Recenze

Twinsen (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Opel Speedster 2.2 16V

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 48× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Speedster, foto 1 Opel Speedster, foto 2 Opel Speedster, foto 3 Opel Speedster, foto 4 Opel Speedster, foto 5 Opel Speedster, foto 6 Opel Speedster, foto 7 Opel Speedster, foto 8
Opel Speedster, foto 9 Opel Speedster, foto 10 Opel Speedster, foto 11 Opel Speedster, foto 12 Opel Speedster, foto 13 Opel Speedster, foto 14 Opel Speedster, foto 15 Opel Speedster, foto 16 Opel Speedster, foto 17 Opel Speedster, foto 18 Opel Speedster, foto 19 Opel Speedster, foto 20 Opel Speedster, foto 21 Opel Speedster, foto 22 Opel Speedster, foto 23 Opel Speedster, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Opel Speedster Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:38000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2198 výkon [kW]: 108 / 191 * kroutící moment [Nm]: 203 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5,8 / 4 * maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 205 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Speedster je dost specifický vůz. Auto je relativně spolehlivé, možná i proto, že obsahuje minimum ovládacích prvků a elektroniky :-). Okna jsou na kličky, sedačka řidiče lze pouze posouvat vpřed/vzad bez dalšího seřízení, zrcátka se nedají ani nastavit zevnitř vozu, auto má pouze ABS, žádné další elektronické pomocníky nemá, což asi hodně lidí u "Opelu za 1,3 milionu" nepřekousne. Na denní ježdění není auto absolutně vhodné, protože kromě řidiče trpí na pražských silnicích úplně vše a díly jsou dost drahé (za všechno mluví např. 17 tis. Kč za brzdové destičky nebo cca 50 tis. Kč za jedno přední světlo, jedno zadní rameno - cca 60 tis. Kč).
Problém je také nastupování a vystupování přes velmi široký a vysoký práh, takže několikrát denně bych ho absolvovat nechtěl. Kdo si ale podobné auto koupí, ví proč ho kupuje. Jízdní vlastnosti jsou úžasné, auto je velmi lehké (860 kg), takže i s relativně slabým motorem se dají dosáhnout na závodním okruhu (kam občas se Speedsterem jezdím) lepší časy než u daleko dražší konkurence.
Ačkoliv má Speedster relativné úzké pneumatiky, tak v zatáčkách zvládá větší boční přetížení než např. Dodge Viper první generace, se kterým jsem měl možnost ho porovnat. Auto je uvnitř velmi hlučné, stále někde něco bouchá, syčí a podobně, takže delší cesty není úplně vhodné.
Nového majitele může celkem i vyděsit jízda na silnici se štěrkem, který "bubnuje" do spodku vozu (ten je celý pokryt rovným plechem) hodně hlasitě :-). Auto je rozhodně vhodné pro milovníky adrenalinu, či i pro přijemné letní vyjíždky se staženou střechou po okreskách. Na dálnici není ideální, protože od cca 180-200 km/h při stažené střeše neslyšíte ani slovo i když spolujezdec hodně křičí.
Při koupi dejte pozor na bourané vozy (těch bude asi velká část), protože celý podvozek je hliníkový a lepený speciální pryskyřicí, takže je téměř neopravitelný. Speedsterů se vyrobilo cca 3000 ks ve verzi 2.2 a cca 2000 ks ve verzi turbo, takže se jedná o celkem neobvyklý vůz a ceny ojetin jsou kupodivu celkem příznivé, takže si myslím, že v této cenové kategorii nemá Speedster téměř konkurenci.

Silné stránky

výkon (zrychlení), podvozek, relativně nízká spotřeba

Slabé stránky

Velký hluk, drahé ND, obtížné vystupování a nastupování, nemá klimatizaci

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, koupil jsem ho hned po servisní prohlídce, od té doby jsem na žádné nebyl (najel jsem s ním cca 13.000 km za 4 roky). Díly jsou dost drahé ale bez problémů dostupné v relativně krátkých dodacích lhůtách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů

 

