Recenze

9 Majitel

Volvo S60 SPORT D5

9.47 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo S60, foto 1 Volvo S60, foto 2 Volvo S60, foto 2 Volvo S60, foto 3 Volvo S60, foto 4 Volvo S60, foto 5 Volvo S60, foto 6 Volvo S60, foto 8
Volvo S60, foto 9 Volvo S60, foto 12 Volvo S60, foto 13 Volvo S60, foto 14 Volvo S60, foto 15 Volvo S60, foto 16 Volvo S60, foto 17 Volvo S60, foto 18 Volvo S60, foto 19 Volvo S60, foto 20 Volvo S60, foto 21 Volvo S60, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Czarny Szerszeń Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:114000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2400 výkon [kW]: 136 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 424 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Protože předchozí Volvo po srážce se psem na dálnici ohodnotila pojišťovna komentářem „totální škoda“, nastal čas pořídit novější vůz. Požadavek byl jasný: pohodlné a bezpečné auto pro dva dospělé na delší trasy, kožený interiér, vyhřívané sedačky, tempomat a minimálně 5 válců s výkonem min. 125 Kw po prvním majiteli s prokazatelnou servisní historií. Peripetie při výběru psát nebudu, jen poznamenám, že to chce opravdu trpělivost a pevné nervy a nespěchat. Nakonec se mi podařilo splnit si svůj sen a pořídit S60 první generace z úplného konce výroby (2009).
S určitou nadsázkou by se dalo říci, že tohle je poslední "opravdové" Volvo (kromě XC 90), které používá podvozek a motor z vlastní dílny, bez použití částí shodných s Fordem apod. (čímž ovšem netvrdím, že bych novou šedesátku nechtěl). Design sportovního sedanu vypadá stále svěže a věřím, že ani za pár let nebude okoukaný, zejména elegantní záď je prostě nádherná. Můj vůz patří mezi poslední vyrobené kousky (výroba byla ukončena v roce 2009) a jako takový má vychytané všechny mouchy, kterými trpěl jako novinka. Zpracování je příkladné, nikde nic nevrže, neskřípe ani se různě neviklá, všechny díly perfektně lícují. Jedinou výtku bych měl ke kvalitě laku, který po čtyři a půl letech nevypadá úplně nejlépe a plánuji jeho renovaci.
Karoserie o rozvoru kol 2715 mm (kratší než u S80 a V70) se vyznačuje v porovnání s Volvem S70 dvakrát větší tuhostí v krutu. Podvozek je tvořen pružícími jednotkami McPherson s dolními příčnými rameny vpředu a nezávislým zavěšením kol multilink vzadu. Volvo S60 má nejširší rozchod kol ve své třídě. Stabilita při prudkém brždění v zatáčce je vylepšena geometrií předních kol, která pro tento případ umožňuje polohu negativní sbíhavosti, zatímco zavěšení zadních kol má efekt pozitivní sbíhavosti, čímž je dosaženo lepší rovnováhy. Brzdy s ABS jsou opatřeny funkcí elektronického rozdělování brzdné síly EBD. Některé verze S60 jsou vybaveny stabilizačním systémem STC v rámci standardního vybavení, zatímco vyspělejší dynamický systém pro kontrolu stability a trakce DSTC s aktivním protismykovým systémem je dodáván jako výbava na přání. Pneumatiky a kola jsou k dispozici v několika verzích a rozměrech, v závislosti na použitém motoru a nastavení podvozku. Rozměr největších a nejširších pneumatik standardně dodávaných z výroby je 225/45 R17.
Uvnitř vozu naleznete drobné praktické prvky, jako je věšák na oděv na opěrce hlavy spolujezdce, držáky nápojů vpředu i vzadu, držák pytlíku na odpadky v zadním sedadle. Ve srovnání s konkurencí jsou odkládací schránky ve dveřích menší, ovšem je to dáno bezpečnostní výztuhou ve dveřích (a co je lepší: větší bezpečnost při bočním nárazu nebo možnost odložit 1,5 litrovou PET láhev do dveří?). Zavazadlový prostor je překvapivě velký a je opatřen praktickým prvkem. Jelikož má dvě podlahové části, je možné jednu vyklopit směrem vzhůru a dopředu, čímž se vytvoří ochranná příčná stěna. Tak lze bezpečně převážet např. nákupní tašky zajištěné pomocí dvou elastických popruhů. K dispozici je také několik úchytných háčků. Mechanismus je snadno ovladatelný jednou rukou.
