Recenze

9 Majitel

Seat Toledo Style 1,2 TSI / 77KW

9,50 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Toledo, foto 1 Seat Toledo, foto 2 Seat Toledo, foto 3 Seat Toledo, foto 4 Seat Toledo, foto 5 Seat Toledo, foto 6 Seat Toledo, foto 7 Seat Toledo, foto 8
Seat Toledo, foto 9 Seat Toledo, foto 10 Seat Toledo, foto 11 Seat Toledo, foto 12 Seat Toledo, foto 13 Seat Toledo, foto 14 Seat Toledo, foto 15 Seat Toledo, foto 16 Seat Toledo, foto 17 Seat Toledo, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Auto ? Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:1500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,3 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Tento příspěvek je moje prvotina na ,, Moje auto.cz´´ a proto prosím o shovívavost. Na nějakou podrobnější recenzi je zatím brzy a toto berte jako představení mého Toleda a popis cesty k němu. Toledo nahradilo předchozí Octavii II / 1,9TDI / 2005, která sloužila velmi dobře, ale vzhledem k tomu, že se změnilo několik důležitých faktorů, které ovlivňuji které auto mám, rozhodl jsem se pro změnu, ( 4 km do práce a 4 km zpět, celkový roční nájezd do 10 000 km ). Změna DTI za TSI byla jasná volba, když jsem chtěl zůstat u koncernu VW.
Od začátku jsem měl ve hledáčku 3 kandidáty - Leon, Golf a Rapid. Nová Octavia je fajn, ale pro mou potřebu a garáž už moc velká. Co se týká financí, tak můj strop byl max. 400 000 Kč. Moc / málo ?, na to moje ježdění až moc. Konfigurátor - Leon, Golf +/- 500 000 Kč, Rapid ca 450 000 Kč. Roční auto nebo předváděčka byla jasná volba.
A proč tedy nakonec Toledo ? Vyrábí se v Boleslavi, vnější design se mi líbí více než Rapid a prodejce Seatů v Auto Šmucler v Plzni dělá svou práci hodně dobře. Začalo to tím, že jsem se na stránkách Seat .cz díval na referentské vozy. Zadal jsem požadovanou výbavu a vyběhlo mi i několik Toled. Hm, tvarově a rozměrově hodně podobné Octavii II před Fl. To už byl důvod zajet na čumendu do Seatu v Olomouci. Kandidát č. 4 byl na světě. V Plzni jsem dostal zajímavou nabídku na referentský vůz Toledo 1,2 TSI, 77KW, Style + paket Style v mé oblíbené bílé barvě s černým interiérem, 5 000 Km za 299 000 Kč. Zaplatil jsem na dané auto zálohu a těšil se na konec prosince. Ale pak koncem listopadu přišel telefonát s omluvou, že je tam kombinace světlých a tmavých plastů. Už jednou jsem světlý interiér měl ve Fábii a podruhé už bych to neudělal. Vycouval jsem z toho. Pan Blažek si dal práci a druhý den mi poslal další možnost - funglovka zadaná do výroby Autosalonem Šmucler s převzetím konec ledna 2015 : Toledo 1,2 TSI, 77 KW, Style, + paket Style, + Alcantara / kůže, + Al dekor, v bíle barvě. Ještě jsem dokoupil prodlouženou záruku +2 roky / 40 000 Km, tažné zařízení a sadu zimních AL 185/60/15. To vše dle ceníku za 437 800 Kč. Má konečná cena byla 356 000 Kč za funglovku s kůží a navigací, super. Na tuto cenu jsem se v Olomouci nedostal ani s nižší výbavou Reference.
Potěšilo mě, že jsem vše pořešil E-mailem a telefonem, do Plzně jsem jel až pro připravené auto s převozní značkou. Sice tam bylo zpoždění 6 týdnů, ale vzhledem k současné nákupní horečce - dobrý. Samotné předání proběhlo rychle a zhruba po hodině jsem vyrazil směr Haná. 250 km po dálnici směr Praha - Hradec K. a zbývajících 110 km do Mohelnice v poklidném tempu znamenalo spotřebu 5,9 l, na surový motor dobrý výsledek.
Po necelém měsíci mám najeto ca 1500 km , do práce mi PP ukáže něco kolem 7l, ale když dám delší výlet, tak v pohodě za 5,5 l. Na větší hodnocení je zatím brzy, vesměs převažují kladné dojmy.
Dále jsem dokoupil několik drobností - vana do kufru, gumové koberce, přední + zadní lapače nečistot, krycí lišta nakládací hrany kufru. Vše koupeno na Rapida v OB Autodíly, vše sedí perfektně a rozdíl v ceně je značný. A ještě jsem nechal potáhnout střechu černou fólií, prostě se mi to líbí, viz foto.
Do budoucna až zajedu motor a vyměním olej, tak doplním další informace.

