BMW řada 5 (2000)
9.2.2012O BMW zde bylo napsáno již více než dost, pěkná recenze s podrobným technickým popisem 530i tu je také. I já se ve svých předchozích článcích o vozech…
BMW 530i (Spadja)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Parda71 (BMWfans) 10.02.12 19:55
« Re: Re: Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW
Jen na okraj, kdo sleduje povolené rozměry v techničáku??? Policajti těžko, když je velký techničák doma a na STK to snad neřeší nikdo. A kdyby řešil, tak já jezdím na nepovolených gumách celou dobu. Mám tam 205/60 R15, což se snad ani dnes v takovém rozměru nic nevyrábí, takže tam mám běžná 195/65 R15. -
Spadja 10.02.12 15:30
« Re: Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW
jo, jo, máš poslední sérii, tam bylo celkem široké spektrum použitelných kol což je celkem fajn, protože některé již nepoužívané rozměry pneu jsou pěkně drahé. To byl zrovna případ té 535ky. Ty si můžeš vybrat nějaký dostupný rozměr. ;-) -
Poustnik 10.02.12 12:25
« Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW
WL, vy tam ve Valašském království máte málo mafiánů ve stavebních firmách, máte dost dobré povrchy na těch vašich klikatinách.....možná tam máte málo tiráků, co rozbijí silnici za jedinou zimu.....tak si tady nevyskakuj na zdevastovaný zbytek republiky..... >:D Mně Mazda taky teď líp v zimě skáče s šestnáctkama přes místní zpomalovací hrboly... ;-) -
Parda71 (BMWfans) 10.02.12 11:00
« Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW
White, ono je to dost sporné. Já mám na E36 taky 15". Ale při sportovní jízdě je to hodně cítět, že se ty gumy "rolují" a nedrží jak by měly a když jsem jel v E36 s e17", tak je to jiná liga. Ale někdy si říkám, že jsem rád za ty 15". Naše cesty a dálnice jsou fakt otřesné a i na těch 15" to někdy vydává dost nehezké rány a cítím, jak auto a podvozek trpí. Navíc cenově jsou ty gumy taky jinde. Myslím, že kompromis do E36 a E34 je 16", do E39 17".
Třeba kamarád si teď pořídil E90 320d v BMW Performance úpravě s 19" kolama říkal, že se s tím nedá jezdit, ale to už je druhý extrém.
Mimochodem 530d se 100tis.km?! To jakože cože? Víš o tom, že máš doma poklad? Až, nebo jestli ji budete prodávat, tak dej vědět ;-) -
Spadja 10.02.12 10:08
« Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW
Ahoj, 16ky jsou nejmenší, co se dají obout, protože od 530 nahoru mají e39 větší kotouče, takže do 15tek by se nevešly třmeny.
To blbnutí s malejma kolama má bohužel naprosto racionální podtext, jak zmiňuji v recenzi. Taky bych mnohem raději jezdil na nějakých velkých kolech. Třeba 18“ pětku neuvěřitelně vizuálně pozvednou, ale na druhou stranu na nich auto prostě nejde prohánět po těch tankodromech. Osobně by se na léto líbila třeba kola styling 32 nebo 37 (18“) [odkaz] a zimu bych si nechal ty sedmnáctky, co mám. Nyní je ale prodávám a nechám si tam šestnáctky i na léto, jen přezuju gumy. Celkem se mi i začal líbit design těch základních kol. (no, nebo jsem si spíš zvykl:-)) -
Spadja 10.02.12 09:49
« Re: Zdravím dalšího majitele BMW
Ahoj, máš pěkného touringa
jednu e34 jsem měl - byla to 535 z r. 1991 a ta měla jen jeden přípustný rozměr gum 225/60 r15, nebyl tedy žádný prostor na výměnu a ani mě to nenapadlo, zdáli se optimální i pro celkem výkonné auto, takže se ti nedivím. A pavučiny jsou krásné. -
white label 10.02.12 00:50
« Re: Zdravím dalšího majitele BMW
Chlapi, co "blbnete" s těmi malými koly (dokonce 15"???) , taky máme doma od novoty stříbrnou E39 530d v M-paketu v manuálu (modelový rok 2000), má najeto jen něco málo přes 100 tis. km a je v opravdu nevídaném stavu, včetně interiéru. Poslední pár let už s ní v zimě vůbec nejezdíme (hlavně je nám jí líto + zadní náhon), ale jsou k ní origo 16" disky se zimníma Contíkama a na léto origo 17" M-paket kola, pneu vpředu 235/45/17, vzadu 255/40/17. Auto bylo z výroby na Dunlopech, pak 2 sady Conti CSC2 a teď už jezdíme výhradně Conti CSC3 a naprostá pohoda a dokonalost, a to i s tvrdším eM podvozkem, normální podvozek je znatelně měkší. Zkuste na léto 17" CSC3, auto bude vypadat nesrovnatelně lépe, komfort bude stále velmi slušný a sportovnější jízdní vlastnost úplně jinde. Vždycky už jsem se koncem zimy těšil až přezuju ze zimních 16" na letní 17" a zase si pěkně zajezdím. ;-)
Jinak za největší slabinu E39 (nemyslím M5) považuju právě brzdy s nízkou odolností proti vadnutí/ přehřátí/zkroucení (ať už při ostřejší jízdě, nebo při nutnosti náhlého brždění z vysokých rychlostí na dálnici) což je z velké části problém předních kotoučů malého průměru, který umožňuje i aplikaci 15" disků, které se k vozu stejně příliš nehodí (ani opticky), v zimě se totiž dá zcela v pohodě existovat na 16"kách. -
white label 10.02.12 00:22
« Re: Re: áčková recenze
Jj, je to věc osobního vkusu, třeba já jsem až totálním zastánce tmavého stropu, bez něj pro mě auto není nejen sportovní, ale ani útulné a na klasické a velmi rozšířené (navíc nepraktické) světle šedé stropy jsem téměř "alergický"... >:-[] -
old.school.rska 09.02.12 18:02
« Zdravím dalšího majitele BMW
Ahoj, musím souhlasit s již napsanými komentáři.
