Recenze

balu (muž 57 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia Škoda Octavia RS 2.0 TDI

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 101× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9
Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 48 Škoda Octavia, foto 49 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 51
 

Technické info

Přezdívka auta Ríša Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:98900 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Na úvod musím poznamenat,že eresu jsem kupoval ne jako sporťák,kterým prostě není,ale jako rychlý,prostorný a přijatelně komfortní vůz.Byl koupen jako nový v Porsche Brno.Mimo slušné standartní výbavy,která čítá xenonová světla,dvouzonovou automatickou klimatizaci,abs,esp,4x airbag,klimatizovanou přihrádku spolujezdce a úložného prostoru loketní opěrky,dovybaven vyhříváním všech sedadel,autom.stěrači,autom.zatmavováním zrcátka,max DOT,funkce coming home,stínící roletkou na zadním okně,dvojitými slunečnímy clonami,8x repro a 18''koly z příslušenství Škoda,ještě jsem chtěl nezávislé topení,ale v té době nebylo na rs tdi otypováno.Po rozmluvě s technikem kam jezdíme na servis je to dobře,protože s Webastem,které se z fabriky montuje mají špatné zkušenosti,poradil mi Eberspacher,který komunikuje s Climatronikem což Webasto ne.Montáž jsou schopni zastřešit tak,že o záruku Škody auto nepřijdu.Zarážející je ,že byť jsou kola ,která jsem dokupoval v originálním příslušenství škody musel jsem eresu koupit na rs kolech a pak se jich složitě zbavovat.Modrá blue race barva,která je k dostání jen na rs mě dostala při prvním setkání v autosalonu-je nádherná.Připojuji pár fotek žluté RS kamaráda z Brna.

Silné stránky

Giga kufr ála Škoda,přijatelný jízdní komfort na to,že má erso snížený a přitvrzený podvozek a kola 18´´,podle mě špičkové řazení s přesnými a krátkými drahami,skvělá sedadla z kombinace perforované kůže a látky na sedací ploše a kůže na bocích.Díky tomu se ani v horku na sedadla nelepíte a v zimě na nich nemrznete než začne hřát vyhřívání.Jsem dvakrát po operaci páteře a i po dlouhých cestách mě záda nebolí .Dále Škoda udělala velký pokrok ve zvětšení místa na zadních sedadlech ,kterého je oproti první generaci podstatně víc při současném zvětšení kufru o dalších 30litrů.No a nakonec podle mého názoru výborný motor,který používá piezoelektricé vstřikovače,takže zvuk není tak tvrdý.Standartně montovaný filtr pevných částic zabrání černému dýmu při akceleraci,takže posměváčci,kteří čekají"očazenou prdel"na erese ji od benzínu v klidu poznají jen podle otáčkoměru.Oproti benzínu se s tdi musí častěji řadit,protože spektrum využitelných otáček je malé,ale třeba na čtyřku můžete z padesátky řadit až ve 160ti.Dvojka a trojka má neskutečný zátah.No a na dálniční šestku jsem jel i s naftou, tachometrových 240.Spotřeba při ostré jízdě se pohybuje okolo 8 litrů,ale třeba při jízdě do Itálie na hory ve čtyřech lidech plus rakev na střeše a na dálnici do 150 byla spotřeba 6.9L.Co se týče jízdních vlastností,přitvrzený a snížený podvozek dodává větší jistotu a při velmi svižné jízdě podrží,ale na hraně je auto dost nedotáčivé,což už párkrát řešilo esp,ale jak už jsem podotkl nejde o sporťák,kór v tdi.Pneu 225/40x18" Bridgestone Potenza jsou jak lepidlo a na lepších pneu jsem dosud nejezdil.

Slabé stránky

Na celkem drahý vůz mě zaskočil po otevření kapoty klasický drát na podporu kapoty.Ten jsem k plné spokojenosti nahradil plynovou vzpěrou od Milotecu.Zvuk motoru na volnoběh i přes piezoelektrické vstřikovače- stále je to klapák.Pobavilo mě,že ho v testu Autohit označil za první Comonrail koncernu WV.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po zkušenosti s Octavií první generace 1,9TDI 81kw kde mám měněné všechny el.mechanismy stahování oken,musím konstatovat,že pokrok nastal pouze v tom,že se nemění celý(cca 2000kč),ale jen část(cca 500kč)zatím v rámci záruky,ale už 2X u stejného okna.A zatím neodstraněné lupání linoucího se ze zadního sloupku.

