reklama


Recenze

Sprint (muž 33 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia 1.8 TSI Ambiente

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 12
Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47 Škoda Octavia, foto 48 Škoda Octavia, foto 49 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 51 Škoda Octavia, foto 52 Škoda Octavia, foto 53 Škoda Octavia, foto 54 Škoda Octavia, foto 55 Škoda Octavia, foto 56 Škoda Octavia, foto 57 Škoda Octavia, foto 58 Škoda Octavia, foto 59 Škoda Octavia, foto 60 Škoda Octavia, foto 61 Škoda Octavia, foto 62 Škoda Octavia, foto 63 Škoda Octavia, foto 64
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:72000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,8 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 585 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Octávka v klasické barvě bílá Candy a výbavě Ambiente. Koupená jako bývalé "referenční" vozidlo přímo od zaměstnavatele.

I když Fabie pořád slouží spolehlivě, už delší dobu jsem scháněl nějakou náhradu. Chtělo to už prostě změnu. Nudu a šeď Fabie vystřídala zábava a bělost sice okoukané Octavie, ale přesto to je pro mě velice vítaná změna. Hlavně motoricky, ale k tomu se ještě dostaneme.

Výbava je tedy Ambiente, doplněná o paket Plus, který za výhodnou cenu obsahuje lepší rádio Swing, Jumbo box (ano, tak vtipně se jmenuje loketní opěrka s kaslíkem), 15" hliníkáče, tempomat a kožený paket. Hliníkáče jsou ale připlacený ještě o palec větší, 15" jsou na Octávku opravdu málo. Další extras se nekonají, ale i tak výbava naprosto dostačuje.

Auto perfektně sedí v zatáčkách, skvěle brzdí, řadí, řídí, troubí... :D Celkově se jedná o velice vyvážený automobil, který si na nic nehraje a nic nepředstírá. Žádný sporťák to samozřejmě není a ani limuzína. Pro mě je to ale výrazná změna k lepšímu a jsem tím pádem spokojený.

Co mě opravdu překvapilo, tak byly seriové sedačky, které ač na to nevypadají, skvěle drží tělo a člověk v nich neplave. Také jsou pohodlné a oproti Fabii mě z nich na delší cestě nebolí zadek. Při usazení do auta mě taky zarazila zpětná zrcátka, která jsou skutečně obrovská. Je v nich toho vidět opravdu hodně.
Rádio taky není špatné, kvalita zvuku je dobrá a příjem je velmi dobrý. Oceňuji praktická světla ve dveřích, která svou spodní stranou svítí na zem. Člověk pak alespoň trochu ví kam šlape.

Jinak klimatizace funguje dobře, o čemž jsem se v minulých dnech mohl dostatečně přesvědčit. Chladí líp jak u Fabie. Navíc je chlazená i schránka u spolujezdce a prostor v loketní opěrce!
V autě je dost místa pro čtyři lidi, hlavně vzadu na kolena je konečně místa opravdu dostatek. Tradičně obrovský je kufr, který má i dvě světla pro pátrání po tmě. Osvětlení interieru tvoří dohromady šest žárovek! Po třech žárovkách je ve dvou stropních lampách. Lze je rozsvěcet i jednotlivě.

Brzdy jsou taky na slušné úrovni. Stačí lehký dotyk na pedál a hned se něco děje. Navíc se člověk může spolehnout na různé pomocné systémy, jako je ABS, ASR, EDS, ESP a další.
Tempomat se mi líbí. Je to velice praktická a pohodlná záležitost - doporučuji. Lze jím i přidávat a ubírat plyn, takže pravá noha má opravdu klid. Navíc nemusíte hlídat tachometr. Na palubním počítači se aktuální rychlost zobrazuje na km přesně, takže stačí nastavit třeba 50km/h a je klid. :D

Abych se dostal taky k motoru. Je to asi to, co mě zatím baví nejvíc. Perfektní výkon, pružnost, tichost ale i spotřeba. Jde skoro od volnoběhu krásně za plynem, se zvyšujícími otáčkami se zvedá i zátah motoru. Ne jako u TDI. Nejdřív nic, pak všechno a pak už zase nic. Prostě plynule, tiše a v míře vrchovaté.
Spotřeba je taktéž velmi dobrá a do udávaných sedmi litrů se lze bez prolémů dostat. Přispívá k tomu i šestistupňová převodovka, kdy např. při 140km/h točí motor na šestku pouze 3000ot.
Nejvíc jsem jel zatím za 8,5l, nejmíň za 5,8l/100km. Když chcete jet za málo, nesmíte moc předjíždět a točit turbo. Tomu se ale těžko odolává, protože zátah je hlavně na trojku a čtyřku opravdu návykový. Třeba zrychlení 60-120km/h na IV. jsem naměřil 9,5s.

Ještě dodám pár technických dat, na které nejsou kolonky:

Délka - 4569mm, šířka - 1769mm, výška - 1485mm, rozvor - 2575mm
Provozní hmotnost - 1380kg, celková 1965kg
Možnost táhnout přívěs 650kg nebržděný a 1300kg s brzdou.
Na střechu lze uložit 75kg.
Spotřeba město/mimo město/kombinace - 9,6/5,6/7,0
Do motoru se vejde 4,5l oleje a 8,6l chladící kapaliny.


Teď už jen doufám, že se nic nepotento. Pro jistotu ale mám 4 letou záruku, ale stejně si přeju ji radši nevyužít.

To je zatím vše, co mě zrovna napadá. Postupně ještě něco dodám.

Silné stránky

Motor
Desing
Praktičnost
Ovládání (řízení, řazení, brzdy)
Prostor (kufr)
Prostě se mi líbí

Slabé stránky

Hluk od kol
Na bílé je vše vidět
Sem tam něco vrzne
Spojka jde oproti HTP ztuha

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velmi dobré.
Přišel jsem, podepsal jsem, odjel jsem. :D

 
reklama

Novinky v recenzi

16.11.2011 22:16

Teď jsem tady dlouho nebyl, ale už máme najeto 45000km a zatím bez problému.

17.2.2011 19:15

Akorát jsme spolu najeli 10.000km, tak jsme to oslavili zatím nejdražším benzínem za 34.80,-

12.9.2010 20:23

Spotřeba je stále velmi dobrá a jak se s autem sžívám, není problém dosahovat hodnoty pod 6l/100km. O tom to ale není a normální rychlejší jízda s občasným vytočením motoru se vejde do krásných 7l.

30.7.2010 22:17

Foto

Jsem se pokusil o pár nočních snímků.
Lepší můj letitý přístroj neumí.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr? Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

Octavia se dočkala nového litrového tříválce, který…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 

reklama





Blesk.cz

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam, nechte se…

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou předposranej národ

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou…

Muž, který se významně vepsal do života přední české zpěvačky Lucie Bílé (50) a úspěšný podnikatel v jedné…

 

iSport.cz

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci začít od nuly

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci…

Vzal telefon a zavolal tátovi, bývalému prvoligovému brankáři: „Je to tady super,“ hlásil mu Milan Švenger ze…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama