Recenze

Tharas (muž 34 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mercedes-Benz C W203

9,93 Uživatelé

Hodnoceno: 109× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz C, foto 1 Mercedes-Benz C, foto 2 Mercedes-Benz C, foto 2 Mercedes-Benz C, foto 2 Mercedes-Benz C, foto 3 Mercedes-Benz C, foto 3 Mercedes-Benz C, foto 3 Mercedes-Benz C, foto 4
Mercedes-Benz C, foto 4 Mercedes-Benz C, foto 5 Mercedes-Benz C, foto 6 Mercedes-Benz C, foto 7 Mercedes-Benz C, foto 8 Mercedes-Benz C, foto 8 Mercedes-Benz C, foto 9 Mercedes-Benz C, foto 9 Mercedes-Benz C, foto 10 Mercedes-Benz C, foto 10 Mercedes-Benz C, foto 11 Mercedes-Benz C, foto 11 Mercedes-Benz C, foto 11 Mercedes-Benz C, foto 12 Mercedes-Benz C, foto 14 Mercedes-Benz C, foto 15 Mercedes-Benz C, foto 16 Mercedes-Benz C, foto 16 Mercedes-Benz C, foto 17 Mercedes-Benz C, foto 19 Mercedes-Benz C, foto 20 Mercedes-Benz C, foto 20 Mercedes-Benz C, foto 21 Mercedes-Benz C, foto 22 Mercedes-Benz C, foto 23 Mercedes-Benz C, foto 24 Mercedes-Benz C, foto 24 Mercedes-Benz C, foto 26 Mercedes-Benz C, foto 26 Mercedes-Benz C, foto 26 Mercedes-Benz C, foto 26 Mercedes-Benz C, foto 26 Mercedes-Benz C, foto 38 Mercedes-Benz C, foto 39 Mercedes-Benz C, foto 41 Mercedes-Benz C, foto 43 Mercedes-Benz C, foto 44 Mercedes-Benz C, foto 45 Mercedes-Benz C, foto 46 Mercedes-Benz C, foto 47 Mercedes-Benz C, foto 48 Mercedes-Benz C, foto 49 Mercedes-Benz C, foto 52 Mercedes-Benz C, foto 53 Mercedes-Benz C, foto 54 Mercedes-Benz C, foto 55 Mercedes-Benz C, foto 56 Mercedes-Benz C, foto 57 Mercedes-Benz C, foto 58 Mercedes-Benz C, foto 59 Mercedes-Benz C, foto 60 Mercedes-Benz C, foto 61 Mercedes-Benz C, foto 62 Mercedes-Benz C, foto 63 Mercedes-Benz C, foto 64 Mercedes-Benz C, foto 65 Mercedes-Benz C, foto 66 Mercedes-Benz C, foto 67 Mercedes-Benz C, foto 68 Mercedes-Benz C, foto 69 Mercedes-Benz C, foto 70 Mercedes-Benz C, foto 71 Mercedes-Benz C, foto 72 Mercedes-Benz C, foto 73 Mercedes-Benz C, foto 74
 

Technické info

Přezdívka auta meďákosaurus Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 120 / 141 * kroutící moment [Nm]: 230 / 270 * maximální rychlost [km/h]: 230 / 256 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 455 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9,5 / 8 *

Popis vozu

Zapomeňte na předsudky o pánech v letech řídící svoje vozy v pravém pruhu dálnice. Tohle auto dokáže být velice zábavné a hravé. Nevěříte? Třeba Vás přesvědší právě moje recenze.
Ale nejdříve trochu teorie.

Píše se rok 2000.
Nikdy předtím nebyla v této automobilové třídě věnována taková pozornost aspektům bezpečnosti a komfortu jako při vývoji nového Mercedesu třídy C.

Již atraktivní design moderně pojaté přední části vozu se čtyřmi "spojenými" světlomety na první pohled zdůrazňuje dvě z jeho důležitých vlastností: dynamiku a eleganci.
Do sériové výbavy nové limuzíny patří moderní technika, která byla doposud určená pouze špičkovým modelům mercedesu: okenní airbagy, adaptivní airbagy pro řidiče a spolujezdce, automatické ovládání světel, multifunkční volant, centrální displej a vedení světla optickými vlákny jsou pouze některé příklady z řady technických novinek, které nyní z třídy C vytvářejí v příslušném segmentu nositele nejpokrokovějších technologií. Celkově bylo do sériového vybavení vozů nové třídy C převzato přes dvacet technických inovací špičkových modelů Mercedesu.

