reklama


Recenze

Rorejda ( 46 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus C-Max 2.0 tdci

9,38 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus C-Max, foto 1 Ford Focus C-Max, foto 2 Ford Focus C-Max, foto 3 Ford Focus C-Max, foto 4 Ford Focus C-Max, foto 5 Ford Focus C-Max, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus C-Max Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:135000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,6

Popis vozu

V lednu 2008 jsem se s kolegou vypravil pro vysněnou Zafirku. Po dlouhé cestě a jednom velkém úletu, který nám připravil jeden turecký němec z www.mobile.de jsme nakonec koupili né Zafiru, ale Ford C-MAX od přímého prodejce FORD. Je to 2.0 tdci, rok výroby 2004, stříbrné barvy s najetýma 100 000 km na tachometru i dle servisní knížky. Výbava pro naši malou rodinku (2+2) se zdála být dostačující. Manuální klimatizace, elektricky ovládaná přední okna i zrcátka, tempovat, ABS, ESP, palubní počítač, navigace, parkovací senzory a airbag kam se podíváš…

Podvozek
Za 1,5 roku jsem s Maxíkem najezdil 35 000km. První větší překvapení přinesl podvozek. Velmi dobře sedí v zatáčkách, opravdu většina mnou přečtených testů a recenzí nelhala. Jediné, co nikde nepíšou, jak se tento automobil vyrovnává s našimi silnicemi. Jízdu po dálnici Praha - Brno jsem absolvoval bez větších problémů, ale z velké části v levém pruhu (což znamená tempovat na 150 km/hod). Pravý pruh je téměř nesjízdný. Není to ovšem jen vinou podvozku – tutéž cestu jsem absolvoval po týdnu s Fábií a měl jsem obdobný problém. Zkrátka, pokud vám nebude vadit, že poznáte dokonale reliéf našich silnic a chcete prosfištět každou zatáčku, pak je to, to pravé auto pro Vás. Jen podotýkám, že mám 16´ al-kola. Na 18´ by to asi nebylo to správné rodinné auto.

Řízení, řazení
Sudičky C-maxu nadělily 6-ti stupňovou převodovku. Řazení je velmi přesné a bez problémů. Rychlostní páka padne skvěle do ruky, stejně jako kožený věnec volantu. Ve 130 km/hod motor točí kolem 2000 ot/min, což si myslím, že je skvělé. Chování v zatáčkách je na tak vysoké auto nadstandardní.

Motor
Motor je tou nejvýkonnější verzí, kterou Ford v dieselu do C-MAXE nabízel. Jedná se o 100 kW verzi motoru dodávající 320 Nm.ot/min, vyrobenou ve spolupráci Ford + PSA. Pro neználky podotýkám, že se nejedná o problematický motor 2.0 tdci známý z mondea. Po nastartování se ozve tak trochu charakteristické klokotání dieselu, které po chvíli zmizí. Jako větší mínus bych snad viděl to, že trvá poměrně delší dobu, než se motor v zimě zahřeje na provozní teplotu. Nemá žádný předehřev známý z VW Touran 2.O TDI. Motor nemá rád nízké otáčky pod 1200. Chová se jako by se ho tyto otáčky ani netýkaly. Když však sešlápnete plyn a otáčky se dostanou nad 1800, probudí se celá armáda, která do té doby dřímala, nastane zamáčknutí vašeho pozadí do sedadla a ejhle, vy zjistíte, že to vysoké auto dokáže i jet. Zrychlení z 0 na 100 za 9,6s a maximální rychlost 200 km/hod dokáže nahnat strach i leckteré oktávce (vyzkoušeno na dálnici do Ostravy). Při jízdě po dálnici a rychlosti okolo 140-150 km/hod. se spotřeba pohybuje okolo 5,6-5,8 l. Jezdím hodně i po městě, tam je to se spotřebou nafty o něco horší. Průměrně se pohybuju okolo 6,6 l, ovšem dá se jet i za 8 l. Palubní počítač neukazuje okamžitou spotřebu a v průměrné spotřebě při kombinovaném provozu mi ukazuje o 0,3-0,4 l více než je skutečnost. Tato chyba se nevyskytuje např. při jízdě po dálnici.

