to je dnes, ale CRV z 2008 mala tak debilny rozmer pneu, ze to vyrabali len 2 vyrobcovia a cena brutalna 180 euro kus. -
-
barabnl 16.01.16 18:42
« Re: Recenze na úrovni
Volání po fotkách interiéru vyslyšeno, přidal jsem je. Na dvou z nich je vidět, kam se směstnají nohy člověka sedícího vzadu uprostřed - v pohodě kolem boků schránky mezi předními sedadly. Na nohy krajních lidí zase zůstává prostor pod předními sedadly. Tihle tři tedy spolu nemusí bojovat :-)
Díky za pochvalu na recenzi, potěší to.
[odkaz]
už ho nemáme, šéfové ho prodali, že byla u Toyoty Emil Frey moc nákladná údržba... Je pravda že jak byl všech a nikoho, lidi mu dávali strašně zabrat...