Diskuse

Honda CR-V (2014)

5.1.2016

Jedenáct let jsem naší šestičlennou rodinu vozil ve starší verzi MPV Fiat Ulysse , což je totéž jako Peugeot 806 nebo Citroen Evasion. Sedmimístné auto,…

 

Honda CR-V (barabnl)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 01 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 05.01.2016  07:29

    chrochták versus benzín

    Moc pěkné auto, přeju hodně šťastných km. Mě osobně k tomuto typu auta navíc ve čtyřkolce pasuje víc chrochták obzvlášť na delší trasy evropou. Navíc Honda je opravdu umí. Jak 2,2, tak ta nová 1,6. Nelimitovalo by tě to při jízdě ohledně spotřeby. Ale to je věc osobních preferencí. Pokud nevadí že jezdíš za 8-9l tak není co řešit.
    • 80 Reagovat !

      foto barabnl

      barabnl 05.01.2016  07:43

      « Re: chrochták versus benzín: benzín!

      Jak jsem psal, jezdím v průměru za 7,5-8 a nenajezdím toho ročně zas tak moc (do 20 000). A mě ten benzín prostě baví a tak nějak skrytě doufám, že se časem projeví jeho větší spolehlivost a menší servisní náročnost. Taky jsem rád, že už nevypouštím karcinogenní saze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.01.2016  14:57

    2014 vs 2015

    model 2015 má ještě změny v podvozku a používá jiné ET u kol (ET45 zatímco 2014 má ET50). Jinak palubák opravdu ukazuje přesně, tankuji vždy na plnou a zaznamenávám v applikaci MojeAuto a sedí to. Jinak moje 2015 předokolka zatím 7,76l/100 při 7000km najetých.

    Velmi dobrá volba :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Banditus

      Banditus 06.01.2016  13:36

      « Re: 2014 vs 2015

      Ahojte pánové
      tak jak čtu tuto rercenzi asi bych jí nenapsal épe . Vše sedí a to mohu potvrdit .I já jsem vlastníkem stejného typu vozu taky benzín 4x4 taky do provozu v březnu 2015 ,momentálně najeto asi 18 tis km a jsem maximálně spokojen
      Chtěl jsem se taky vyhnout naftě a turbu ,problémy s pevným filtrem aj blbostma co je s něma jen problém
      Ani mě nevadí jezdit za 8 - 9 l ,nechci ani sdolávat vrcholy hor 4x4 mi na běžné jezdění stačí jde spíš o pocit jistoty a rozjet se když to člověk potřebuje .Trochu mám problůémy s tím start stop systémem ,ale je to na zvyku mě to osobně vadí ,ale s tím autem jezdí převážně manželka takže to nějak toleruji
      Jako služebníá auto mám novou Octavii LaK s tou jezdím tak 40 tis za rok a tam mě to štve daleko víc
      Bydlíme v Beskydech kde občas nasněží někdy víc jak míň ,ale byl jsem i na lyžování v Tatrách a vše bez problému ,trochu se zvedá spotřeba když to překročí 150 km/hod jako při cestě na dovolenou do Chorvatska ale s tím se dá počíta ,zvlášť když je to naložené a rakev na střeše .
      Patřím k těm co tomuhle autu moooooc fandí a je spokejený uživatel
      Přeji pěkný den
      • 00 Reagovat !

        foto barabnl

        barabnl 06.01.2016  22:56

        « Re: Re: 2014 vs 2015

        Díky za pochvalu na recenzi, to potěší. Psal jsem ji proto, že sám jsem jich hodně pročetl před koupí a vím, že mi daly mnohem víc, než recenze profesionálů v časopisech a motowebech - oni do toho sednou na pár hodin nebo dní, s autem se nesžijí a některé jejich závěry bývají dost ujeté. Zato majitelé, ti své miláčky (nebo nemiláčky) dobře znají a to je cenné.
        Jinak ten stop-start systém se dá tlačítkem u řadicí páky vypnout.
        Ještě jsem zahrabal ve svých zápiscích(spotřeba je podle záznamů na spritmonitor.de) a zjistil jsem, že s tím mým přehledem spotřeby při různých jízdních stylech jsem byl na sebe možná až moc přísný, vidím tam např. že:
        dálnice kolem Mnichova v rychlostech 130-170 8 litrů (ale na německý benzín, na Západě mi auto vždycky jede líp, asi tam mají opravdu kvalitnější benzín)
        • 00 Reagovat !

          foto TomasPT

          TomasPT 07.01.2016  10:28

          « Re: Re: Re: 2014 vs 2015

          Moc rád čtu tyhle příspěvky. Tohle auto se mi celkem líbí a zrovna v benzínové verzi. Naftu doma nechci.
          Taky budu potřebovat převážet vzadu 3 lidi. Jen by mě zajímalo, zda jste třeba někdo neporovnávali prostor vzadu u CRV a nového Mondea? Taky nemá vzadu tunel a je celkem široké. Jen teda pro CRV hraje i v mém případě ten nárazník vysoko nad zemí, protože před domem máme dost vysoký obrubník a s octávkou vždycky drhnu.

          K té dynamice atmosférického dvoulitru v CRV - máte někdo srovnání proti Octavii 1.6 benzín? Je na tom CRV trochu líp?

