reklama


Recenze

Shadik (muž 30 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia Junior 1.4 MPI 44 kW

8,81 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Juniorek Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:139000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 výkon [kW]: 44 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

ÚVOD

... už cca rok si tady brouzdám různými recenzemi ať už redakčními či na moje.auto občas hodím nějakou hlášečku a tak ... autíka všeho druhu mě baví a dneska (s blížícím se srazem) jsem se dokopal sem něco písnout o svém plechovém (ne)příteli =] ...

... moje řidičská historie čítá vyjma krátkých výletů 3 plechové miláčky, s Juniorkem vlastně 4 ;) , chtěl bych podotknout, že ani jeden nebyl psán na mě, přeberte si to jak chcete, nesouhlaste s tím, ale to je tak všechno, co s tím můžete udělat ... ale abych tu svou historii nějak rozvedl:

Škoda 120 DeLuxe '81 - Dědečkovo (přejmenována na Ludmila) ... patřila mezi těch pár, co měly velké zadní svítilny (viz. šáde 82+) a přitom chromované nárazníky, kterými se honosily vozy mladšího data ...

Škoda Favorit - Maminčino (Fáro) ... určený pro Německo - nějaké jiné vstřikování (znalci vědí) ... neustále chcípe a mamča se ho furt a furt nechce zbavit [na rozdíl od Juniorka má mlhovky :oF ]

Renault 5 TL - Moje s přítelkyní, psáno na "tchána" ... zlatý autíko, přítelkyně ho milovala (jediné auto, které byla ochotna řídit :)), to auto jezdilo samo, no možná to bylo i tou 1.9kou z R19ky ;] ... měli jsme ho téměř přesně rok najel(o) se na něm nějakých 30k po českých luzích a hájích (hlavně silnice I 23 - Pelhřimov -> Brno)

... a tím se dostáváme k našemu současnému miláčkovi, kolegovi, příteli, stěhováku, taxíkovi, nespokojenci, zroutovi, roadrunnerovi, turistovi, atd. atd. Juniorovi ...
Jak je psáno výše, nše zlato je Fabia 1.4 MPI s LPG rok narození 2002 ve výbavě Junior. Vše budiž rozvedeno dále.


Setkání / Shledání / Nákup ... onakého už nevím kolikerého dubna loňského roku "tchán" povídá: "Tak hele jezdíte furt štreky a tohle chrastítko vám nemůže stačit." A jak se rozhodl, jal se činit. Prolézal trafiky, pročítal inzeráty, až jednoho dne narazily jeho zřítelnice na inzerát s naším samohybem. Malinkým plusem bylo, že prodávající byl z Brna, kde už jsme s přítelkyní 2 roky na studijích a na brigádách bydleli. Takže vzhůru na výlet, nakupovat jela celá přítelčina rodina, jak to bývá, když maloměšťáci vyrazí do města, no sranda byla ... Pan prodávající byl bývalým cesťákem pro pivovar Bernard (ještě teď máme na kapotě obrysy loga :[ ...). Cena dobrá na to, že bylo s LPG, stav dobrý, najeto akorát. K prodejci se vyjádřím v příslušné kategorii. Financování zařídil tchán od známého přes bezúročnou půjčku. Z toho ovšem vyplývá, že bonusy za ne-nehodovost plynou přítelkyni, páč auto je psáno na její jméno. Z momentálních 50ti najetých tisíc kilometrů bylo pod její rukou na volantu natočeno asi 20 000 metru = 20 km = 0,04% =F ... no nic ...

Autíko mělo při koupi (snad) 90 tisíc najeto. Za 5 let provozu obchodního cestujícího, nevim nevím ... mám pochybnosti. Ale celkový stav, jak je černé na bílém výše ucházející. Malinké flíčky rzi na hraně kapoty, pár škrábanců (asi parkování - auto využívala majitelova dcera - feministky prominou) v interiéru dírka v sedačce a černý (vypálený) flek na stropu, asi všechny zjevné i nezjevné vady.


VÝBAVA
Ad "Junior" ... Moje oblíbená fráze pro popis výbavy Junior je: Nemá to ani dvířka na kaslík. A ona je to dokonce pravda. Takže někteří odpustí ale výbavu spíš nastíním tím, co do ní nepatří.

