reklama


Recenze

Skoda_Octavie (muž 33 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia

8,64 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:57300 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,8 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,3

Popis vozu

V 25 letech jsem se rozhodoval pro koupi nového vozu a padla volba na Škodu OCTAVII?? Proč? Jelikož jsme doma měli Škodu Octavii Combi, r v. 2000 (facelift) Elegance, 1.9TDi 66 KW a byli jsme s ní max. spokojeni, kdy jsme do ní kromě provozních kapalin nic neopravovali. Motor 1.9TDi 66 KW považuji za nejlepší motor TDi, co kdy dali konstruktéři do Octavie!! Octavii jsem chtěl, nejen kvůli spolehlivosti a velkému kufru, ale jedná se o české auto s německou krví. Jen je škoda, že se motor motor 1.9TDi 66Kw od roku 2005 či 2006 přestal montovat do Octavií... Po dlouhém rozmýšlení jsem si nakonec rozhodl vzít tehdy již faceliftovanou Škodu Octavii II. v naftě a to na základě slevy od prodejce Přerost-Švorc. Jsem odkojený na naftě a nedám na ni dopustit a navíc spotřeba a turbo kopanec. Líbila by se mi výbava L-K ale peníze nebyly, teda byly, ale nechtělo se mi platit 14tis měs. po dobu 4let. Rozhodl jsem se proto pro motor 1.9TDi 77Kw ve výbavě Elegance. Výbava splňovala téměř vše co člověk potřebuje,..ale stejně jsem se výbavu rozhodl doplnit o následující:
¨
- vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla
- zadní stěrač
- alarm s hlídáním vnitřního prostoru se záložním zdrojem
- litá kola Crateris ´´16´´
- paket špatné cesty
- prodloužená záruka 4roky/60tis Km
- přední a zadní zástěrky
- corner funkce
- light assistant scomming home, leaving home,...dešťový senzor
- MDI - externí připojení na USB, IPOD...
- tažné zařízení
- rezervní kolo plnohodnotné
- rádio BOLERO

doděláno:
- funkční paket pro loketní opěrku
- GSM II - HF - original ŠKODA

motor 1.9TDi 77KW považuji za skvělej kompromis a to zvláště k tomu, že kromě dálnice moc neuplatním 6.rychlost a zároveň 2.0TDi 103Kw nejsou takové držáky jako 1.9TDi, které tu jsou déle. Ano u obouch odchází vzduchová jednotka, turbo a další věci,...ale u 2.0TDi mě štvaly praskající hlavy válců,...Motor krásně táhne do 170Km/h, dál se mu už tolik nechce kvůli chybějícímu výkonu motoru a vliv na to má i zvednutý podvozek. Motor 1.9TDi neni na závodění, aby to tak někdo nepochopil. :) Maximálku jsem z něj dostal 205km/h a to cestou po D1 a musím říct o víkendu mě nikdo nepředjel,...zrovna. V cíli jsem musel motor nechat odpočinou - odstát na volnoběh kvůli turbu. Pokud má odejít turbo, tak odejde tak či tak, ale aspoň se řídím chytrými radami z knížečky od Škoda Auto, aby motor vydržel. Jinak motor je hýčkán jako zbytek auta. Tankuju výhradně Verva Diesel anebo V-Power Diesel. U těchto moderních aut to považuji za nezbytné. Jinak pokud dám tempomat na 120km/h spotřeba je krásná kolem 4.8litru. A kdo si stěžuje na systém PD, mě vyhovuje a je lepší než commonrail, i když už slyším argumenty je méně hlučný,..atd. Prostě a jednoduše názor nezměním. Jinak od samého začátku tankuji Verva Diesel a co se týká spotřeby oleje za 13.000km, tak když to přeženu tak mi to spapalo 0,25litru :) což je nádhera a nemůžu si stěžovat :)

Co se týká interiéru:
neni co vytknout, musím zaklepat ťuk, ťuk,..nic nevrže max. jak bylo již napsáno je slyšet praskot z větráku pokud náhle změníte teplotu na vyhřívání interiéru.
Další plus vidím jako velký zavazadlový prostor přes 500litrů

A proč jsem si dal paket špatné cesty?? Důvod jedinej špatné české cesty, výlety na nezpevněné cesty a vysoké obrubníky u obch. domů a v Praze není s tímto paketem problém přejet v pohodě tramvajový pás, kde by jiné auto předním spoilerem škrtlo.

Najeto celkem přes 17000km a spokojenost trvá :) spotřeba se ustálila 5.3l/100km dle palubního počítače. Pořád tankuji Verva Diesel od Benziny. Źádné vrzání plastů v interiéru. Ve voze bylo instalováno rádio Bolero, prahové lišty, interface na mobil - original Škoda GSM, MDI kabel.