          Díky za veškeré možné info. Recenze je za poslední dobu fakt jedna z těch nejpovedenějších. :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto barabnl

    barabnl 06.01.2016  23:20

    příjemnosti a bezpečnost

    Zpětně se mi ještě vynořuje, co v recenzi nezaznělo.
    K příjemnostem:
    - pravou nohu si o středový tunel nemusím odírat, je tam příjemné vypolstrování
    - v létě za horka oceňuju možnost na dálku stáhnout okýnka pomocí dálkového klíče: má dosah nejmíň 50 m, když jdu k autu, tak okna stáhnu (všechna 4 najednou) a když k němu přijdu, je už trochu vyvětráno a hned mohu jet.
    - nad zadní řadou sedadel jsou hned 4 háčky na zavěšení šatů, docela to využíváme
    - v autě jsou 3 zdířky na elektriku: u řadicí páky, v kastli středového tunelu a v kufru
    Bezpečnost:
    - jednou jsem musel na dálnici velmi prudce brzdit a zároveň uhýbat (z pruhu do pruhu, taková rychlá myška), chytil jsem smyk, ale auto to bleskově vyrovnalo a jel jsem dál. Byl to malý zlomek vteřiny, nestihl jsem udělat nic, nebýt v takhle moderním autě se všemi těmi stabilizačními systémy, tak jsem asi skončil ve škarpě nebo na svodidlech nebo možná udělal hodiny...
    • 00 Reagovat !

      foto

      07.01.2016  07:45

      « Re: příjemnosti a bezpečnost

      Hele to stažení okýnek, jak to děláš?
      • 10 Reagovat !

        foto barabnl

        barabnl 07.01.2016  09:40

        « Re: Re: příjemnosti a bezpečnost

        Prvním stlačením odemykacího tlačítka na dálkovém klíči se odemknou dveře, druhým kufr a když se to pak na chvíli podrží, jdou okýnka dolů. Zavírání se dělá zavíracím tlačítkem, stejným postupem.
      • 00 Reagovat !

        foto barabnl

        barabnl 07.01.2016  19:05

        « Re: Re: příjemnosti a bezpečnost

        V popisu stahování okýnek jsem udělal chybku, tak napravuji: prvním stlačením se odemknou dveře u řidiče, druhým ostatní dveře a kufr, třetím (musí se to chvíli podržet) se stáhnou okna.
        Nevím ale, zda je tahle funkce dostupná ve všech typech výbavy. V té mojí (Elegance) je.
        A ještě jedno - facelift pro rok 2015 byl docela výrazný, takže Honda CR-V, která se teď prodává, je od starší verze 4. generace (tzn. i té mojí, kterou v recenzi popisuji) v mnoha detailech změněná. Přehled těch změn je třeba tady:
        [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto camco

    camco 09.01.2016  08:57

    diky za recenzi

    opravdu detailně a pravdivě popsaná.
    koukám, že spotřeba oproti trojkové CR-V poklesla, ja jezdil 8,5-9,5 litru, Německo 10,5-12 l. Dynamicky naprosto postačovalo provozu, zařazená trojka byla takový turbo od 60 do 140. se 4x4 mám v obou generacích jen dobré zkušenosti, nestalo by se mi, že bych někdy hrabal jen předníma nebo zůstal někde viset.
    bohužel kvůli loňské ceně benzínu čtyřicet korun a vysoké spotřebě na dálnicích, jsem vyměnil za nový model v dieselu. nižší spotřeba 6-7 l vykoupena logicky hlukem hlavně při stání, za jízdy je tu už lepší. na každou nádrž to minimálně jednou regeneruje, není na to kontrolka, prostě se zvedne okamžitá spotřeba o 5 l/100. (průměr dálnice 7,5 l)
    jen ještě dvě pozn. hlídání defektu u 4. gen je opravdu horší, už jsem s tím chtěl i do servisu, startstop zapínám jen před stáním u závor nebo semaforů u oprav silnic.

  • 00 Reagovat !

    foto camco

    camco 09.01.2016  09:03

    potahy

    máte také někdo semišové potahy a při vystupování pak dostáváte pecku od dveří? musel jsem kvůli tomu změnit vystupování, nejdřív nohu na zem, pak až šahat na kov
  • 00 Reagovat !

    foto Banditus

    Banditus 09.01.2016  11:45

    Ještě doplněk

    I já mám výbavu elegance doplněnou o zatemnění oken , nášlapy pod prahy,střešní křídlo a hagusy s příčníky na střešní box
    V prodejně mi tvrdili ,že střešní box na to v podstatě není a je problém s otevřením kufru když je namontováno křídlo.Ano v podstatě pravda je to špatně vyřešeno od Hondy ale našel jsem řešení ,mám střešní box od Škody Auto viz jejich eshop nebo pošlu fotku
    jen nevím jak se tady fotka vkládá

  • 01 Reagovat !

    foto Lucaslegend

    Lucaslegend 12.01.2016  09:40

    MPV

    Zdravim. Velmi dobra recenzia. Len by to chcelo pridat fotky z interieru...
    Kedze si mal MPV, nepozeral si aj po nejakom ojazdenom MPV odyssey od hondy? Alebo aj od toyoty mpv sienna? Su to velmi dobre, spolahlive a velke mpv...skoda ze honda ani toyota ich tu oficialne neponukaju...je tu dost obmedzeny vyber dobrych velkych mpv...Ci velmi si chcel nove auto?
    • 00 Reagovat !