Takže Junior nemá (mimo jiné): posilovač řízení - posiluje moje paže a to je jenom dobře, a pokud nejste křehká žena drobného vzrůstu, tak se volant utáhnout dá [sériově dodáván akorát k příplatkovým 14kám]; spodní kryt motoru - takže čistit, čistit a čistit ;) ... [na předních kolech není taková váha, takže nedotáčivost je o 0,01% menši >:-) ]; nic v elektrice - když nic neulomíte, vše funguje jak má :D ; dvířka na schránku u spolujezdce - alespoň si v autě nic nenecháváte a nikdo vám to nemůže ukrást; nárazníky v barvě vozu - no co ... černá je přece elegantní barva; ABS - takže aspoň někdy slyšíte pískat gumy; Juni má rovněž 4ramenný, kůží obmotaný, mě naprosto vyhovující, samozřejmě neseřiditelný volant.
Zkrátka na všem si musíte najít něco dobrého.

Auto má z příplatkové výbavy pro verzi Junior:
Airbag řidiče (nejsem si jistý jestli nebyl všude), zámek řadící páky (i když, kdo by nám ho kradl), centrál bez dálkového ovládání (auto má pouze jeden a jediný zámek pro vstup [nepočítám nádrž], a dekl nad zavazadlovým prostorem (ano, i za ten si Mladá Boleslav nechávala platit).


STAV / MOTOR / JÍZDA
Takže motorově se Junior cítí velmi zralý, v tom nejlepším slova smyslu. Občas si akorát trochu škytne, když jedu dlouho z kopce bez plynu, ale co vím, tak to dělá víc Fábií. Jinak jede jak má, náročnější předjížděcí manévry jsou sice trošku problém, ale já vím, co od něj chci a co mi může nabídnout, takže spokojenost. Oněch papírových 44kW je na normální ježdění tak akorát, a taky že se s ním hodně najezdí. Bydlíme v Brně, a Dopravní podnik už jsem nesponzoroval tak půl roku ... takže cesty z domu k přítelce do práce, ke mě do hokny a zpět vydají na průměrný "rangeload" 1000km týdně. I proto se snažím aby Juniorkovi chutnalo, takže protože plyn je furt a všude téměř stejný tak mu dopřávám na chuť do nádrže V-Power, a je to občas docela poznat, když mu tam naleju něco jiného, pak je takový náladový. Výše uvedená maximálka je tachometrová. Nejvyšší kloudná cestovní rychlost je tachometrových 140km/h, kdy si auto bere cca 9,5l plynu.
Bere si na kombinaci tak 7,5 litrů benzínu bo 8,5 l liquid propan gasu, čiže LPG.
Když se jede na plyn, tak motor možná malinko hůř bere odspodu ... ale opravdu téměř neznatelně.

Stav karoserie - to je taky pohádka sama pro sebe. Jak zmiňuji výše, bývalý majitel byl cesťákem pro jeden pivovar, takže obrysy loga a samolepek máme na hauptně pořád. K tomu se přidává pár flíčků rzi na její hraně. Dále jsou maličko promačkané prahy a rámy dveří, asi od toho jak nakládal sudy, či co. Jinak sem tam nějaký malý škrábanec a jeden větší na levém zadním blatníku, od toho kdy nějaká ženská v Octávii vyrazila na dálnici z kolony z levého stojícího pruhu do mého jedoucího pravého :F ... od čehož je i malinko vyhozený nárazník (nekreje se s blatníkem - cca 5mm).

Co říci k jízdě ... Když jezdíte hezky plynule, tak vás Juni odmění vynikajícími provozními náklady, akorát s plynem nejde brzdit motorem, řídící jednotka plynu pak háže chybu, takže je trošku větší spotřeba brzdových destiček i disků. Jak jsem již psal, s naším současným miláčkem máme za dobu něco přes rok nalétáno 50 tisíc kilometrů. Když nepočítám tu oktávku tak bez nehody. Občas po dešti si na kruháčích, či na nájezdech zkouším nedotáčivé smyky ale it přes to auto sedí na svých 155/80/R13 kolách hezky.
Komfort ... Hlučnost motoru je v mezích toho, na co jsem zvyklý. Pouze na dálnici při limitní rychlosti je třeba zesílit rádio, či zvýšit hlas. (V plánu mám zvukovou izolaci na hauptnu a spodní kryt motoru). Sedačky jsou tak nějak průměr, vzadu je nedělená lavice (občas zamrzí). Tlumiče a pérování jsou v mezích toho, co lze od auta v dané kategorii očekávat.

