Diskuse

BMW řada 5 (2000)

9.2.2012

O BMW zde bylo napsáno již více než dost, pěkná recenze s podrobným technickým popisem 530i tu je také. I já se ve svých předchozích článcích o vozech…

 

BMW 530i (Spadja)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto GT2

    GT2 09.02.2012  13:47

    áčková recenze

    pěkně a čtivě napsaná recenze, hlavně se mi líbí že to NENÍ zdejší častý styl "můj nový auťák, který jsem si odpoledne přivezl z áček, je absolutně perfektní, dokonalý a nemá žádnou slabinu" ...
    je tam několik zajímavých postřehů, např. to jak vnímáš dopad emisních norem na živost motoru, hodnocení starších xenonů pro řidiče s kontaktníma čočkama, fungování automatických stěračů, postup nákupu v áčkách, srovnání s e38kou atd. ... takže díky, zajímavé čtení :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Poustnik

      Poustnik 09.02.2012  14:27

      « Re: áčková recenze

      Tak tak, souhlas naprostý. Jen mám takovou drobnou poznámku. Jak Spadja opěvuje černý strop, tak mně se třeba nelíbí, ale záleží hodně na osobním vkusu i na konkrétním autě.
      Takže ať slouží a nezlobí! :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Spadja

        Spadja 09.02.2012  15:13

        « Re: Re: áčková recenze

        Díky
        černý strop - jo, jo, je to naprosto subjektivní. Taky jsem nevěřil, že mě tak dostane:-)
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 10.02.2012  00:22

        « Re: Re: áčková recenze

        Jj, je to věc osobního vkusu, třeba já jsem až totálním zastánce tmavého stropu, bez něj pro mě auto není nejen sportovní, ale ani útulné a na klasické a velmi rozšířené (navíc nepraktické) světle šedé stropy jsem téměř "alergický"... >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Spadja

      Spadja 09.02.2012  15:09

      « Re: áčková recenze

      já děkuji za pochvalu, snažil jsem se nějak aspoň trochu objektivně a komplexně auto zhodnotit, protože tyto stránky používám jako určité vodítko při výběru auta. Je tedy důležité zmínit i nedostatky.
  • 00 Reagovat !

    foto PainSnip3R

    PainSnip3R 09.02.2012  17:23

    Zdravím kolego

    Ahoj, mám stejné auto se stejným motorem, akorát M paket verzi. Recenze moc pěkná, vystihující auto. I s těmi koly máš pravdu, já měl 18" M5 kola s pneu 235/40 a přezul jsem na 205/55 R16 (bydlím na horách viz moje video v recenzi třeba) a rozdíl v jízdě byl obrovský, nejenže auto hodně zrychlí s menšími koly, ale přestane tahat za volant v kolejích, což mě dost otravovalo. No na jaro budu dělat tuning (AC Schnitzer paket + něco individál...) včetně nových kol, které už mám obuté v garáži, nakonec jsem šel do kompromisu R17 a gumy Pirelli 225/45, tak jsem zvědavý jak to pojede.

    K těm světlům, když jsou xenony správně seřízené a jedeš přes nějakých 110 km/h v noci, tak je vidět skutečně málo, s dálkama to je paráda, ale ne vždy je lze použít že...

    Tak hodně šťastných km :-)
    • 00 Reagovat !

      foto PainSnip3R

      PainSnip3R 09.02.2012  17:28

      « Re: Zdravím kolego

      Ještě by mě zajímalo, kolik stálo? Já mám ve svém už přes 250 tis, ale kámoš chce E39 teď kupovat kolem 70 tis., ale asi se bude muset vzdát motoru 530i a jít do starší 528... tak to jen pro zajímavost, klidně napiš sz, jestli se ti to nechce psát sem.
      • 00 Reagovat !

        foto Spadja

        Spadja 09.02.2012  17:50

        « Re: Re: Zdravím kolego

        Ahoj, tak to jsem rád, že máme podobné zkušenosti. Ta velká kola musí fungovat v civilizovaném světě, kde silnice vypadají opravdu jak silnice, ne jako polní cesty... Na 18" si jízdní vlastnosti nedokážu dost dobře představit, když už se mi jízda moc nelíbila na 235/45 17. Myslím, že ty sedmnáctky, co chystáš na jaro ještě půjdou, protože nejhorší cesty jsou v Praze a stř. Čechách, ale v Krkonoších je to trochu lepší.
        Ještě k ceně, auto stálo 97, ale hned jsem do něj musel dát něco přes 20, takže výsledná cena je 120 a auto je teď ve výborné kondici, tedy až na pár kosmetických drobností a rozsypaných displayů - na jsem se vykašlal - moc mi to nevadí.
        Ten kámoš ať si klidně koupí 2.8, ten motor jsem měl v sedmičce a byl s ním spokojený.
        • 00 Reagovat !

