Recenze

Philip1 (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia Elegance 1,6 TDI CR 4x4 77kW

9,38 Uživatelé

Hodnoceno: 41× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Oktávka Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:37500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,5 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 5,8

Popis vozu

Zdravím Vás,
chtěl bych se podělit o zkušenosti s mojí Škodou Octavií, na kterou už nedám dopustit. Doufám, že se Vám moje recenze bude hezky číst, že tu najdete informace, které hledáte.
Pohodlně se uvelebte v křesle, na židli, prostě tam kde teď jste. Protože teď začínáme :-)

Jezdíval jsem s: Octavií 1,9TDI PD, VW Golf 1,9TDI PD, VW Passat 2,0TDI CR.
Měl jsem možnost poznat spoustu aut. Ze služebních jsem byl spokojen s Fabií 1,9TDI, Octavií 1,8T.

V roce 2010, kdy jsem měl už druhý rok Passata z roku 2006 dostal jsem se za volant Superba 2,0TDI 4x4. Ohromilo mě to a zároveň jsem se do pohonu 4 kol zamiloval. Haldex ten skvělí pohon všech kol. To on mě přesvědčil, že bych měl poslat Passata do světa a pořídit si auto s Haldexem. Myšlenka, že mám předokolku, která v případě, že může dojít k prokluzu předních kol (Haldex připojuje zadní nápravu dříve než vůbec k prokluzu předních kol dojde), mě nadchla. Další obrovské plus je spotřeba. Když nepotřebuji zadní nápravu tak mám 100-90% na přední a spotřeba je skoro jako u klasické předokolky.



Rozhodování jsem měl relativně jednoduché. Měl jsem určitý obnos peněz a chtěl jsem prostorné auto s Haldexem a naftovým motorem.
Do ceny se mi vešla Octavie a Golf. Což bylo velice jednoduché. Chtěl jsem rodinné auto. Pak přišel velký otazník. Bude naftová šestnácti stovka s 77kW a 250Nm stačit na relativně velké auto s pohonem 4x4 a s větší hmotností nežli klasická Octavia? Díky mému známému, který mě ubezpečil, že je to motor poddimenzovaný, jsem se rozhodl si tuto Octavii pořídit. Každým kilometrem jízdy se přesvědčuji, že jsem udělal naprosto správně.



Výbava Elegance je druhá nejlepší výbava v Octavii. Kvůli světlému interiéru jsem vybral právě tuto. Nebudu vypisovat co všechno obsahuje, to si můžete najít na webu ŠKODY AUTO, ale jen vypíšu, za které prvky výbavy jsem opravdu vděčný a které denně používám...



**asistent rozjezdu do kopce (konec zatahování ročky na svažitých křižovatkách)
**multifunkční volant (ovládání radia a telefonu)
**MAXI DOT (Hezky graficky zpracovaný display ukazující důležité informace např.: aktuální nebo průměrná spotřeba, předpokládaný dojezd, ujetá vzdálenost, vnější teplota a samozřejmě přesný čas)
**dvouzónovou klimatizaci CLIMATRONIC s el. regulací (Součástí klimatizace je i AQS - Senzor kvality vzduchu, který dovede za pomoci chemické reakce rozpoznat znečišťující látky v ovzduší (např. NO, NO2, CO) a pomocí inteligentního algoritmu se rozhoduje o automatickém spínání vnitřní cirkulace vzduchu v závislosti na kvalitě nasávaného vzduchu do interiéru vozidla)
**malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadicí páky, madlo ruční brzdy).
**rádio SWING, CD a MP3 (předvolba 6 radio stanic, zesilovač 4x 20 W)
**dešťový senzor (automatické zapnutí stěračů za deště/sněžení)
**vyhřívané sedačky



Octavii jsem koupil v roce 2011 na jaře a tak jsem vyměnil VW Passata. Octavie je moje první nové auto. Vždy jsem si kupoval bazarové kousky hlavně kvůli ceně. Taky máte tak rádi vůni nového auta? Já si jí zamiloval! Na tu žádný parfém do auta s názvem "new car" nemá... :-)


Auto má najeto již přes 37500. Byl jsem s ním mnohokrát v cizině jelikož má manželka má rodinu ve Švýcarsku, kde jsem letos na jaře prověřil schopnosti Haldexu IV na nezpevněných cestách plných bláta a místy ještě ledu, kdy mě poslušně dovezla kam jsem potřeboval a to se škrábala do kopce ochotně, kam se dostal stěží i Forester od Subaru. (nic proti Subaru, jsou to vynikající auta, z Japonců podle mě jedny z nejlepších, ale tentokrát jsem viděl i Subaru tak trochu v nesnázích, z kterých se svépomocí dostalo...)


