Recenze

9 Majitel

Hyundai i30 1.6 CVVI Comfort

9,22 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Višňa Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:74000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 154 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,8 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Jedná se o ojetou i30ku, výbava je comfort tedy o jednu úroveň nad základní výbavou classic. Kupoval jsem ji jako ojetou s najetými 68 000 Km. Minulým vozem byla Laguna 1.8 16v r.v.2003.

Vzhledově se myslím višnová barva k tomuto autu hodí :) litá kola jsou pouze 15ky, na kterých auto vypadá tak trochu jako na balónech :). Takové 16ky by byly zlatou střední cestou ;) Lak se již v přední části trochu loupe, nevím zda předchozí majitel často jezdil na dálnicích za kamionem, nebo je to vlivem ne moc kvalitního lakování. Každopádně po rezu po 7 letech ani památky :).

Jízdní vlastnosti z přesednutí z Laguny do i30 bych označil jako velmi jisté. Laguna byla takový plavný křižník, co sežehlí všechny nerovnosti. Naopak i30ka je o dost tvrdší a pevnější. První věta přítelkyně byla, že má z jízdy mnohem bezpečnější pocit :). Podvozek i30 se mi jeví jako však jako průměrný po 7 tisících kilometrů. Nelíbí se mu krátké příčné nerovnosti, které dá zřetelně najevo do interiéru. Zato velké výmoly a delší hrboly sežehlí perfektně. Oproti Laguně mi připadne, že auto jede skoro jako po kolejích, kam zatočím tam jdou okamžitě kola. A velmi velký posun je v agilitě vozu, což bylo dáno větší hmotností Laguny. Auto je prostě velmi agilní a ochotné měnit směr. Skoro mi připadá jako by nevážilo oněch cca 1300 Kg. Co beru jako za velké mínus u tohoto auta je odhlučnění podvozku, u Laguny jsem nevěděl, že jedu, ale tady vím, co mám obuto za gumy a jaký kamínek mi do jakého podběhu tuknul. Velká škoda, možná se pustím i do svého odhlučnění podběhů, zde se opravdu šetřit nemuselo.

Srdcem i30ky je ne moc rozšířená zážehová atmosféricky plněná 1.6 CVVI s 90 Kwty. Jak je známo nejvíc je rozšířená motorizace 1.4 80Kw, kterou má shodou okolosti otec ve své i30cce první generace, takže mohu porovnávat. Už 1.4ka je velmi slušnou motorizací a určitě se za svůj výkon nemusí stydět a s autem moc práce nemá, pokud však chcete rychleji předjíždět, jako u většiny benzínů této kubatury musíte 1.4ku vytáčet. Zvukově mi přijde 1.4ka trochu tišší než moje 1.6ka. Zvuk 1.6ky je vůbec takovou perličkou, on motor samotný je velmi tichý, ale jen do cca 3,5 tisíc. Kolem 4 tisích otáček je velmi jadrný až hlučný projev, což není moc příjemné na dálnici kdy při 130 Km/h vám autíčko točí 4000 otáček! No Korejští inženýři zde dali pěkně krátkou pětku, což se hodí velmi ve městě, ale o tom až poději. No a jak teda jede 1.6 CVVI v i30ce ? Odpověd je velmi dobře :) o něco vyžší točivý moment auto propůjčuje slušnou dynamiku a není potřeba ho až tak točit. Zajímavé bylo, že když jsem vezl plně naložené auto, na zrychlení to až zas takový vliv nemělo. Ve městě je 1.6ka rychlíkem a auto pošle bez vytáčení na povolenou rychlost velmi rychle. Skoro se mi zdá jako by to auto ani nic nevážilo, jak se krásně nechá rozjet :). Jak už bylo řečeno na dálnici se 1.6ce moc nelíbí je docela hlučná, kvůli krátké pětce. Ale rychlost udrží bez problému, do 160 zrychluje celkem ochotně:) a na tachometru olízne i 200Km/h(vyzkoušeno).

Spotřeba je velmi příjemným překvapením této motorizace. Pokud jedu dálku - okrsky+obce naprosto bez problému se dostanu na 5,5 l na sto. Jednou jsem jel eco rally a spotřeba byla 4,6 l na sto(nejel jsem víc jak 80Km/h). Ve městě, kde jezdím njevíce mám spotřebu 7,0 l na sto, což považuji za slušnou hodnotu. Spotřeba na dálnici když jedete 120-140 Km/h je stejná jako ve městě 7,0 l na sto což je dáno krátkou pětkou a vysokými otáčkami.

