Škoda Fabia (2004)
26.5.2010Tak začnu hezky od začátku, ale vemu to trochu ve stručnosti. Moje úplně motorové vozidlo bylo na dvou kolech, Jawa 350/640. Byla hezká, v červený…
Škoda Fabia Combi (Trubcic)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Trubcic 21.07.10 10:13
« Re: Re: Re: 1.9
hlavne chipem se upravuje tlak turba co fouka, je tam víc vzduchu. když se dělaj úpravy jako nabízí třeba cimbu (já mám vlastně stejnou úpravu, jen od někoho šikovnějšího a levněji) tak se do map zasahuje minimálně a jestli se přidává palivo, tak je to o setinku. Jinak u dieselu neovladas vzduchovou klapku,a le primo vstrik paliva, takze pedalem ovlivnis vic, než by si asi čekal. -
Slavek-TDM 21.07.10 10:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9
A k cemu potrebujes lepsi brzdy, kdyz jedes s Fordem Focus RS 100km/hodinu nez kdyz jedes 100km/hodinu s Fabii 1.2HTP? >:D
Mimochodem, na ty brzde nemeli odsavani nasazeny na vyfuk??? Tak tam bych teda chtel bejt aspon 8 hodin denne >:D -
Trubcic 21.07.10 10:09
« Re: Re: Re: 1.9
mel jsem spotřebu 5,5, ale i tak mě potěšila, navíc ja mám při 150km/hod už 3500ot/min. v 1,9 máš mnohem delší převodovku. a pokud si jel jenom v nemecku 180 a v cechach 130, tak to je jasny ze mas mín, ja jel celou cestu 150 od prahy az do ostravy. Já když jedu tech 130, tak mam taky 4,8, když jedu 90km/hod tak už mám 4,2, a na to ty se zase nedostaneš. a jestli jo, chtěl bych to vidět. Myslím průměrnou, ne aktuální -
Trubcic 21.07.10 10:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9
cimbu=12 000 za hodinu práce, slušnýý výdělek, nemyslíte. Jinak k mottu, musi se pochopit. U dieselu v nizkejch otackach tezko budes honit výkon. Zvýšíš si třeba moment o 70Nm, ale výkon se ti zvedne třeba jen o 5kW, když to bude v nízkejch otáčkách. Je to jen příklad, nepamatuju si přesně vzorec an výpočet výkonu z točivého momentu v závislosti an otáčkách. -
Trubcic 21.07.10 10:00
« Re: Re: Re: Re: Re: 1.9
no, nevim, kdyz jedu 100km/hodinu s 55kw motorem a 100km/hodinu s chiplym motorem, reknimi k cemu potrebujes lepsi brzdy, kdyz prevodovka je stejna. Odzkouseno na brze to bylo, sice az po, ale bylo, ten chlapek tomu rozumi a ze by auto kourilo, na brzde pri zatizeni ee, nic. ale s tema brzdama si me rozesmal. -
"-- skrytý --" 20.07.10 22:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.9
Mě by neviděli ani u Cimbu. Cituji z jejicjh stránek:
"Větší nebezpečí pro turbodmychadlo, ale i celý motor je náhlé vypnutí rozpáleného motoru. Výfukové plyny mají v některých režimech teplotu až 950°C, turbodmychadlo má v tom případě oranžovožlutou barvu. Pokud v tomto okamžiku vypnete motor, rotor turba s rozžhavenými lopatkami se přestane okamžitě otáčet, zapracuje zemská gravitace a lopatky turbíny se mírně zdeformují. Při dalším roztočení turbodmychadla se začne projevovat nevývažek, který má za následek zvětšování vůle v prostředním kluzném ložisku turbodmychadla, které je mazáno motorovým olejem. V lepším případě je vůle tak velká, že rotor zachytí o stator turbodmychadla a prostřední osa se překroutí a na turbodmychadle vznikne totální škoda."
Co je turbo turbem znají konstruktéři i registrové přeplňování. Tato konstrukce sestává z vícero (možno i navzájem různých) dmychadel, jež se zapojují a ODSTAVUJÍ (jakože úplně) dle potřeby výkonu a otáček motoru. Problém popsaný na stránkách Cimbu neexistuje! Selhání dmychadla po náhlém odstavení motoru je dáno tím, že zuhelnatí olej v mazných kanálcích turba. No a co se stane když turbínu nemažete si domyslíte sami... -
sotomaior 20.07.10 15:57
« Re: Re: Re: Re: 1.9
ti nevím, za 7tkč je chip včetně několikanásobného zkoušení na brzdě u dost známého člověka...
já osobně na ERG nešahal a i chip mám udělaný tak aby to nekouřilo. Jinak při zvyšování výkonu by se nemělo zapomenout na brzdy, něco ten výkon navíc musí ubrzdit.... -
Slavek-TDM 20.07.10 15:18
« Re: Re: 1.9
Z 1.4TDI jsi udelal za 7500Kc 1.9TDI? >:D Ale no tak. A chip za 5500Kc? Zrejme kvalitka. Nebo je to powerbox? Ale jestli to auto hodlas mit rok, tak ti to muze byt jedno.
Jinak myslim si, ze zrovna Hooonza ti dokaze o obou motorech rict vic, nez dokazez zjistit kdekoliv jinde.