Kapitolou samu pro sebe jsou pohodlná kožená vyhřívaná sedadla, která tvoří špičku nejen ve své třídě. Ergonomie na předních sedadlech je příkladná. Na zadních sedadlech je to však s ohledem na nedostatečný prostor pro nohy bída. Tohle auto je potřeba brát jako dokonalý vůz pro dva dospělé, případně s dvěma malými dětmi. Pro čtyři dospělé to na delší cestování rozhodně není, přestože zadní sedačky jsou taktéž velice pohodlné, prostě chybí prostor pro kolena.
Pozici za volantem lze nalézt snadno a řidičův prostor si přizpůsobí opravdu každý (snad jen vyjma osob se značnou nadváhou). Tříramenný volant perfektně padne do ruky (i díky koženému obšití) a i přes určité přeposilování poskytuje slušnou odezvu. Holt není to závodní speciál, ale auto určené na dálkové cesty po slušných cestách. Řadicí páka má jasné a přesné dráhy. Pedály mají příjemný chod. Rozmístění a logika ovladačů je věrná tradici u Volva a kdo jednou nějaké řídil, nebude ničím překvapen. Ostatní si musí zvyknout. Interiér je výborně odhlučněn, horší je to s odfiltrováním větších – zejména příčných – nerovností, kdy hliníkové díly podvozku o sobě dávají vědět ranou, zde na tom byly starší typy s „železnými“ prvky podvozku mnohem lépe. Na druhou stranu co si tohle auto nechá líbit v prudkých zatáčkách je obdivuhodné – kombinace většího rozchodu a pevného podvozku bez tendence odskakovat je perfektní.
Pokud jde o motor, tak 136 kW sice není žádná hitparáda, ale motor má velice slušný zátah a při běžném cestování v rychlostech okolo povoleného maxima má stále vysokou rezervu pro případné předjetí apod. Vůz je celkově velice předvídatelný při průjezdu zatáčkou nebo brždění. Snad jen systém DSTC je někdy při razantnějším předjetí příliš aktivní a snaží se vám kecat do řízení. Ale stává se to jen výjimečně a dá se na to buď zvyknout, nebo systém deaktivovat (systém se ovšem při každém novém nastartování motoru opět aktivuje). Spotřeba je velice příjemná a přesně odpovídá údajům v TP, dlouhodobý průměr mám 6,4 l (palubní počítač udává klasicky optimističtějších 5,8 l). Dojezd na jednu nádrž tak vždy přesáhne 1000 km. Při dálkové eko jízdě se dá spotřeba stlačit opravdu na 5,8 l, ale je to otrava.
Pokud jde o opravy: zatím mám najeto 120 tis. A žádné opravy, kromě výměny spotřebních dílů (destičky apod.) nebyly potřeba. Vůz servisuji v autorizovaném servisu. Interval výměny dodržuji poloviční než předepsaný.
Protože často vozím s sebou kola, je na voze tažné zařízení (používám nosič na tři kola na kouli), v případě potřeby je možné ještě další dvě kola dát na střechu na originální příčníky + nosiče, které dělá pro Volvo Thule. No a v nouzi nejvyšší dám ještě dvě kola do kufru po sklopení zadních sedaček. Takže pro vášnivé cyklisty je tohle auto jako dělané.
Závěrem ještě pár volvích vychytávek (tím v žádném případě netvrdím, že to jiná auta nemají):
Turbodmychadlo, které má pro tuto třídu neobvyklé vodní chlazení. Jeho největší výhodou je prevence poškození turba v případě, že motor náhle vypnete po vyšší zátěži, k čemuž dochází nejčastěji například při tankování na dálnici. U klasických systémů se doporučuje nechat motor v takové situaci alespoň minutu běžet na volnoběh, aby mohlo turbodmychadlo zchladnout, s vodním chlazením to ale už není nutné. Nové turbo je také větší a silnější a s elektronickým řízením stavitelných lopatek reaguje rychleji na požadavky řidiče.

