< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Môžeš porovnať Valvematic s turbobenzínmi?
Lamale, žiješ v době takové jaké jezdíš autem, čili někde na konci 90. let.
Objem nahradíš turbem. Tečka. Turbo dnes zvládne, když se k němu chováš slušně, ale to platí pro cokoliv na jakémkoliv motoru.
1,2 TSI není konkuren pro dvoulitry, ale pro atmosférické jednašestky, pro dvoulitry si porovnej třeba 1,4 TSI 103 kW, 1,6 Ecoboost 110 kW a pak pochopíš, co je to ten atmosférický dvoulitr za lenocha.
Životnost? Pravda, první kusy nejsou nej, ale doba jde stále dopředu... a možná nebudou se mnou někteří souhlasit, nicméně:
Valvematic, který má těch rádoby 97 kW jsem jel v Aurisu. V místech, kde jsem každý den najížděl tou dobou ráno na dálnici Lagunou 1,6 79 kW, která je těžší větší, o 20 kW slabší! a ještě do ní teče LPG a motor má najeto na to LPG 330t km (teď už ji nemám, proto píšu v minulém času), jsem na tom výjezdě na dálnici do stoupání s Lagunou rychlejší. Kde ty kilowaty jsou? Utopené a přiškrcené v Euro V 8-s a to nás čeká ještě Euro VI...
Taky jsem jezdil s autem splňující Euro III, ale když jsem začal hledat nové a při představě, že budu cca 5 let a 120-150t km trávit s dýchavčnou přiškrcenou atmosférou, to raději využiju záruku a pak auto prodám, jak bude sloužit dalšímu kupci, prostě řešit nebudu... bohužel...