Recenze

Zetec (muž 29 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mitsubishi Colt 1.3/55kW GL

9,65 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Colt, foto 1 Mitsubishi Colt, foto 2 Mitsubishi Colt, foto 3 Mitsubishi Colt, foto 4 Mitsubishi Colt, foto 5 Mitsubishi Colt, foto 6 Mitsubishi Colt, foto 7 Mitsubishi Colt, foto 8
Mitsubishi Colt, foto 9 Mitsubishi Colt, foto 10 Mitsubishi Colt, foto 11 Mitsubishi Colt, foto 12 Mitsubishi Colt, foto 13 Mitsubishi Colt, foto 14 Mitsubishi Colt, foto 15 Mitsubishi Colt, foto 16 Mitsubishi Colt, foto 17 Mitsubishi Colt, foto 18 Mitsubishi Colt, foto 19 Mitsubishi Colt, foto 20 Mitsubishi Colt, foto 21 Mitsubishi Colt, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta myšák Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:128000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 106 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

No, tak vezmu to trošku obsáhleji, snad vám to nebude vadit...

SPLNĚNÝ SEN

Všechno to začalo před jistou dobou, to když jsem měl z rodiny půjčené Mitsubishi Galant "97, 2.0TD. Krásné velké auto, s naštvanou agresivní přídí. Tímhle korábem jsem brázdil silnice asi půl roku, přičemž jsem se do vozů Mitsubishi (a hlavně do galanta) tak nějak zamiloval a začal jsem po této značce toužit. Jenomže přišlo Mondeo, a sen o mém vlastním Mitsubishi se mi začal rozplývat.

10 měsíců poté ale nastal zlom, protože jsem si koupil své první auto, Fijátka Pandu a s tím, jak jsem zjišťoval, že jsem schopen ušetřit korunky, se mi začal sen opět cpát na mysl. Ale dál jsem šetřil a šetřil, a čekal, že teda někdy si Micubuši snad pořídím... Až do úterý 8.7.2008. To si tak brouzdám po netu, ohlížím inzeráty a nabídky bazarů a najednou jsem TO spatřil. Auto, po kterém jsem toužil a chtěl jsem jej mít. MITSUBISHI COLT.

Celou noc mi Coltík nedal spát, pořád jsem uvažoval nad tím, jestli to není jen momentální pomatení smyslů. Nebylo. Další den ráno jsem vstával s tím, že můj sen se prostě splní v realitu a pro Colťu si zajedu. Když jsem pak prosil mamku, jestli by se se mnou nevydala do bazaru 160km daleko pro auto za dvacet tisíc, jenom nechápavě kroutila hlavou. Ale nakonec si všimla mých prosebných očí, a my vyjeli "za snem". Dlouhé tři hodiny jsem měl čas na to, přemýšlet, jestli se mi cesta vyplatí, v jakém bude auto stavu a podobně. V bazaru jsem si auto dlouho zkoušel, prohlížel ze všech možných úhlů... Zachovalé, téměř bez koroze, interiér čistý. Bylo rozhodnuto... Složil jsem 19 fialových papírků a vydali jsme se 160km zpátky domů. I s mým, teď už splněným snem.

Jo, tak dlouhá cesta s autem, které znáte sotva půl hodiny, no nic příjemnýho. Vydrží, nevydrží, dojede v pořádku, nezůstanu někde viset...? Honilo se mi hlavou hodně takových myšlenek. Ale Colťa zvládl cestu na 1 s * a my úspěšně dojeli domů.
Díky, že jste si to přečetli, potřeboval jsem se vypovídat.

A teď už k autu:
Jak jsem psal, Colt je zachovalý, nebouraný, motoricky zdatný a má uspokojivý apetit, prostě takové ideální auto pro mladýho kluka, který bude dojíždět 30km do školy. Samozřejmě je to Japonec, takže čekám, že bude spolehlivý.;-)

Silné stránky

Tak do silných stránek bych nastopro dal design, protože i po sedmnácti letech se hodně líbí. Jo, nadčasové tvary. Auto se hodně líbí, ale možná i proto, že u nás v Opavě Coltů moc není.

Motor je ideál co se nákladů týče, 1.3 je na jízdu, spotřebu i na pojistku taková akorát. Samo že asfalt to trhat nebude, ale na pohodové dopravení to stačí.

Nad podvozkem jsem doslova kroutil hlavou, v zatáčkách drží, přitom nevyklepe, takový rozumný kompromis. No oproti motokárovému Mondeu luxus. Trošku pohody ubírá absence posilovače řízení, no co, alespoň mám lepší kontakt se silnicí.:D

Interiér, to jsou hlavně hranaté tvary, kupodivu měkčené plasty (!) a taková zvláštní vůně japonských aut. Hlavně mě baví ty spínače mlhovek, výstražných světel atd. na kapličce budíků.:-) Jináč ve výbavě nechybí originál litá kola, elektrický šíbr, el. zrcátka a regulace podsvícení přístrojů. :-D

Slabé stránky

No, japonská auta mají dražší díly (v řádu desetikorun), ale počítám s tím, že je nebudu muset měnit moc často.

Auto je hodně nízké, při mých 198cm mi ke stropu zbývají asi 2cm.

Převodovka je hodně do krátka, v 60 na pětku točí skoro 2000. Ikdyž, on se ten motor chce točit...:-)

To je tak asi všechno, přece jenom je to vysněný vůz, takže by bylo trošku blbý kritizovat...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis zatím žádný, ale do začátku školy si chci dát micku do stoprocentního stavu, takže: brzdy, spojka, rozvody, čepy, silentbloky. Chci nechat všechno zkontrolovat a co bude byť jen trochu opotřebované - vyměnit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Přístup bazaru byl velmi příjemný a korektní, testovací jízda cca 10km samozřejmostí, nabídli mi i rampu a nechali mě s autem samotnýho asi půl hodiny. Na částečně nefunkční zrcátko a hučící spojkové ložisko mi bez řečí dali slevu 1000kč. Zrcátko je opravené a nové ložisko stojí 600kč... V klidu.;-)

 


Další vozy Mitsubishi Colt



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Japonec, ale mám jej krátce, takže uvidíme...

praktičnost
10

Sklopné zadní sedačky mě překvapily, takže pračka, nebo lednice se možná vejde.

prostornost
9

Místa akorát, jenom by mohl být o 1-2 cm vyšší. Ale to už si vymýšlím prkotiny.

jízdní vlastnosti
10

Velmi dobré, možná výborné. Ony i ty nápravy vypadají tak složitě.

jízdní komfort
10

Něco mezi houpavým a motokárovým, vyberte si. Mě to vyhovuje.

provozní náklady
9

zatím jen benzín, ale časem...

náhradní díly
9

trošku dražší, ale pořád levné

výkon motoru
9

Vždycky by mohl být výkonnější, ale stačí.

spotřeba
9

7 v průměru. Vyhovující.

hlučnost motoru
10

Velmi dobré odhlučnění, kolem stovky motor neslyšíte

kvalita sedadel
9

Skorosportoví skoroskořepiny...:D Subjektivní názor - pohodlné

brzdy
7

No, možná by chtěly vyměnit.

zavazadlový prostor
8

Překvapila mě velikost zavazadelníku, koloboty a kanystr se vleze a ještě kousek zbyde.:D


Více o modeluMitsubishi Colt CA0 (1991-1996)
Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového

Prvním Mitsubishi, které jsme měli možnost v redakci…

Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor

Mitsubishi SpaceStar se ve světové premiéře představil na…

 





Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…