Jakmile se změní vnější teplota na rozmezí -5 až +2 počítač to okamžitě ukáže tak, že aktuální údaj prostě přepne na teplotu.

Osvětlení prostoru pro nohy po otevření dveří.

Megavýkonné ofukování čelního skla v případě zamlžení (takhle rychle odmlžené okna jsem v zatím v jiných autech nezažil).

Sklopení spolujezdcova sedadla dopředu. Perfektní pro přepravu delších věcí, nebo jako podložka na nohy pro cestujícího vzadu :-)

Kapsy na přední části sedáku (jednoduché a geniální třeba na vestu).

Světla (všechny, tedy i osvětlení interiéru apod.) po vyjmutí klíčku ze zapalování po určité době (cca 20 min) samy zhasnou.

Svítící zámek zapalování.

Vyhřívání bloku motoru - tohle je v zimě prostě bomba.

Předpokládám, že toho bude více, ale doplním až si vzpomenu...

Zdroje: http://www.zakruta.cz/automobil/volvo/s60/d5/
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S60
http://www.auto.cz/volvo-s60-2000-2009-maly-luxusni-spolehlivy-1449
http://www.autorevue.cz/test-volvo-s60-s-dieselovym-motorem-d5_2
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=187220

Silné stránky

pohodlí a komfort (pro mě na autě nejdůležitější věc)
pohledný exteriér i interiér, který ani po těch letech nezastaral
přiměřený výkon a příjemná spotřeba
spolehlivost
překvapivě objemný kufr
bezpečnost

Slabé stránky

Nepříliš kvalitní lak
Kryty světlometů už jsou místy zašedlé
Místo pro nohy na zadních sedačkách
Hodnoty rychlosti na budíku nejsou podsvětlené (podsvětlená je ručička a okruží). Protože nemám rád příliš svítící budíky, mam to staženo tak na třetinu. Jenže pak nevidím hodnoty rychlosti. Pokud bych jezdil jedním autem není to žádný problém, ale pokud člověk jezdí třemi auty a každé má jiné rozmístění, tak to problém je a tak v noci musím dlouze přemýšlet, kolik vlastně jedu...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím bez problémů, pouze spotřební materiál. Intrval výměny oleje zkrácen na polovinu. Po předchozích zkušenostech s Volvem však žádné problémy neočekávám...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon Volvo. Perfektní jednání. Předvedení auta, zkušební jízda, veškeré doklady. Měl jsem pocit, že nekupuju ojetinu ale nové auto.

 

Novinky v recenzi

3.8.2019 12:47

Pod dvou letech

Najeto 217 xxx km, jediným problémem byl nefunkční xenon, takže výměna obou. Jinak bez investic (vyjma běžného servisu).

17.11.2017 17:44

Po STK

Aktuálně 189xxx km. STK absolutně bez problémů, emise - kouřivost 0 (nechápu, ale je to tak v protokolu uvedeno) :-). Letos v létě absolvován trip po Polsku, Lotyšsku, Litvě a Estonsku, cca 4 tis. km. Kromě Polska je všude max rychlost cca 90 km (vyjma dálnic, ale po těch jsme ujeli cca 400 km), takže spotřeba (reálná) spadla na 5,5 l/100 km. A dokonce se na to "ploužení" dalo zvyknout a byla to pohoda...

27.1.2017 19:36

další rok za mnou...

Najeto cca 170 tis. Kromě běžné údržby praskla pravá přední pružina. Výměna ve značkovém servisu 5141 Kč. Jinak vše OK.

14.1.2016 18:23

Zkušenosti po dvou letech a 45 tis. km

Zkušenosti s provozem po dvou letech a 45 tis. km.
Vůz stále šlape jak hodinky a vyjma spotřebního materiálu nebylo potřeba nic řešit. Servisní interval 1 x za rok v autorizovaném servisu (kromě běžné údržby výměna předních kotoučů a destiček, výměna levého předního ložiska kola).
Do auta přidán přehrávač GROM, který supluje originální CD měnič (ovládání přes originální rádio) a umožňuje přehrávat také bezeztrátové audio formáty typu FLAC, APE apod.
Dlouhodobá skutečná spotřeba při svižné jízdě 6,33 l (ekonomická jízda 5,7 a rychlá jízda po německé dálnici s průměrem okolo 160 km/hod cca 8,1 l).


Další vozy Volvo S60



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Volvu po předchozích zkušenostech prostě věřím...zatím nikdy nezklamalo

praktičnost
8

Pro dvě dospělé osoby ideální. Pro čtyři nedostatečné. Kufr sice velký, ale nádherná záď nese svoje omezení v podobě užšího vstupu.

prostornost
9

Pro dva ideální

jízdní vlastnosti
8

Pohon zadních kol to není, ale přesto jsou jízdní vlastnosti velice slušné. Hlavním kladem je naprostá čitelnost auta.

jízdní komfort
9

Na dobrých cestách je komfort bezchybný, na rozbitých cestách se rázy docela silně přenášejí do kabiny. Ale tohle ato je prostě předurčené k cestování po dálnici, nebo po kvalitních vysokohorských silničkách .-)

provozní náklady
9

Naftu žere přiměřeně a olej nežere vůbec..co víc si přát? Ceny dílů přiměřené pořizovací ceně.

náhradní díly
9

Tak ono čekat u auta s takovou pořizovací hodnotou, že bude mít provozní náklady na úrovni Dacie je nesmysl. Ale s tím se musí počítat. Navíc Volvo nabízí pro starší auta zvýhodněný servisní program a slevu na díly

výkon motoru
9

Pro mě naprosto dostatečný s vysokou rezervou pro bezpečné předjetí v každé situaci.Nejsem závodník, jsem požitkář :-)

spotřeba
10

Vzhledem k výkonu, počtu válců a jízdnímu projevu naprosto přiměřená.

hlučnost motoru
10

Kabina je odhlučněná příkladně, zvuk motoru v interiéru tvoří příjemnou kulisu...

kvalita sedadel
10

U volva pochybovat o kvalitě sedadel? Tak snad chybí jen ventilace, ale to jsme cenově někde jinde, že?

brzdy
9

Zatím jsem se na limit nedostal. Dávkování brzdné síly mi vyhovuje.

zavazadlový prostor
10

Na sedan naprosto luxusní...řekl bych, že je na tom líp než předchozí V40 (samozřejmě je tu limitující vstupní otvor).






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…