Silné stránky

- přesná 6° převodovka
- na surový motor slušná spotřeba
- super výbava za rozumné prachy

Slabé stránky

- zatím pouze jeden poznatek, po přezutí ze zimních 185/60/15 na sériové letní 215/45/16 auto výrazně ztuhlo a hodně drncá

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic,

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Šmucler Plzeň, vedoucí prodeje pan Blažek - vynikající jednání a skvělá cena.

 

Novinky v recenzi

1.1.2018 14:51

Závěrečné zhodnocení Seatu Toledo 1,2 TSI 77 KW po dvou letech.

Toledo jsem používal něco přes dva roky a musím jen chválit. Za celou dobu,jsem nic neřešil, pouze plánovaný servis dle servisního plánu, tankování kvalitního benzínu a dolévání kapalin do ostřikovačů. Vůz si koupil kolega v práci a tím je řečeno vše. S Toledem jsem najel něco přes 18 000 km s průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km. Co se týče motoru tak musím jen chválit : spotřeba, tichý chod, kultivovanost. Pokud někdo tvrdí, že je to slabé, tak to není o daném autě, ale o tom, co uživatel od daného auta požaduje. Pokud mám být na každém semaforu první, tak si pořídím Leona Cupru nebo ..... Důvodem prodeje bylo koupení nového vozu 4x4,( docela často jezdím do Jeseníků ). No a když přišel FL Suzuki S-Cross a nový motor 1,4T, tak jsem neodolal. Pro někoho divná-škaredá krabička, pro mě rozumná volba.
Ale to bude na další recenzi. S-Cross tady zatím není, tak možná někomu i pomůžu při rozhodování.

6.7.2016 22:16

Krátké shrnutí Toleda po prvních 10 000 km.

S Toledem jsem zatím naprosto spokojen, nemusel jsem nic řešit, prostě vše funguje jak má. Pouze dolévám kapalinu do ostřikovačů a tankuji 95 Natural od Benziny + Aditivum VIF. Dlouhodobá spotřeba se ustálila na hodnotě 5,8 litrů, tj. včetně každodenního dojíždění 4 km do práce a zpět. Delší výlety ve většině případů končí hodnotou 5,2 l/ 100 km, ( okresky, na horním rychlostním limitu, ale na pohodu. Když spěchám, tak vyrazím o 10 min. dříve ). Jízdní vlastnosti popisovat nebudu, na to jsou tady jiní profesionální experti, za mě OK.
V ca. 6 000 km jsem nechal vyměnit olej + filtr, olej zatím nemizí a ani nepřibývá. Dokoupil jsem originální zadní LED světla a nechal jsem je rozsvítit při denním osvětlení. Není špatné být viděn i zezadu a navíc to vypadá dobře. Musím konstatovat, že v Boleslavi odvádějí dobrou práci.