Pro co nejvyšší míru bezpečnosti jsou určeny také sériové systémy jako elektronické zabezpečení stability jízdy ESP, brzdový asistent, automatické rozpoznání použití dětské sedačky na předním sedadle, napínáky bezpečnostních pásů a omezovače síly při jejich přetížení u předních sedadel a obou vnějších sedadel vzadu, hlavové opěrky na všech sedadlech a boční airbagy v předních dveřích. Také elektronický regulátor rychlosti Speedtronic a šestistupňová převodovka patří nyní do sériového vybavení.
Oproti předcházejícímu modelu došlo u sériové výbavy nové třídy C k jejímu zhodnocení zhruba ve výši 1.900 euro.

Individuální přání řeší tři linie: Classic, Elegance a Avantgarde
Zatímco základní model Classic se prezentuje zdrženlivostí, linie Elegance dělá čest svému jménu hodnotnější výbavou doplněnou ozdobnými chromovými lištami, koly z lehké slitiny a koženým volantem. V provedení Avantgarde prezentuje nová třída C svoji dynamickou stránku modře tónovanými skly, lištami v interiéru ze speciálně upraveného hliníku a šestnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Nárazníky a boční prahy s osobitým tvarováním ještě dodatečně zdůrazňují "avantgardní" charakter této modelové varianty.

Také v nabídce na přání těží zákazníci Mercedesu z technologického náskoku, který stuttgartská značka má. Poprvé je možné za příplatek získat u třídy C také nejmodernější systémy z třídy S: například čidly řízenou komfortní klimatizaci Thermotronic, komunikační systém COMAND, dynamický systém navigace DynAPS nebo ozvučení Bose s automatickou kompenzací vzhledem k jízdnímu hluku.

Značný nárůst výkonu a točivého momentu u všech motorů
Výbornou dynamiku jízdy, zaručuje sedm zcela nových nebo inovovaných motorů. Jejich výkony jsou až o 20 procent vyšší než dosud a dávají také až o 43 procent vyšší točivý moment. Výkonové spektrum čtyř zážehových motorů a tří motorů vznětových sahá od 85 kW (115 k) až po 160 kW (218 k). Alespoň zatím pro rok 2000.

Obzvláště s nově vyvinutým 2,0 litrovým zážehovým motorem přeplňovaným mechanicky poháněným kompresorem bude patřit nová třída C k nejdynamičtějším vozům této objemové kategorie. Čtyřválec s výkonem 120 kW (163 k) dosahuje díky kompresoru výkonové charakteristiky většího šestiválce. 230 Nm točivého momentu zrychluje nový C 200 KOMPRESSOR během 9 s z nuly na 100 km/h se zapnutým ESP, pokud ho vypneme dostáváme se úplně jiné hodnoty. Nejvyšší rychlost je 230 km/h, ale není problém tachometrově atakovat 250 km/h. Přesto zůstávají hodnoty spotřeby i nadále na slušné úrovni. Novým pohonem ve třídě C je také šestiválec V6 s objemem 3,2 l, který se svými 160 kW (218 k). Značné úspěchy docílil Mercedes-Benz také v oblasti výfukových emisí: zážehové motory nové třídy C splňují již dnes přísné limity vyplývající z normy EU-4 platné až v roce 2005.

Pracoviště řidiče je střiženo přesně na míru: loketní opěrky, nový multifunkční volant a řadící páka vytváří ergonomický celek. Jakmile řidič usedne na své místo, okamžitě má vše po ruce. Vytvoření jeho zcela individuálních podmínek mu umožňuje ve dvou směrech seřiditelný volant, který je součástí sériové výbavy a elektrické nastavení optimální polohy sedadla.
Karoserie s podstatně sníženým odporem vzduchu a redukovanými vztlakovými silami.

Také v oblasti vývoje karoserie hraje nový Mercedes-Benz třídy C průkopnickou roli. Například aerodynamika: s hodnotou 0,26 součinitele odporu vzduchu je nový Mercedes-Benz C 200 v jeho segmentu proudově nejlépe řešenou limuzínou se stupňovitou zádí. Současně snížili inženýři Mercedesu vztlak působící na přední i zadní nápravu až o 57 procent a vytvořili tak ty nejlepší předpoklady pro výbornou jízdní stabilitu.

