Recenze

Siors88 (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus ST170

8.76 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta neZebra Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1988 výkon [kW]: 127 / 130 * kroutící moment [Nm]: 196 / 202 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 / 7.9 * maximální rychlost [km/h]: 216 / 245 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.1 / 10.1 *

Popis vozu

Buďte zdrávi všichni řidiči a řidičky. Tak je na čase tak trošku upravit a optimalizovat můj názor na svého nejdéle sloužícího a nejvěrnějšího miláčka. Myslím, že po 80-ti tisících najetých kilometrech s mým modrým mazlíkem, je k tomu tak akorát vhodná chvíle.
Inu vskutku skvělý kus přibližovadla je pro mě tento vehikl (A ne, nepracuji ve Fordu:-) ). Jak už bylo řečeno kdysi. Život mého, po Fiestě xr2i druhého Fordu se začal psát v roce 2002 když poprvé sjel z výrobního pásu v Německu. S cenovkou vozu, tehdá atakujíc' milionovou hranici to pro mě v mých 16-ti letech bylo něco jako: Tak možná v příštím životě:-). Ale v okamžiku, když jsem objevil na internetu ST170 za cenu kolem sta tisíc, jakoby se mi vrátily všechny nezapomenutelné zážitky s Fiestou a já po předchozí zkušenosti s ní, chtěl novou větší a rychlejší iksERdvojku. Zároveň jsem však musel překousnout to, proč jsem si nekoupil Focuse I. generace už dříve (Vždycky se mi totiž líbil zvenku). Není to nic jiného, než tvar přístrojové desky. S tím jsem dlouho vnitřně bojoval, ale nakonec jsem si na to zvykl a naštěstí alespoň u modelu ST je ta přístrojovka jednobarevná. Naopak mě velice těší to místo pro kolena (Na rozdíl třeba od Fabie 2. generace = peklo pro má kolena i když nejsem žádný "Hightower"). Auto jsem pořídil v Únoru 2011 a ještě než jsem ho viděl zespodu na zvedáku už jsem věděl, že s ním pojedu domů. Láska na první pohled stejně jako jsem se v 18-ti zamiloval do svého prvního auta - "závodní" Fiesty.
Na autě na první pohled zaujme krásný modrý lak a originální 17" paprsková kola. Někteří se pozastavují nad rozměry pneu 215/45 R17 na takovéto větší nákupní "tašce". To přirovnání není jen tak od věci. Kufr je tak akorát velký pro potřeby dvou mladých jedinců. I když je pravda, že jsem v něm odvezl i gauč, dvě horská kola, třímetrovou konzoli, 3 terária 80x40x40 nebo jedno velké 120x80x60 a to ještě s novým předním nárazníkem. Člověk, který už má něco naTETRISováno si s tím dokáže vcelku poradit:-). I když jsem viděl ST v provedení kombi, ani by mě nenapadlo si něco takového pořídit. Pravdou je, že od sériového Focusu není na eSTéčku tolik odlišností. Oproti klasickému Focusu první generace má navíc dva malé "budíky" pro měření teploty a tlaku oleje a bílé pozadí budíků. Což podtrhuje jeho "sportovnost". Přední nárazník se liší jen kulatými mlhovkami ve stříbrných nákružcích, jinak je totožný se sérií. Trošku odlišný zadní nárazník pozná jen "znalec". Celkově působí docela nenápadně. V interiéru bude asi víc odlišností, ale jelikož jsem nikdy neseděl v jiném, než tom svém Focusu, těžko můžu porovnávat:-). Sedadla ve stylu polokůže vs. pololátka jsem si oblíbil. Člověčí sedací rozhraní (rozuměj prdel) to ocení jak v létě tak i v zimě. Nespálí se a ani nezastudí. Výhřevem sedaček vůz nedisponuje a aniž bych byl odpůrce vraždění zvířátek kvůli kůži, kožené sedačky bych v autě prostě nechtěl. Kovové nášlapy pedálů oceňuji už jen proto, že je tam dali již ve výrobě. Jinak je uvnitř dostatek odkládacích prostor až na tři lahve/plechovky ve středovém tunelu a další se snesou vsoukat do dveří, paráda. Gumové držáky jsou snadno vyjímatelné a dají se tedy velmi dobře umýt, když se do nich tu a tam při rozjezdu rozlije nějaká ta kapalinová pochutina. Dvě zásuvky na 12V potěší už jen kvůli dnešní době onboard kamer a na energii nenasytných smartphonů.
Samotná jízda s autem je návyková a málokdy se mi stane, že si jízdu neužiju. I když pro mě osobně byla Fiesta lepší motokárou a myslím si, že při sprintu do 100 km/h bych s xr2i vyhrál, pak už by přeci jen nastoupilo těch 172 a třičtvrtě koně a Focusek by ukázal záda. Ten 16-ti ventil se prostě musí točit. Na druhou stranu ten zátah od 4500ot/min, toho se u osmiventilu nedočkáte. Zvukový projev není nic moc se sériovým výfukem, ale zároveň neurazí. Pro spořílky tohle auto není, těm bych doporučil stokoňového Focuse, to je prý držák. Každý má samozřejmě jiné priority.
Ještě se mi nestalo, že by mi auto někde ustřelilo, aspoň teda na suchu. Drží to opravdu famózně. Na mokru si to občas zkusím trošku utrhnout, ale po předchozích "patáliích" s Fiestou jsem na mokré silnici obzvláště opatrný a raději brzdím provoz, než abych se znovu podíval do škarpy.
Co se týče rychlosti, můžu říct, že auto prošlo zátěžovou zkouškou, když jsme cestovali po německé dálnici. Nikdy předtím by mě nenapadlo, že ujedu vzdálenost 200 km za 1 hodinu. To se samosebou projevilo na spotřebě a namísto obvyklých 600 km na nádrž (objem 55 l), jsem měl sucho už po 440 km:-) Však na čelním skle nezůstal centimetr čtvereční bez zbytků rozpláclého hmyzu. Ne že by to bylo auto na pokořování rychlostních rekordů ale svižné přibližovadlo je to určitě, zvlášť když mu dopřejete 100 oktanový benzín. Auto resp. motor s ním má hned takový líbivější-sytější-zdravější zvuk. I když není stooktan jako stooktan...
6-ti stupňovou manuální převodovku Getrag, v takovém voze, již 15 let starém dokážu dnes ocenit daleko více než kdysi ze začátku. Když takhle jedu po městě a přeskakuji kvalty stylem 1-3-5 nebo při výjezdu z kruháče 1-2-6 to si myslím že u dnešních aut a převodovek není všude úplně možné. Navíc na šestý rychlostní stupeň můžu jet 55 km/h... Pecka! Zkoušel jsem točit, co to dá a třeba na čtyřku se nechá vytočit do 190 km/h. Tuhle jsem si vzpomněl na Top Gear, kde se Clarkson v Aston Martinu rozjel z nuly na čtyřku do stodevadesáti km/h. S trochou týrání spojky bych vlastně zvládl to samé:-) Tužší podvozek už z továrny je, řekl bych tak trochu moc na naše silnice. Zvlášť s koly o průměru R17. Za oněch osmdesát tisíc km ujetých po našich silnicích jsem dělal komplet přední nápravu již dvakrát. O palec větší kola (Focus RS MK1) už bych vážně neriskoval. Na zimu jsem pořídil kola 205/45 R16. Menší ráfek už tam nedostanete kvůli velikosti brzdiče, resp. kotouči o průměru 280mm. A nakonec max. SPEED. Výrobce uvádí nejvyšší rychlost 216km/h. Mě se podařilo dostat na tachometr hodnotu 245km/h a to ještě na "zimákách" (R16). Samozřejmě, že z mírného kopečka a s větrem v zádech:-) Pak už je limitující pouze převodovka a její šestý-nekonečný stupeň. A taky pár koní navíc by to auto určitě ještě sneslo...