Recenze:
No tak tady snad ani nebudu nic psát. Mnohých věcí, které popisuješ jsem si ani nevšiml na svém autě :-)
Fotky:
Jsou povedené, zaměřené na účelnost a informovatelnost ostatních uživatelů o tomto autě. Opravdu si myslím, že 10b. tady je oprávněných.
Auto:
Tak v tomto odvětví toho taky moc nebude. Je to prostě BMW, navíc ještě k tomu 3.0 benzin, k čemuž není co jiného psát. Oceňuji výběr vozidla, je hezké, praktické, pohodlné.
Pro všechny v diskuzi. Mám na léto 225/60 R16 origo BMW, ale také chci přezout nebo spíše přesedlat na 205/65 R15, tzv. Pavučiny pro E34 klasické. Jednak jízdní komfort pro spolucestující(vyšší profilové číslo), tak komfort pro řidiče(zmíněné koleje na cestě) a v neposlední řade bych řekl ušetření nějaké té stovečky do nádrže za sadu letních(menších) pneu.
Old School(RSKa) -
PainSnip3R 09.02.12 17:58
« Re: Re: Re: Zdravím kolego
Tak to je super cena za auto s tímto motorem. Ta 528i před r.v. 2000 se nám musí podařit vybrat kolem 70 tis. + tak 15 počítat na servis :-) No až sleze sníh, tak se pochlubím s úpravami v recenzi, už se na to těšim jak malý dítě... :-) -
Spadja 09.02.12 17:50
« Re: Re: Zdravím kolego
Ahoj, tak to jsem rád, že máme podobné zkušenosti. Ta velká kola musí fungovat v civilizovaném světě, kde silnice vypadají opravdu jak silnice, ne jako polní cesty... Na 18" si jízdní vlastnosti nedokážu dost dobře představit, když už se mi jízda moc nelíbila na 235/45 17. Myslím, že ty sedmnáctky, co chystáš na jaro ještě půjdou, protože nejhorší cesty jsou v Praze a stř. Čechách, ale v Krkonoších je to trochu lepší.
Ještě k ceně, auto stálo 97, ale hned jsem do něj musel dát něco přes 20, takže výsledná cena je 120 a auto je teď ve výborné kondici, tedy až na pár kosmetických drobností a rozsypaných displayů - na jsem se vykašlal - moc mi to nevadí.
Ten kámoš ať si klidně koupí 2.8, ten motor jsem měl v sedmičce a byl s ním spokojený. -
PainSnip3R 09.02.12 17:28
« Re: Zdravím kolego
Ještě by mě zajímalo, kolik stálo? Já mám ve svém už přes 250 tis, ale kámoš chce E39 teď kupovat kolem 70 tis., ale asi se bude muset vzdát motoru 530i a jít do starší 528... tak to jen pro zajímavost, klidně napiš sz, jestli se ti to nechce psát sem. -
PainSnip3R 09.02.12 17:23
« Zdravím kolego
Ahoj, mám stejné auto se stejným motorem, akorát M paket verzi. Recenze moc pěkná, vystihující auto. I s těmi koly máš pravdu, já měl 18" M5 kola s pneu 235/40 a přezul jsem na 205/55 R16 (bydlím na horách viz moje video v recenzi třeba) a rozdíl v jízdě byl obrovský, nejenže auto hodně zrychlí s menšími koly, ale přestane tahat za volant v kolejích, což mě dost otravovalo. No na jaro budu dělat tuning (AC Schnitzer paket + něco individál...) včetně nových kol, které už mám obuté v garáži, nakonec jsem šel do kompromisu R17 a gumy Pirelli 225/45, tak jsem zvědavý jak to pojede.
K těm světlům, když jsou xenony správně seřízené a jedeš přes nějakých 110 km/h v noci, tak je vidět skutečně málo, s dálkama to je paráda, ale ne vždy je lze použít že...
Tak hodně šťastných km :-) -
GT2 09.02.12 13:47
« áčková recenze
pěkně a čtivě napsaná recenze, hlavně se mi líbí že to NENÍ zdejší častý styl "můj nový auťák, který jsem si odpoledne přivezl z áček, je absolutně perfektní, dokonalý a nemá žádnou slabinu" ...
je tam několik zajímavých postřehů, např. to jak vnímáš dopad emisních norem na živost motoru, hodnocení starších xenonů pro řidiče s kontaktníma čočkama, fungování automatických stěračů, postup nákupu v áčkách, srovnání s e38kou atd. ... takže díky, zajímavé čtení :yes: