Diskuse

Toyota Corolla (2013)

22.10.2013

Ako začať? Neviem, či má nejaký zmysel písať, prečo som si vybral práve toto auto. Stále keď čítam na tomto servri recenzie tak sa divím načo to tu kto…

 

Toyota Corolla (Toky1)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 30.10.13  00:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    1,4 tce je motor z nissanu... len pre zaujimavost,,, vynika spolahlivostou a vyvazenymi parametrami, preto posluzil ako zaklad pre renault
  • « 00 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 30.10.13  00:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    rec bola o vplyve na dynamiku, na spotrebu a emisie urcite vplyv ma... to hej fiaty zeru vela
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 29.10.13  13:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    OK. Ked sa nedurdis tak je vsetko ako ma byt. Ved je to len diskusia. Nikdy mi nejde o to aby som niekoho nastval. Ide o to, aby sme si vymenili skusenosti. Tak a uz viem ze 1,6 GDI ma pri 130km/h na tachometri spotrebu 6,9l.
    Vela spokojnosti s novym autom! Zvolen zdravi Bratislavu.
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 29.10.13  11:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    Bertold ja sa nedurdím.Dokonca som o Fabii ani nič netvrdil.Navyše ani nič nemám voči turbo benzínom.Práve že môj pôvodný ciel bolo Momdeo 1,6EB,ale nevidalo.Musím však objektívne dodať ,že 1,6 GDI ma milo prekvapuje.Celkovo som najazdil s ním cez 35.000km a v priemere za 7 litrov.A to bývam v BA kde sa ťažko jazdí úsporne.No keď budem meniť ako už asi za turbo.Preto aj dosť sledujem ako sú na tom so spolahlivosťou.To mi zatial robí celkom vrásky.TSI aj Peugeot THP majú dosť problémov.Zatial sa dobré drží Ford EB.Som rád,že tebe všetko šlape OK.Bol som mrknúť tvoju recenziu :yes: .
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.10.13  11:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    Realita: je jich málo, protože takový motor do takového auta není logicky moc častý: [odkaz] Možná v NL, kde jsou rovinky a předělávají jej na LPG, což se bohužel u GDI moc dobře nedá
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 29.10.13  11:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    No ved sa tolko nedurdi. Rozdiel medzi tebou a auto.cz moze byt v tom ze ty mas tachometrovych 130 a oni maju GPS. Nechcelo sa mi to studovat, preto som napisal pri Fabii tachometrovych 140 a nie 130. A pri GDI som namiesto 7,7l napisal 7,5l co som nasiel vecer v inom zdroji a dnes rano som ho nemal cas hladat.
    Nikdy som netvrdil ze GDI je zrut. Len som sa ohradil voci tvrdeniu, ze Fabia (74KW) je zrava. Ani som netvrdil, ze Fabia je na dialnici ekonomicka. Len som ju porovnal s aktualnym atmosferickym etalonom, kde rozdiel cca. 1 liter voci etalonu ukazuje, ze hladna je, no zrava nie. A to ma Fabia este staru a neekonomicku kratku patku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.10.13  11:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    Rozdíl je ve spotřeba, T-jet nějak úsporný opravdu není, má pěkný zvuk, ale to je vše.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.10.13  11:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    1,2 TCe a 1,4 TCe jely moc pěkně, bohužel úspora se nekonala. U 1,4 TCe ještě Renault uz počátku jaksi zapomněl dát trochu delší převody.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.10.13  11:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    Čti pořádně a srovnávej srovnatelné, čili já tady nesrovnávám dvoulitry r93 s 1,4 TSI 2013, možná tobě nic jiného nezbývá, protože znáš hlavně své auto, ale já jich už pár vyzkoušel.

    Opel Astra - to je příběh ám pro sebe, 1,4 T je výborný motor svým charakterem, bohužel Astra je na svou třídu opravdu těžká. Pokud jsi jel, ttak budeš souhlasit se mnou, že sice hmotnost je, ale zase jízda s ní je na tuto třídu opravdu pocitově výše, hlavně v přímce, kdy dává velkou jistotu. Ale zpět k motoru, kombinace váhy a motoru bez přímého vstřikování dává zrychlení takové jaké je, stejěn jako vyšší spotřebu než u konkurence. Pružnost je u toho motoru jiná liga.

    Tvé video je naprosto nesignifikatní, navíc tvá Primera, a jsme zase v roce 93!!!, je lehčí, má kratší převody, takže sice máš větší zrychlení pro kratší stálý převod, ale jsi o lehčí, méně prostorný a to nemluvím o bezpečnosti (máš tam alespoň 2 airbagy?) a na dálnici je ten motor díky krátkým převodům uřvaný.

    proč bych měl motor do auta nižší střední třídy, takže do auta, kterým jezdím každý den na nákupy nebo služebně někam proboha vytáčet? Na každý den chci co nejpohodlněji a nejrychleji jet z bodu A do bodu B a když je potřeba, tak rychle a elegantně předjet, když budu chtít vytáčet motor, pořídím se třeba Toyotu GT86...
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 29.10.13  10:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    No vidíš ty čítaš,ja jazdím.
    Na dialnici som zapol tempomat ,vynuloval spotrebu a nechal to tak cca.10min. >:D .
    Neviem čo by som tým získal,keby som nafotil bludy.Tak som mohol urobiť spotrebu aj 5litrov. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 29.10.13  08:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    Tu-
    [odkaz]

    [odkaz]

    [odkaz]

    Podobnu fotku ti viem poslat aj ja z Fabie so spotrebou 6l.

    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 28.10.13  23:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    S tym Fiatom mas pravdu. Fiat ma jediny downsizingove motory turbomory s nepriamym vstrekom ktore boli vychvalovane. Ich slava uz bohuzial vyprchala a fiat tento svoj naskok zasa raz nedokazal obchodne vyuzit.

    Oznacenie Fabie 74kw za zruta mi pride poriadne pritiahnute za vlasy. Pri rychlosti 110 km/h mimo obec sa bez problemov vojdem do priemernej spotreby 6,7l. Pri tachometrovych 140 na dialnici pocitac ukazuje nejakych 8,3l. Kedze aj na dialnici su obmedzenia a pomalsie vozidla, pri 100% jazde po dialnici sa vojes do 8l.

    Ked to porovnam s etalonom v atmosferickej sekcii gdi (sen mnohych atmofanusikov), ktory pri 130 spotrebuje 7,5l a na sme.sk s tym chvala jazdil v DLHODOBOM teste (velka cast dialnice) za 7,8l tak potom termin zravy musis pouzit aj tu. Pri deklarovanej priemernej spotrebe 5,7l musia ponahlajucim sa obchodakom vlasy dupkom stat este viac. (toto sa nesmejem z gdi, len sa nan divam rovnakymi ocami ako ty na Fabiu. Pri pokojnej jazde sa samozrejme da jazdit s ovela lepsim priemerom)
  • « 00 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 28.10.13  11:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    nesuhlasim, T-jet od fiatu alebo Multiair vobec nepotrebuje priamy vstrek... nedovolim si tvrdit na kolko vplyv priamy vstrek, ono to az taky zazrak vzhladom na dynamiku nie je, konvecne vstrekovanie vstrekuje hned pred ventilom, to si nemysli, ze je az taky velky rozdiel
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 28.10.13  08:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    sorry, v mojom prispevku som 1,2 TSI trochu pridal. Krutiaci moment 175 nm nie je od 1500 do 4500 otacok, ale len do 4000 otacok.

