Recenze

Rampa89 (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Toyota Corolla 1.4 XLi EE101L

9.77 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Corolla, foto 1 Toyota Corolla, foto 2 Toyota Corolla, foto 3 Toyota Corolla, foto 4 Toyota Corolla, foto 5 Toyota Corolla, foto 6 Toyota Corolla, foto 7 Toyota Corolla, foto 8
Toyota Corolla, foto 10 Toyota Corolla, foto 11 Toyota Corolla, foto 12 Toyota Corolla, foto 13 Toyota Corolla, foto 14 Toyota Corolla, foto 15 Toyota Corolla, foto 16 Toyota Corolla, foto 17 Toyota Corolla, foto 18 Toyota Corolla, foto 20 Toyota Corolla, foto 21 Toyota Corolla, foto 22 Toyota Corolla, foto 23 Toyota Corolla, foto 24 Toyota Corolla, foto 24 Toyota Corolla, foto 25 Toyota Corolla, foto 26 Toyota Corolla, foto 27 Toyota Corolla, foto 28 Toyota Corolla, foto 29 Toyota Corolla, foto 30 Toyota Corolla, foto 31 Toyota Corolla, foto 35 Toyota Corolla, foto 36 Toyota Corolla, foto 37 Toyota Corolla, foto 38 Toyota Corolla, foto 39 Toyota Corolla, foto 40 Toyota Corolla, foto 41 Toyota Corolla, foto 42 Toyota Corolla, foto 43 Toyota Corolla, foto 44 Toyota Corolla, foto 45 Toyota Corolla, foto 46 Toyota Corolla, foto 47 Toyota Corolla, foto 48 Toyota Corolla, foto 49 Toyota Corolla, foto 50 Toyota Corolla, foto 51 Toyota Corolla, foto 57 Toyota Corolla, foto 58 Toyota Corolla, foto 59 Toyota Corolla, foto 60 Toyota Corolla, foto 61 Toyota Corolla, foto 62 Toyota Corolla, foto 63 Toyota Corolla, foto 64 Toyota Corolla, foto 65
 

Technické info

Přezdívka auta Kitt Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:123456 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1332 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 115 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.8 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 309 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Tak tohle je můj Kitt…
***********************
Nebýt nehody, která se mi stala v lednu, nejspíš bych se s touto corollou nikdy nepotkal. Člověka až zamrazí, jak se věci v okamžiku změní, to to ještě dopadlo docela dobře, pár modřin... Přesto, že sem si často půjčoval sestřinu corsu, abych si tehdy mohl šetřit stříbrnou corollu, do budoucna bylo jasné, že když ji sestra bude potřebovat, budu bez auta, rodiče mi svoje tehdy půjčovat nechtěli. Tak jsem prodal motorku, loučení nebylo lehké, vzal úspory a počal hledání. Favoritem byla samozřejmě corolla, pokukoval jsem ale i po celice (T20) a trochu i po bmw 3 řady (zlatý by bylo E46 coupé, ale v mých fin. možnostech tak leda E30). Corollu znám jako své boty, celicy byly nad moje finanční možnosti, nemluvě o bmw. Samozřejmě, ještě na podzim sem plánoval větší motorku…

Procházel jsem bazary a inzeráty. Když už auto nebyla flikovaná bouračka, tak bylo rezavé, zřejmě většina coroll nemá štěstí ve formě garáže nebo na majitele (že to říkám zrovna já). Za pěkné kousky si už zase majitelé říkali pěkné peníze. Pak jsme jeden víkend jeli s rodiči na pátrání do Prahy, a jako poslední jsme chtěli navštívit pána v kladně, co nabízel corollu s vadnou automatickou převodovkou. V inzerátu toho moc napsáno nebylo a tak jsem ani nevěděl co čekat, ale po tom co jsem ji uviděl jsem byl již značně nakloněn jejímu nákupu.

Auto stálo hodně dlouhou dobu v jakémsi přístřešku, bylo celé zaprášené a vůbec vypadalo spíš jak nějaký nalezený veterán (o to větší byla radost když se umylo), ale oproti autům co jsem viděl v bazarech to bylo něco, žádná koroze, nebourané. Jeho původ začíná u staršího pána, čecha, co žil v Mnichově, kde ji koupil, pak se někdy v roce 2003 přestěhoval do Prahy a něco se mu stalo na převodovce. Co, to nejsem ani já schopen říct, protože se na ni ještě nikdo nepodíval. Corollu v tomto stavu prodal jinému pánovi, co ji chtěl opravit pro svoji ženu, ale prý by byla oprava moc drahá, tak ji prodává dál, mě. Pro mě to starost nebyla, doma mi stála havarovaná corolla s bezproblémovou manuální převodovkou… a tak to všechno začlo.