      foto barabnl

      barabnl 12.01.2016  22:21

      « Re: MPV

      Tyhle MPV jsem nesondoval, právě proto že se k nám nedováží.
      Z těch velkých MPV se mi moc líbí nový Seat Alhambra, ale je hodně drahý (stejně jako nový Sharan) a i ojetiny zatím cenově moc nepoklesly. No a nové auto jsem opravdu hodně chtěl, po všech těch bazaráčích...
  • 01 Reagovat !

    foto gmk7

    gmk7 12.01.2016  10:24

    racionalita

    Ahoj. S CR-Vckou 4. som chvilu jazdil ale 2.2 diesel automat. a fakt, dovtedy by som nikdy nepovedal ze CR-V je tak dobre auto. A to teraz nemyslim na motorizaciu ale auto ako celkom. Takze gratulujem. Honda ma jednu z najlepsich ochran proti hrdzi (z japonskych automobilov) takze v sukromnych rukach a s tvojou motorizaciou+prevodovkou verim ze by dokazala vydrzat aj 20rokov pri zachovani racionality. Diesel sa prvych 100 000km nevyplati pretoze je drahsi. A druhych 100 000km tak isto nie pretoze si bude vyzadovat urcitu udrzbu. Takze teoreticky za rovnake naklady dostanem diesel ktory ma bude tesit silnejsim tahom (oproti benzinu) ale aspon nebudem mysliet na DPF, turbo, vstreky, kratke trasy. Ja by som si benzin vybral tiez ale k autu sa mi uz hodi automat, aj ked k benzinu iba variator...
    Recenzia fakt pekna, takmer na 100% sa stotoznujem stebou.
    • 00 Reagovat !

      foto Beekey

      Beekey 12.01.2016  22:23

      « Re: racionalita

      Zas ono tiez zalezi ako dlho ti trva najazdit tych 100 tisic km... A rok a pol stary naftak nevyzaduje o nic narocnejsiu udrzbu ako benzin... navyse, naftaky od hondy su fakt kultivovane a IMHO spolahlive...
      • 00 Reagovat !

        foto barabnl

        barabnl 13.01.2016  07:37

        « Re: Re: racionalita

        Při mém nájezdu cca 25 000 ročně právě na tu matematiku, kterou zmínil gmk7, tak trochu spoléhám :-) Uvidíme, jestli vyjde... A užívám si vůně benzínu místo naftového smradu a sazí :-) A navíc to na tu trojku (i čtyřku) tak krásně táhne, jak to už psal někdo nahoře...
        Ještě jedna věc mě vedla k benzínu: zimní starty. Dost často v zimě jezdím na jedno z nejstudenějších míst republiky: Horskou Kvildu. Před 3 roky jsem tam zažil - 36 v noci..., pětadvacítky jsou tam každou zimu. Můj naftový Fiat Ulysse nenastartoval. Já vím, je starý, žhavičky slabé apod., moderní nafťáky co stály vedle celkem startovaly, ale taky ne všechny... Benzíny startovaly všechny.
        • 00 Reagovat !

          foto Jaros71

          Jaros71 14.01.2016  23:05

          « Re: Re: Re: racionalita

          Moc pěkná recenze , v tomto autě jsme absolvovali jen předváděcí jízdu , a bylo to příjemné svezení. :yes:
          Je to spíš zvýšený kombík než plnohodnotné SUV , proti starší generaci , kterou máme ve firmě.
          Protože jezdíme do terénu a na chatu na Vysočině , nevybrali jsme ho , navíc již nemá sklopná zadní sedadla 35-30-35 jako dříve .
          Kdo má jiné preference , je jistě spokojený.
          Ale poměr výkon / cena má Honda výborný.
          Přeji spoustu najetých kilometrů bez nehody.. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto CommonUser

      CommonUser 11.02.2016  11:28

      « Re: racionalita

      pre gmk7
      "Honda ma jednu z najlepsich ochran proti hrdzi", jaj aha, tak preto mala FRV zaruku len 6 rokov ...Mal som pozicaneho Accorda 2009 17tkm , kapota po kamienkoch chytala "rysavu farbu".
      Ked ti ukazem mojho Aviensisa so 100 tkm, tak sa budes pri tej Honde hanbit. Bez urazky.

      Neviem ako to je dnes, ale CRV z 2008 mala tak debilny rozmer pneu, ze to vyrabali len 2 vyrobcovia a cena brutalna 180 euro kus.
      • 00 Reagovat !

        foto barabnl

        barabnl 11.02.2016  22:40

        « Re: Re: racionalita

        Reznutí teď neposoudím, to až po 10 letech :-)

        Rozměr pneu: já mám 225/65/R17, výběr samozřejmě menší, ale nějaký byl, sada 4 zimních Nokianů mě stála 12 800, takže cca 120 EUR na kus, to ujde.
      • 00 Reagovat !