Interiér
Sedadla jsou potažena kombinací šedé a stříbrošedé látky. Nevyskytl se problém s otěrem této látky. Malý zádrhel nastal, když si naše dvě holky sedly na sedadla ve vlhkých bundách- zůstaly po nich nevzhledné mapy. Není problém je však vyčistit. V prostoru se vyskytuje spousta odkládacích ploch. Když začnu zepředu, pak velká otevíratelná přihrádka na doklady je pod čelním sklem na straně spolujezdce, dále klasická přihrádka pod airbagem spolujezdce, odkládací kapsy ve dveřích a mezi předními sedadly, kde jsou ještě dvě místa na kelímky s nápoji. Na velkou PET láhev originální místo není, ale v pohodě jí dáváme do poslední přihrádky mezi přední sedadla. Vzadu pod nohama cestujících jsou v podlaze dvě schránky a zezadu na předních sedadlech jsou namontovány dva sklopné stolečky. Sedadla mi vyhovují - teda to od řidiče. Už dlouho jsem neměl auto, kde by mi tak dobře sedla hlavová opěrka. Vzhledem k tomu, že i volant lze nastavit ve dvou osách, myslím, že nebude problém pro nikoho najít tu správnou polohu (samozřejmě za volantem). Snad jen trochu může dělat problém pravé noze středová konzola, ale to je jen otázka zvyku. Po sklopení zadního prostředního sedadla vznikne další ministůl. Pokud toto sedadlo překlopíte opačným směrem do kufru, můžete oba krajní sedadla posunou směrem šikmo vzad, čímž vám vznikne 4 místné rodinné MPV na dlouhé cesty. Na zadních sedadlech tímto vznikne místa jako v limuzíně vyšší třídy. Máte dvě samostatná zadní sedadla, ale bez opěrek rukou. Tady bych se rád vrátil ještě k opěrce ruky řidiče. Když jsem toto auto koupil, byla ulomená, což nebyl tak velký problém opravit, ale myslím si, že C.MAX by si zasloužil tuto opěrku masivnější. Zavazadlový prostor je velmi dobře přístupný. Výrobce uvádí velikost 460 l, což je pro nás dostačující. Oproti jiným MPV vozům se zde nikdo nesnažil dostat další dvě sedadla. Jako velmi praktickou věc jsem přivítal gumový chránič podlahy kufru. Má jen jedno mínus-hrozně na tom kloužou věci. Jelikož součástí auta byla i síťka do kufru, tak jsme si s ní vypomohli. V pravé a levé části kufru jsou dále dvě kapsy na lékárničku, žárovky, tažné oko a podobně. Na můj vkus mohly být o něco větší, ale díky za ně. Dále je na pravé straně jedna zásuvka na 12V. Dole v zavazadlovém prostoru je dojezdová rezerva. Ano slyšíte dobře, pouze dojezdová. Zase na druhou stranu, některé auta v dnešní době mají jen kompresor a nějaký sprej.(Asi nikdo z konstruktérů nerozsekal kolo na maděru:o))
Na co jsem pozapomněl je autorádio. Když jsem auto kupoval, viděl jsem jen nějaké autorádio Becker, které mi tenkrát nic moc neříkalo. V okamžiku, když jsem k rádiu obdržel i navigační mapy, bylo vše jasné. Co se týče ovládání, je v celku jednoduché, mínusem této navigace jsou mapy z roku 2004 . Bohužel ČR je pokryto jen z minimální části a nové originální mapy stojí cca 5000,-. V červenci 2008 jsem koupil nové mapy, ale ve srovnání s malými přenosnými navigacemi Becker stále prohrává. Pokud můžu srovnat ozvučení, měl jsem i lepší, takže průměr. Největším problémem je však to, že autorádio nemá odnímatelný panel. Na pravém předním okně je sice velká nálepka BECKER CODE, která však jen může přilákat zloděje, neboť odkódovat to umí, každý slušnější počítačový maniak… Vypomáhám si krytkou za 40,- Kč. Zatím úspěšně:o)

Karoserie
Karoserii nemá cenu popisovat, holt někomu se líbí, jinému ne. Výhled z vozu je vcelku slušný, je třeba si dát pouze pozor na přední sloupky, za kterýma se při troše smůly může schovat i cyklista. Couvání hodně pomáhají zadní parkovací senzory a vcelku dobrá zrcátka Trochu problém je zadní okno, které se při dešti hrozně špiní. Ford to vyřešil vcelku slušným cyklovačem zadního malého stěrače. Do budoucna chystám ještě zadní zástěrky, snad taky pomůžou, přední už mám. Jelikož přední okno zabírá podstatnou část přední plochy vozu, je třeba počítat s možným poškozením od kamínků, doporučuji si jej připojistit. Hned první den jsem o něj málem přišel.
Jako většina majitelů C-MAXE jsem měl problém s povrzáváním karoserie. Vlastně dveří. Spravilo to ricinovým olejem namazané těsnění všech dveří. Od té doby každé 4 měsíce promažu a není problém.


Jízda s dieselem, je tak trochu o zvyku. Měl sem možnost jet s VW Touran. Pokud bych měl porovnat tyto auta, pak Touran je nádherné auto se spoustou vychytávek, s krásným interiérem, dvojzónovou klimatizací atd. Jediné mínusy u VW jsou snad motor, který je hlučnější, a cena - byl o 150 000,- dražší. To druhé minus bylo pro mě nejpodstatnější :o)