Cenu šla ze 40 na 35 tisíc, auto mělo najeto 148 t. km, výbava zahrnuje 2 airbagy, abs, otáčkoměr, posilovač řízení, lepší (mikroplyšový) interiér a elektrická okna. V bazarech člověk většinou narazí na "sociálky". Na autě najdete nějaké ty šrámy, není v takovém stavu jako byla stříbrná, ale oproti většině "spotřebně" používaných coroll, které potkávám, je ve výborném stavu. Jelikož jsme nevěděli, jak je převodovka poškozena, táhli jsme auto na laně s nastartovaným motorem z kladna až do brna. Trvalo to sice přes 6 hodin a místy byla cesta krušná, zejména v Praze, ale jelo se večer až do noci, a tak byl alespoň malý provoz. Druhý den se auto umylo, bylo jako vyměněné a já sebral odvahu a zkoušel, jestli se s ním dá jezdit. Výsledek byl kladný, jenom byla cesta zpříjemňována pazvuky z převovky. S automatem jsem najezdil asi 500 km.

Předělávání převodovky proběhlo rychle. Po demontáži celého motoru ze stříbrné jsem s černou, naposledy s automatem, dojel do brna k panu mechanikovi, druhý den už byl automat venku, třetí den jsem jel, už s manuálem, domů.

Po vyřešení administrativního problému - nakonec stačil papír od dovozce (Toyoty Praha), že se k výměně převodovky nevyjadřují a papír z autorizovaného servisu o odborně provedené montáži. Po 2 týdnech od mechanické montáže bylo auto již i papírově v pořádku. Za tu dobu jsem s ním ale najezdil nějakých 1500 km a oslavil 150 tisíc celkově.

Kitt mu říkám kvůli jeho barvě, občas jsem z recese používal přezdívku Majkl Knajt a když jsem si pořídil tuto corollu, přátelé měli jasno :-). Jinak černá mi příjde jako nejméně praktická, stříbrná je asi nejlepší v tomto ohledu, protože stačí auto nechat půl dne stát a hned na něm vidíte všechen prach a smítka… také jsem si na ni musel trochu zvykat, ale dnes už se mi líbí. A že 3 dveřová není praktická, na to jsem již zvyklý, sice jsem nasbíral zkušenosti i s jednou pětidvéřovou (2000km), ale stejně bych asi neměnil, není třeba…

Všeobecně
*********
Jízdní vlastnosti jsou slušné. Není to žádnej závodník, ale v zatáčkách se nějak extrémě nenaklání a dlouhou dobu drží stopu. Dle mých zkušeností se většinou dříve než nedotáčivost dostaví přetáčivost, ale na suché vozovce se mi to ještě nestalo, nejspíš díky tomu, že jsem si nedovolil zajít tak daleko. Corolla je v rámci možností i vcelku komfortní, ale zde velmi záleží na značce tlumičů, kde mohu doporučit Kayaby oproti tvrdším a přitom nijak (co se týče jízdních vlastností) lepších Monroe (zkušenosti z předchozího auta). Výdrž původních tlumičů je dle mých zkušeností okolo 150 - 200 tisíc km.

1.4 Motor patří k těm velice povedeným, co se dané objemové kategorie týče, osobně můžu říct, že když nepotřebujete trhat dálniční rekordy (nad 160 km/h se mu moc nechce) tak s ním na klidné ježdění nebudete mít problém. Nevýhodou je, že citelně poznáte víc lidí na palubě/těžší náklad, ale to není u takhle malého objemu nic neobvyklého. Nejvíce se mi na něm líbí jeho pružnost, která u v podstatě třináctistovky (1332ccm) překvapí. Již od 1500ot máte k dispozici více než 100Nm a pod tuto hodnotu se opět dostanete až za 5000 ot. Řadit se dá při klidné jízdě ještě než dosáhnete 2 tisíc, prostě si s tím poradí a není to žádný porod, po 2 tisících ale motor mírně ožije, mezi 4-5 tisíci ze sebe dává to nejlepší co může a, bohužel, nad 5,5 tisíce začíná ztrácet sílu (u 55kW verze, 65kW táhne až do 6 tisíc, i 63 kW verze v novější řadě E11 se nad 5,5 tisíce chová lépe). Na V. točí při 70 2000ot., 90 2750 ot., 140 přesně 4 tisíce...

1.6tka propůjčuje autu znatelně lepší dynamiku. Moje zkušenosti s ní nejsou nijak velké, ale zato jsem měl možnost tenhle motor trochu potrápit. A z osobních dojmů jej mohu jen doporučit, to vyšší povinné ručení za to stojí. Nechá se ještě víc trápit v nízkých otáčkách, ale když mu naložíte, neostýchá se projevit všech těch 115 koní. Také vliv počtu osob nebo nákladu už není tak citelný. A spotřeba se dá držet na velice rozumné úrovni, v některých situacích může být dokonce nižší než u menšího kolegy.

2.0 Diesel, no s tím jsem jel opravdu jenom "pár" metrů, a nijak oslnivý dojem na mě neudělal. Po přidání plynu se prvně dostaví zvuková kulisa a musíte ještě víc přitlačit, aby se dostavila i akcelerace. Je ale pravda, že pak táhne vcelku pěkně. Na druhou stranu, je to přece jenom starý japonský atmosferický diesel, takže od něj nečekejte žádné fičury jako od dnešních turbotraktorů. Jeho nespornou výhodou je ale určitě jeho životnost. Ostatně ta je vynikající i u benzinových motorů.

Auto jako celek je klasicky velmi dobře zpracované. Povrzávání plastů v interiéru se dostaví v případě, že již byly demontovány - možné vodítko při návštěvách bazaru, opakem jsou ale sedadla, která tímto neduhem mohou často trpět.

Sedadel existuje hodně typů, podle úrovně výbavy. Od "nejhorších", které mají obyčejný látkový potah, přes mikroplyšová (světlé/tmavé) po sportovní (mikroplyš nebo kůže). Krom látkových ale u řidiče nechybí výškové nastavení a bederní opěrka. Negativem jsou jejich menší rozměry, ale oproti konkurenci výrazně neztrácí. A dostatečným pohodlím se odvděčí i ty nejlacinější. Pokud narazíte na stavitelný volant, pak pouze výškově. Elektrifikovány mohou být krom oken i zrcátka, případně střešní okno, klimatizace je poněkud exotickým zbožím, ale lze na ni narazit bez ohledu na motorizaci. V případě, že corolla disponuje systémem ABS najdete vzadu mechanický omezovač brzdného účinku, závislý na zatížení auta. Kotoučové brzdy se vyskytují pouze u verzí 1.6 a 1.8 - u nás nedodávané. Airbagy najdete maximálně 2 čelní pro řidiče a spolujezdce.

Existuje i více verzí jako 1.8 4x4 (pouze karoserie kombi, benzín 116k), 1.6 20v GT (FX hatch. nebo verze Levin - kupé, atmosféra se 160k/7400 ot, něco na způsob civica type-r, více informací http://ae101.tappsville.com), 1.8 GT (116 k), a vůbec všelijaké další. V této recenzi jsem se zmínil pouze o typech dodávaných na český trh.

***********

Můj názor na tohle auto asi nikdy nebude uplně objektivní, ale na druhou stranu, pokud uvažujete o postarší ojetině, měla by se ve vašem hledáčku objevit i corolla. Nedal bych na fámy o zastaralé technice, či snad poruchovosti :-D. Na kvality tohoto auta se klidně zeptejte některého majitele... Hodně informací najdete i na www.toyotaklub.cz.


Recenzi budu ještě časem průběžně doplňovat a upravovat.

Za komentáře a hodnocení samozřejmě děkuji.

Silné stránky

+ Kvalita, výdrž, spolehlivost.

+ Jízdní vlastnosti - McPherson vpředu spolu s víceprvkovou nápravou vzadu, není to auto pouze pro důchodce :-).

+ Motory - týká se zejména zážehových agregátů.

+ Nenápadnost

+ Provozní náklady

+ Zpracování

+ Rozmanitost karosářských variant - hatch 3/5 dv, sedan, kombi, liftback

Slabé stránky

- Sedadla - jsou sice docela pohodlná, ale jejich neduh je že vržou. Znám málo starých coroll ve kterých nevržou.

- V případě slabších motorizací citelný vliv nákladu na dynamiku.

- Nenápadnost

- Rozptyl výbavy

- Paleta motorizací

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto bylo zakoupeno jakoby v nálezovém stavu po tom, co jsem havaroval 3.1.2008 s takřka stejnou corollou, která mi byla do vlastnictví svěřena rodiči. Z té jsem musel použít manuální převodovku, namísto rozbitého automatu v tomto voze, dále autobaterii a táhla stěračů. Vše ostatní bylo na autě původní.

S předchozí corollou, která byla doma od novoty, bylo najeto 230 tisíc km a za tu dobu byly měněny pouze přední brzdové destičky (150 tkm), tlumiče (175tkm) a spojka a uložení stabilizátorů (229 tkm).