    Co sa tyka opla astra 1,4 turbo, tak tam spociva problem s dynamikou v niecom inom. V nepriamom vstrekovani. Ozivit motory trapiace sa s emisnymi predpismi nepomohlo len samotne turbo (Vidno to aj na starych 1,2TCE a 1.4 TCE od Renaultu). Velmi podstatnu rolu v tom hra priame vstrekovanie benzinu. A to Oplu doposial chybalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 27.10.13  21:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    Gratulujem čerstvemé majitelovi turbo motora.Vidím,že očarenie ešte nevypršalo.
    No aby som sa vrátil k téme.Všimol som si ,že kilowaty si nenašiel ani v Toyota ani v Hyundai motoroch. 8-s Posledný poriadny atmosferický benzín motor bol teda Renault 1,6 79 kw. :'-( No nepopieram prednosti turbo motorov a budúcnosť určite pôjde touto cestou.Napriek tomu som plne presvdečený,že nová1,6 od Toyoty ,či Hyundai,pokial ich správne používaš,podávajú výkon,ktorý je deklarovaný.Ver tomu,že so starou 1,6 bez variabilnych ventilou a priameho vstreku nemajú nič spoločného. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 27.10.13  21:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    Vo vsetkom podstatnom s tebou suhlasim, ale porovnanie 1,4 tsi 103kw proste neobstoji s dobrou atmosferou 2,0... niektore su lenive to je fakt, je ich malo dobrych, ale to plati viac menej aj 1,4t v inych autach napr opel astra a podobne kde to aj kvoli tej vahe robia za nejakych 10s... o to v praxi nejde, kazde zastupenie ma aj spicku aj priemer aj pod priemer to plati aj pre turbo aj pre atmo... akurat rovnakovykonni jedinci na papieri 1,4tsi 103kw a 240nm ak sa nemylim vs nejaky napr moj nissan 2,0 110kw a 182nm... uz len samotny cas mas na videu, ale nejde o to, chcem tym povedat, ze tsi ma o takmer 60nm vyssi krutiak co je ozaj velky rozdiel a kde je pri akceleracii ? dokonca ani nestaci na moj 2,0 a to je to o com som pisal... nie vsetko je o vykone na papieri..

    btw nova 103kw 1,4tsi je dost dobry motor aj co sa spotreby tyka ... akurat trocha chyba vykon hore, ale to je motor robeny na presny opak od 1500-5500 ponuka skvele vyledky a ticho, na tocenie do 7000ot su ine motory
  • « 00 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 27.10.13  21:32

    « Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    Este k tej fabii 74kw so spotrebou je problem, nie ked sa plapolis 80-90 mimo mesto a v meste jazdis kludne, ale prave ked sa potrebujes poponahlat... tam sa zacne prejavovat jej neduh, ze musi sa tocit aj pri minimalnej poziadavke na akceleraciu nad 4000ot a to plati aj pre kopce pri zatazeni - tam je tato je vlastnost problem a kvoli potrebe vysoko tocit je v tomto rezime aj vysoka spotreba.

    Nie kazdy predsa jazdi kludne, dobry motor je taky, ktory poskytuje adekvatnu spotrebu k akej kolvek dynamike ci uz minimalnej alebo vacsej, A to je aj problem dnesnych turbo motorov pokial sa s nimi ide na spotrebu zeru menej ako rovnako vykonna atmosfera, ale ak sa pyta aj nie max vykon ich spotreba je neumerna... fyziku neoklames, turbo tlaci vela vzduchu a treba tam dostreknut aj adekvatne vela benzinu a pritom v tomto pripade mensi objem valcov je nevyhodou, motor vacsieho objemu dostane menej vzduchu/tym padom i benzinu/ do seba bez turba ale ma aj slusny vykon, ktory mu umoznuju otacky a objem. Proste neber to ako hanenie malych turbomotorov, ale tvoje fakty neboli presne, boli to skor domnienky v istych bodoch.
  • « 00 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 27.10.13  21:26

    « Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    Ahoj,

    k tej mazde 10,4s cas 0-100 je bohuzial iba podhodnoteny udaj Mazdy, pod testami alebo na youtube si najdi 3ku s 2,0 a cas je okolo 9s alebo tesne pod 9.

    Ako protivahu na tvojich 175nm na 1,2ke a 182nm 2,0 ti len pripomeniem fakt, ze v reale objem nicim nenahradis to do istej miery plati aj tu... skus si zrychlenie 100-150kmh na dvojlitri so 182nm alebo kludne zrychlenie 160-200 kmh a zbadas, ze aj napriek papierovym hodnotam nad 120km/h alebo este skor na tej 1,2tsi skapal pes... je to uplne normalne a ani 1,4 tsi sa nevyrovnaju dobremu dvojlitru vo vykone... pokial nejde o 2x preplnovanu verziu v RS, ktora by sa musela uz rovnat nejakemu 2,0 ktory je tiez vyladeny na vyssi vykon ako bezne. K tomu este dodam, ze ja spravim na mojom 2,0 0-100 za 8s a to ratam 100kmh podla GPS lebo podla tacha to je za 7,8s. [odkaz]

