Recenze

RichardD (muž 33 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia Elegance 2.0 TDI PD 103kW DSG

9,87 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 50 Škoda Octavia, foto 60 Škoda Octavia, foto 70
Škoda Octavia, foto 80 Škoda Octavia, foto 90 Škoda Octavia, foto 100 Škoda Octavia, foto 110 Škoda Octavia, foto 120 Škoda Octavia, foto 130 Škoda Octavia, foto 170 Škoda Octavia, foto 180 Škoda Octavia, foto 190
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:114000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 / 132 * kroutící moment [Nm]: 320 / 390 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,8 / 8,5 * maximální rychlost [km/h]: 220 / 220 * počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5,5 / 5 * (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Auto je rok výroby 2005. Základní charakteristika je dvoulitrový motor, RS přední maska, sportovní packet – xenony, sportovní podvozek, 17“ ALU kola. Robotizovaná převodovka DSG a výbava Elegance. Barvu mám saharu. Nepatří sice mezi nikterak obdivovanou (ženy se mi po autě nadržené neplazý), zato se jí přezdívá „věčně čistá“. Musím pochválit kvalitu a zpracování vozu. Nic mi v autě nevrže, neupadává, neskřípe a neodchází (jako např. žárovky, apd.), jenom dřív občas křičela přítelkyně, když na takový výkon nebyla ze svojí Felicie 1.3 zvyklá. Najeto má nyní něco málo přes 100tis. Koupil jsem ho jako 4 roky staré s nájezdem 63tis. Auto mi bylo předáno s tím, že je ve 100% stavu. Nyní po dvou letech provozu mohu potvrdit, že předchozí majitel byl slušný člověk, nic nezatajil a vše bylo a je v pořádku. Roční nájezd mám cca 30tis. Km, ale to nebyl můj důvod k tomu, proč jsem chtěl naftový motor. Mnohem více mi totiž vyhovuje jeho charakteristika. Chtěl jsem auto, co táhne i do kopce a má příjemný valivý charakter při dlouhých cestách. V autě mám celkově pocit, že je to těžký, silný koráb křižující silnici a nic ho nezastaví :) Když pak sešlápnu plyn, auto vyrazí kupředu a řidiči jedoucí přede mnou mi rázem kontrolují platnost STK na nálepce umístěné vzadu na SPZ. Ne, opravdu je nezavalím kouřem, i když… libí se mi motto „no smoke, no fun“ :) jen to není můj případ. Musím přiznat, že jízda s tímto autem mě velice baví. Užívám si nejen cesty do zaměstnání, ale také se jezdím občas jen tak projet. Mnoho lidí si nepořídí naftu kvůli typickému PD chrochtání. Já to uvnitř téměř neslyším a se zapnutou muzikou to neslyším vůbec. Auto mám teď chipnuté. Předtím jelo. Ale teď … jede, jede, jede … a pořád jede! Jedu 170km/h a pořád cítím, jak jde auto za plynem. V kopci, s plným obsazením, dokonce s posraným čelním sklem (špatná aerodynamika) auto jede pořád skvěle. Jezdím akčně, jezdím dravě. Doslova s větrem o závod. (Nutno dodat, že zásadně riskantně ani hloupě nepředjíždím a striktně tyto manévry odsuzuji!) Spotřebu mám 6.5L/100km. Musím pochválit xenonové světlomety. Čas strávený na silnici mě naučil, že k autu, jenž má agresivní výraz, jsou řidiči podstatně opatrnější, než když vidí nějaké staré, ošumělé plazítko. Ano, je to pořád jenom Octavie, ale praxe hovoří za vše. Když občas jedu stejnou cestu a stejnou rychlostí Fiatem Punto, tak se nestačím divit. Každý mi všude vjede, nikdo mi neuhýbá, nikdo nemá žádný respekt. Trošku jsem ale odbočil, dobře se s vámi povídá :). Zkusme se tedy vrátit k autu. Nemám kožená sedadla s el. uživatelským nastavením. Sice to kazí celkový dojem interiéru, ale charakteristika těchto obyčejných sedadel mi prostě vyhovuje. Sedí mi boční vedení, které mi připadá dostatečné a v kůži neshledávám kromě čistoty a prachu a žádný větší význam. Škoda že sedadla nemají možnost odvětrávání, ale to bych musel být v trošku jiné třídě.

Robotizovaná převodovka DSG
Základní parametry:
• 6 rychlostních stupňů
• 2 spojky
• Chlazená v olejové lázni
• Maximum 350Nm (softwarově a 500Nm mechanicky) točivého momentu
• 5 režimů:
1. P - Parking - zablokuje převodovkou kola
2. N - Neutral - bez problému lze použít i při jízdě
3. D - Drive -Úsporný režim jízdy na spotřebu, řazení automaticky
4. S - Sport - Sportovní režim jízdy, drží motor v otáčkách, řazení automaticky
5. Tiptronic - Řazení manuálně pákou nahoru (+) nebo dolů (-)

Funkce převodovky:

Hill Holder
Funkce pro držení vozu na místě při stání v kopci. Občas auto sice o 1 - 3cm couvne, ale to přisuzuji konstrukci převodovky (HDM roto umí lépe). Nicméně je na to spoleh a do auta za vámi rozhodně nenajedete, leda že by vám už olizoval nárazník :)

Regulace Creep
Umožňuje popojíždění vozidla bez nutnosti držet sešlápnutý plyn. V podstatě je to jako jet s manuálem bez sešlápnuté spojky na jedničku, jen máte jistotu, že to nikdy nechcípne :). Ideální pro popojíždění v kolonách, kdy stačí jen sem tam přibrzdit.

Meziplyn
Ať už při podřazování v automatickém či manuálním režimu převodovka nejdříve nahodí vyšší otáčky v motoru a teprve potom podřadí. Vynikající věc, eliminuje tím větší cuknutí při zařazení nižší rychlosti.

Rozhoupání
Klasická situace... člověk je zahrabaný ve sněhu a zbývají mu dvě možnosti, buď se vyhrabe tak že vyleze z auta a odhrabe sníh od kol ručně, nebo rozhoupe auto v brázdě a vyjede. Toto DSG převodovka naštěstí umí. Dovoluje v rychlosti do 5km/h s autem na 1. stupeň houpat. Tzn. že při popojetí dopředu a puštění plynu rozepne spojku a nechá auto couvnout načež lze opět zase dát plyn a popojet dopředu. Toto lze opakovat až do úspěšného vyjetí :)

Kickdown
Funkce pro předjíždění. Tuto funkci má co je mi známo každý automat. Aktivace probíhá sešlápnutím plynu až na podlahu. Nevím jak je to u ostatních automatů, ale tady je to řešeno tak, že je mezi maximální sešlápnutou polohou ještě malé rozmezí s mírným odporem, který musíte při sešlápnutí překonat, abyste aktivovali kickdown. Jedná se pravděpodobně o bezpečnostní prvek, aby nedocházelo k aktivaci omylem (což by bylo dost nepříjemné). V podstatě převodovka podřadí na takový rychlostní stupeň (samozřejmě opět s meziplynem), který je optimální pro dosažení nejvyššího výkonu. Auto pak vystřelí jako raketa kupředu :) Tato funkce se umí aktivovat v režimu D, S a také při manuálním řazení.

Učení se od řidiče
Každý jsme jiný, každý by potřeboval řadit trošku jinak. Na toto převodovka DSG myslí a kromě základních nastavených hodnot se zbytek učí od řidiče. V praxi to znamená, že tomu, kdo jezdí agresivněji bude řazeno více než tomu, kdo jezdí jak důchodce. Já jezdím podle nálady, takže jeden den důchodcovské jízdy a další ve sportovním duchu to této schopnosti moc neulehčuje a hold si musí zvykat znovu a znovu :)

Nouzový režim
Může se stát, že i tuto převodovku zastihne nějaká porucha. V tom případě to musí být nějak vyřešeno, abyste mohli dojet alespoň někam poblíž a auto odstavit. V tom případě si převodovka zaktivuje sama nouzový režim a dovolí vám řadit manuálně v režimu Tiptronic rychlosti 1-3.

Launch Control
Funkce pro "raketový start" :) Funkce se aktivuje tak, že vypnete ESP/ASR. Navolíte režim S nebo Tiptronic, sešlápnete brzdový pedál až na podlahu a za jeho držení druhou nohou sešlápnete plyn. Převodovka vám dovolí vytočit 3tis. otáček a po puštění brzdy se rozjedete s těmito otáčkami. Bohužel tato funkce není dle mého zjištění u Oktavií před r.v. 2007 aktivní. Ano, mě také nefunguje :(

Propojení s ABS
Převodovka sbírá data z ostatních řídících jednotek a podle jejich údajů reaguje. Jsou to zejména senzory náklonu a ABS, kdy převodovka dle různého otáčení kol v zatáčce ví, že zatáčíte a nepřeřadí nahoru, jen případně dolů.

Zkušenosti s touto převodovkou:
Je to můj první automat. Obecně jsem s touto převodovkou spokojený cca na 95%. Vytknout bych jí mohl snad jen to, že úporný režim jízdy D občas drží až příliš vysoký stupeň a auto se pak chová velice líně, jelikož jede pod 1500ot./min. To sebou nese krácení životnosti dvouhmotového setrvačníku, který tím dost trpí, ale také jízdní požitek jako takový. Hold je to režim pro spotřebu a za to se zde takto platí. Sportovní režim naopak drží auto v otáčkách kolem 2200-3200ot./min. při normální jízdě a auto je jak na hrášku, kdy neustále říká "šlápni na to a jedem" :) Denně s touto převodovkou jezdím ve městě, v kolonách, po dálnici a po okreskách cca 80km. Jako každý kdo vlastní automat i já bez pochyby tvrdím, že manuál bych už nikdy nechtěl. Občas se ještě v našem druhém autě s manuálem svezu a musím uznat, že i když to má něco do sebe, přijde mi to spíše archaické :) Když s manuálem chci předjíždět tak přesně nevím, na jaký stupeň v některých situacích mám podřadit a už vůbec se tak neděje s meziplynem. To by si posádka asi dost užila :) Mám i sportovní 3-ramenný volant s pádly, které používám, když se chci projet rychle a zběsile v zatáčkách, nebo serpentýnách. Pádlo na levé straně řadí dolů, pádlo na pravé straně řadí nahoru. Jakmile se tak učiní, převodovka se přepne sama do režimu manuálního řazení a po zhruba 15 sekundách nečinnosti (dalšího přeřazování) se přepne zpět do automatického režimu. Toto platí jen v případě, že se pádla použila když je páka v režimu D, nebo S. Pokud ji máme v režimu Tiptronic manuální řazení zůstává stále. Také je možnost podržet pravé (+) pádlo 2 sekundy pro okamžitý návrat do automatického režimu (když je navoleno D, nebo S). Pádla také využívám pro podřazování k dojezdu do obce nebo při jízdě z kopce pro brzdění motorem.
Jedna věc, co bych vytkl a kvůli které dávám 95% je to, že při zapnuté klimatizaci převodovka o ní zřejmě neví a chová se v kombinaci s ní při pomalé jízdě dost přibržďěně. Na to asi pánové ve VW zapomněli :( Ale dost už bylo převodovky, pojďme dál ...

Motor
Motor je jak je vidět v popisku 2.0 TDI 16v označení BKD. Výkon 103 kW (140 koní) a 320 Nm (papírové hodnoty). Nyní již prošel chipem. Naměřené hodnoty před úpravou byli 147 koní a 347 Nm! Nyní po úpravě mám 132 kW (179 koní) a 390 Nm. O tom jak tento dvoulitr jede v sérii nemá cenu moc polemizovat. Kopce jsou pro něj jako rovinka, rovinka je pro něj jako jízda z kopce :) Oproti verzi 1.9 TDI s DSG má znatelně lepší zátah nad 100km/hm, také do kopce a obecně ve vyšších rychlostech. Po úpravě je ale nyní charakteristika motoru podstatně jinde. Schopnost neustále jít za plynem a táhnout i při rychlosti 170km/h je neuvěřitelná. Začnu předjíždět jedno auto a najednou zjišťuji, že předjíždím ještě druhé a třetí a přitom auto pořád zrychluje a nechce se mu zpomalit. Je to jako by křičelo "To je ono" :) Bezva zážitek :)

Spotřeba
Ta se nyní musí rozdělit na dvě části a to před chipem a po. Před chipováním byla někde kolem 6,8L/100km. Po chipu je to cca 6.3L/100km. Jedná se o spotřebu vypočítanou a reálnou, nikoliv dle PP. Moje jízda je dynamická a rychlá, nikoliv klidná, ani na spotřebu. Když jednou za čas mám náladu na spotřebu jet, pohybuji se někde kolem 5.2L/100km mimo město/město.

Podvozek, kola a pneumatiky
Podvozek je originál ze sportovního packetu. Dodává se spolu se 17“ koly. Je snížený oproti sériové verzi o 3cm a je dokonce i o cca 1cm nižší než podvozek RS. V zatáčkách sedí auto perfektně, ale nejsem příliš spokojený s jeho chováním na nerovnostech a pod vlivem bočního větru. Disky jsou známé pod názvem Pegasus 17“ s parametry 225x45. Pneumatiky nyní mám letní Pirelli Cinturato P7 a zimní 16“ 205x55 AEZ s pneu Brigdestone.

Funkce v autě

Zde to bude dlouhé povídání a jistě si ani nevzpomenu na vše.

MaxiDot
Palubní počítač, který ukazuje spotřebu (2 paměti pro celkovou a aktuální hodnotu za jízdu), aktuální spotřebu, dojezd kilometrů, ujetý čas (opět dvě paměti). Dále pak ukazuje hodnotu trip - ujetá vzdálenost od posledního nulování, celkový počet km. vozu, venkovní teplotu, u DSG jaký je navolený režim převodovky a jaká je aktuální zařazení rychlost, čas, kompas (písmeny SV,Z,V,..). Dále graficky ukazuje otevřené dveře vč. kufru a kapoty, umí zobrazit v kombinaci s rádiem, nebo podporovaným zařízením telefonní seznam, název hrané skladby, základní navigační pokyny a údaje a také různé varovné hlášení. Např. která žárovka v autě je vadná, že dochází olej, voda v ostřikovačích, že je chyba někde v automobilu, že nemáte připnutý pás aj. Také se pomocí něj provádí různá nastavení v závislosti dle výbavy vozu. Funkce LeavingHome, CommingHome (přisvícení při zamčení, odemčení vozu), omezení rychlosti pro zimní pneu, nastavení komfortního blikání atd. atd.

Alarm a zabezpečení
Mám construct jako zámek řadící páky, který je u DSG naštěstí umístěný pěkně od spolujezdce zboku na středovém panelu řadící páky. Dvouzónový alarm s vypínatelným jak vnitřním okruhem (detekce pohybu ve voze), tak senzorem otřesů. Auto má dálkové odemykání s možností odemknout jen kufr, kdy po jeho zavření se auto opět samo uzamkne.

Komfortní blikání
Snad standard u německých vozů. Páčka směrovky má dvě polohy pro blikání. Při zatlačení do první polohy se páčka vrátí zpět do původní polohy a směrovka sama třikrát zabliká a zhasne. Při promáčknutí do druhé polohy zůstane páčka ve své poloze a směrovka bliká jako v každém jiné voze do vypnutí nebo otočení volantu.
Automatické/manuální vnitřní zamykání
Auto lze nastavit tak, aby se automaticky uzamklo při dosažení rychlosti nad 15km/h nebo jej lze zamknout manuálně tlačítkem uvnitř.