Další co mě mile překvapilo je, že i s kočárkem a se spoustou dalších zavazadel byl kufr ještě s rezervou a já přehledně viděl ven z vozu vnitřním zrcátkem. I dlouhé předměty mohu bez problémů převážet. Dostal jsem tam i úzkou ale vysokou knihovnu cca. 2,2m.

Podvozek:

je měkčí oproti klasické Octavii, samozřejmě je vyšší a díky tomu získává má Octavie 4x4 dobrou průchodnost terénem. Samozřejmě do středně obtížného terénu optimální. V zatáčkách se naklání, ale to jsem očekával, jelikož mám výše těžiště...

Pohon 4x4, čili Haldex čtvrté generace:

Spojka Haldex je ovládána výhradně elektronicky, což umožňuje nezávisle na prokluzu kol kdykoliv zajistit potřebný hnací moment.
Rozdělená velikosti hnacího momentu mezi přední a zadní nápravou je variabilní a závisí na jízdním stylu případně situaci. Při extrémním prokluzu předních kol nebo na základě okamžitého jízdního stavu je spojka schopna přenést až 50% hnacího momentu na zadní nápravu.

Při akceleraci Haldex přenese část hnacího momentu na zadní nápravu i v případě, že přední kola neprokluzují.
Při deceleraci se spojka Haldex úplně rozpojí.

Připojení zadní nápravy není doprovázení žádným zvukem signalizace, ani pazvuky. Při prokluzu předních kol to samozřejmě poznat je tím, že auto se poslušně rozjede a přední kola přestanou prokluzovat...

Silné stránky

tichý a hlavně úsporný diesel
nápaditý vzhled vozu
velmi hodnotné materiály uvnitř
relativní ticho ve voze i při 130 km/h
kvalitně zpracovaný a prostorný interiér
objemný kufr
přesné řazení
bezpečné jízdní vlastnosti
poloha za volantem
ESP a 6 airbagů v základní výbavě
pocit jízdy s vozem o půl třídy větším

Výhody Haldexu:
-rychlejší nárůst hnacího momentu v důsledku předběžné aktivace
-kompabilita s elektronickými systémy regulace prokluzu
-nezávislost na jízdní situaci
-při optimálních jízdních podmínkách přenáší hnací moment jen na přední nápravu a na zadní pouze minimum= nižší spotřeba

Slabé stránky

horší zpětná vazba v řízení
někdy v terénu chybí centimetry světlé výšky
Octavie jsou už tuctovým vozem v ČR začíná být okoukaná
hluk při rychlosti nad 160 km/h
zájem zlodějů= vyšší pojistné

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Do servisu jsem jel na výměnu oleje a na pravidelnou prohlídku.



Jediná porucha byla prasklá žárovka obrisových světel, kterou servis vyřešil za cca. deset minut a já si mohl v showroomu prohlédnout Citigo, které se mi zamlouvá jakožto druhé auto do rodiny...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce ochotný, vše mi ukázal, poradil na co si dávat pozor, seznámil mě s údržbou. Vozidlo bylo předáno v čas kdy jsem si řekl.

NĚCO NA KONEC

Přidal jsem jedno video. Nepořizoval jsem ho já, ale nějaký český spokojený majitel Škody Octavie II 1,6TDI 4x4. Hezky ukázáno, že Octavia s pohonem všech kol pomůže i na ledě a to ve stoupání...



