Opel Insignia (2009)
3.3.2010Recenze je psaná člověkem, co vystřídal oktávie obou generací s naftovými motory, celkově najel pár set tisíc km, ale není ani závodník, ani technik,…
Opel Insignia (Toman01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Toman01 09.01.11 20:38
« Re: nadhera!
Dobrá poznámka ;-) Musím uznat, že jsem vycházel ze zkušenosti s jiným typem střešního nosiče, kde montáž dlouho trvala a byla nepohodlná. S tímhle typem bych už na kufru vážně netrval, protože nasadit to je otázka asi tak minuty dvou... Člověk se pořád učí... A jinak díky ;-) -
level100 20.08.10 18:56
« Re: Re: Re: Re: chladenie turba
Tenhle motor nemá nastavitelnou geometrii lopatek. Jediný výrobce, který dělá nastavitelné lopatky pro benzínové motory je Porshe a tam ty lopatky mají keramické aby vydrželi natáčení při teplotách, které turbo při plném zatížení má. A věř mi to turbo se dokáže rožžhavit doběla(pokud se nepletu tak teplota je nějakých cca 2000 st.C a taky proto je třeba ho po sportovní jízdě nebo dlouhé po dálnicí vysokou rychlostí nechat dochladit). Taky ale to turbo od poršáka stojí jako nová fábie.
-
Martin_ 05.03.10 22:47
« Re: Re: Re: Re: Re: chladenie turba
Otázka je jaká teplota turba a oleje ještě vadí v jakém autě?
Pokud jedu rychleji po dálnici a nebo naplno využívám výkon po okresce, stejně tak nejde jet všude. A tak sem si zvykl na posledních pár kilometrů zvolnit, popřípadě pokud to bylo rychlé svezení chladit turbo. Taky by mě zajímalo co je horší, jestli po klidné jízdě ihned chcípnout auto nebo jet ostře a pak dochlazovat ty dvě minuty. -
Thomasino 05.03.10 15:04
« Hodnocení
Ahoj, zajímavý výběr auta, ale když velkej kombík, tak benzín s turbem a 4x4 je odvážná volba :-) Dávám zatím 3x 10 bodů, ale za ty fotky je to s odřenýma učima, beru to jako slušný začátek a jistě na tom ještě zamakáš, až bude teplo. Zatím je to spíše na devítku, takže je to s podmínkou :-) ;-)
Tak ať slouží :-) -
Martin_ 05.03.10 00:41
« Re: Re: Re: chladenie turba
Je to tak, diesely tímto prakticky netrpí. U benzínu je rozumné jet buď posledních pár minut klidnou jízdou nebo dochladit turbo třeba při parkování. Sám to tak dělám, minuta dvě při parkování utěčou hned, jen než se otevřou vrata atd...
Nejlepší by opravdu bylo dochlazování turba po vypnutí motoru elektrickým čerpadlem jak to má ted nové X5M/X6M. -
jpor (RSKa) 05.03.10 00:08
« chladenie turba
je potrebné po ostrej jazde napr. aj po diaľnici klasicky 130-140 alebo do kopca, kde sa motor vytáča a turbo tým pádom tiež. Dá sa to kompromisne vybaviť tým, že po ostrej jazde si dám posledných pár km pred cieľom jazdu pokojnú, bez vytáčania motora, napr. po meste apod.
Vodou chladené turbá (napr. od Mitsubishi) chladenie po jazde nepotrebujú, jednak má voda veľkú tepelnú kapacitu a teda kovové turbo uchladí a možno je tam aj po vypnutí motora ešte nejaký dobeh vodnej pumpy, čo pri olejom chladenom turbe nie je určite.
Ak sa napriek nechladeniu turba nič nepokazilo, možno nemal vodič vo zvyku hneď po ostrej jazde vypnúť, alebo musel najprv prejsť cez mesto čo turbu stačilo na ochladenie...
Každopádne olejové turbo chladiť treba. Dá sa to ešte napraviť aj turbo-timerom, čo je práve vec kt. dochladí turbo automaticky aj po nevhodnom vypnutí motora. Tiež by to mohli do turbomotorov montovať automaticky... -
Hvarcz 04.03.10 22:08
« turbo
v manuálu k insignii o tom něco je, ale myslím že je to přesně naopak, chladit se má po ostré jízdě, ale technik mi říkal a sám jsem to slyšel že větrák běží i po vypnutí auta, ale jistota je jistota,
to uzavření cirkulace mně taky nejde úplně ideálně občas cítím nafťáky tak jsem si to zvyknul ručně vypínat.
ty světla sou pohoda co, mně už vadí jenom to řazení příště zkusím automat,
ještě bych zmínil volant, teď po zimě oceňuji 17" kola.