          foto PainSnip3R

          PainSnip3R 09.02.2012  17:58

          « Re: Re: Re: Zdravím kolego

          Tak to je super cena za auto s tímto motorem. Ta 528i před r.v. 2000 se nám musí podařit vybrat kolem 70 tis. + tak 15 počítat na servis :-) No až sleze sníh, tak se pochlubím s úpravami v recenzi, už se na to těšim jak malý dítě... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto old-school-rska

    old.school.rska 09.02.2012  18:02

    Zdravím dalšího majitele BMW

    Ahoj, musím souhlasit s již napsanými komentáři.
    Recenze:
    No tak tady snad ani nebudu nic psát. Mnohých věcí, které popisuješ jsem si ani nevšiml na svém autě :-)
    Fotky:
    Jsou povedené, zaměřené na účelnost a informovatelnost ostatních uživatelů o tomto autě. Opravdu si myslím, že 10b. tady je oprávněných.
    Auto:
    Tak v tomto odvětví toho taky moc nebude. Je to prostě BMW, navíc ještě k tomu 3.0 benzin, k čemuž není co jiného psát. Oceňuji výběr vozidla, je hezké, praktické, pohodlné.

    Pro všechny v diskuzi. Mám na léto 225/60 R16 origo BMW, ale také chci přezout nebo spíše přesedlat na 205/65 R15, tzv. Pavučiny pro E34 klasické. Jednak jízdní komfort pro spolucestující(vyšší profilové číslo), tak komfort pro řidiče(zmíněné koleje na cestě) a v neposlední řade bych řekl ušetření nějaké té stovečky do nádrže za sadu letních(menších) pneu.
    Old School(RSKa)
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 10.02.2012  00:50

      « Re: Zdravím dalšího majitele BMW

      Chlapi, co "blbnete" s těmi malými koly (dokonce 15"???) , taky máme doma od novoty stříbrnou E39 530d v M-paketu v manuálu (modelový rok 2000), má najeto jen něco málo přes 100 tis. km a je v opravdu nevídaném stavu, včetně interiéru. Poslední pár let už s ní v zimě vůbec nejezdíme (hlavně je nám jí líto + zadní náhon), ale jsou k ní origo 16" disky se zimníma Contíkama a na léto origo 17" M-paket kola, pneu vpředu 235/45/17, vzadu 255/40/17. Auto bylo z výroby na Dunlopech, pak 2 sady Conti CSC2 a teď už jezdíme výhradně Conti CSC3 a naprostá pohoda a dokonalost, a to i s tvrdším eM podvozkem, normální podvozek je znatelně měkší. Zkuste na léto 17" CSC3, auto bude vypadat nesrovnatelně lépe, komfort bude stále velmi slušný a sportovnější jízdní vlastnost úplně jinde. Vždycky už jsem se koncem zimy těšil až přezuju ze zimních 16" na letní 17" a zase si pěkně zajezdím. ;-)

      Jinak za největší slabinu E39 (nemyslím M5) považuju právě brzdy s nízkou odolností proti vadnutí/ přehřátí/zkroucení (ať už při ostřejší jízdě, nebo při nutnosti náhlého brždění z vysokých rychlostí na dálnici) což je z velké části problém předních kotoučů malého průměru, který umožňuje i aplikaci 15" disků, které se k vozu stejně příliš nehodí (ani opticky), v zimě se totiž dá zcela v pohodě existovat na 16"kách.
      • 00 Reagovat !

        foto Spadja

        Spadja 10.02.2012  10:08

        « Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

        Ahoj, 16ky jsou nejmenší, co se dají obout, protože od 530 nahoru mají e39 větší kotouče, takže do 15tek by se nevešly třmeny.
        To blbnutí s malejma kolama má bohužel naprosto racionální podtext, jak zmiňuji v recenzi. Taky bych mnohem raději jezdil na nějakých velkých kolech. Třeba 18“ pětku neuvěřitelně vizuálně pozvednou, ale na druhou stranu na nich auto prostě nejde prohánět po těch tankodromech. Osobně by se na léto líbila třeba kola styling 32 nebo 37 (18“) [odkaz] a zimu bych si nechal ty sedmnáctky, co mám. Nyní je ale prodávám a nechám si tam šestnáctky i na léto, jen přezuju gumy. Celkem se mi i začal líbit design těch základních kol. (no, nebo jsem si spíš zvykl:-))
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 10.02.2012  19:59