        foto FZ1Fazer

        FZ1Fazer 12.02.2016  19:11

        « Re: Re: racionalita

        Tak to měl asi lakovanou kapotu. Na Accordu 2009 jsem najel 270 000km bez sebemenší známky koroze, i výfuk byl netknutý. FRV je jak píšeš trochu horší, mám 2007, najeto 110 000 a na podvozku je již koroze trochu znát, navíc se začíná nepatrně projevovat na zadních podbězích. Ale jinak jsou obě auta absolutně bezporuchové, a to jak benzínová 2,4 v Accu, tak 2,2cdti v FRV. Teď mám Acco 2,4 po faceliftu 2015 a opět super, mám najeto 55 000km, poruchy nula. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 15.01.2016  20:13

    Recenze na úrovni

    Když už si s chutí přečtu recenzi na auto, které je vlastně mimo můj zájem, tak na ní musí něco být. A na té tvojí rozhodně je. Pěkně sepsáno, nechybí detaily z reálného provozu ...zkrátka hezké čtení. :yes:

    Přimlouvám se za více fotek, i z interiéru.
    • 00 Reagovat !

      foto barabnl

      barabnl 16.01.2016  18:42

      « Re: Recenze na úrovni

      Volání po fotkách interiéru vyslyšeno, přidal jsem je. Na dvou z nich je vidět, kam se směstnají nohy člověka sedícího vzadu uprostřed - v pohodě kolem boků schránky mezi předními sedadly. Na nohy krajních lidí zase zůstává prostor pod předními sedadly. Tihle tři tedy spolu nemusí bojovat :-)
      Díky za pochvalu na recenzi, potěší to.
  • 00 Reagovat !

    foto barabnl

    barabnl 16.01.2016  18:46

    dodatky v recenzi, první garančka

    přidal jsem fotky interiéru a samostatný odstavec o interiéru.

    Taky jsem byl na první garančce po roce provozu, v Mladé Boleslavi u Denara, spokojenost s přístupem i cenou. Stejně jako já i oni řekli, že auto je bez závad a v dobrém stavu.
  • 00 Reagovat !

    foto Banditus

    Banditus 09.02.2016  19:08

    servis

    Ahoj Barabanl
    i ja jsem spokojený vlastním Hondy CRV rok 2014 , čaká mě za 14 dnů servis , můžeš mi říct přibližnou částku za servis ??
    Díky
    • 00 Reagovat !

      foto barabnl

      barabnl 09.02.2016  22:24

      « Re: servis

      Bylo to něco málo přes 6 000. Běžná garančka po roce, nic se neopravovalo.
  • 00 Reagovat !

    foto Banditus

    Banditus 10.02.2016  14:02

    re

    děkuji za info
  • 00 Reagovat !

    foto pajas111

    pajas111 13.02.2016  12:06

    Drobnosti, které mě vadí

    Také bych chtěl pochválit recenzi a se vším, co zde bylo napsáno souhlasím. Mám CR-V r.v.2013 2,0 manuál s pohonem předních kol. Jsem s autem spokojený, jen by mne zajímalo, jestli následující nedostatky vadí i jiným majitelům: nízko se zvedající 5. dveře, hlučný motorek stěračů (Jazz i Civic měl motorek stěračů tichý), po ostříknutí čelního skla musím po chvíli ještě několikrát setřít, protože od stěrače se dostává voda zpět na sklo, nemožnost sklopit přední sedadlo dopředu pro převoz dlouhých předmětů.
    • 00 Reagovat !

      foto barabnl

      barabnl 13.02.2016  22:13

      « Re: Drobnosti, které mě vadí

      - nízko se zvedající 5. dveře: měřím 190 a výška zvednutí mi zatím nikdy nevadila. Hodně pracuju v přírodě, přijedu k lesu, pod stříškou z vyklopených dveří se převlékám do pracovního když prší.
      - ostříknutí. Ano, chová se to tak. Ručně ještě 2-3x setřu, neobtěžuje mě to.
      - hlučný motorek - toho jsem si kupodivu nikdy nevšiml. Že bych měl jiný?
      K autu nejsem nekritický, co mě vadí jsem v recenzi popsal, ale už jsem jezdil hodně auty a žádné nebylo bez much. Jen jich asi nesmí být moc, ale mé CR-V takto nevnímám.

      Ty dlouhé předměty: ano, 3-metrová prkna dovnitř nedám (do mého Fiatu Ulysse ano). Ale za nedostatek už to dneska nepovažuju. Když jsem je ve Fiatu vozil, sahala od předního po zadní sklo, nedejbože, abych s tím musel prudce brzdit, to by mi vylítla předkem... Dost dlouho jsem je podkládal dekou, pak auto čistil od bordelu. Na stěhování se hodí stěhovák, ne CR-V (Compact Recreational Vehicle). Tam jde hlavně o lidi. Ani bych nechtěl, aby mi vnitřek porýpaly věci opírající se o palubku.
      Stejně tak lyže uvnitř. Jeden člověk ni napsal, ať je uvnitř auta nevozím, že nás při případné havárii pořežou nebo pomlátí, ať si je dám na střechu. Dávám mu za pravdu.