Silné stránky

Provozní náklady - podle ceny PHM - před rokem 1,30 Kč dnes cca 1,55 Kč/km a náhradní díly sehnatelný i v neděli odpoledne
Provozní náklady ... plyn se vážně vyplatí (ať si kdo chce, co chce říká)
Jízdní vlastnosti
Držák - stejně se nemá co rozbít ;)

Slabé stránky

nějaký koník navíc by se hodil ...
možná sedačky
interiér - je to tam takové strohé a šedé :(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Takže běžnou údržbu provozuji v dílně mého potencionálního tchána za jeho pomoci, respektive ruce systémového administrátora jsou na všechno levé, takže se jenom koukám :D.
Běžnou údržbou jsou výměny veškerých kapalin, brzdových kotoučů i destiček, očista plus vystříkávání kapalinou odpuzující vodu, zinkování výfuku atp. + výměna rozbité zadní lampy.

V regulérním servisu jsem byl, pouze když jsem tak trochu rozbil převodovku :) ... Takže oprava mě stála 3300,- ... už nevím co mi to tam měnili (ale bylo to nějaký železo co je přímo pod šaltpákou). A rozbitá zadní svítilna levá 1800,-.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodávající byl v pohodě, cena dobrá vzhledem k autu, akorát, že nesplnil, co slíbil. Slíbil dodat servisní knížku a druhé klíče, oboje prý leží v onom pivovaru někde v kanceláři.

Poznámky

Fotky budou ... zatím výhledově ... nemám čím fotit, ale jsem domluvený se známým ... Takže hodnoťte zatím bez fotek ...

 
reklama

Novinky v recenzi

8.11.2009 12:37

Le Fin Mon Amie

... fotky jsem sliboval dlouho ... :D
... nenasel sem si cas, stydim se ...

Po dvou letech a ctyrech mesicich a 97 tisicich kilometrech jsem se s drahym Juniorkem rozloucil. Byl to drzak - jedine investice (nepocitaje bezne provozni - olej, chladici kapalina, filtry, kotouce a desticky) spocivali v remenu 240,- lozisku v kladce alternatoru 90,- lozisku leveho predniho kola 550,- a bohuzel kratce pred prodejem vodni pumpy 3560,- vcetne prace (vse ostatni se menilo v garazi u "tchana" ci u kamaradu. Na nejakych 300k ktere to autiko melo realne najeto ... njn Cesi jsou halt stahovaci tachometru ... si myslim, ze nadhera.

Jako rozlouceni sem si dovolil slozit na Juniorka oslavnou lyrickou basen.



O JUNIORKOVI


Kdoz Juniorem svezl se,
necht vzpominkou ucti,
pamatku jeho velikou,
neb ho Peta pustil ...

... Pustil ze svych sparu,
a je mu to lito,
mel ho totiz rad,
ted svedomi je bito.

Jeho jmeno je vsem znamo,
jest Fabia Junior,
snad si ho ted po vsem koupi,
naky hodny senior.

Z ceskych rukou vzeslo telo,
i povaha netecna,
on je preci Skodovcicka,
masinka to statecna.

Peta s Luckou miloval ho,
a ridil ho i bosky,
avsak ze vztahu toho,
nyni jsou jen trosky.

... Jak radi spolu brazdili,
ceske luhy, haje,
a jak tam objevovali
ceske zeme taje ...

Ze posilovac nemel,
to nevadilo nic,
to bylo mu vsak jedno,
jen styska si ted vic.

Ze na eLPege jezdil,
to prec je velke plus,
a ze nemoh do garazi,
a jizda s nim pry je hnus?
To rika kdo nepoznal ho,
a jeho lehky klus.