Silné stránky

++ motor
+++ převodovka
+ podvozek
+ velké dveře
++ pohodlná sedadla
+ svým způsobem spotřeba

Slabé stránky

- aerodynamický hluk při vyšší rychlosti
- vyšší posez, než by bylo zdrávo u takto koncipovaného auta
- zátah z nízkých otáček, holt to není fiesta 8v
- velký poloměr otáčení aspoň na origo pneu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

No tak postupně na autě měněno následující: Rozvody nové hned po koupi vozu v 98000 km (řemen a kladky). Dvakrát měněna komplet přední náprava (ramena, stabilizátory, tyčky řízení, ložiska...).Nový hlavní spojkový válec (asi ve 150 000 km). Jedenkrát nová zadní ramena (160 000 km). Nová vodní pumpa ve 170 000 km. Nedávno jsem autu dopřál novou spojku (ve 175 000 km, byla ještě původní!) Výměna komplet brzd proběhla, vzhledem k dennímu užívání vozu, několikrát, a to jak vzadu tak vpředu. Kotouče plus destičky. Olej měním každých 10 tisíc km, což zhruba koresponduje s ročním nájezdem. Naposledy nové svíčky ve 177 000 km.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem si vytipoval na netu. Jeli jsme se na něj podívat jen tak "na blind" (do Liberce) aby nebyl čas na žádné leštění před prodejem. Krytá hala byla fajn, ale její kouzlo bylo v Únoru takřka pomíjivé. Byla tam snad větší zima než venku. Po zkušební jízdě jsem si vyžádal vůz do vzduchu a po kontrole podvozku, výfuku a různých vůlí bylo jasno, jedeme domů, protože auto zespodu vypadalo téměř jako z výroby.

 


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…