          « Re: Zdravím dalšího majitele BMW

          Na té naší 530d jsou bohužel kotouče menšího průměru a vlezou se na ní i 15", což by jsme tam stejně nikdy nedali, takže malého průměru kotoučů je fakt škoda.
          18" ala M5 vypadá na E39 nejlíp, ale na to u nás fakt cesty nejsou. 16" zima, 17" léto právě vidím jako ideální kompromis, přičemž hodně záleží i na konkrétním typu pneu, což bylo krásně poznat při přechodu z CSC2 na opravdu znatelně měkčí CSC3 při úplně shodném rozměru.
      • 00 Reagovat !

        foto Parda71-BMWfans-

        Parda71 (BMWfans) 10.02.2012  11:00

        « Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

        White, ono je to dost sporné. Já mám na E36 taky 15". Ale při sportovní jízdě je to hodně cítět, že se ty gumy "rolují" a nedrží jak by měly a když jsem jel v E36 s e17", tak je to jiná liga. Ale někdy si říkám, že jsem rád za ty 15". Naše cesty a dálnice jsou fakt otřesné a i na těch 15" to někdy vydává dost nehezké rány a cítím, jak auto a podvozek trpí. Navíc cenově jsou ty gumy taky jinde. Myslím, že kompromis do E36 a E34 je 16", do E39 17".
        Třeba kamarád si teď pořídil E90 320d v BMW Performance úpravě s 19" kolama říkal, že se s tím nedá jezdit, ale to už je druhý extrém.

        Mimochodem 530d se 100tis.km?! To jakože cože? Víš o tom, že máš doma poklad? Až, nebo jestli ji budete prodávat, tak dej vědět ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 10.02.2012  20:12

          « Re: Zdravím dalšího majitele BMW

          Tahle E39 není na prodej, protože zatím na ni máme místo a ten stav ti dneska nikdo! nezaplatí a ty km asi ani neuvěří...
          V mém okolí jsou sice cesty v mírně nadprůměrném stavu, ale jezdím i jinde, tak si nemyslím, že je to všude jinde až v tak extra havarijním stavu. 16" zima, 17 léto považuju pořád za relativně rozumný kompromis, 19" (o kterých píšeš) je v našich podmínkách pochopitelně nesmysl.
          • 00 Reagovat !

            foto Parda71-BMWfans-

            Parda71 (BMWfans) 11.02.2012  12:24

            « Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

            Je mi jasné, takovou 530d si hýčkej a za deset let tomu ani nikdo nebude věřit, že se dělaly i taková auta...
            O těch kolech jsi v podstatě zopakoval co jsem napsal, jen si dovolím nesouhlasit o stavu cest. Havarijní stav je dost výstižné slovo. Neříkám, že mám sjetou republikou křížem krážem, ale mé okolí je naprosto otřesné a D1 do Prahy raději nemluvím.
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 11.02.2012  21:45

              « Re: Zdravím dalšího majitele BMW

              I ta D1 se na těch 17" dá, samozřejmě v levém pruhu... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Parda71-BMWfans-

                Parda71 (BMWfans) 11.02.2012  23:56

                « Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

                Všechno se dá, vše záleží na flegmatičnosti jedince. Mě rve srdce poslouchat ty rázy od podvozku a to cítění jak celé auto na těch panelech u Vyškova skáče a tancuje. Ale věřím, že někomu i na těch 19" kolech by to bylo úplně fuk >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Poustnik

        Poustnik 10.02.2012  12:25

        « Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

        WL, vy tam ve Valašském království máte málo mafiánů ve stavebních firmách, máte dost dobré povrchy na těch vašich klikatinách.....možná tam máte málo tiráků, co rozbijí silnici za jedinou zimu.....tak si tady nevyskakuj na zdevastovaný zbytek republiky..... >:D Mně Mazda taky teď líp v zimě skáče s šestnáctkama přes místní zpomalovací hrboly... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Parda71-BMWfans-

          Parda71 (BMWfans) 10.02.2012  19:57

          « Re: Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

          Přesně, to se to WL mluví >:D Když tam do těch končin na Masters of Rock zavítám, tak si cesty pochvaluju. A taky vozový park mi tam přijde víc "ostrý", že by důvod rodiště tolika soutěžáků?
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 10.02.2012  21:19

