Recenze

Piggyman (muž 45 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia FL

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia RS Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:1600 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.2 maximální rychlost [km/h]: 242 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Zdravím všechny maniaky a nadšence do auťáků. Asi se ptáte proč právě škodovka a ještě ke všemu RSko.
Za celý život (jsem už sakra starej chlápek :) jsem měl pouze jedno auto (mazda 323F mrkačka 1993 r.v.) a samozřejmě jsem měl s pár autama příležitost se svézt i třeba vícekrát a na delší trasy. Rozhodně mě kdysi v 90 tých letech zaujala Felicie 1,6 GLX, přišla mě velice svižná na to, že měla "pouhých" 55KW, jinak mi rukou prošly třeba namátkou Daewoo Racer (to byl hroznej omyl, rodiče si ho kupovali na leasing v raných dobách naši novodobé republiky a v té době nic moc jiného ani nebylo. Supr kočár byla i Ford Sierra 2.0 chrochták, kterou měla kdysi moje mátinka zapůjčenou (pro mě brko, protože jsem měl zkušenosti jen se zmíněným Racerem, což byl motorově lenoch). Zároveń po feldě jsme měli v rodině poté octávku I 2.0 85KW, s tím se mi jezdilo velice slušně, i ve srovnáni s mojí mazdičkou (78KW) se mi octávka jevila trochu lépe jak co se týka jízdních vlastností (zátah motoru, měkčeji naladěny podvozek, pohodlí atd.). Zároveń ale Mazda byla super "sportovní" vozítko, ve kterém se člověk mohl parádně vyblbnout. Rozhodně jsem si na ní nemohl stěžovat, nikde mě nenechala, zažila i pár akcí, kdy dostávala těžce na prdel (samozřejmě jsem jí neničil, ale prostě jsme ji s kámarády protáhli kulky). Spolu s laděným výfukem měla i velmi slušný zvuk. Žádně opravy, jen nezbytné provozní náklady, jinak držák.

A teď už konečně ke svýmu novýmu miláčkovi. Cca od roku 2003 jsem zaslechl, že vúbec Škoda RSo vyrábí (nějak jsem se zas tak o auta nezajímal, mazda mě tak stále bavila, že nebyl důvod sledovat jiná auta. Cca v roce 2006 jsem při obhlížení bejvalý lásky najednou zjistil, že se už ty sexy křivky někam vytratily, prostě a jednoduše už mě najednou auto přišlo takové nijaké co se týka vzhledu, zároveń nabažen po tolika letech výkonem jsem zkonstatoval, že během pár let půjde pryč (i když se slzou v oku). Navíc se začaly objevovat drobné problémy (začal dosluhovat výfuk, menší závady v interiéru - elektrika dveří, nefunkčni 4.stupeń ofuku předního skla, dosluhující tlumiče na zadku atd.) Jinak motor, spojka, vše v richtiku. Napadla mě myšlenka, že rozhodně výhledově další auto musí být něco o poznání silnějšího než mazda. Po velice slušných zkušenostech se škodovkami (navíc jsem i patriot), jsem velice intenzivně studoval nabídky bazarů a hledal svojí vysněnou octávku RS. Samozřejmě jsem nejdříve koukal po RS 1.generace. Už už jsem měl jednu pěknou červenou vyhlédnutou, ale najednou jsem si řekl, že ještě není nutné mazdu měnit (cca někdy v 2007) a tak jsem jen pravidelně obhlížel internet a nabídky. Nevím jak se to stalo, ale moje orientace se přesunula na RS 2.generace, která se mi vzhledově líbila o dost více. Zase jsem spoustu nekonečných měsíců strávil čuměním do monitoru a slintáním nad fotkami modrého RSa. V březnu 2009 jsem prodal svojí velkou lásku (mazdičku),s kterou jsem zažil nejlepší roky života (rajblování nevinných devčat :), pár divokých RZ, cesta smrti přes chorvatské hory po hřebenech atd.) a nastala osudová chvíle co teď? Rozhodnutý jsem byl pro jetou RS červené barvy, ale byla k mé smůle prodána :( V tu dobu byly v bazarech jen samé modré a černé (tu jsem nechtěl)kousky, navíc se mi modrá začala protivit, jelikož jsem jí viděl častokrát a prostě to je barva, kterých potkáte zdaleka nejvíc (nechtěl jsem být členem stáda). Týdny plynuly a já nevím z jakého důvodu (asi nedostatek RS jiné než modré barvy) jsem skončil u Mitsubishi Lancer 1.8 2008 předváděcí vůz. Nemusím snad vyprávět, jak mě toto auto zklamalo téměř po všech stránkách (hlavně motor a spotřeba). To se psal duben a já si začal uvědomovat, že jsem namlsán prodejcovými žvásty udělal koupí lanceru hooodně velkou chybu (byl jsem zastánce japonců díky mazdě a tak jsem nepředpokládal, že by něco mohlo být mimo moje představy, ale bohužel stalo se). Dost jsem se užíral a jednoho dne, kdy můj táta mi řekl, že by se rád svezl, zkonstatoval se smutným obličejem, že je to mrtvý jak prase a s otázkou jak je to možný na mě civěl jak puk, jsem po jeho doporučení se auta zase rychle zbavit, si uvědomil co se se mnou stalo, že s vysněného auta Octávky RS jsem přesedlal na Mitsu. Auto šlo v červnu do bazaru. S menši ztrátou se prodalo a já byl šťastný jak blecha. RSa už byla objednaná, tak jen zbývalo čekat. Asi se ptáte proč nové, když jsem psal, že budu koukat po jeté? Narazil jsem na špičkovou nabídku od jednoho prodejce na funglovku, kde jsem si samozřejmě mohl vše vybrat počínaje barvou a konče příslušenstvím (sleva oproti ceníkové ceně o cca 17%...135 000 Kč, kdo by odolal). Kdyby měl někdo zájem, rád mu napíšu přes SZ veškeré detaily. Velkým dilematem byla barva. Nejdřív modrá, ale pořád mi něco říkalo...vole neber modrou, má ji každej a také pár lidí co v diskuzi o nové RS FL psaly, že v modré nejvíce vyniknou nová "korejská" světla, jsem jí ze svého výběru vyřadil. Byl jsem přesvědčen, že by bylo good jít do bílé (černou, stříbrnou a žlutou jsem nechtěl, červená byla taky kandidát a od nové šedé antracite jsem nevěděl co čekat, nikde na internetu nebyly fotky). Nakonec to vyhrála o prsa ta šedá, jelikož se mě podařilo vymámit od jednoho prodejce fotky z jeho autodalonu, kde šedou měl. Přišla mi sice taková nenápadná, ale na druhou stranu zajímavá. Ani jsem autem nechtěl a nechci nějak upoutávat pozornost, tak proto padl výběr na šedou.
Čekal jsem neskutečné téměř 4 měsíce, chvilkama jsem myslel, že skočim proti zdi, jak to bylo dlouhý, ale 30.října se mi sen splnil a mohl jsem si pro svýho čumáčka ušatýho jet. Stála čisťounká v autosalonu a já si říkal, jak vypadá naživo mnohem lépe než z fotek (i když samozřejmě na fotkách se mi také líbila). Teď už jen vyřízení všech náležitostí a hurá domů.
Jelikož jsem nikdy auto s víc jak 140 PS neměl, tak jsem byl plný očekávaní. Vím, že se nemá auto prvních 1500 km huntovat, tak jsem jí po zahřátí jen tak sem tam na 300km cestě domů prubnul a pocity fantastický (to jsem netočil víc jak 4k otáček). Navíc ten konfort, pohodlí, technika...proti Mazdě z roku 1993 nepopsatelný rozdíl. Těsně před domovem (asi 5km u pole) jsem zastavil a jal se auto prohlížet, po těle se mě rozprostřel velice příjemný pocit a se slovy "ty wole tohle je to pravý auto" jsem skočil zpátky do auta a jel. Přítelkyně nějak moc autům nehoví, takže od ní jsem se nedočkal slov chvály a údivu, řekla mi jen že je pěkný, tak jsem si říkal, že aspoń nebude žadonit abych jí ho půjčil, takže bude klid a no stress :). Auto má momentálně najeto 1600 km, samozřejmě bez potíží (ťuk ťuk na dřevo), má obuté zimní pneu FALKEN EUROWINTER 17" palců origo ZENITH RS disky. 18" letňáky NEPTUNE spí v garáži. Abych už začal informace přímo o autě. Exteriér se mi líbí, nevím jestli FL autu prospěl, ale buď jsem si zvykl anebo není zas tak špatný jak někdo píše. Interiéru nemám co vytknout, materiály v pohodě, sedačky jsou super, volant, rádio dotykové, parkovací senzory atd. špica. Kufr to má jak kráva (prostě octávka), aspoň múžu převážet malý telata :). Prostoru v interiéru tak akorát, asi průměr.
Teď k té hlavní kapitole a tou je motor. Je to zážehový turbem poháněný 2.0 TSI s výkonem 200PS. Jak bylo psáno ve všech recenzích. Motor je skutečně špičkový, široké spektrum použitelných otáček, slušný zátah už od 2000-2500, kdy přes 3000 auto opravdu vystřeli velice solidně až k červenému poli a plynule zaraží osádku vozu do sedadel. Navíc je příjemně kultivovaný, na volnoběh o něm nevíte, od 0-3500 otáček má takový nevyrazný ničím oslňující zvuk, nad 3500 otáček už dává o sobě znát příjemným sportovním nádechem, kdy už je z něj cítit respekt a síla. Nemá žádnou turbodíru a akcelerace je plynulá bez záškubů, na druhou stranu, když se třeba na dvojáka trošku víc přišlapne, tak kolem 4k a výš začné v půlce zrychlování hrabat, takže se musí s plynem opatrně, 200 koňajzů je 200 koňajzů. Řazení je přesné, nemám žadný problém, spotřeba je za celou dobu cca 9.1L, což není si myslím tak zlé. Auto je dá se říct chvíli jakžtakž zajeté a já nejsem rozhodně brzdou provozu, takže spokojenost. Dá se na delší trase třeba kolín - Praha jet i 7,5L když se jede témeř předpisově. Navíc jezdím v průměru cca pár desítek km/když jej vytáhnu (kolem 30-50 průměrně). Na krátké úseky (viz. nákupy po městě, převážení materiálu, dřeva do krbu atd. používám fabii manželky (má vždycky ohromnou radost :D). Prostě si nechci zbytečně zasrávat octávku :).
Závěrem bych chtěl říct, že na ulici auto nijak nevybočuje, lidé se neotáčejí, jsem za to rád, nechtěl jsem byt středem pozornosti.
Fotky doplním až zase pojedu fotit, Foťák mi nefotí moc dobře, takže tyto fotky zde jsou takové nemastné neslané :(