Struktura karoserie s nárazovými elementy v čelní části zlepšuje podmínky její opravy. Ke struktuře čelní části limuzíny patří nyní speciální modul s nárazovými elementy (crash - boxy) z ušlechtilé oceli, který je ke karoserii přišroubován a v případě havárie tak může být rychle a s nižšími náklady vyměněn. Při menších kolizích v rychlosti do 15 km/h je schopen tento modul pohltit energii nárazu do té míry, že nosná struktura karoserie zůstane nepoškozená. Inženýři Mercedesu podobnou konstrukci zlepšující podmínky pro opravu karoserie použili i pro záď vozu.
Nově vyvinutá tříprvková přední náprava odpovídající zvýšené dynamice třídy C.

Špičkové hodnoty dosahuje nová třída C i v disciplínách souvisejících s podvozkovou částí. Se značnými náklady vyvinuli inženýři nápravy, řízení a brzdy buďto zcela nově nebo jejich konstrukci dále vylepšili. Byli přitom vedeni cílem překonat vysoký standard předchozího modelu. Výsledky jejich snažení jsou dobře patrné na příkladné ovladatelnosti, precizním držení přímého směru, vysoké přesnosti řízení, výborném jízdním komfortu i na suverénních jízdních vlastnostech až po limitní podmínky.
K inovacím podvozkové techniky patří nově vyvinutá tříprvková přední náprava s pružící a tlumící vzpěrou typu McPherson, moderní hřebenové řízení a velkoryse dimenzované kotoučové brzdy doplněné vylepšeným průchodem chladícího vzduchu pro co nejoptimálnější brzdící komfort. Prostorová zadní náprava byla konstrukčně přepracována a nově odladěna.

Třída C je s 4526 mm o deset milimetrů delší než její dřívější provedení. Přitom rozvor náprav se zvětšil o 25 mm na celkových 2715 mm.


Píše se rok 2001.
V rámci přestavené C třídy je model C 200 Kompressor zajímavý především svým poměrem výkonu a ceny. Se svou základní v ČR 1 145 800 Kč. Zároveň má model C 200 Kompressor o pouhých 5 kW méně než šestiválcový model C 240, který ovšem stojí o celých 8.700 DM více.
Cílem inženýrů ze Stuttgartu bylo pomocí kompresoru dosáhnout pocitu a výkonu většího motoru při použití motoru s obsahem 2,0 litru. Kompresor vytváří dostatečně vysoký tlak již při nízkých otáčkách motoru, což ve spojení s čtyřventilovou technologií přináší dostatek síly k rozhýbání 1,5 tunového vozu. Tento údaj není překvapující, vždyť motor dosahuje maximální hodnoty točivého momentu již při 2,500 ot/min. Navzdory tomu motoru vůbec nevadí tvrdší zacházení s vytáčením motoru do vyšších otáček. Pokud vytočíte motor dostatečně vysoko, odměnou Vám bude opravdu silný sportovní zážitek. Je pouze škoda, že otáčkoměr na palubní desce je velice malých rozměrů. Díky novému uložení a díky nové elektromagnetické spojce mezi kompresorem a motorem, pracuje přeplňování Eaton potichu a bez povšimnutí v pozadí. Ovšem charakteristický zvuk čtyřválcového motoru a odpovídající chod motoru zůstávají v popředí, což je jediný limitující faktor, který by omlouval volbu šestiválcového motoru.

Motor je dodáván standardně s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, která musí nutně uspokojit i zájemce o sportovní jízdu - alternativně je model C 200 Kompressor dodáván také s pětistupňovou automatickou převodovkou, která ovšem stojí o 3,712 DM více než manuální. Řazení je přesné a řadící páka se pohybuje po krátké dráze mezi jednotlivými rychlostními stupni. Pečlivě odstupňovaná převodovka zajišťuje dobrou elasticitu při jakémkoliv zařazeném rychlostním stupni, kdy průměrná spotřeba zůstává na solidní hodnotě 9,5 litru na 100 kilometrů. Jedinou věcí, která trochu kazí dojem je zastaralý typ parkovací brzdy, která vyžaduje určitý cvik, zejména při rozjezdu do kopce. Hlavní zbraní jsou rychlé průjezdy zatáčkou, kdy snížený podvozek spolu se standardně dodávaným elektronickým stabilizačním systémem (ESP) zajišťují nevšední zážitek.