Novinky v recenzi

7.2.2011 18:19

úpravy Speedstera

Protože jsem ke Speedsterovi pořídil "kamaráda" Nissan GT-R (snad brzo napíšu nějaké dojmy), rozhodl jsem se přes zimu provést pár "nezbytných" úprav, aby se mu Speedster trochu vyrovnal. Jedná se o montáž turbokitu dBilas, který přidá příjemných 113 koní (celkem 260) a hlavně zásobu točivého momentu. 0-100 by měl pak Speedster udělat za 4 sec. a 0-160 za 9,5 sec. Dalším vylepšením je montáž 4-pístkového brzdového systému AP Racing 330 mm. Ne moc kvalitní světla nahradí xenony. V další fázi úprav přibude samosvor, širší a hlavně lehčí kola OZ Ultraleggera (černá) s pneu Toyo R888. Až odejde stávající spojka, plánuji výměnu za polozávodní. K tomu ještě nějaké úpravy interiéru + karbonový hardtop, takže věřím, že za pár měsíců napíšu zkušenosti s touto kapesní raketkou a Speedster mě po těchto úpravách bude zase pár let dělat radost :-).

12.5.2007 00:00

Dnes jsem měl možnost konečně vyzkoušet nové brzdové destičky. Originály jsem na doporučení nahradil Ferodo DS racing a auto rozhodně brzdí o něco lépe. Feroda jsou na tom prý i lépe ze životností na okruhu, tak uvidíme :-). Dokonce jsem i ušetřil, originální stojí nekřesťanských cca 17 tis. Kč, Feroda vyjdou zhruba na 7 tis. Kč.
Jinak dnes jsem si dal cvičně pár sprintů v Mnichově Hradišti a zajel jsem v dešti 1/4 míle za 13,9 sekundy.


Přidat názorDiskuse: Opel Speedster 2.2 16V

Další vozy značky Opel



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím se nic nečekaně nerozbilo, jen pravidelný servis (kapaliny, destičky)

praktičnost
4

Jen pro dva, ale má celkem slušně velký kufr (cca 200 litrů) i když obtížně přístupný. Špatný rejd a řízení bez posilovače není ideální na parkování ve městě :).

prostornost
1

Menší interiér jsem asi nezažil, když řadíte za 5 musíte se domluvit se spolujezdcem, aby tam zrovna neměl koleno :).

jízdní vlastnosti
10

Nemám jedinou výtku, alespoň co mohu porovnávat s tím, co jsem zatím řídil (Caterham R500, Viper, EVO9)

jízdní komfort
3

Velký hluk a je cítit každá díra. Na nekvalitním povrchu se neustále perete s volantem

provozní náklady
8

Viz. náhradní díly a spotřeba :)

náhradní díly
1

Náhradní díly jsou drahé. Našteští např. pneumatiky a brzdové destičky díky nízké hmotnosti auta vydrží docela dlouho.

výkon motoru
7

Výkon motoru je na svoji třídu normální ale vzhledem k hmotnosti je zrychlení vynikající.

spotřeba
8

Spotřeba je celkem nízká.

hlučnost motoru
5
kvalita sedadel
10

Sedadla jsou špičková a vzhledem ke své kategorii i celkem pohodlná. Opora v zatáčkách je bez chyby.

brzdy
8

Skvělé, ale mohly by být lepší :)

zavazadlový prostor
5

Na svoji třídu super, celkově asi tak průměr (něco málo nad 200 L).


Více o modeluOpel Speedster
Opel Astra 1,4 16V Opel Astra 1,4 16V

Po testu nového Golfu (), vám nabízíme test jeho hlavního…

Opel City Trekker Opel City Trekker

Na letošním tokijském veletrhu byla představena studie…

 






Blesk.cz

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve Vietnamu nikdo nepřistál

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve…

Letový dispečer mezinárodního vietnamského letiště Cat Bi ve městě Hai Phong zkomplikoval situaci celému letišti…

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru papíru a obraz Slunce z 940 okvětních lístků

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru…

Novými exponáty Muzea rekordů a kuriozit v Pelhřimově jsou od čtvrtka 23. března 2017 socha Hortenzie oblečená…

 

iSport.cz

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil unikátní selfíčko

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil…

Existuje spousta důvodů, proč přerušit tenisový zápas. Tma, déšť, třeba i chování soupeře… Ale přestat hrát…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Můj heterosexuální coming out

Můj heterosexuální coming out

Minulý týden měl pro mě, stejně asi jako pro ostatní podobně smýšlející lidi, zásadní význam. Nejprve jsem si…

Seriál ČT o české šlechtě: Alespoň pár kapek „modré“ krve bychom tu potřebovali jako sůl

Seriál ČT o české šlechtě: Alespoň pár kapek „modré“…

Minulý týden na televizních obrazovkách doběhl dokumentární cyklus „Modrá krev“ mapující minulost a především…