Tuto černou vlastním od 18.1.2008 preventivně sem vyměnil chladič, za lepší který se mi válel doma, opět uložení stabilizátorů (4 gumy á 90 kč) a provedl nástřik podvozku a dutin. Krom provozních náplní autu, klepu :-), není potřeba věnovat jinou pozornost.

Během roku 2009 udělány rozvody (160 tkm), v roce 2010 vyměněny tlumiče (ve 190 tisících km - předchozí původní).

Technické specifikace

Toyota Corolla 7. generace (značení E10) – vyráběno 1991 – 1997
________________________________________________________
Všeobecné základní technické informace:
________________________________________________________

Rozměry DxŠxV mm, zavazadelník l

Hatch 4095 x 1685 x 1380, 309
Sedan 4270 x 1685 x 1380, 420
Kombi 4260 x 1685 x 1425, 394
Liftback 4295 x 1685 x 1375, 400

Rozvor 2465 mm
Rozchod kol mm (P/Z) 1460/1450
Typ zavěšení (P/Z) McPherson/víceprvek
(obě s příčným stabilizátorem)

Poloměr otáčení 4,8 m
Objem nádrže 50 l

________________________________________________________
Motory :
________________________________________________________

1.4 4E-FE
___________________
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový DOHC
Objem ccm - 1332
Vrtání mm - 74.0
Zdvih mm - 77.4
Výkon kw/ot (PS/ot)
a) 65/6000 (88/6000)
b*) 55/5400 (75/5400)
Točivý moment Nm / ot
a) 111/4800
b*) 115/4100
Kompresní poměr
a) 9,8
b*) 9,6
Příprava směsi - MPI** (EFI***)
Počet válců/ventilů - 4/16
Olejová náplň l (s filtrem/bez) - 2,8 / 2,6
Chladící náplň l (s klimou/bez/AT) - 4,9/4,6/4,7
Vůle ventilů :
sací 0.15 – 0.25
výfukový 0.31 – 0.41
Max. rychlost km/h
a) 175
b*) 170
Zrychlení 0-100km/h (s)
a) 11,5
b*) 12,8
Převodový stup. / maximální povolené rychlosti (km/h)
1./a)45 b*)44 c) 50
2./a)85 b*)82 c) 90
3./a)123 b*)119 c) 130
4./a)166 b*)161 c) 180
5./a,b)neuvedeno c) 200 (6000ot./min)

Pozn. c) - omezovač otáček, tachometrová rychlost
Emise CO2:
a) Euro 1
b*) Euro 2, 165 g/km
Spotřeba l/100km (město/mimo město/kombinovaná):
b*)9,0/5,8/7,0

*Po 1995.
**Multi-point injection (vícebodové vstřikování)
***Electronic fuel injection (elektronické vstřikování paliva)

________________________________________________________
________________________________________________________

1.6 4A-FE
___________________
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, zážehový DOHC
Objem ccm - 1587
Vrtání mm - 81.0
Zdvih mm - 77.0
Výkon kw/ot (PS/ot)
84/6000 (114/6000)
Točivý moment Nm / ot
145/4800
Kompresní poměr
9,5
Příprava směsi - MPI (EFI)
Počet válců/ventilů - 4/16
Olejová náplň l (s filtrem/bez) - 3,0 / 2,8
Chladící náplň l (s klimou/bez/AT) - 5,4/5,0/5,2
Vůle ventilů :
sací 0.15 – 0.25
výfukový 0.25 – 0.35
Max. rychlost km/h
195
Zrychlení 0-100km/h (s)
10,0
Převodový stup. / maximální povolené rychlosti (km/h)
1./52
2./86
3./125
4./169
Emise CO2:
193 g/km
Spotřeba l/100km (město/mimo město/kombinovaná):
10,9/6,6/8,2

________________________________________________________
________________________________________________________

2.0D 2C
___________________
Typ - 4 válce v řadě, čtyřtaktní, vznětový OHC
Objem ccm - 1975
Vrtání mm - 86.0
Zdvih mm - 85.0
Výkon kw/ot (PS/ot)
53/4600 (72/4600)
Točivý moment Nm / ot
131/2500
Kompresní poměr
23
Příprava směsi - Diesel
Počet válců/ventilů - 4/8
Olejová náplň l (s filtrem/bez) - 4,3 / 3,6
Chladící náplň l - 7
Vůle ventilů :
sací 0.25
výfukový 0.30
Max. rychlost km/h
165
Zrychlení 0-100km/h (s)
14,1
Převodový stup. / maximální povolené rychlosti (km/h)
1./40
2./69
3./107
4./149
Emise CO2:
166 g/km
Spotřeba l/100km (město/mimo město/kombinovaná):
8,1/5,3/6,3

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla 1.4 XLi EE101L

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Toyota Corolla



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…