      • 00 Reagovat !

        foto pajas111

        pajas111 14.02.2016  14:38

        « Re: Re: Drobnosti, které mě vadí

        Ano, jsou to drobnosti, které má každé auto, tak to vidím i já. Jen je škoda, že u Civica 8g, kterého jsem měl před CR-V, se sedačka vpředu u spolujezdce sklopit dala, tak proč to u CR-V nejde.
        Nemám hagusy a občas bych to uvítal. Mohu se zeptat, jak upevňujete lyže na střechu? Podle fotek ani vy hagusy nemáte. Lyže se do auta vejdou a vždycky je upevním tak, že se nemůžou hnout, na to si dávám pozor. Ale tak dvakrát do roka bych potřeboval převézt něco delšího.
        S tím hlučným motorkem stěračů mám podezření, že je to problém jen mého auta. Chci se na to zeptat v servisu při nejbližší prohlídce, tak jsem se o tom chtěl nejdříve ujistit. Při nízké rychlosti, kdy je i nízká úroveň hluku, je to nepříjemné.
        • 00 Reagovat !

          foto barabnl

          barabnl 14.02.2016  19:18

          « Re: Re: Re: Drobnosti, které mě vadí

          Na střechu jsem koupil příčníky od Thule.
          Jasně, sklopné přední sedadlo by bodlo. Nevím, možná to je nějaká věc zvyšování bezpečnosti, aby se v osobácích uvnitř nevozily velké věci... Nebo šetřej na sklápěcím mechanismu?
  • 10 Reagovat !

    foto barabnl

    barabnl 22.07.2016  23:36

    6200 km ve Skandinávii

    Tak už je na tachometru 30 000, nejnověji přibylo 6 200 km na dovolené v Norsku, Finsku a Švédsku. Všechno proběhlo bez závad, tiše, plavně, jako vždycky. Docela se hodila lehká terénnost auta, k několika národním parkům se jelo po štěrkových cestách, místy s jámami s roletami, občas nějaké to drkotavé sjíždění mimo cesty a tak.

    Na německých dálnicích při 120-170 (všude samá omezení...) byla spotřeba 8,8 l benzínu 95, ve Švédsku při 120 km/h 8 l, na okreskách a silničkách v celé Skandinávii, kde se jezdí 70-90 (co kde dovolí), to bylo jen 6,5-7,5 l. Téměř se tam ale nepřidává, provoz plynulý, malý, nikdo nešílí, s reálnou situací u nás to nemá nic společného.

    Projevila se jedna nectnost CR-Véčka: malá nádrž. Oficiálně myslím 56 l, ale reálně to člověka pustí tak na 50 a pak to hlásí nulu a člověk nemá nervy jet ještě dál. To je pak podle spotřeby dojezd jen 550-700 km a člověk aby pořád tankoval...

    Pár skandinávských postřehů: Norové jsou divoši, hodně překračují povolené rychlosti, Švédové míň, Finové skoro vůbec (tam mají na okreskách na každé křižovatce snížení rychlosti a kameru). Obecně tyhle národy skoro nepředjíždí, a když, tak divně - je vidět, že to neumějí načasovat. Dlouho nic, a pak v nevhodné chvíli. Ale za celou cestu jsme nikde neviděli nehodu. V severním Finsku se na cestách běžně procházejí polodivocí sobi, často ve skupinkách. Byli klidní, ale místní nám říkali, že se na to nedá spoléhat. Losa jsme neviděli, i když značky s ním jsou všude. Zajímavě mají řešené okresky na E22 ve Švédsku: skoro pořád celkově 3 pruhy, dva v jednom směru, jeden v protisměru, mezi tím svodidla, a co dva až tři kilometry se to mění. Takže chvíli kolona když je pruh jen jeden, pak chvíli bezpečné předjíždění pomocí dvou pruhů, a tak pořád dokola. Svodidla jsou i kolem cesty, krajnice žádné, nevím, co bych dělal, kdyby v jednopruhovém úseku auto přestalo jet...
    Převažují Volva a německá auta, pak Japonci, italská a francouzská téměř ne. Všude je spousta obytných aut, která dopravu hrozně zpomalují.
    Ale celkově velmi pohodové ježdění po dobrých cestách a s klidnými řidiči okolo. Návrat do Čech je pádem do neklidně pulzujícího mixéru...

    Ale zpět k CR-V: jelo skvěle, bez závad, paráda, pohoda. Snad to tak ještě dlouhé kilometry a roky vydrží.
  • 00 Reagovat !