Dvou-zónová automatická klimatizace
O tom, co dělá klimatizace, nemá cenu dnes nic psát. Dvou-zónová klimatizace umí udržovat rozdílnou teplotu v pravé a levé části vozu, jenž se nastavují společně, nebo odděleně. Ovládání je ovšem z počátku trošku chaotické. K dispozici je totiž ještě tlačítko ECON, které vypíná klima-kompresor a větrání tedy funguje jen jako klasické větrání, nebo umí vzduch ohřát. V tomto režimu nedochází k vysoušení vzduchu a zamlžení oken takto prostě nevyřešíte. To funguje logicky jen u klimatizace. Zadní cestující jsou podřízeni nastavení teplot na předním panelu. Své výdechy ale mají na středovém tunelu mezi sedadlem řidičem a spolujezdcem a mohou je tedy nastavit do jiného směru nebo zavřít. Klimatizaci lze také pustit do schránky před spolujezdcem, nebo do loketní opěrky a vychladit si tak třeba pivo :).
Nastavení intenzity osvětlení palubní desky, budíků a maxidotu
K tomu slouží regulační roller vlevo od volantu.

Dešťový senzor
Je umístěn v noze vnitřního zpětného zrcátka. Já jsem s ním vesměs spokojený. Mám ho zapnutý pořád – první poloha pravé páčky stěračů směrem nahoru. Nastavit jde také citlivost senzoru, které se nachází na stejné páčce nahoře (4 polohový přepínač). Komu by to nevyhovovalo lze senzor vypnout páčkou do nulové polohy, nebo nastavit rychlost stírání ručně – druhá, třetí a čtvrtá poloha páky nahoru.

Samo-stmívající vnitřní zpětné zrcátko
Vynikající věc. Lidé za vámi na mě můžou blikat dálk. světly jak chtějí a já o tom v podstatě ani nevím :). V noci neocenitelná věc, pokud nemáte hodně zatmavené zadní sklo fólií.

El. Ovládání oken a zpětných zrcátek, vyhřívaní zrcátek
Okna jsou všechna ovládána elektricky. Přední okna mají ochranu proti přiskřípnutí prstů, zadní nevím, nechtělo se mi to zkoušet :). Zrcátka v elektrice, jsou dnes také snad standardní prvek. Za zmínku ovšem stojí i možnost vyhřívání, kterou ovšem nepovažuji za nikterak významnou. Nikdy jsem nepostřehl, že by to něčemu opravdu pomohlo. Zrcátka se mi nikdy nemlžila tak nevím :).

Vyhřívaná přední sedadla
V zimě velice příjemná věc, kterou oceňují především zimomřivé ženy. Já bez jejího zapnutí ale také nikam nejedu :). Zapnout to lze pro řidiče nebo i spolujezdce, každý má vlastní regulaci s pěti stupni intenzity.

Loketní opěrka JumboBox
Pro mě další nepostradatelná věc pro pohodlné cestování. Je stavitelná jak podélně, tak výškově. Uvnitř se nachází poměrně malý úložný prostor, ale několik CD a dalších pár drobností se do něj v pohodě vejde. Škoda jen že auto a s ním i tato opěrka nejsou o něco širší, protože se o ni často přetahuji s přítelkyní, která sedí na straně spolujezdce :). Nakonec se na ni ale vejdeme oba.

Multifunkční kožený volant
Kromě řazení pádly pod volantem obsahuje i multifunkční tlačítka dva rollery. Na levé straně se přepínají skladby, ovládá hlasitost a klikem na roller aktivuje hlasové ovládání. Pravá strana má tlačítko pro HandsFree , tlačítko zpět a roller pro ovládání palubního počítače. Nutno podotknout, že tento volant je z FL verze Octavie a v před FL verzi nefunguje ovládání palubního počítače na volantu. Ale to mi v zásadě vadí jen esteticky :). Polohovat lze volant jak podélně, tak výškově.