Takže jistě chápete, že po vozu Volga Carevna na chromech s dřevěným křídlem a tygřími potahy (trochu s nadsázkou) pro mě byl Mercedes jasná volba. I když bych se tu mohl rozepisovat o svých pracovních zkušenostech od Subaru WRX přes BMW 760Li po RR Sport 4.2 atd.

Píše se rok 2007.
Nyní konkrétněji k mému vozu:
Barva je tmavě modrá základní s výbavou Classic. Tato modifikace byla u tohoto modelu nejprodávanější. U Mercedesu není základní výbava, pouze příplatková. Výkon není nikterak velký, ale na poklidné posouvání městem to stačí, i když v přímém srovnání s BMW E46 323i (6ti válec, 170 koní) o kterém jsem také uvažoval je rychlejší. A E46 jsem vnutil kamarádovi, takže ho mám dobře na očích. Příbuzná motorizace je C240 což znamená objem 2597, 6-ti válec, vyšší povinné ručení, spotřebu, lepší zvuk, horší zrychlení a těžší předek. Povinné ručení je na dvoulitr v mém případě nějakých 3500Kč což není mnoho. Havarijní pojištění se pohybuje s 5% spoluúčastí 17500 - 45000 Kč.

Motor opravdu s radostí pracuje již od 2000 otáček, jezdit se dá už od 1500. Při sešlápnutí rovnoměrně zatahuje nejlépe na druhý a třetí rychlostní stupeň. Nad 200 km/h není akcelerace kdoví jaká, ale stejnoměrně dojdete až na 250 km/h. Což je dle gps 244 km/h. Ale po mých úpravách jsem to zatím nezkoušel znovu. Co jsem se doslechl, tak motor má velmi dobrou životnost a olej téměř nežere, nepřehřívá se atd. Jinak po delší době na dálnici se auto ve vyšších otáčkách jakoby přeprogramuje a potom když přijedu do města, mám problém se rozjet na jedničku a dvojku bez cukání. Jinak spotřeba dlohodobě hlavně po městě je 9,5 l/100km, což mě mile překvapilo. V TP je uvedeno město 13,9. Při cestě na dovolenou polyká 7,6 l/100km. Motor na takové to hraní plně dostačuje. Vžbycky bych chtěl silnější, ale co potom spotřeba a navíc se vždy najde někdo s ještě silnějším a rychlejším. Kvalitní benzín je rozhodně poznat.

Co se týče úpravy motoru, tak něco proběhlo a něco probíhá. Nicméně to nemám čím doložit, proto to nechávám zatím u ledu.
Jinak jsem byl nucen vyndat rezervu a koupit mobility kit - byla moc těžká.

A nakonec ještě pár slov k podvozku a chování auta na silnici:
Standardní naladění je opravdu výborné na dálnici. Na rychlé přesuny mezi městy. Není to žádné houpání jako u francouzských vozů. Ale takové to německé precizní houpání. Vlivem vyšší světlé výšky se auto poměrně dost naklání. Nejvíce to pocítíte v dlouhých táhlých zatáčkách. Auto však drží celkem statečně a zastaví ho až zablikání ESP. Po celou dobu je takové zakouslé do silnice a i prudší korekcí volandu ve snaze o utrhnutí velmi dobře drží, ale působí dost gumově.
Nejprve jsem přezul na nízkoprofilové pneumatiky. Bylo znát 50% zlepšení v celém chování auta. Hlavně vzrostla přesnost odpovědi kol od volantu. Nicméně jsem si říkal, že to pořát není ono. Vlastně jsem si to říkal pouze 4 dny.
Poté se montovali snížené a podstatně tvrdší pružiny WEITEC. Snížení jsem si mohl vybrat -35 celé auto a -45 vepředu a -35 vzadu. Vzhledem ke koncepci vozu jsem zvolil -35 celé auto. A už teď to není zrovna normované na parkování k obrubníkům. -45 vepředu už by bylo opravdu hodně.
Všechny výše zmiňované neduhy v tu ránu zmizely. Sice jsem si musel chvilku zvykat na opravdu jiné chování, kdy přidat v zatáčce plyn, jak brzdit apd. Prostě jak jsem to měl nové tak jsem jel v první zatáčce k mému překvapení přes předek ze silnice. Ale člověk se rychle zžije. Řízení je opravdu hodně přesné, bez náklonů. Auto má tendenci přecházet více do driftu. Teď už je to hodně o psychice, kolik vám hlava ještě pobere. A vypadá to lépe.
Má to ale i své stinné stránky:
Veškeré příčné nerovnosti jsou problém. Kostky nelze. Koleje vás honí po všech čertech. A už to zmíněné parkování a jízda mimo ty naše tankodromy.
Samozdřejmě rychlejší jste pouze na kvalitní silnici.