************* FOTKY *************

Nemá cenu sem dávat desítky fotek auta, které denně potkáváme na silnici a o kterém jsou na tomto webu recenze se stovkami fotek.
Každý to auto zná.
Proto přidávám jen pár fotek. Auto je na fotkách ze všech stran, mám tu fotku interiéru motoru a jednu rádoby uměleckou :-)




___________________________________THE__END__________________________________


Děkuji za pochopení a přeji Vám mnoho šťastných kilometrů s Vašimi miláčky na 4 kolech ;-)

Případné dotazy, připomínky aj. Rád přivítám v podobě zprávy :-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Přeji Vám příjemný a klidný zbytek dne, večera, podle toho kdy to čtete ;-)

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Elegance 1,6 TDI CR 4x4 77kW

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Kromě prasklé žárovky jsem neměl žádnou poruchu.

praktičnost
10

Octavie je elita mezi kombíky 580l zavazadlového prostoru je naprosto excelentní.

prostornost
9

Řidič a spolujezdec bez problémů, zadní sedačky? - Záleží na vzrůstu cestujících.

jízdní vlastnosti
9

Nejsem závodník, nejezdím ani Dakar. Kam potřebuji se dostanu. Nekupuji si rodinné auto abych řezal zatáčky a liboval si v tom jak se mi kastle nenaklání.

jízdní komfort
10

Poměrně měkký podvozek. Na české rozbité silnice je dobrý. Ve Švýcarsku na jejich silnicích je úžasný.

výkon motoru
9

77kW je pro mě dostačující. V Passatu jsem měl 103kW a nějak mi to nechybí. Když chci tak předjedu, zrychlím na dálnici skoro ihned ze 90 na 130...

spotřeba
10

Ve městě se dostanu s klidem pod 6l, mimo město kolem 4.8l a ve Švýcarsku mimo město jezdím i za 4.5l. Dálnice při tempomatu na 130km/h (120km/h) jezdím za průměrných 5.8l To se mi zdá na 4x4 velice dobré. Dlouhodobá je 5.7l/100km

hlučnost motoru
10

Když člověk dodržuje na dálnici 130-140 km/h tak je to v pohodě. U 160 km/h je to už horší... Když motor vytáčím k červenému poli, tak to také není slast pro uši, ale co by jste od naftového motoru čekali?

kvalita sedadel
10

Materiál, tvarování, barva i prodyšnost naprosto bezchybné

brzdy
10

Skvělé, dobře se dávkují, nástup je postupný...

zavazadlový prostor
10

Jak už jsem psal, zavazadlový prostor je obrovský! Česká rodina nenajde u jiného kombíku takto velký zavazadlový prostor...






Blesk.cz

Koupil rok starou škodovku, ale pneumatiky se loupou jako perníček! Co na to prodejce?

Koupil rok starou škodovku, ale pneumatiky se loupou…

„Přijeďte se podívat, v jakém stavu jsou moje dvě přední pneumatiky. Loupají se jako perníček,“ napsal…

Dovolenkářům z Ostravy a Pardubic zrušili přes 100 letů do Egypta, Řecka i Bulharska

Dovolenkářům z Ostravy a Pardubic zrušili přes 100…

Letecká společnost SmartWings zruší 124 letů odlétajících během léta z Mezinárodního letiště Leoše Janáčka…

 

iSport.cz

Byrtus plánuje další medaili z evropského šampionátu. Asi zapojím trik-shoty, hlásí

Byrtus plánuje další medaili z evropského…

Historicky zlatý úspěch už vybojoval, nyní squashista Viktor Byrtus cílí na další úspěch. V rámci mistrovství…

Silné loučení s Evropou! Děkovačka Slavie donutila sednout i ochranku

Silné loučení s Evropou! Děkovačka Slavie donutila…

Po tomhle představení ještě dlouho běhal mráz po zádech! Fotbalisté Slavie odešli z odvety čtvrtfinále Evropské…

 

Reflex.cz

První zanikne Děčín a Břeclav, Jihlava bude hlavním městem. Tak by vypadala biblická potopa Česka

První zanikne Děčín a Břeclav, Jihlava bude hlavním…

České úřady začaly v posledních letech větší měrou uvolňovat svoje data pod svobodnou licencí. Nejsou samozřejmě…

Náboženská pouť do Medžugorje aneb Kde se zjevuje Panna Maria

Náboženská pouť do Medžugorje aneb Kde se zjevuje…

Ještě v 70. letech o tomhle městečku nikdo pořádně nevěděl. Bylo to maloměsto na úpatí hor ležící v části Bosny…