Recenze

8 Majitel

Ford Fiesta ST150

8,11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta FieSTa Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:148000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 110 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,2 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Jak se říká, změna je život a tak jsem vyměnil Fiestu 1.4 16V za ST150. Starší Fiesta putovala dále do rodinných řad a mě nezbývá než se začít zžívat s novou hračkou. Začalo to poměrně dlouhým procházením inzerátů, nejen českých, ale také německých a po několika telefonátech a jedné zkušební jízdě v poměrně ubohém kousku ze mě to nadšení pro koupi STčka opadlo, avšak jen na určitou dobu.

Stále to ve mě hlodalo, nedalo mi to moc spát a nakonec jsem se rozhodl pro razantní navýšení rozpočtu a šlo se znovu na procházení inzerátů. Došlo však na typické české lámání chleba a zjišťování, že většina inzerovaných STček v čechách nemá reálné kilometry - jsem ten typ člověka, co má radši reálný (ač vyšší) kilometrový náběh než stočený...

Nakonec padla volba na 2 vozy, přibližně ve stejné vzdálenosti od mého bydliště a rozmýšlení mi ulehčil fakt, že jedno bylo již zamluveno a nakonec i prodáno.
Než jsem se nadál, už jsem stál za velmi přejícího počasí (rozuměj vydatný déšť) před onou Fiestou. S předchozím majitelem byla velice rozumná domluva, nic nebyl problém, zkušební jízda proběhla, auto jsem si prohlédl i ze spod a prostě už bylo předem rozhodnuto :-)

Přihodím sem tedy podrobnější popis co vše jsem s tou Fiestou dostal -
Jedná se o rok 2008, tedy jedna z posledních před nástupem nového modelu.
Původem je z Francie, z výbavy nechybí automatická klimatizace, multi volant, senzor deště a světla, ABS, ESP a možnost jeho vypnutí, polokůže, radio s AUX, el sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a něco na způsob Coming/Leaving Home. Do plné chybí snad už jen vyhřívání sedaček a čelního okna. Výbava slušná ale na rovinu, tohle auto si člověk koupí pro těch 150 koní pod kapotou, ne aby si v zimě zahřál zadek... :-)

S autem jsem zatím najel cca 500km, takže ještě jsem moc zkušeností neposbíral, ale prvotní dojmy jsou dokonalé. Jen v seriovém provedení mi přijde poměrně vysoké, avšak podvozek je dostatečně tuhý a na letních 17" se 40 profilem gum je to na českých silnicích i tak peklo.

Při srovnání s klasickou Fiestou je znát ten sportovní charakter ST, kratší řadicí páka, kratší dráhy řazení, lepší odezva volantu a hlavně potom ty koníci pod kapotou... Jinak podvozkově vidím rozdíl pouze v tuhosti, protože i běžná Fiesta je na tom s jízdními vlastnostmi velice dobře. Ale pokud vezmete STčko někam do zatáček a ještě se vám poštěstí, že je tam kvalitní asfalt, tak se potom přistihnete, že se při té jízdě tak divně usmíváte - dost podobně jako JC při testu GT86. K projevu v zatáčkách snad dodat pouze jediné, zatím jsem vždy vyměkl já a sundal nohu z plynu a Fiesta to pak projela s prstem v nose.

Co se praktičnosti týče, úplně moc nevím. Zdá se mi velikostně stejná jako 5dv, ale kdo ví. Zatím jsme v tom autě jeli max 3 a ani ten na zadních sedačkách si moc nestěžoval. Ale jinak jen to prostě malý hot-hatch, nečekejte, že do ní nacpete nákup na týden na chalupu a ještě k tomu snad manželku s dítětem. Ale na běžné ježdění ve dvou, nějaká ta nákupní taška se tam také vejde...

Recenzi se budu snažit dál rozšiřovat, v plánu jsou i nějaké ty úpravy (powerflex, bílá kola, nová světla...), ale kdo ví, kdy na to přijde řada

Silentbloky od Powerflex jsou již na autě, v plánu je v průběhu příštího roku stavitelný podvozek (ST Susp nebo KW), úprava brzdového systému (sportovní kotouče Stoptech, pancéřové hadice) a uvidíme co se dál objeví :-)

Silné stránky

Motor
Ovladatelnost
Hbitost
V zatáčkách to natře kdejakému troubovi s Golfem či Ovcí
K poměru auta bych řekl i spotřeba - zatím 8l/100km

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic a doufám že ještě dlouho nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromníka, příjemný pán, evidentně se s ní těžko loučil, vše proběhlo rychle a bez problémů k oboustranné spokojenosti

 

Novinky v recenzi

15.12.2017 07:47

Shrnutí po půl roce provozu...

Za chvíli to bude půl roku, co mi STčko říká pane :-) Najel jsem s ním zhruba 5tis kilometrů a popravdě řečeno, každý stál zato! Máme za sebou i nějaký ten servis a úpravy. Servis se převážně vztahoval na běžné věci - tedy přeměření baterie před zimou, oprava zarezlého zadního brzdiče, výměna brzdové kapaliny, výměna palivového filtru, výměna vzduchového filtru za K&N, výměna termostatu... Před zimou také bylo třeba pořídit nové zimní gumy. To je zhruba vše z těch řekněme potřebných věcí :-) Dále proběhly menší úpravy, které však nelze považovat za běžné servisní - mezi ně patří nové silentbloky na držák převodovky od Powerflexu, mlhová LED světla od EinParts s angel eyes denním svícením (dlouho jsem to denní svícení řešil díky tomu, že vůz je vybaven světelným senzorem, tudíž nyní svítí zcela automaticky, avšak nechtěl jsem zasahovat do vzhledu vozu montáží nějakého uni DLR), LED osvětlení RZ, LED žárovky do světel zpátečky, zadních blinkrů a 3tího brzdového světla.
Jinak Fiesta slouží k dennímu přesunu do práce, průměrná spotřeba cca 8l/100km, nejnižší spotřeba byla cca 7,4l/100km při cestě ÚL-Budějovice-ÚL, kterou bych dal na jednu nádrž (ale zřejmě vyloženě do sucha). Zatím vše, plánů do budoucna spousty, tak uvidíme, co k toho vyjde.


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Více o modeluFord Fiesta JH1/JD3 (2001-2008)
Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost – Proč je tohle nejlepší tříválec Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost – Proč je tohle nejlepší tříválec

Ford se u sportovní verze své fiesty dopustil něčeho…

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt? Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno…

 





Blesk.cz

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

 

iSport.cz

Krásné gesto od Ritticha! Bratra autistu dojal setkáním s maskotem

Krásné gesto od Ritticha! Bratra autistu dojal…

Klíčové zákroky, ale také velké srdce. Tím si český gólman David Rittich (26) získal fanoušky Calgary Flames,…

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít únikovou variantu

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít…

Svou typickou kšiltovku tentokrát nechal doma. Mrazivé strahovské odpoledne donutilo kouče Slavie Jindřicha…

 

Reflex.cz

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o plánech, co tak úplně nevyšly

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o…

Ať chcete vidět velké komiksové finále na mrakodrapu, hrdou plavbu „nepotopitelné“ ponorky, úspěch propagačního…

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…