V současné době čekám na kovokeramickou spojku než se vrátí z výroby. Nechal jsem si ji naladit podle svých požadavků. Doufám že budu spokojený. Zatím je jednání perfektní. Výrobu zajišťuje firma Brzdy CZ.
Tak lamela už je zpátky a vypadá opravdu perfektně, k ceně řeknu že byla opravdu perfektní a sám bych to za ty peníze nedělal. Uvidím jak se bude chovat v autě.


Jinak co se týče té rozsvícené kontrolky motoru, jedná se o vyhřívání váhy vzduchu, o nějaké její porovnání. Již jsem se jí snažil vyměnit ale problém nezanikl. Je možné že je to nějaké přisávání falešného vzduchu, musel bych rozebrat celý předek. Závada se nijak neprojevuje. Vlastně předek se už rozebíral a sále to svítí.

Baterii jsem se rozhodl vyměnit potom, co mi palubní pc začal hlásit chyby s tím spojené. Měla odslouženo svých 6 let a tak přišla na řadu zcela nová. Jen pro informaci je zde 100Ah. Zakoupil jsem méně značkovou Starline. Jelikož stála pouze 2000 Kč a je na ní tři roky záruka, jistě mé důvody pochopíte.

Zatmavení skel jsem pořídil z důvodu větší pasivní bezpečnosti autorádia. Světla také nejsou čistě chromově čirá, ale mají černý podklad čož lépe utváří celý dojem. Xenony jsem volil s teplotou světla 10000K což je až mírně do fialova. A vypadá to opravdu dobře. Dotváří to celý mafian paket.

Malý znak AMG 45mm, nahradil obligátní hvězdu, protože ta se posunula na novou masku CL desing. Nechci tím vyzdvihovat své auto jako AMG, jak je mnohdy zvykem, ale pouze vzdát hold německému úpravci.

Řadící páka již byla dost opotřebovaná a proto jsem ji nechal potáhnout kůží. Není to nic jednoduchého a levného. Výsledek jsem čekal malinko lepší.

Zimní pneu jsem koupil nové obyčejné s desingem Michelin, jedna stála 1600Kč a nemohu si stěžovat. Je to přeci jen zimní guma. A ty dvě zadní stejně musím koupit příští rok nové.

Rádio je přímo z asie, je to No-name, ale má společný vnitřek jako Alpine a spoustu dalších. Možnost připojení GPS modulu, BT, DVD, TV, přehraje to všechno. Dotykový display je velmi komfortní, bez toho bych koupi nedoporučoval.

Kola jsou od prestižní italské značky Antera v rozměru 8x18 a 5x112, jsou jednodílná celochromová a jejich púvodní cena je 2200 euro. Obouvám na ně rozměr 225/40, doředu měkčí směrovou směs Continental SC2 a dozadu tvrdší a více gripové Bf Goodrich Profiler.

Rádio, maska, znak AMG, světla zakoupeno přes E-bay

Zatmavení skel provedla firma Solarstop. Velmi profesionální a seriozní jednání.

Havarijní pojištění i s povinným platím u pojišťovny Direct 20500 Kč ročně. U podnikatelské by to bylo bezmála 60000 Kč.

Filtr KN, mě mile překvapil. Nečekal jsem že to bude opravdu tak poznat. Motor má lehce větší chuť. Vřele doporučuji.