    foto barabnl

    barabnl 16.11.2016  22:51

    malé srovnání s Toyotou RAV4

    Měl jsem teď možnost najet 400 km s letos koupenou Toyotou RAV4, předokolkou, s dvoulitrovým dieselem o výkonu 105 kW, s manuální převodovkou, ve výbavě Active. Byl jsem na dálnici, okreskách, ve městě, na suchu i na sněhu. Na pořádné srovnání s CR-V je to málo, ale pár dojmů mám. Jelo to dobře, je to tuhé pevné auto, krásně se s tím řadí, dráhy krátké a přesné, na silnici sedí dobře, o něco víc drncá než CR-V. Vzhled je věc názoru, mě se nelíbil zvenku ani uvnitř, je takový nevyvážený, vystupující zadní světla, vystupující palubní deska s ostrou hranou, na tak velké auto malý kufr. Štvalo mě pomalu se elektricky zvedající a zaklapávací víko kufru a odlesky boků krytu motoru v předním okně, ony ty boky (nad koly) jsou zvednuté a hází prasátka do kabiny. Vůbec ten předek je dost vysoký, vylézá hodně nad dolní hranu bočních oken. Asi nejsilnější dojem byl, že bych už nechtěl zpátky do dieselu, aspoň ne takového, co měl můj kus - jadrný zvuk a dost velké vibrace, i za jízdy... Jízdní projev je proti benzinové CR-V takový nějaký hrubý. Dost špatně se mi rozjíždělo, motor cukal se spojkou, ale možná to byla jen moje nešikovnost nebo nezvyk. Ten motor není žádný dravec, nijak zvlášť nepřidává ani když se na něj šlape; samozřejmě ale v otáčkách táhne pěkně. Jel jsem volně, podle limitů, spotřeba byla 6,8 l (palubní počítač ukazoval o litr míň), podle informací od Toyoty by měla být 4,7 l, tak to ani náhodou... Já mám u benzínového dvoulitru v CR-V dlouhodobou spotřebu 7,8 l, tedy jen o litr víc než měla RAVka.
    To auto stojí zhruba 740 000 Kč. Nedávno mě kamarád vezl v nové Corolle, která je skoro o půlku lacinější, a ta měla jízdní projev příjemnější. A konečné srovnání s mou Hondou? Benzinová CR-V je podle mě dáma v sametových šatech, naftová RAVka holka na traktoru... Mluvím o silničním provozu, v terénu jsem s RAVkou nejel.
  • 00 Reagovat !

    foto barabnl

    barabnl 18.07.2017  22:14

    nejnovější zkušenosti a spotřeba do Chorvatska

    Na tachometru je 45 000, auto stále šlape jako nové, bez závad, Bohudík.

    Přidám zkušenosti z jízdy do Chorvatska přes Alpy (Linec, Graz) a zpět, 2500 km převážně po dálnicích, 5 dospělých + plný kufr + velká rakev, celkem to bylo cca 500 kg nálože, + trvale klimoška a nějaká ta stání v kolonách. Jel jsem naplno s dodržováním limitů, žádná ekojízda, častá předjiždění, snaha ujet to co nejrychleji v rámci pravidel.

    - při téhle náloži už je akcelerace slabá a udržení 130 km/h do kopců znamená jet na pětku a předjíždět na čtyřku. Není ale problém dosaženou rychlost udržet.
    - průměrná spotřeba byla 8,6 l (benzín 95)
    - dílčí spotřeby (6 tankování) byly: 7,5 - 8,3 - 8,8 - 8,9 - 9,0 (cesta zpět za prudkého bočního větru, kdy Chorvati omezovali rychlost na dálnici na 40 a všichni motorkáři svorně sesedli...) - 9,3 (rychlost 140-150 na D1, na neopravovaných místech, kdy už jsem to chtěl mít za sebou...)

    To myslím není špatné, na to, že se pořád jelo za otáček 3000-5000. Původně jsem si myslel, že jak jsem na to šlapal, bude spotřeba kolem 10, ale nebyla.

    Okolní řidiči - Němci, Češi, Slováci, Holanďani jeli v pohodě, rychle a svižně, Chorvati bláznivě, Rakušáci divně (chvíli rychle, chvíli pomalu, tupé reakce). V Chorvatsku nikdo nedodržuje žádné rychlosti, ale jak ti samí řidiči přijedou do Rakouska, zařezávají... Je pravda, že chorvatské policajty jsem nikde neviděl.

    • 01 Reagovat !

      foto idam-i

      idam.i 18.07.2017  22:31

      « Re: nejnovější zkušenosti a spotřeba do Chorvatska

      Pokial ti chorváti pripadajú ako blázni,to si ešte asi nešiel Talianskom. >:D
      Namôj vkus je ta spotreba dosť veľká,no pokial si spokojný,niet čo riešiiť. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto barabnl

        barabnl 18.07.2017  22:44

        « Re: Re: nejnovější zkušenosti a spotřeba do Chorvatska

        Italové mi kupodivu nevaděj, byl jsem tam mockrát, včetně jihu (okolí Neapole) a Sicílie, a s jejich stylem jsem se snadno sžil - rychle, temperamentně, ale předvídatelně. Chorvati mi připadali záludnější, některé jejich manévry byly o zabití.

        Jo, jasně, spotřeba 8,6 je dost, ale je to jen jednou v roce, a navíc bylo auto extrémně naložené a s rakví na střeše, moje druhé auto, naftový dvoulitr (Fiat Ulysse), tohle jezdí za 8. Normální spotřeba CR-V je mezi 7,5-8, pozitivem je tichá a plavná jízda.
        • 10 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 24.07.2017  13:01

          « Re: Re: Re: nejnovější zkušenosti a spotřeba do Chorvatska

          Když jsem ještě měl Grand Vitaru, tak rakev přidávala 0.5 litru ve spotřebě navíc. A to byla nafta. Celkově je sice u tvé CR-V spotřeba vyšší než ta ideální z českých hospod ;-) , ale mně nepřekvapuje a přijde mi přijatelná.
  • 00 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 22.07.2017  18:01

    sympaticke auto

    Jo to je sympaticke auto :yes: Kamaradka (ceska) zijici v Sydney ho ma taky a je s tim spokojena. Nektere dojmy (plavnost, tichost, prostor) ma podobne. Max trosku pozor na naklony a ta nadrz z podvozku tak trosku trci :-| Jen ze zvedavosti, co mate v zamestnani za Landak?
    • 00 Reagovat !

      foto barabnl

      barabnl 25.07.2017  15:41

      « Re: sympaticke auto

      Landak to byl tenhle:
      [odkaz]
      už ho nemáme, šéfové ho prodali, že byla u Toyoty Emil Frey moc nákladná údržba... Je pravda že jak byl všech a nikoho, lidi mu dávali strašně zabrat...
  • 00 Reagovat !

    foto majo076

    majo076 08.01.2018  16:18

    skúsenosť po roku.

