Recenze

Tomsssa (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47
 

Technické info

Přezdívka auta Závodnička Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:107000 palivo: benzin objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Když se dlouhodobě dařilo v práci, začal jsem si tak trošku plnit sny. Jeden byl ten, že jsem si na dovolené v Itálii zajel do Maranella a zaplatil si jízdu ve Ferrari F430. Asi netřeba popisovat, jaký to byl zážitek :-) Jednoho dne, krátce poté, se mě kamarád zeptal, jestli bych mu neprodal mou Fabii. Neměl jsem s tím větší problém, protože jsem chtěl vždycky Octavku. Bylo mi sice auta líto, bylo to moje první, ale já už se v duchu těšil, že si pořídím Octavii combi RS. I když... Měl jsem limit 300tis., ročník kolem 2005... a tak jsem nejdříve koukal i po jiných - Ford Mondeo, Audi A4, BMW 3. Nakonec ale opět zvítězila rozšířenost škodovky ve všech směrech - od servisní sítě až po internetová fóra. Volba karoserie nebyla složitá, líbí se mi kombíky, proto jsem i já chtěl kombíka. Jediné, nad čím jsem váhal delší dobu bylo, jestli naftu nebo benzín. Vždy jsem chtěl benzín, jen mě lákala nižší spotřeba. Pak jsem si ale řekl, respektive má sportovní motoristická duše, že jiná možnost než benzín pro mě neexistuje :-). S barvou to bylo taky jasné - chtěl jsem modrou blue race. Jenže v době, kdy jsem se po autech ohlížel, sice v nabídce byly, jenže v cenových relacích, na které jsem už nedosáhl. No a tak nějak jsem narazil na tu moji. Volal jsem do onoho bazaru, byl za Brnem, já jsem z Ostravy, a požádal o VINkod. Na Cebii vše v pořádku, tak jsem si domluvil prohlídku. Peripetie ohledně koupě by byly na dlouho, tak jen ve zkratce - majitel AutoHavlíček mě jaksi zapomněl upozornit, že je to dovoz z Itálie. Kontroval tím, že mi dal VIN. Auto bylo nepojízdné, jelo jen na tři válce. Při domlování prohlídky bylo auto ve stoprocentním stavu. Řekl mi, že to není možné, že to do rána opraví. Vzhledem k tomu, že auto mělo jen pár kosmetických vad, řekl jsem si proč ne a jel se ubytovat. Ráno bylo vše v pořádku. Prý byla zvlhlá startovací cívka. Jízda perfektní, motor táhnul jak měl, ve Škodovce na zvedáku bylo auto zespod jako nové, na diagnostice nic, najeto údajných 89tis. Tak jsem si řekl, proč ne. Samozřejmě jsem se snažil srazit cenu, což se mi o 10tis. povedlo, ale... Cestou domů, do Ostravy, jsem to vzal ještě přes Prahu pro slečnu. Když jsme jeli zpátky, kousek u Brna na pumpě mi začalo kouřit z motoru. Ta cívka, údajně vyměněná, se spálila. Asistenční služba pojišťovny byla úplně marná, bazar se taky k ničemu neměl, tak jsem si z ušetřených 10-ti tisíc zaplatil 5 za odtah do Ostravy. Hned druhý den známý vyměnil onu cívku i s přívodním kabelem, dal i nové svíčky a auťák byl v pohodě. Pak jsem byl ještě ve Škodovce na garančce a od té doby, musím klepat, bez problémů. Mám ji rok a půl, najeto cca 17tis. a měnil jsem jen napínací kladku a před nedávnem silentbloky.
Takže abych to shrnul. Koupil jsem Octavii combi 2,0 TFSI, r.v. 2006, najeto 89tis. v červené barvě. Oproti základní výbavě RS jsou navíc jen 18ky kola.
Design asi netřeba komentovat. Octavka je prostě povedené auto. Verze RS to navíc podtrhuje. Barva je subjektivní pohled. Mi se má červená, i když základní, líbí a to nejen proto, že červená je i barva Ferrari :-) Interiér se mi taky moc líbí. Vše jednoduché a elegantní, kvalitně zpracované se skvělými sedačkami a černým tapcem střechy. Jediné, co mě trošku mrzí je fakt, že mé autoradio Stream je bez mp3.
Oproti prvním octávkám je tato podstatně prostornější. Měřím 185 cm a vážím 95 kg. Když mám sedačku nastavenou k mé pohodlnosti a sednu si za sebe, mezi mým kolenem a sedákem je ještě dost místa. Taky řidič a spolujezdec mají mezi sebou dostatek svého prostoru a nemusí se těsnit ani na loketní opěrce, kde se vleze jak můj loket, tak loket mé slečny. Černá díra, teda kufr, je perfektní. Když se balíme na dovolenou, nemusíme řešit, co vzít a co už nechat doma. Prostě pobereme všechno, co chceme, a nemusím hledat místo na zadních sedačkách. Vše se zatím do kufru vlezlo a pohodlně jsem jej zavřel. Největší zatěžkávací zkouška byla, když jsem vezl sestru přítelkyně, která bydlí s dvěma dětma v Brně (2,5 a 0,5 roku). Kočárek, skládací postýlka, kolo a já nevím co všechno jsem do toho kufru dal. Manžel totiž odjel na služebku, tak jela za rodiči do Ostravy na delší dobu.
Nebudu se tady rozplývat, jak super výkonný motor auto má. Je to prostě povedený benzínový dvoulitr s turbem a dvěstě koňmi. Na okreskách je s ním zábava, na dálnici svižně předjíždí, aniž bych musel podřazovat. Po městě ale celkem dost papá. Dlouhodobá spotřeba se pohybuje kolem 9-ti litrů. To ale proto, že jezdím převážně po dálnici dlouhé trasy (8,5). Po městě (10,5). Když jedu okreskama mimo město podle předpisů, není problém zajet za 6,5. Líbí se mi jadrný zvuk motoru a výfuk taky hezky pobrukuje.
Mám 18ky kola a po městě je to trošku boj. Podvozek je dost tvrdý a rány jsou relativně silné. Vzhledem k tomu, že karoserie octavek se obecne více kroutí, ty RSa mají interier "rozvrzaný" o něco dříve. Ale na okreskách sedí v zatáčkách opravdu slušně. Je sice nedotáčivá, dovolí však projíždět úseky hodně ostře pod plným plynem.
Nechtěl jsem tady napsat text, který by jen chválil. Chtěl jsem být aspoň trošku objektivní. Když se na to auto člověk dívá realistickým pohledem a nebude očekávat, že RS octavia bude podobná jako RS fokus, auto si oblíbí. Je to kvalitní prostorný vůz, který má rychlost i sílu a v některých jízdních režimech umí být i zábavné. Určitě pak odpustí, že Octavia RS je svým způsobem kompromis. Já mám to auto prostě rád. To jest za mě :-)

Silné stránky

- kvalita zpracování
- prostornost vč. kufru
- spotřeba mtoru
- přesné řazení, řízení
- sedačky

Slabé stránky

- na 18kách dost tvrdé
- několikrát už jsem dolepoval odloupnuté logo RS :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

90 565 - garančka
94 134 - výměna napínací kladky a řemene
107 385 - výměna silentblků, příčné ramena, nové pneu ContiSportContact 5

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Až na první neduh při koupi, který jsem připsal tomu, že auto dlouho stálo, žádný problém

praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
7

17 by byla lepší volba si myslím

provozní náklady
8

při dnešních cenách občas natankuju 95ku

náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
10
brzdy
8

při dlouhé razantní jízdě dost měknou

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…