Silné stránky

Nevyhledávají ho zloději
Pružnost motoru
Jízdní vlastnosti
Spotřeba
Na kvalitní silnici pohodlí
Běžný servis není tak drahý
Odhlučnění interiéru
Zadokolka
Výborné audio se subwofrem
Společensky na úrovni
Spolehlivost
Místo na zadních sedadlech
Programovatelné funkce
Silná klimatizace
Světlý interiér vypadá dobře
V zatáčce se už nenaklání
Dílenské zpracování - interiér nevrže

Slabé stránky

Tohle auto je těžké si mezi lidmi prosadit, aby si alespoň trošku mysleli že jste normální.
V zimě jde hůře řadit rychlosti prvních 200 metrů, hlavně dvojka.
Sériová spojka, alespoň ta moje toho na okruhu moc nevydrží.
Nemožnost sklopení zadních sedaček.
Ceny originálních servisních dílů a úkonů.
Kliky bez laku.
Špatný výhled dozadu při couvání.
Nemá samosvorný diferenciál.
Světlý interiér se těžko udržuje (prostě žádné panny).
Závist spoluobčanů.
Kostky jsou problém.
Nemožnost normálně zaparkovat na Praze 2,3 což je asi největší hovadina roku 2008, ale to sem tak úplně nepatří.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Co se týče servisu tak nesmíte do Mercedesu. Jinak není problém levněji a lépe. Bohužel tohle spoustu lidí nechápe, díky tomu auto ztratí 900 000 Kč ze své pořizovací ceny za 5 let. Ale Mercedes opravdu nemůžete kupovat za poslední peníze. Jako u každého auta odcházejí běžné spotřební věci: cívky, lambda, svíčky. Extrémně rychle se na českých silnicích opotřebovávají ramena, klouby a vubec kosti podvozku všeobecně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem nechal dovézt z Itálie za velmi příjemnou cenu. Bylo koupeno jakoby přez autobazar. Nemám sebemenší námitky. Milé pravdivé vstřícné vystupování. K nefunkční klimatizaci se postavili čelem a opravu zaplatili. I na Pendolino pro mě dojeli. Člověk akorát zaplatí za to co předchozí majitel opomenul. Tak je to vždycky.

jak se věci mají a co stojí...

Filtr KN 1980 Kč
Oprava kompresoru klimatizace 13000 Kč
Celkové servisní práce 15000 Kč
Havarijní pojistka 17500 Kč
Povinné ručení 3500 Kč
Dálniční známka 900 Kč
Zatmavení skel 4000 Kč
Rádio 14000 Kč
Kola s pneu 28000 Kč
Zimní pneu 6500 Kč
Renovace řadící páky 2000 Kč
Podvozek + práce 6200 Kč
Znak AMG 800 Kč
Světla + xenony + práce 14000 Kč
Maska 3200 Kč
Baterie 2000 Kč
Poplatky na úřadech 1000 Kč
Chip 11300 Kč
Rozpěra tlumičů Wiechers 3600 Kč
Kovokeramická lamela 5000 Kč
Kotouče ATE 3500 Kč
Všechno to namontovat + nějaké blbosti 14000 Kč
Vyleštění a znovunastříkání kol 6600 Kč
Spínací skříňka 20 000 Kč
Renovace a doplnění klimy 2000 Kč
Nový lak 30 000 Kč
Lambda sonda s prací - 5000 Kč
Cívka na válci - 1600 Kč
Xenon sada + instalace - 5 000 Kč
Destičky přední - 2 000 Kč
Řídící jednotka levých dveří + práce - 5 500 Kč
Klima kompresor + výparník + naplňení + práce - 17 000 Kč
Přední stabilizátor komplet - 3 500 Kč


 

Novinky v recenzi

23.6.2010 07:04

Zase kosti podvozku

Je to daň za tvrdé naladění podvozku. Na českých silnicích je třeba častěji měnit "kosti". Teď přišlo na řadu levé spodní rameno, silentbloky, gumy uložení předního stabilizátoru a samotná stabilizační tyč s vertikálními tyčkami. Rozdíl je až nečekaně znatelný - ve vyšších rychlostech je auto ovladatelnější a tolik se nehoupe.

16.4.2010 07:44

opět klima

Léto se blíží a finanční úřad byl letos shovívavý. Z těchto předpokladů vzešel další (z mnoha) pokus o rekonstrukci klimy. Zatím nelze pořádně vyzkoušet, ale spíná a chladí. Tak snad to vydrží déle než pár týdnů.