    Ahojte páni. V prvom rade chcem pochváliť autora recenzie za reálne poznatky z bežnej prevádzky auta. Tiež som majiteľ ročnej Hondy CRV (1/17) 2.0 VTEC Elegance, predokolka, manuál. Čo sa týka motora, benzín bola jediná možnosť v mojom prípade, môj ročný nábeh je cca 12000 km. Hlavne som chcel atmosférický benzín, po skúsenostiach s motorom TSI od koncernu.
    Čo sa týka plusov motora, tak sa zhodujem s autorom, motor je naozaj výborný, tichý, žiadne vibrácie ani pri studenom štarte ako pri TSI motoroch.
    Spotrebu za ten rok mám dlhodobú 8,2, prevažne mesto a krátke trate, na upchatú Bratislavu je to myslím v pohode :-). Dokonca pri ceste za svokrou som urobil predpísaných 6,2 pri 160 km dlhej ceste, z toho 100 km diaľnica a zbytok okresky, tam sa mi to dokonca pohybovalo na úrovni 5,2, neveril som vlastním očiam, ale to bolo leto a ideálne počasie bez vetra a fakt je, že som išiel predpisovo a nehnal som sa, veď, kto by sa hnal ku svokre :-). Z Bratislavy do Tatier (cca 300 km) som mal 7,4, myslím, že je to v pohodičke.
    Čo sa týka mínusov, tak mi celkom vadí ako sú umiestnené vešiačiky v kufri, myslím výšku, málo čo na to zavesím, nákup mi len tak leží zaháknutý. Ďalej ostrekovače, neviem prečo sa vždy zároveň spustí aj ostrekovanie svetlometov, neviem či sa to dá nejako deaktivovať. Po daždi, keď človek otvorí veko kufra, naozaj to všetko tečie za krk :-), ale nad tým sa len vždy pousmejem. Aj na to ovládanie infa som si celkom zvykol. Sú to síce také somarinky, ale mohli by na tom japonci popracovať :-)
    Tak prajem majiteľom veľa km bez nehody a poruchy, s pozdravom Majo.
    • 00 Reagovat !

      foto barabnl

      barabnl 16.01.2018  23:18

      « Re: skúsenosť po roku.

      Ostříknutí světel mě taky štve, ale naštěstí to proběhne jen jednou během jedné jízdy, pak už to stříká jen na sklo. V autě se to nějakým tlačítkem nebo nastavením vypnout nedá.

      S mou Hondou Bárou už jsem se překulil přes 3 roky, skončila záruka... Najeto 53 000, bez závad, což potvrdili i na 3. garančce. Kéž to tak trvá co nejdýl... Pocitově to pořád jezdí stejně jako když jsem auto koupil.

      Jak se tak pořád zpochybňuje koncept SUV, tak o tom přemýšlím. Mohu srovnávat s velkým MPV, mým 7-místným Fiatem Ulysse, a taky se říká, že praktičtější a úspornější než SUV je kombík. Honda CR-V je ve své 4. generaci SUV, které se hodně snížilo - světlá výška 165 mm. V kategorii srovnatelně velkých SUV má taky největší kufr, velký jako kufr kombíků. Jako jeden z jejích největších kladů vidím dobrou světlou výšku pod předním i zadním převisem - člověk se nebojí najet k obrubníkům, sjet z cesty, překonat rigol. Kdo tohle občas musí absolvovat, tak tam je SUV na místě. Taky neznám cenově srovnatelný kombík, kde by si v relativním pohodlí sedli dozadu vedle sebe 3 lidi - už jen ten proklatý tunel ve většině kombíků (některých i SUV) to hodně znepříjemňuje. SUV do města - to je opravdu nesmysl. Ale na cestování s mírným terénem nebo jízdy mimo asfaltky k chatě, chalupě - tam se to hodí. Mnohá MPV jsou docela nízká, ta tohle nesplní, i když uvnitř jsou praktičtější. Ale souhlasím, že na dálnicích a v zatáčkách je kombík králem.

    • 00 Reagovat !

      foto crv

      crv 04.02.2018  15:23

      « Re: skúsenosť po roku.

      ahoj,bylo by možné přidat nějaké zkušenosti s předokolkou v zimě?najezdím tak 1500km a zdá se mi čtyřkolka zbytečná.díky
      • 00 Reagovat !

        foto majo076

        majo076 04.02.2018  20:51

        « Re: Re: skúsenosť po roku.

        Ahoj, čo sa týka jazdy v zime s predokolkou, tak som nezaznamenal nejaký problém alebo absenciu štvorkolky. Samozrejme jazdím prevažne v meste a tu sú cesty upravované. Keď som bol v zime v tatrách, tak som tiež nezaznamenal, že by sa tá predokolka trápila na ceste. Pre istotu som si ale zakúpil také textilné návleky, ale nemal som možnosť ich použiť, tak ich vozím v kufri :-) Ak by som mal nejakú chatu v kopcovitom teréne, tak by som tu štvorkolku zvažoval, ale pri mojom jazdení ju proste nepotrebujem, predsa len dať 2000 euro navyše mi prišlo zbytočné.
        • 00 Reagovat !

          foto crv

          crv 05.02.2018  12:12

          « Re: Re: skúsenosť po roku.