Kolik lidi svezl?
Kdo dokaze spocitat?
Stovky, snad i tisice,
nic nesmite namitat.

Kolik lidi zachranil,
od velke cesty daleke,
koho jenom popovezl,
a nematl prevlekem.

Junior byl spartansky,
i zada z neho boleli,
vsak s kilometrem za kacku,
Petr jezdil s prateli.

Ze dvirka nemel na kasliku,
komu by to vadilo,
blyskal se vsak metalizou,
kdyz ho "neco" umylo.

Petovi ted tecou slzy,
velke aspon jako hrach,
Vzpominat se bude dlouho,
nez obrati se lide v prach.

Junior byl skvely pritel,
nechtel se dat opravit,
a jenom par soucastek
bylo nutno upravit.

A tim konci vzpominani,
na super auto fajnove,
a zacina dlouha chvile,
shaneni se po novem.

Jeste jednou poprosim Vas,
abyste si vzpomneli,
na Juniorka drsnou karu,
jiz ridit ste nesmeli.

22.5.2008 00:00

21. 5. ROZEPSANO V PRACI ...
22. 5. Pokracovani v praci v praci :F .. =)


Další vozy Škoda Fabia


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

co se ..., to se ..., ale v rámci mezí ...

praktičnost
7

dostačující pro mladý pár

prostornost
8

jelikož děláme často taxikáře, tak by mohla být větší, tedy vzadu ...

jízdní vlastnosti
9

sedí a sedí a sedí ... no a občas nedotočí ...

jízdní komfort
8

no limuzína to není ...

provozní náklady
10

ideální ;)

náhradní díly
9

dostupné ... a levné (relativně) ...

výkon motoru
7

závodník to není ...

spotřeba
8

přiměřeně, přiměřeně

hlučnost motoru
7

občas nepřiměřeně

kvalita sedadel
7

... občas bych si za křeslo nestěžoval ... a boční vedení by taky mohlo být lepčejší

brzdy
6

... ajajaj ... ty vadnou ... silně uvažuji o upgradu - větší + kotouče dozadu (zatím bubny)

zavazadlový prostor
7

vzledem k rezerve přikurtované v kufru jsou občas využity i zadní sedačky ...


Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“ Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“

Hlavní specialitou „kofolácké“ fabie je chladnička,…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 

reklama





Blesk.cz

Portál k EET vyřadili hackeři. Evidence účtenek útok ale přečkala

Portál k EET vyřadili hackeři. Evidence účtenek útok…

Elektronická evidence tržeb (EET) čelila útoku hackerů. Portál k EET etrzby.cz byl v pátek kolem třetí odpoledne…

Němci utáhli opasek „vyžírkům“ i z Česka. Na dávky dosáhnou až po pěti letech

Němci utáhli opasek „vyžírkům“ i z Česka. Na dávky…

Měl by to být konec unijní turistiky za vysokými sociálními dávkami. Návrh, který schválil německý Spolkový…

 

iSport.cz

Skočili na optický klam. Fanoušci Chomutova protestovali chybně

Skočili na optický klam. Fanoušci Chomutova…

Tyč Michala Vondrky vzbudila v Chomutově značné emoce. Jednak po ní následoval další závar, za druhé při…

VIDEO: Třinec v prodloužení ovládl derby, Kometa padla v Olomouci

VIDEO: Třinec v prodloužení ovládl derby, Kometa…

Hokejisté Třince se v derby dokázali vyrovnat s Vítkovicemi, které ve 26. extraligovém kole porazili 3:2 v…

 

Reflex.cz

Odvážný krok kalendáře Pirelli. Dokonalé modelky vyměnili za slavné herečky bez make-upu

Odvážný krok kalendáře Pirelli. Dokonalé modelky…

Oslava přirozené krásy. Tak by se dal jednou větou shrnout kalendář firmy Pirelli pro rok 2017. Jednotlivé…

Heil Trump! Příznivci krajní pravice oslavovali nového amerického prezidenta nacistickým pozdravem

Heil Trump! Příznivci krajní pravice oslavovali…

„Heil Trump! Heil our people! Heil victory! Sláva Trumpovi! Sláva našemu lidu! Sláva vítězství!“ volal na…

 
 
reklama