16.4.2010 07:44

jednotka dveri

V autě je spousta řídících jednotek, které řídí všechno možné. Jedna z nich neřídila, tak jsem musel řídit sám. Konkrétně se jednalo o řízení stahování okének, řízení naklápění levého zrcátka, řízení vyhřívání zrcátka, řízení otevírání kufru a řízení zamykání auta. Tyto činnosti jsem řídil svými hbitými prsty, horkým dechem, trpělivostí a silnými pažemi:-) Nakonec mi došla trpělivost a řídící jednotku jsem nahradil (nechal nahradit) novou jednotkou. Ta řídí o poznání lépe a já se opět mohu věnovat řízení auta:-)

22.3.2010 20:39

postřehy z okruhu v Mostě:-)

Celkově mám z auta dobrý pocit. Ale je tu několik ale. První postřeh byl ten, že kilowatty nejsou až tak důležité (ve střední výkonnostní třídě). Auta s menším výkonem jsem předjel až na dlouhé rovince, a to ještě "s chlupem". V zatáčkách méďa drží o dost víc než auta bez jakýhkoliv úprav, naopak o dost míň něž SIčka od BMW. Na mokrém povrchu to skoro nemá cenu, možná by to chtělo měkčí gumy s lepším vzorkem...
Příjemně mě překvapila schopnost korigování driftu i ve 110 km/h - auto včas řekne, že jde do smyku. A pak ta hmotnost - ne že by byla největší, ale třeba lehká Honda Civic mě předjela vnější částí zatáčky a na rovince jsem jí už nedohnal, i když má menší výkon.

22.3.2010 20:25

jarní příprava

výměna oleje 10 W40, filtr, vyčištění ostatních filtrů, zase nové rameno a jiné díly podvozku, který letos na českých silnicích opravdu trpí, nový klínový řemen.
přikoupen digitální tuner, v Praze dobrý i za jízdy, jinde pouze při stání, jinak nechytne signál

11.10.2009 09:25

Drobnosti

Nove desticky vepredu. Preprogramovani spinacky na vybavu Xenon - svetla uz konecne neblikaji a sviti jak maji. Chladic chladi - po ceste se nekde "unavil" material vedeni a nespinal se vetrak v sahare.

29.7.2009 07:45

27.7.2009

Xenony jsou zpět. Tentokrát 12k K. Jen je nutné je zapínat před nastartováním. Cca 30 sekund po nastartovaní se nezapne pravá výbojka, souvisí to pravděpodobně s el. kapacitou systému, které je po startu spotřebovávána na jiné zařízení. Pokud by s tím někdo měl zkušenosti, rád se s podělim i o ty své.

5.6.2009 21:46

Svičky a cívky

Tak po jedné cívce odešla i další, jako prevenci měním všechny cívky a za své vzaly i svíčky. Odhadem po 15k km...

19.5.2009 10:51

Nová lambda a cívka

Tak cukání motoru a nechuť auta do práce se nakonec vyřešila výměnou vadné cívky na třetím válci a výměnou lambda sondy. Jen ten kompresor klimy pořád nechce sepnout.

3.5.2009 18:50

kola z lakovny

Konečně přišla kola z lakovny, sice bez krytek vnitřku, ale i ty časem budou. Opět uchází klima, takže nastane znovuhledání dirky nebo vadného spoje. Dále hází lambda sonda nějaké blbiny, takže mě čeká co nevidět nová.

27.2.2009 21:12

říjen 2008

Auto koupeno od Asphaltika. Budu se snažit maximálně zachovat ráz auta a směr, jakým se mělo ubírat - proto stejná recenze a fotky. Postupně budu doplňovat postřehy a fotky.

27.2.2009 21:07

24.6.2008

yes is back! po různých peripetiích jsem se rozhodl sem vrátit auto. Bylo dokonce nějaký ten pátek v servisu kde čekalo na neexistující zásah do motoru na zvýšení výkonu. Upřímně říkám, že jsem neměl chuť ho sem vracet, proto jsem to tak odkládal. Proběhly i nějaké skvělé akce, ale kdo ví ten ví...

27.2.2009 21:07

23.2.2008

Takže brzdy brzdí, rozpěta rozpírá. Je to cítit. Nesmrdí to. Ale ta spojka pánové, tak ta je přísnááááááááá. Až z toho snad vyměním silentbloky motoru :-)

27.2.2009 21:07

31.1.2008

Tak dneska jsem konečně řešil úpravu řídící jednoty pomocí firmy Maxpower, překvapila mě jejich ochota a zkušenosti s mercedesy. Zapomeňte na předsudky o čipování, když víte co děláte. Někdo řekne, 20 Kw čipem nikdy. Já Vám nevím je to hodně poznat, když se o auto staráte tak můžete jít hodně daleko... Doporučte měření na brzdě, docela bych šel.