Tempomat s plynulou regulací
Jó jo, jen si tak ťuknout do páčky a šinout si to konstantní rychlostí. Vypnu ho pak tím, že přišlápnu brzdu, nebo na páčce na které jsem ho zapnul. V kombinaci s automatem se jedná o dokonalý soulad, kdy není problém aktivovat tempomat s předešle nastavenou rychlostí 100km/h u cedule konec obce, protože automat přitom normálně řadí a vše funguje, jak by člověk očekával. U manuálu toto logicky nejde. Tempomat také udržuje rychlost i při jízdě z kopce, takže průjezd vesnicí z kopce 50kou není žádný problém. Pokud je libo o kousek víc nebo míň, stačí podržet jedno s tlačítek +/- na páčce a tempomat plynule přidává nebo ubírá na rychlosti.

RNS 510 – Columbus
Jedná se o multimediální systém, který umožňuje vstup z AUX, CD/DVD, SDHC karet. Přehrává DVD, mp3, má výbornou navigaci, zobrazuje dopravní zpravodajství (hlášené kolony, opravy, zácpy), ty pak také umí zapracovat do navigace a upozornit na ně, případně přepočítat trasu. Dále podporuje propojení s telefonem pomocí BT jednotky, nebo při zakoupení TV tuneru sledovat TV v autě :). Má dotykový display s LED podsvícením. Systém plně spolupracuje s autem vč. intenzity podsvětlení (které mimochodem tlumí i světlo v popelníku :). Pořizovací cena je dosti vysoká, ale pokud pomineme obrovský zájem zlodějů, za ty peníze to stojí. Mám v něm také hlasové ovládání, které umožňuje kompletní ovládání jen pomocí hlasu vč. diktování adres nebo jmen z tel. seznamu. Samotná navigace je plně česká. Vyslovené pokyny jsou plynně české a čtení názvů měst je dobře srozumitelné, alespoň v porovnání s ostatními navigacemi jiných značek (najdou se samozřejmě i výjimky). Zapomněl jsem dodat, že se na displeji zobrazuje také graficky auto s okolními překážkami při použití parkovacích čidel.

Další drobné vychytávky, které jsem na autě objevil postupem času a mile mě překvapili bych taky rád zmínil. Například stěrače :) (Mám bezramínkové „aero“ stěrače vepředu a také vzadu). Pokaždé, když jsem vypnul motor, jsem si všiml, že se pohnuly stěrače. Nedával jsem tomu žádný význam, dokud jsem nezjistil, že se jedná o záměrnou funkci, která uvede mírným pohybem stírací gumu do převrácené polohy, tím je na ni vyvíjen tlak z druhé strany a výsledkem je prý v praxi její dvojnásobná životnost. Další vychytávkou je automatické uzamčení kufru při rozjezdu (aniž by se uzamknul celý automobil), kdy po zastavení vozu není možné otevřít kufr, dokud řidič neotevře své dveře.
Kufr, ó velký kufr. Pro mě zcela zbytečný. Možná se jednou bude hodit na sraženou zvěř :). To bych ale měl do něj pořídit ještě gumovou vanu :). Super vychytávkou jsou v něm ale úchyty pro tašky, které používám pořád, když jedu z nákupů a také síť, pro uchycení nákladu. Milé překvapení také bylo, když jsem omylem otevřel zadní popelník a co nevidím, je osvětlený! To jsem opravdu nečekal :). Párkrát se mi stalo, že jsem zamknul auto a všiml si, že mám otevřená okna. Toto není žádný problém, stačí podržet zamykání na dálkovém ovladači a okna se sama zavřou, bezva :).

Silné stránky

• Silný motor
• Nezaplnitelný kufr
• Dostateční vnitřní prostor v příčném i podélném směru
• Dostatek odkládacích prostor pro cestující
• Navigace Columbus
• Převodovka DSG
• Plasty a měkčený interiér
• Loketní opěrka pro přední i zadní cestující
• Dělené zadní sedadla s průchodem do kufru
• Opravdu velká komunita uživatelů na internetu, kteří rádi s čímkoliv poradí
• Dostupnost náhradních dílů z alternativních zdrojů
• „Věčně čistá“ barva Sahara

Slabé stránky

• Sportovní podvozek na 17“ kolech na můj vkus pro naše dálnice dost tvrdý a nepohodlný pro každodenní cesty do práce
• Vyšší pořizovací cena