    Ale k tvojmu prispevku, vobec nemam nic proti 1,2TSi jeho pruznost a prijemne jazdenie je fakt a pokial je niekto spokojny, nemam ziadne namietky. Tivotnost je uz druha vec, ale verim, ze pokial sa niekto vie k motoru spravat tak nebude mat velke problemy. Problem je ze malo kto sa vie k motoru spravat a atmosfera, to vsetko proste znesie. Takze nemam nic proti, prajem vela stastnych km :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 27.10.13  20:50

    « Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    Servus lamal!
    Samozrejme moje pripomienky sa vztahovali k aktualnym atmosferickym benzinovym motorom. Kde je objem max. 1,6 l a vysoky vykon sa dosahuje vysokymi otackami. Maly objem, vysoky vykon znamena max. krutiaci moment zodpovedajuci objemu no vo vysokych otackach. S objemom 2l a vykonom okolo 100 kw nemam problem. To je bohuzial historia. Jeden z poslednych atmosferickych dvojlitrov v odchadzajucej generacii Mazdy 3 ma parametre 2l 111kw a zrychlenie 0-100 za 10,4s. Myslim ze toto nie je ten vysnivany dvojliter o ktorom snivaju nostalgicki obdivovatelia atmosfer. Mazda samozrejme nemoze za to, ze dynamika dvojlitra je taka aka je. Ked motor s takymto objemom ma splnat aktualne emisie a ma mat malu spotrebu musi byt velmi priskrteny. Mozme spolu snivat o komletnej vymene europoslancov alebo o novych technickych rieseniach. Tvoj dvojliter ma max. krutiaci moment 182 nm. Napr. 1,2 tsi ma 175 nm od 1500 do 4500 otacok. Zda sa ti to ako katastrofa? A to 1,2 tsi samozrejme nie je nahrada za dvojlitre. Vyhrady k spolahlivosti 1. generacie tsi su urcite opravnene. Najma prvych serii. Nastastie ja zatial vyhrady nemam. VW Jetta 1,2 tsi 130000 km a je ticho. (v ramci pravidelnej prehliadky boli preventivne menene casti rozvodov). Plne rozumiem ludom ktori siahnu po niecom rokmi overenom, pred niecim novym, v praxi este neodskusanym. Ale ako vidno, klasicke atmosfery su odsudene na neustale skrtenie.
    Mimochod s dosahovanim priemernej spotreby deklarovanej vyrobcom pri Fabii 1,4 (74kw) nie je vobec taky problem ako uvadzas. Pri tretinovom podiele dialnice nie je vobec problem dosiahnut deklarovanych 6,7 l. Pri velkom zastupeni jazdy po dialnici to uz problem je, ale takyto jazdny rezim nepopisuje deklarovana priemerna spotreba paliva. Rovnako nepopisuje agresivny sposob jazdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 27.10.13  14:15

    « Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?

    Inak ti neodporucam motor s 2700km vytacat daj si na to pozor... prvych 5000km je vyslovene haklivych na otacky pri zabehu... od 5000 - do 10 000 mu mozes obcas v pohode stupit, ale nad 5000ot ho este netoc... normalne uzivat by som ho zacal az po 10 000km, je to auto co bude hlavne tebe sluzit daj si na tom zalezat... jazdi svizne ale netoc ho moc. Ideal jazdit bezne medzi 1800-3500ot. A na nejake testy sa vyser, testovacie auto vyzmykaju aj ked ma 1000 km lebo im je to jedno, ale dobry redaktor co nie je prasiak to nespravi a casto sa ani pri uplne surovych autach neudavaju namerane casy zrychlenia, lebo nechceli trapit surovy motor..

    A hlavne si daj pozor na to aby si mal motor zohriaty ! Nikdy mu nedavaj na studeno, lebo atmosfera ci nie, s tym kazdy motor pochovas a pocas zabehu uz duplom. Vyuzivat vacsi vykon a otacky by si mal aspon po 10km kedy sa zohreje aj olej na pracovnu teplotu ... ked chodis do prace denne 5km tak si na to zvykni, ze si tych 5km neuzijes s plynom na podlahe...

    ked ho dobre zabehnes tak po 5000km este trocha ozije a po 10 000 a viac km budes citit, ze motor je vo forme, teraz este nedava zo seba maximum
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…