2009
Loni měněné turbo po záruce,ale jen za cenu práce(vadná série)
2010
Letos v Kalábrii opět spadlo zadní okénko do dveří(pořád to stejné)


2011-2012 Tak po delší době přidám "pár drobností"ke dnešnímu datu je RS po sedmé v servisu po turbu už řešíme pátou opravu vstřikovače,kompresor klimatizace pokaždé odtah protože auto přestane jet.O týden prodloužená dovolená v Kalábrii loni,letos odtah z Tropical Island pod Berlínem do Děčína.Podotýkám,že tankujeme jen rádoby prémiová paliva.Takže po maximální spokojenosti s Octávií 1,9 tdi 81kw totální zklamání a nasrání.Po
delším zkoumání jsme koupili Mazdu CX7 a s koncernovýma krámama už nechci mít nic společnýho.Přeji pevné nervy všem majitelům RS TDI Balu

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V Porsche Brno plná spokojenost s ochotou a přístupem dealerky.

 

Novinky v recenzi

4.5.2012 08:02

Totální krám

2011-2012 Tak po delší době přidám "pár drobností"ke dnešnímu datu je RS po sedmé v servisu po turbu už řešíme pátou opravu vstřikovače,kompresor klimatizace pokaždé odtah protože auto přestane jet.O týden prodloužená dovolená v Kalábrii loni,letos odtah z Tropical Island pod Berlínem do Děčína.Podotýkám,že tankujeme jen rádoby prémiová paliva.Takže po maximální spokojenosti s Octávií 1,9 tdi 81kw totální zklamání a nasrání.A na závěr rada servisního technika Škody auto co by poradil jak dál s autem-zbavte se ho,hovoří za vše.Bilance-nové auto cca745000kč,nezávislé topení 50000kč litá kola 18'' plus pneu cca 50000kč opravy plus odtahy cca140000kč najeto ke dnešku 136000km.
Po delším zkoumání co v dnešní době vybrat,jsme koupili Mazdu CX7 a s koncernovýma krámama už nechci mít nic společnýho.Přeji pevné nervy všem majitelům RS TDI Balu

9.1.2008 00:00

Po zhruba 35000km mám pocit,že se motor zkultivoval.Není tak tvrdý a pri vytáčení má v interiéru příjemný baryton.

4.1.2008 00:00

Při třetím spadnutí stejného zadního okna do dveří,vyměněn celý mechanismus a od té doby je klid.Zhruba po 30000km začala svítit kontrolka filtru pevných částic auto se nakonec hodilo do nouzového režimu a filtr musel být v servisu vyčištěn.Nutno podotknout,že po té zase jede jako z praku i když pozvolný úbytek výkonu při zanášení filtru ,jsem nepostřehl.Můj šéf má Audi A4 s dvoulitrem 103kw a říkal mi,že mu ten filtr svítí co chvíli a pokud nejede 10 minut šedesátkou tak následuje nouzový režim a servis což je fakt zábava,tak doufám ,že zůstanu u čištění jednou za rok.
Před vánocemi jsem nechal namontovat nezávislé teplovodní topení s dálkovým ovládáním Eberspacher.Pohodová věcička,hlavně pro ty kdo nemají garáž.Topení začne nejdříve vyhřívat radiátor,takže po pár minutách fouká na okna teplý vzduch a pokračuje až ohřeje vodu v motoru na 90 stupňů.Startujete zahřátý motor a sedáte do příjemně vyhřátého vozu.Poradí si i s rozmrazením skel během 40 minut bylo auto čisté od 10cm sněhu,takže ráno stačí kouknout z okna a podle situace a teploty v autě zobrazené na displeji ovladače zapnout topení.S baterií jsem zatím problém neměl i když se topilo a jezdilo jen po městě,ale taky je tam pravda 70Ah.Systém má stejně hlídání,takže při poklesu kapacity se topení vypne a nechá energii na start.V interiéru je jen tlačítko velikosti diody ,kterým se dá topení zapínat a vypínat mechanicky.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Škoda Octavia RS 2.0 TDI

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…