          Ahoj.Díky za info.Jsem sice z Beskyd,ale na lyže nejezdím.max běžky,nebo pěšky a to zajedu vlakem.Ale párkrát za zimu termál Oravice a to jezdím přes Oravskou Lesnou,no a to je přes pěkný kopec.Nikde jsem na hodnocení předokolky nenarazil.Momentálně mám Octavii,roky přibývají,tak chci něco s vyšším posedem.A CRV je favorit.
          • 00 Reagovat !

            foto majo076

            majo076 05.02.2018  14:26

            « Re: Re: Re: skúsenosť po roku.

            Tak potom tu štvorkolku moc nevyužiješ, to si radšej kúp tie textilné návleky na kolesá, alebo snehové reťaze za pár korún a máš pokoj. A s benzínovou CRV budeš spokojný :-)
  • 00 Reagovat !

    foto barabnl

    barabnl 16.07.2018  22:04

    Další dovolená - Polsko

    Je po další dovolené, v iižním Polsku, Stolové hory a okolí Krakova. Na tachometru je 60 000 km, závady žádné, Bohudík. Jeli jsme ve 4, plný kufr, na střeše dvě kola. Dost foukalo, s koly to lomcovalo, až jsem měl někdy strach. Spotřeba byla kolem 8,5, jel jsem ne možných polských dálničních 140, ale kvůli lomcování kol tak 120. Řidičské postřehy: Poláci nedodržují žádné rychlosti, v obcích, které navazují jedna na druhou, a je tam padesátka, jezdí 70-80, na dálnici kolem 140, spíš ale 160-180. Policajti nikde žádní. Jezdí ale bystře, havárky jsme nikde nezažili. Dálnici na jihu mají krásnou, jet 150 km bez omezení jsem u nás už léta nezažil... Kamiony soutěží v předjíždění, pořád dělají špunty. A cesty v obcích i mimo ně hrozné. Celkově je ale ta země moc milá, levný benzin (31 Kč) i jídlo, fajn lidi.
    Sranda byla s navigací - jedeme a najednou: "naloďte se na trajekt". Málem jsme spadli z višně, ale byl to přívoz přes Vislu, s nájezdem sklopeným snad v úhlu 30°, výjezd to samé. Prám pro 2 auta... Ocenil jsem SUV, jinak bych odřel předek i zadek.
    Ještě k minulé garančce (po 3 letech), autorizovaný servis Denar, Mladá Boleslav. Byla trošku dražší, oháněli se pečlivostí a rozebíráním brzd a nevím co ještě, a naznačovali, že za rok se budou muset měnit brzdové destičky a s tím i kotouče, mám pocit, že si člověka zpracovávají na tahání peněz z kapsy. Místní Hondaři, nevíte ve středních Čechách o spolehlivém nezávislém servisu?
    Ještě jeden dotaz: když po přeřazení přidávám plyn, zejména při nižších rychlostech, ozve se malé zasyčení a teprve pak motor začne pořádně táhnout? Je to normální nebo něco, co by nemělo být?

  • 00 Reagovat !

    foto barabnl

    barabnl 24.11.2019  17:32

    Hučení ložiska pravého zadního kola

    Tak letos v létě mělo auto při asi 80 000 km první poruchu. Přišel jsem na ní díky Světu motorů, kde byl článek Marka Oborníka o ojetých kusech této mojí (čtvrté) generace CR-V. Psal, že časem začne hučet ložisko zadního kola, typicky pravého. A na jaře se opravdu začalo něco ozývat, divné hučení, které jsem neznal. Zvětšovalo se to, a bylo to nepříjemné. Tak jsem zajel do servisu, řekl jim svůj tip, a oni po vyzkoušení řekli: "Je to tam". Ložisko mi vyměnili v rámci záruky (pětileté). Prý už jich vyměnili desítky, že to byla nějaké vadná várka ložisek.
    Takže díky, pane redaktore, moc jste mi pomohl. Já už si říkal, jestli nejsem paranoidní...

    Po sezóně už má auto skoro 90 000 km, a pocitově jezdí jako nové. Spotřeba polehoučku stoupá, v začátcích jsem měl za rok v průměru 7,7, teď na konci pátého roku mám přesně 8. Je to jednoduché - v létě v průměru 7,5, v zimě 8,5. Stále si ale myslím, že to je na benzinový atmosférický dvoulitrový motor v SUV čtyřkolce dobrý výkon. Jezdím plynule, a provoz nebrzdím. Zatím mám i původní kotouče a destičky, první sadu gum (letní a zimní) a původní baterii (auto má stop-start, ale když si vzpomenu, vždy ho vypínám).

    Začínám zjišťovat, že jsem koupil jedno z posledních aut nepřecpaných elektronikou. Takže ho asi budu držet, co to půjde... na otravné zásahy do řízení nejsem zvědavej a mobil na kolečkách taky nepotřebuju...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…