V současnosti najeto 40100km,..a po stránce motorové a spolehlivosti - výborné. Vozidlo bylo na výměně oleje a filtru - cena 2980kč. Dlouhodobá spotřeba 5.1l/100km

Silné stránky

paket špatné cesty
nízká spotřeba i při sportovní jízdě do 6litr.
coming home, leaving home

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jednou jsem byl v servisu a to s kamenem, který byl zaklíněn u brzdového kotouče a za to chtěli 250,-kč

Stav km na palubním PC ukazoval po 1,5roce používání 25000, tudíž bylo potřeba vyměnit olej a brzdovou kapalinu a filtry,... Jezdím do značkového servisu Škoda, kdy můžu být přítomný servisní kontrole přímo v dílně, takže není možnost mě ošidit v tom co udělali a co ne. Měl jsem takovou smůlu, že jsem chytil technika půl roku po škole. Všechno provedl jak má, ale stav baterie změřil až na pátý pokus, dále mi dolil více oleje než měl (min. 0,5l navíc) takže druhý den při kontrole jsem volal do servisu, že ani neumí přesně dolít olej, tak jak tam má být! Stav oleje se nacházel 2cm nad ryskou jak má být. Vzhledem k tomu, že ke zjištění závady došlo v neděli, servismeni přijeli až ke mně domu, dali mi za pravdu a s autem jsem 15km dojel až k nim do servisu. Přebytečný olej mi technik tentokrát až moc odsál, takže mi byl opět dolit nový a navíc jsem dostal (1,5l) na cestu, kdyby bylo potřeba.
Dále jsem si v servisu nechal předělat servisní interval na 15000km a desinfikovat dutiny potrubí. Celková výše garančky a práce činila 5.400,-Kč.

- po delší cestě na dálnici fungovala a taky ne corner funkce, když jsem přijel na křižovatku - v servisu nechápali, udělali dotaz do Škoda auto a tam jim bylo sděleno, že musí upravit kódování a to bylo Corner funkce aktivovaná už z výroby,...

- ve 30tis. odešel ALARM - výměna v rámci záruky

- nefunkční sklápení zrcátek z místa sedadla u řidiče, po nastartování se nevrací do původní polohy - normální stav řečeno ze Škodovky

- vybíjení baterie i po delší jízdě - po jízdě po dálnici 40km změřena baterie - stav vybitá. V servisu zkoumáno a nezjištěn nelegální odběr.
- po nějaké době opakování - opětovné dobití a stejná vada,...
- zapůjčena jiná baterie a vozidlo jezdilo, jak nové
- vrácena dobitá původní baterie - zkoumání odběru a světe div se,....má to rádio, imobilizér, alarm - odběr 0 - v servisu se divili, jelikož odběr musí být!! Od té doby bez poruchy

V současnosti po servisní prohlídce v 55000km. Vyměněn pilový, palivový, kabinový, olejový filtr, dále měněna chladící kapalina za novou (1,5l) celková cena 5.900,-Kč

Dne 25.2.2013 zjištěna závada na Climatroniku - odešel :-( měněno v záruce)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

prodejce vstřícný, ochotný, ale jak to v českých zemích bývá tím to končí...
kdyby chtěl kdokoliv koupit nové auto, mohu domluvit výraznou slevu

 
reklama

Novinky v recenzi

21.8.2010 21:40

Spotřeba

Tak s autí už mám najeto něco málo přes 21000km,...zatím bez poruchy,..ťuk,ťuk na dřevo :) jinak co se týká konverzací ohledně spotřeby musím říct, že jsem dosáhl při trase Jihlava - Kolín spotřeby 4.0 l/100km kdy část cesty byla s klimatizací...a cíl trasy Česká Lípa, kdy palubní počítač v cíli ukazoval spotřebu 4.5 l/100Km no nádhera :) a to jsem se neloudal,...


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia

Další vozy Škoda Octavia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Škoda to je kvalita :)

praktičnost
10
prostornost
10

dostatečný

jízdní vlastnosti
10

skvělé

jízdní komfort
10
provozní náklady
9

nízké,..

náhradní díly
9

dostupné

výkon motoru
9

ideální

spotřeba
9

5,2l/100km

hlučnost motoru
1

vyhovuje

kvalita sedadel
9

kvalitní

brzdy
9

perfektní, zatím jsem je nemusel využít naplno, ťuk, ťuk na dřevo

zavazadlový prostor
10

ideální


Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr? Škoda Octavia 1.0 TSI (85 kW) – Stačí litr?

Octavia se dočkala nového litrového tříválce, který…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 

reklama





Blesk.cz

Kalifornii zasáhla mohutná bouře: 3 lidi zabila, tisíce odřízla od proudu

Kalifornii zasáhla mohutná bouře: 3 lidi zabila,…

Nejméně tři mrtvé si vyžádala bouře v jižní Kalifornii. Desítky tisíc lidí postihly v sobotu výpadky dodávek…

„Lobby vyhrála,“ říká Hovorka o reklamě na očkování. Ludvík: „Jsem v tom laik“

„Lobby vyhrála,“ říká Hovorka o reklamě na očkování.…

Farmaceutická lobby v Česku zvítězila a prosadila propagování vakcín. Tvrdí to alespoň poslanec Ludvík Hovorka…

 

iSport.cz

Z rohu byl odkop! Limberský zvedl ruku a sudí otočil jasnou situaci

Z rohu byl odkop! Limberský zvedl ruku a sudí otočil…

Byl to zdánlivý detail, přesto vzbudil mezi fanoušky na sociálních sítích velkou pozornost. Asistent sudího…

SESTŘIHY: Favorité zvládli jarní rozjezd, Plzeň i Slavia mají výhry

SESTŘIHY: Favorité zvládli jarní rozjezd, Plzeň i…

Největší kandidáti na titul uspěli v prvním jarním kole ePojisteni.cz ligy. Vedoucí Plzeň doma porazila poslední…

 

Reflex.cz

Lyžařská kuriozita. V Iráku se lyžuje nedaleko válečné fronty u Mosulu, země láká do svého skiareálu

Lyžařská kuriozita. V Iráku se lyžuje nedaleko…

„Chceme se taky trochu pobavit,“ řekl jeden z návštěvníku málo známého lyžařského areálu na severu Iráku, když…

 
 
reklama