          « Re: Zdravím dalšího majitele BMW

          Přece nechceš (zrovna v tomto ohledu) srovnávat své superrodinné eMPéVéčko s "raketama"
          (i když už poněkud obstarožníma) od BMW? >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Poustnik

            Poustnik 11.02.2012  13:47

            « Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

            Srovnávat ho nechci, ale když takhle přihmouřím oči......mám na nich tmavé brýle.....a na dvojku to vytočím....... >:-[] >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 11.02.2012  21:42

              « Re: Zdravím dalšího majitele BMW

              Aha, vidíš, tak to by mě vůbec nenapadlo, zjevně ma chybí víc fantazie ... >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Spadja

      Spadja 10.02.2012  09:49

      « Re: Zdravím dalšího majitele BMW

      Ahoj, máš pěkného touringa
      jednu e34 jsem měl - byla to 535 z r. 1991 a ta měla jen jeden přípustný rozměr gum 225/60 r15, nebyl tedy žádný prostor na výměnu a ani mě to nenapadlo, zdáli se optimální i pro celkem výkonné auto, takže se ti nedivím. A pavučiny jsou krásné.
      • 00 Reagovat !

        foto old-school-rska

        old.school.rska 10.02.2012  14:46

        « Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

        Díky za pochvalu. Mám v techničáku napsáno docela dost rozměrů a pavučiny tam jsou také :-) >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Spadja

          Spadja 10.02.2012  15:30

          « Re: Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

          jo, jo, máš poslední sérii, tam bylo celkem široké spektrum použitelných kol což je celkem fajn, protože některé již nepoužívané rozměry pneu jsou pěkně drahé. To byl zrovna případ té 535ky. Ty si můžeš vybrat nějaký dostupný rozměr. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Parda71-BMWfans-

            Parda71 (BMWfans) 10.02.2012  19:55

            « Re: Re: Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

            Jen na okraj, kdo sleduje povolené rozměry v techničáku??? Policajti těžko, když je velký techničák doma a na STK to snad neřeší nikdo. A kdyby řešil, tak já jezdím na nepovolených gumách celou dobu. Mám tam 205/60 R15, což se snad ani dnes v takovém rozměru nic nevyrábí, takže tam mám běžná 195/65 R15.
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 10.02.2012  20:05

              « Re: Zdravím dalšího majitele BMW

              Kdes přišel na to, že se 205/60I15" nic nevyrábí, tady hned 42 kousků na hromadě:
              [odkaz]
              • 00 Reagovat !

                foto Parda71-BMWfans-

                Parda71 (BMWfans) 11.02.2012  12:28

                « Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

                Nikde jsem to nezjišťoval, protože 195/65 R15 je nejrozšířenější guma, takže dostupnější a levnější. Nikde jsme neřekl, že se vůbec nevyrábí, dnes se snad dělají všechny myslitelné rozměry, ale kdo na 205/60 R15 v reálu jezdí? Kdo má takovou gumu na skladě, když píchneš? Proto volím rozšířenější gumu a pokud by mě za to někdo na STK peskoval, tak by semnou měl hodně co dělat.
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 11.02.2012  21:48

                  « Re: Zdravím dalšího majitele BMW

                  Že je 195/65/15" rozšířenější rozměr je sice pravda, ale přesto je 205/60/15" pořád poměrně dostupný rozměr, prostě žádný "exot"... ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Parda71-BMWfans-

                    Parda71 (BMWfans) 12.02.2012  00:00

                    « Re: Re: Zdravím dalšího majitele BMW

                    Dobře, toto nechme. Já prodávám jak jsem nakoupil a 205/50R15 jsem neviděl nikde na skladě u "mojeho" dodavatele gum jak nových, tak ojetých.
                    Gro příspěvku bylo jinde a to striktní držení se údajů v TP, což je nesmysl. Samozřejmě v mezích rozumu. Tzn. když vím, že E36 jezdí ze série na 17" (i bez M-Paketu), tak nevidím důvod proč bych nemohl i já, byť mám v papírech něco jiného. A to samo i s E34.
  • 00 Reagovat !

    foto AMOK

    AMOK 09.02.2012  23:55

    Neni o čom...

    kráse auto fajn recenzia a pomerne dobré foto. Chválym a veľa šťastných Km prajem :-)
  • 00 Reagovat !

    foto blowiik

    blowiik 16.02.2012  23:39

    stejně jako u tvých ostatních recenzí

    i zde parádní pokoukání a počtení, ať slouží! 3x1O :yes: :yes: :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…