Silné stránky

Exteriér, interiér, motor, pohodlí a jemné řazení, kufr, řekl bych i slušná spotřeba vzhledem k zábavě, kterou vůz nabízí.

Slabé stránky

Na rovinách v pohodě i v zatáčkách, ale na mokré vozovce již vozidlo v zatáčkách není tak jisté jako jiná nadupanější auta (Focus ST, Leon Cupra atd). Jinak mě nic zatím nenapadá.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím bez poruchy, Servis zatím v pohodě.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce ŠKODA Autoset Centrum Třinec pan Wronka byl velice milý a laskavý, pomohl mi s výběrem výbavy a po celou dobu dlouhého čekání než byl vůz připraven k vyzvednutí, mě pravidelně informoval o stavu zakázky. Alespoń mi čekání vykompenzoval dodatečnou výbavou v hodnotě cca 20 000Kč. Dokonce mi dal při předání flašku METAXY (příznám se bylo to tím, že jsem 2 dny před předáním oslavil 30tiny, ale i tak příjemná pozornost), takže maximální spokojenost. Doporučuju!

 

Novinky v recenzi

24.1.2012 16:13

Nová barva kol + update fotek

jaro 2011 - nástřik letních NEPTUNE 18" - šedá (komaxit)
podzim 2011 - nástřik zimních ZENITH 17" - antracit RAL 7016 (komaxit)

obě barvy super, na letních ne tak velký rozdíl oproti barvě sériové (naživo je to lepší), barva na zimákách je dle mě super, v reálu to vypadá také jinak než na fotce (není to tak černé a zároveń to mění odstín v závislosti na intenzitě světla, to samé i letňáky).
Hoj


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9

Kufr super, prostor pro osádku spíše průměr.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…