Interiér vozidla je krásný,vše je černé a vypadá to velmi elegantně. Stříbrné lemování kolem palubní desky vypadá trošku levně, avšak příjemně kontrastuje s černým interiérem. Modré podsvícení budíků je opravdu krásné a jinou barvu podsvícení bych do auta nechtěl(obludná zelená u Škodovek fuj). Velký displej rádia je dobře čitelný a jde ho v noci, kvůli oslění vypnout. Tuto vlastnost opravdu oceníte :) Dostávám se k pro mě velké přednosti i30ky, kterou by málokdo čekal a tou je zvuk z rádia, případně USB. Jen upozornuji, že je v autě originální aparatura, bez jakéhokoliv upravování. Zvuk je samozřejmě lepší z USB disku, než z příjmu rádia. Krásné výšky a opravdu mohutné a přesné basy, Bravo!!! Tohle jsem opravdu nečekal, skoro jako by ve vozidle, místo reproduktorů ve dveřích byly dva subwoofery. Smozřejmě zde funguje fyzika a je to dáno velikostí reproduktorů 16 cm. Ale opravdu, zvuk je krásně pevný a i ve vyšších hlasitostech nezkreslený. Je opravu příjemné si nahrát na USB pár mp3 a pustit si je na kvalitním repru v automobilu. Tohle vám aspon trochu eliminuje jinak neodhlučněné podběhy od kol.

Auto skvěle svítí ve tmě, i když zde jsou obyčejné žárovky. Loketní opěrka je umístěná trochu nešikovně, dost vzadu, naštěstí při své výšce (183cm) se loktem zvládnu opřit, ale myslím si že při menším vzrůstu už by to mohl být problém a nebyla by tak využita loketní opěrka. Auto je příjemně prostorné, zhruba jako Octavia 2 generace. když si nastavím sedadlo na svoji výšku, sednu si v pohodě za sebe a ještě si dám nohu přes nohu :) pěkné. Zavazadlový prostor není chloubou, jako je tomu u Škodovek. Ale pro mě je dostačující.

Řazení jde velmi lehce a pěkně. Pro někoho by mohl být problém přecvaknutí při řazení, mě se to líbí :) aspoň víte že jste zařadily. Zpátečka si občas vyžádá více chvatů, ale víceméně tam obvykle zapadne napoprve. Přesnost řazení mohu porovnat i s Octaviou 2 gen. a je zhruba na stejné úrovni, vlastně jde lehčeji v i30.

Brzdy mají docela rychlý nástup a jsou příjemně ostré. Spojka jde velmi lehce a zabírá v omezeném spektru, což pro začátečníky může být problém(u Octavie 2 gen. by motor pomalu nechcípl, ani kdyby ho řídila blondýna s 10cm podpatky).

Silné stránky

-výkonný motor
-agilita
-spotřeba
-výborný zvuk audia

Slabé stránky

-odhlučnění podvozku
-krátká pětka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

 


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím vše ok, po 7 tisících Km

praktičnost
9
prostornost
9

vypadá malé, uvnitř je velké, minimálně jako Octavia 2 gen.

jízdní vlastnosti
8

jistá stopa s občas tvrdým podvozkem

jízdní komfort
8
provozní náklady
10

nemůžu si stěžovat :)

náhradní díly
0

zatím nemám zkušenost

výkon motoru
10

na objem motoru velmi slušný

spotřeba
9

kromě dálnice perfektní

hlučnost motoru
9

klasický benzín, pokud se moc netočí tichý, v otáčkách má pěkný jadrný zvuk, který na dálnici obtěžuje

kvalita sedadel
10

pevná se solidním bočním vedením

brzdy
10

ostré, perfektní

zavazadlový prostor
10

nepatřím mezi ty co chtějí vozit sebou bublinu vzduchu, dávám přednost pohodlnému parkování ;) navíc 340 l není k zahození


Více o modeluHyundai i30 FD (2007-2012)
Přivítejte nového souseda z Nošovic. Co je zač Hyundai i30 N Line? Přivítejte nového souseda z Nošovic. Co je zač Hyundai i30 N Line?

Novou verzi i30 se sportovním šmrncem bude možné pořídit…

Hyundai i30 N Fastback zachycen v Mostě: Nošovice testují hot-fastback také u nás Hyundai i30 N Fastback zachycen v Mostě: Nošovice testují hot-fastback také u nás

Další karosářská verze ostrého kompaktu od Hyundaie se…

 





Blesk.cz

Do divadla chodí „sťatí pod obraz“ i s řízkem ke svačině: Co na to mistr etikety Špaček?

Do divadla chodí „sťatí pod obraz“ i s řízkem ke…

Dokážete si představit, že byste si v hledišti divadla otevřeli láhev piva a při sledování činohry nebo muzikálu…

Čech odpracuje za život o 9 let víc než Němec. Zkrátí se pracovní doba a přibude dovolené?

Čech odpracuje za život o 9 let víc než Němec.…

Je to až k nevíře. Češi odpracují až o devět let víc než Němci. Tedy pokud sečteme roční pracovní dobu. Lépe na…

 

iSport.cz

Kodýtek drtil Pardubice a učí se od Kováře: Sleduju ho. Nejančí

Kodýtek drtil Pardubice a učí se od Kováře: Sleduju…

Děsí celou extraligu, stoprocentně. Na to si můžete vsadit. Jan Kovář a Milan Gulaš? Plzeňská atomovka. „Máme…

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po výhře třetí

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po…

Ostravský Baník je opět třetí. Svěřenci Bohumila Páníka se dostali před Jablonec a pražskou Spartu. Rozhodla o…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…