27.2.2009 21:06

17.1.2008

Včera jsem zase jezdil se svojí oblíbenou 323i a musím říct, že to ve mě zanechalo hodně postřehů. Na W203 už mi zase mlátí rameno, já to ani nestíhám měnit. To se mění takovou rychlostí že si to nestíhám ani užít. Jinak E46 má lepší zvuk, spotřebu za určitých podmínek taky lepší, hezky se to řídí, horší sedačky, neuvěřitelně lépe přední náprava filtruje nerovnosti na silnici, těžkopadnější jsem nepozoroval. Na W203 mám pak takové přesnejší a čitelnější řízení, ale tady na ty naše silnice je E46 lepší. W203 jede i přes menší výkon trošičku lépe.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C W203

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Mercedes-Benz C



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

velmi spolehlivé, samo se nic neporouchalo

praktičnost
7

s tím není problém, ale parkování raději pouze šikmo k chodníku. pokud je to kolmo odřete nárazník o obrubník. a pokud podélně tak zase kolo

prostornost
9

pro dva a nějaké harampádí místa dost

jízdní vlastnosti
8

na běžných silnicích více než dobré. samozřejmě je třeba dobrý povrch. na okruh se určitě hodí více jiná auta...

jízdní komfort
8

záleží na povrchu a vlastnostech silnice. při dobrých podmínkách perfektní, ale na našich silnicích je to málokde

provozní náklady
8

záleží na tom, co od auta člověk čeká. náhradní díly jsou přibližně ve stejné cenové kategorii jako u jiných aut střední třídy. na autě je vždycky co dělat, některé opravy jsou nutné, jiné méně a některé investice jsou zbytečné

náhradní díly
8

za stejnou cenu co u Mercedesu koupíte lepší alternativu. horší dostupnost na vrakáči. široká druhovýroba a už i dobrá zkušenost některých mechaniků, je třeba vědět s čím za kým jet

výkon motoru
9

na objem motoru dobrý, mírně horší reakce na plyn, nechá se vytáčet a zatahuje odspodu.

spotřeba
9

vzhledem k výkonu a objemu benzínového motoru přijatelná. dá se i za 6,5 l/100 km, naopak i za 10 po městě

hlučnost motoru
7

hlučnější. je to asi dáno tím přeplňováním, KN filtrem a případně i aktuálním vybrakovaným kompresorem klimatizace. kabina je samozřejmě špičkově odhlučněna, ale venku je to horší. např. felicia 1,6 má v techničáku od 10 db míň

kvalita sedadel
8

výborná nastavitelnost, velmi pohodlné. v ostrých zatáčkách však nic moc boční vedení

brzdy
9

až sériové odejdou koupím si lepší, ale i na okruhu brzdí velmi uspokojivě a nekroutí se

zavazadlový prostor
7

na velké věci vemu jiné auto. jinak přiatelný, vstupní otvor by mohl být větší, ale to je omezeno konstrukcí sedanu...


Více o modeluMercedes-Benz C W203 (2000-2007)
Mercedes-AMG C 43 4Matic – Raketa středního doletu Mercedes-AMG C 43 4Matic – Raketa středního doletu

Pokud chcete opravdu rychlý Mercedes-Benz C, ale…

Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A

Oficiálně bylo „Áčko" představeno letos na ženevském…

 





Blesk.cz

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za unesenými dětmi a jednorožci

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za…

Peter Grant z pera britského spisovatele Bena Aaronovitche se vrací již popáté. Mladý čarodějův učeň, který je…

 

iSport.cz

LIGA NARUBY: Lafatovo fair play, naštvaný Wágner a Podaného omluva

LIGA NARUBY: Lafatovo fair play, naštvaný Wágner a…

14. kolo Het ligy se asi oslavovalo především doma u Škodů – oba bratři útočníci dali po krásných gólech za…

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly. Hráči pak obrali Liverpool

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly.…

Vypadalo to hrozivě. Po prvním poločase odcházeli fotbalisté Sevilly do kabin ve středečním duelu Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Po změně oslovování cestujících v newyorském metru zde máme další skutečně důležitý problém prvního světa, a tím…

Češi ve volbách šlápli do lejníčka. Státníka poznají, až padnou na hubu, říká Fedor Gál

Češi ve volbách šlápli do lejníčka. Státníka…

Z výsledku voleb v Česku mu běhá mráz po zádech. „Čechy nechápu,“ říká v rozhovoru s Pavlem Štruncem disident,…