28.9.2015 12:51

Zkušenosti po 6 měsících a ca. 6 000 Km

Přidávám pár postřehů, které mám za 6 měsíců užívání Toleda.
Vše funguje jak má, zatím žádný problém. Dolévám jen benzín + aditivum VIF a kapalinu do ostřikovačů. Olej se stále drží na horní rysce měrky, ( bohužel jsem nezkontroloval výšku hladiny oleje při převzetí vozu, tak nevím jestli motor něco bere ).
Spotřeba : krátké couračky, (do práce 4 Km a zpět), znamenají spotřebu 7- 8 l dle PP, záleží jak moc (ne)spěchám do práce. Delší výlety mimo dálnici v poklidném tempu při dodržování rychlostních limitů (+/-10 km/h) znamenají spotřebu 5,2 - 5,4 l dle PP. Téma dálnice - Chorvatsko a zpět 1 750 Km, (1 600 km dálnice + 150 Km Slovinsko ), znamenalo při tachometrovém tempu 120 Km / 2 500 otáček za minutu spotřebu 5,59 l, změřeno ! Krása.
Výkon : za mě v pohodě, když jsem Toledo kupoval, věděl jsem do čeho jdu. Pro dva dospěláky + zavazadla je výkonu dostatek, v žádném případě nejste brzdou provozu. V případě potřeby rychlého předjetí rád podřazuji klidně o dva stupně níže. S otáčkami nad 3 000 se motůrek projevuje již jadrnějším projevem a je nutné zesílit rádio, cha cha.
Komfort : jak jsem psal v recenzi, po přezutí na letní originál kola 16´´ to drncá, ale už to není tak hrozné. Né že bych si zvyknul, ale někde jsem se dočetl, že automobilky kvůli emisím plní kola na tzv. eko-režim. Bylo tam 2,9 , tak jsem to upravil podle tabulky na víčku nádrže na hodnotu 2,2 a to už se dá přežít.
Design : auto se všeobecně líbí a jezdí jich jen pár. Cestou do Chorvatska jsem potkal jeden kousek ve Slovinsku a to bylo vše.
Dále jsem musel nahrát novou verzi navigace, původní verze západní Evropa je fajn, ale do Chorvatska vás nedovede. Podklady pro východní Evropu zahrnují všechny naše sousedy + Švýcarsko, Maďarsko, Slovinsko, zmiňované Chorvatsko a další státy východní Evropy.

21.4.2015 21:54

Boční lišty

Původně jsem neuvažoval o bočních lištách, bo se mi to nelíbí, ale ohleduplnost některých kolegů na parkovištích změnila můj postoj k bočním lištám. Opět jsem použil lišty z Rapidu a sedí perfektně, viz foto.


Další vozy Seat Toledo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

funglovka

praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluSeat Toledo KG (od 2012)
Seat Toledo 1,9 TDI (81 kW) - Z rodinného hatchbacku živý sedan Seat Toledo 1,9 TDI (81 kW) - Z rodinného hatchbacku živý sedan

Především je třeba říci, že novou řadou Toledo dala…

Seat Bolero 330 BT Seat Bolero 330 BT

Pokud chcete mít alespoň trošku představu o tom, jak bude…

 





Blesk.cz

Podívaná jako z pekla: Havajské ulice hoří kvůli lávě modrými plameny

Podívaná jako z pekla: Havajské ulice hoří kvůli…

Už téměř měsíc žijí obyvatelé havajského ostrova ve strachu z vybuchující sopky Kilauea. Ta nadále chrlí…

„Exemplárně potrestat!“ Poslankyně poslala policii na karikaturistu, nakreslil o ní vtip

„Exemplárně potrestat!“ Poslankyně poslala policii…

Soustem pro ruský bulvár se stal skandál kolem poslankyně Natalje Poklonské, bývalé krymské prokurátorky,…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

Pernica: Pelta se z vězení vrátil silnější. Co si myslí o Šádkovi?

Pernica: Pelta se z vězení vrátil silnější. Co si…

S Jabloncem prožíval pohádkové jaro, ale zároveň mačkal palce Plzni, aby doklopýtala k titulu a obdržela lístek…

 

Reflex.cz

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit demokracii, říká politolog Lebeda

Babiš tu nebude navěky, nechtěně ale může zničit…

Chce tu vůbec někdo vládnout? ptá se politolog Tomáš Lebeda při pohledu na vyjednávání mezi hnutím ANO a ČSSD.…

Fotograf mizejícího světa Péter Korniss: Komunisté ho vyhodili z práv, ale zato získal Pulitzera

Fotograf mizejícího světa Péter Korniss: Komunisté…

Fotografa lidských příběhů a kronikáře života východoevropského venkova Pétera Kornisse známe také jako váženého…