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po různých zkušenostech s neautorizovanými servisy, jsem zakotvil ve servisech Škoda. Jsem s nimi spokojen a pokaždé když ze servisu odjíždím, mám pocit, že vše jak má být, což se u jiných nestávalo. Za dobu provozu auta jsem s ním neměl žádné problémy, ani poruchy, které by stály za řeč. Jezdím na pravidelný servis výměny oleje, filtrů, rozvodů, … Jen mi připadá, že často docházení k narušení geometrie vinou nekvalitních sinic a dálnic na čemž se podílí i sportovní tvrdý podvozek. Zmíním ale ty drobnosti, abych netvrdil, že je vše tak úplně dokonalé.

Měnil jsem brzdový spínač (250Kč). Tuto chybu bych označil za dosti záhadnou. Projevovala se to tak, že auto po nějaké době stání ve vypnutém stavu začalo svítit brzdovými světly. Naneštěstí právě v zimě, takže po pár dnech odešla baterka (2500Kč). Co je ale ona záhada? Auto mi občas psalo na maxidotu hlášení jako "motor do dílny" nebo i "emise do dílny". Na netu jsem se ale dočetl, že to může dělat brzdový spínač :D Našel jsem si tedy návod jak ho vyměnit a po půlhodince v garáži bylo vše zase tak, jak má být. Auto už chyby s motorem opravdu nehlásilo a nehlásí dodnes.

Jako u každého i mě neminula výměna pár žároviček vzadu a obrysovky vpředu.

2x jsem musel dokoupit upadlou krytku ostřikovače světel v barvě vozu (250Kč). Teď už je na ostřikovačích mám ze servisu přilepené lepidlem, tak drží.

Také byla prasklá manžeta na pravém předním kole, cenu si již nepamatuji, bylo to celkem dost, musela se tuším kvůli tomu dělat i geometrie.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno přímo od prvního majitele. Předal mi auto s tím že v naprostém pořádku. Po dvou letech potvrzuji že nelhal.

Moje úpravy na autě

Auto doznalo dosti změn od doby, kdy jsem ho kupoval. Dokoupil jsem:
• Systém Columbus s hlasovým ovládáním
• Boční lišty dveří z facelift (FL) verze v barvě vozu
• Zadní RS křídlo
• Zadní nárazník z FL verze Octavie2
• Osvětlení interiéru LED světlem, místo původních žárovek
• Multifunkční FL volant tříramenný v kůži s pádly pod volantem
• Přední a zadní znaky RS
• Parkovací senzory vpředu a vzadu
• Kontrola tlaku v pneumatikách
K logu RS také patří určitý výkon, který mám nyní 132 kW, jak jsem již psal u motoru.

 

Novinky v recenzi

21.7.2011 20:11

Kontroverze

Odstranil jsem kontroverzní část zmiňující benzínové motory, moc to lidi pobuřovalo :)


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
provozní náklady
8

Je nutné dolévat 1L oleje každých 10tis. km. Výměna 7L oleje v DSG každých 60tis. km vyjde poměrně draze.

náhradní díly
9

Originální díly ve Škodovce jsou značně předražené, naštěstí existuje spousta alternativních zdrojů.

výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci! Škoda Octavia Combi 2.0 TDI – Čtyřočko poprvé v akci!

S faceliftovanou octavií jsme se zatím svezli jen v…

Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh? Modernizovaná Škoda Octavia Scout: Jak se vám líbí čtyřoký dobrodruh?

Modernizace modelové řady Octavia pokračuje. Čtyř očí se…

 





Blesk.cz

Syn Karla Svobody šokuje: Nemohu přestat myslet na číču Hany Gregorové! Proboha, proč to napsal?

Syn Karla Svobody šokuje: Nemohu přestat myslet na…

Pornobásničky, které skrz Facebook posílal zhrzený milenec Ondřej Koptík (34) své bývalé partnerce Haně…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal trest. Asi byla moc, uznal

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal…

V neděli slavil na zlínském ledě hattrick plzeňský Tomáš Mertl. O pouhé dva dny později ho následoval Jakub Lev,…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…