Silné stránky

Skvělý motor
Pohodlná sedadla
Prostorné auto

Slabé stránky

Povrzávání karoserie
Vytahování zadních sedadel
Ve dveřích by mohly být lepší plasty, spíše čalounění.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po 5-ti měsících provozu odešly na věčnost 3 diody z alternátoru. Auto bylo odstaveno na 2 dny do servisu. Cena opravy 1800,- Kč.
Po dovolené v srpnu 2008 vyměněn čep řízení- oprava 1200,- Kč.
2x výměna přední žárovky,
Červen 2009 – výměna zadních brzdových desek (staré by minimálně ještě 10 000 km vydržely)
Jinak pravidelná výměna oleje a filtrů co 15 000 km
Říjen 2009 - výměna alternátoru-Dankar Ostrava cena do 5000,-Kč
únor 2010 - Dobrý a rychlý řidič u Kaufu v Bohumíně mi vytunil zadní nárazník - lak 2000,- (touto cestou ho zdravím a až příště trefí zase nějaké auto, tak ze slušnosti by mohl počkat a né ujet)
září 2010 - oprava startéru - výměna ložisek cena 1000,- Kč.
výměna předních tlumičů a silenbloku levého ramene - 5500,-Kč
únor 2011 - výměna ložiska předního kola cena 3000,-
červen 2011- výměna setrvačníku, spojky a ložiska cena 17 000,-Kč
listopad 2011 - výměna zadních tlumičů 2400,-Kč (najeto 170 000km)
leden 2012 - výměna autobaterie
duben 2012 - výměna předních kotoučů (Bosch) a brzdových desek (Ferodo)
květen 2012 - najeto 177 000 výměna rozvodového řemene s čerpadlem, kladkama a plochým řemenem
únor 2013 - v rámci záruky výměna ložiska předního kola
duben 2013 - výměna zadních kotoučů a desek najeto 193000 km
leden 2014 - výměna silenbloku pravého ramene, vyčistění pravé zadní brzdy (dle STK měla nižší účinnost) najeto 202400km

Na co si dát pozor

Kdybych nyní kupoval tohle auto a majitel by mně tvrdil, že je v perfektním stavu, podíval bych se určitě :
1. Jak moc poškozují kamínky od předního kola lem blatníku zadního kola.
2. Co se týče koroze, tak nejvhůře ošetřeným místem je dle mého názoru pravý blatník dole za kolem. Viděl jsem několik C-MAXŮ a většina s tím měla aspoň malý problém.
3. Silenbloky ramen.
4. U aut, které mají najeto více než 180000 bych se zajímal o výměnu spojky a rozvodového řemene. Byť výměna je určena po 240 000, tak u aut jezdících kratší vzdálenost je doporučeno výměnu zkrátit.
5. Kontrola kotoučů a brzdových desek
6. Kontrola funkčnosti klimatizace
7. Po 200 000 mi odchází jedna žhavička
8. Po 10 letech stále původní výfuk - takže kontrola výfuku.
Jinak já i po 200 000 nemám s tímto vozem výrazněnjší problém. Motor naprosto bez problémů.


 
reklama

Novinky v recenzi

27.2.2014 19:33

Prodáno

Tak jsme v únoru prodali našeho Maxe. S najetýma 205 000 km doufám, že novému majiteli bude sloužit ještě další staovky tisíc.

16.2.2013 08:05

Spokojenost po 5 letech

Auto má v únoru 2013 najeto necelých 190 000km. Nevyskytl se jediný problém s motorem, turbem a pod. Vždy jsem dojel domů. Při loňské cestě do Chorvatska jsem měl průměrnou spotřebu 5,5 litrů a auto si uživalo rychlosti dálničních limitů. Pokud budu mít v budoucnu dotatek peněz, asi půjdu znovu do C-maxe se stejným motorem.

17.8.2009 14:22

17.8.2009

Po dovolené, kdy jsme v plně naloženém Maxíku ujeli téměř 1000 km po Slovensku, mi počítač ukázal průměrnou spotřebu 5,3 l/100km. Je pravdou, že jsem nebyl žádný závodník, ale snažil jsem se jet lehce nad předepsaný limit.


Další vozy Ford Focus C-Max


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9

Ten jeden bod chybí za skládání zadních sedadel. Ty se překlopí pouze dopředu a přychytí háčkem k předním sedadlúm.

prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

Povrzávání karoserie

provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9

Jeden bod jsem ubral za potah, který při vlhkém oděvu dělá mapy.

brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluFord Focus C-Max
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 

reklama





Blesk.cz

Herečka Vlastina Svátková čeká třetí dítě: Zase kluka!

Herečka Vlastina Svátková čeká třetí dítě: Zase kluka!

Vlastina Svátková (34), známá z filmu Gangster Ka nebo seriálu První krok, je potřetí těhotná! Herečka, která se…

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval po trase Karavany svobody

Poslední cesta diktátora Castra: Jeho popel putoval…

Desítky tisíc Kubánců se během posledních tří dnů přišly rozloučit se svým revolučním vůdcem Fidelem Castrem,…

 

iSport.cz

Barcelona – Real Madrid 1:1. Ramos vyrovnal El Clásico v poslední minutě!

Barcelona – Real Madrid 1:1. Ramos vyrovnal El…

Zase on! Obránce Realu Madrid Sergio Ramos opět dokázal, že je střelcem důležitých gólů. Kapitán „bílého baletu“…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama