Recenze

PetrPu (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Felicia EFF654F

9,58 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3 Škoda Felicia, foto 4 Škoda Felicia, foto 5 Škoda Felicia, foto 6 Škoda Felicia, foto 7 Škoda Felicia, foto 8
Škoda Felicia, foto 9 Škoda Felicia, foto 10 Škoda Felicia, foto 11 Škoda Felicia, foto 12 Škoda Felicia, foto 13 Škoda Felicia, foto 14 Škoda Felicia, foto 15 Škoda Felicia, foto 16 Škoda Felicia, foto 17 Škoda Felicia, foto 18 Škoda Felicia, foto 19 Škoda Felicia, foto 20 Škoda Felicia, foto 21 Škoda Felicia, foto 22 Škoda Felicia, foto 23 Škoda Felicia, foto 24 Škoda Felicia, foto 25 Škoda Felicia, foto 26 Škoda Felicia, foto 27 Škoda Felicia, foto 28 Škoda Felicia, foto 29 Škoda Felicia, foto 30 Škoda Felicia, foto 31 Škoda Felicia, foto 33 Škoda Felicia, foto 34 Škoda Felicia, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta Felda Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:133600 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 447 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Když jsem se rozmýšlel ve svých dvaceti poprvé co bude moje první auto uvažoval jsem o různých zahraničních vozech, 206tky, nějaké ty větší francouzské starší 406tky, jenomže peněz je vždycky málo a když byla možnost dostat za rozumné peníze tuhle krásku bylo rozhodnuto že budu mít tuhle felicii v kombíku. Tak jsem do ní šel. A tím to začalo..

Felicii zná v česku každý, první návrhy vznikaly již v roce 1991 a od roku 1992 vznikaly již testovací verze nového modelu který nahradí model Favorit. V roce 1993 již vznikaly ověřovací série a v roce 1994 se již začalo s výrobou modelu. Felicia dostala do té doby nevídané věci pro Škodovku a dá se tedy říct že již ona zčásti započala novou éru české automobilky. Dostala nové motory o objemech od škodováckého 1.3 přes benzinovou 1.6 po naftovou atmosféru o objemu 1.9. Od roku 1997 se již započalo s montáží nové masky chladiče. A tak vydržela až do konce své výroby v roce 2001. Zavřšila tím pádem také starou éru automobilky protože po ní vyráběná Fabia již neměla s bývalými produkty značky kromě motoru 1.4 MPi nic společného. Zároveň ji ovšem možná chybí ta jedoduchost malého auta. Ta moje je vyrobená tedy v roce 1998, je teda už s novou maskou v pěkné modré metalíze, auto má drobné odřeninky na laku ale to nemá cenu řešit a má drobnou korozi na pátých zadních dveřích, a na předním levém blatníku. To se ještě spraví at se moc nerozleze. JInak je tahle Felda ještě v dobrém stavu. Všechno funguje jak má, což mě potěšilo. Hodně felicii je dnes v opravdu špatném stavu.

Výbavu mám na Felicii solidní, jedná se o tu vyšší GLXi, na autě mám litá kola, lakovaná zrcátka a kliky a přední mlhovky. Uvnitř mám navíc elektrická zrcátka, středovou konzoli, obstojně hrající rádio, výškově nastavitelnou sedačku. Chybějící ABS a airbagy mě netrápí nepotřebuju je mít. Jsem ale rád že je uvnitř čtyřramenný volant, líbí se mi mnohem víc než klasický dvouramenný, při parkování jsem si sice občas zatroubil ale nakonec už jsem si našel polohu kdy netroubím. Jediné co mi trochu chybí jsou elektrická okénka ale co jsem slyšel tak hodně často se kazí tak nakonec jsem si i mohl oddechnout že mám klasická švihadla která jsou sice staromódní ale aspon se na tom němá co porouchat.

Jízdní vlastnosti jsou dány dobou vzniku, a tím že už má taky něco najeto, Ovšem auto je proti ostatním autům té doby výrazně nedotáčivé, je poznat neklid od předku. Ano když to přeženete což se už stalo tak se jen tak neurve, ale ten pocit když je předek zabořenej v asfaltu to nechcete. Navíc je poznat jak je auto nervózní celé se kroutí a je to jako jízda na divokém býkovi. Z toho již plyne že náklony karoserie jsou větší ale na to se dá zvyknout. Auto zvládne i díry ale dává to zvukově najevo ( tento hluk ale nevadí protože to překryje zvuk audia :) ) Od náprav se tedy ozývají rány, které nejsou téměř ničím odfiltrované a auto lehce v zatáčce odskočí. Na každé díře se něco rozvrže ale stačí trochu ťuknout do příslušného dílu a je ticho. Někdy je to téměř hra na schovavanou vyhledat zdroj pazvuku :D . Jak již bylo zmíněno nahoře auto nemá posilovač a je tudíž poněkud toporné a reaguje pomalu ale jistě, trochu i se zpětnou vazbou, je ovšem tuhé. Volant má větší průměr ale při absenci poslivače to asi jinak nejde. Řazení je i po výměně poměrně tuhé a nepřesné a musí se vědět kam se trefit, je tam poznat konstrukční stáří, ale jakmile si člověk zvykne nedělá to problémy. Brzdy reagují pomaleji nemají ABS takže se blokují na sněhu a potom to jsou spíš motorizované saně. Ale to nevadí na to si časem zvyknete a naučíte se s tím pracovat.

Motor je klasický 1.3 MPi, padesátka, kterou zná snad každý. Je sice líná a není nejtišší ale kdo to pořád nehoní to stačí. Pěkně zatahuje až okolo 2000 až 3500 otáček kdy zatahuje tak akorat aby to stačilo a zároveň mě nesežere. Ovšem i tak je předjíždění adrenalin. Spotřeba je na okreskach okolo 6 litru a ve městě 8-9 litru což se dalo čekat. Její výhodou je ovšem servisní nenáročnost a tak ji aspon dopřávám olej a takové záležitosti co nejpečlivěj za necelý rok co ji mám jsem měnil už dvakrat. Do toho ještě rozvody a jezdí jako za mlada.

V interiéru je místa opravdu dostatek a jsem nakonec i rád že mám kombíkovou felicii, protože kufr je vážně obrovský, a víko se otvírá příjemně vysoko. Vzadu je místa tak jako v malém autě, takže na to at se tam vzadu někdo rychle sveze to stačí. Vepředu je místa dost, a přístrojová deska je pohledná.I když plasty jsou tvrdé a světlé nevypadají strašně. Občas jsem se vzhledem k tomu že jsem nemohl najít polohu bouchal do přístrojovky ale jak jsem si polohu optimalizoval tak už je to v pořádku a jsem naprosto spokojený. Sedačky jsou malé ale sedět se na nich dá, ale pár centimetrů navíc by neškodilo. Možná by se hodila loketní opěrka ale to už bych byl zase moc naročnej.

Jak by se mohlo zdát tak Felicia není dokonalé auto, není ani tím nejlepším co se dá koupit. Ale má jednu věc která podle mě mnohým novějším autům chybí. Je to možná poslední auto ze staré školy, Auto kde slyšíte kde všechno pracuje, to jak řadíte, to jak cítíte to jak motor pracuje, musí se zabrat v řízení..má to něco do sebe a řízení mě opravdu baví. To auto bylo možná prvním krokem Škodovky k západu a to že se někdy dělala a v takovém počtu jen dokazuje že splnila svůj účel. A nebudu litovat toho že jsem někdy Felicii měl a pokud někdy pujde z domu bude mi to líto protože mám to auto rád i když trochu zlobí a ponadavám si. Felicii zdar!

Silné stránky

Ceny oprav
Prostornost
Vzhled palubovky

Slabé stránky

Tuhé řížení
Nepřesné řazení
Přenos hluku do interiéru-plasty, nápravy..

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nejdřív vadná páčka blinku- blikaly dálková a tlumená světla, následně už šli jenom dálková ( oprava svépomoci díl cca 300kč)
Po technické se měnilo víko ventilů a vyvařivalo se ( servis cca 1000 kč)
Na jaře se měnily rozvody, veškeré filtry, řazení- servis a celkově asi cca 5000 možná i víc radši jsem to nepočítal :D )
Následně mě zradil startér a po ujetí pár metrů se rozpadlo řazení takže supr ( jenom starér za 1200 a to řazení se musí spravit)
Nejdou otevírat zadní dvěře vlevo ale jenom zvenčí takže když někdo nastupuju otevřu mu já ( edit. otevřít jdou ale musí se na kliku tak nějak zvláštně tlačit, nechci ji urvat tak to radši otevřu zevnitř :D)

 

Novinky v recenzi

21.4.2016 23:02

21.4.2016

tak felda je odepsaná a brzo tu začnu psat recenzi na Fabii, která stojí pod barákem. Snad bude aspon tak dobrá.

3.4.2016 22:30

31.3.2016

KONEC :(
tak do mě vrazil blbec zezadu a mám pokroucenej celej rám vzadu, oprava je nerentabilní..
Felda jde na vrakáč,aleje to kámoš nadoživotí a nejlepší první auto co jsem si mohl přát

30.3.2016 22:19

30.03.2016

Ahoj
tak po zimě opět nějaké ty opravy a zase necháme několik papírků v servisu, ale hlavně ať to jezdi, felda zvládla zimu bez ztráty kytičky ( ono sice zase vykvetla, ale to nevadí )
Hlavně ať jezdí dál jak to jde..jenom mě v zimě potrestala za to, že jsem jí přiliš naložil a dostal ji do hodin, holka šikovná všechno zvládla

8.5.2015 22:43

závada n.2

takže auto nestartovalo, dobrý vadnej startér bych přežil..ale že se utrhne celej kloub u řazení a auto ujelo asi 20 metru ze servisu to mě važně už dostalo :D

16.4.2015 21:36

jaro

tak na jaře dostala nový olej, vyměnili se i svíčky, filtry a halvně řazení a rozvody šli na výměnu, takže mam od toho klid, zvuk se sice moc nezměnil ale o to nešlo hlavně at jsou v pořádku

15.1.2015 07:45

STK

takže auto je po technické a nakonec ji mám, stejně šlo do servisu na vyvaření nějaké té koroze u předního levého tlumiče a na přetěsnění u zdvihátek ventilů, trošičku tam ten olej lital tak už nebude :) jinak klasika a auto je po mechanické stránce úplně v pohodě což je paráááda

8.11.2014 22:00

nové věci

tak přezouvání kol už je tady a ja jsem potřeboval pouze na předek takže zatim mam přezuty na nový přední a na zadních ještě něco málo nad mám ale stejně tam pujdou nové, při přezouvání zjištěn poškozený litý disk takže na jaře musim sehnat nové :)

4.10.2014 22:34

závady n.1

no budu stručný nejdou zapnout tlumená světla, páčka vyměněna nyní se zaměřím na tlačítko a pojistky a relátka tak snad to bude jenom v tom abych mohl jezdit :) auto momentálně stoji protože bez světel jezdit nebudu takže novinky přibudou až se přijde na to kde je problem :) to tady potom přípíšu do editu
edit, pačka je nová ale stále to nefunguje, už nevim čím by to mohlo být, auto musí do servisu tak jsem zvědavej jakou cifru na mě vytáhne..nakonec teda i nová páčka co byla koupena byla vadná, ochotně vyměněna a konečně mužu jezdit :)

28.9.2014 17:22

28.9.2014

tak dneska výměna za nový olej, to dopadlo dobře, následné zbavení se koroze dopadlo o něco hůře, koroze jsem se sice zbavil co to šlo, ovšem barvení dopadlo tak jak jsem čekal víceméně hůře, pro mě z toho plynou zkušenosti a hlavně to že vím jak to příště udělat lépe, dodám výsledek v oblasti předního blatníku kde jsem se na sebe opravdu naštval, abych byl upřímý, koroze je zahnána ovšem páníček podělal lakování, o výsledku si můžete udělat obrázek sami, dělal jsem to poprvé tak se to ovšem dalo čekat příště to bude lepší :) a samozřejmě se to pokusím dát dokupy a hlavně aby se to ladilo se zbytkem karoserie
30.9.2014 zustal jsem stat před barekem a nešli mi zhasnout dalkový světla tak jsem to nakonec nějak rozchodil tak snad už to bude v pořádku každopádně tu páčku asi stejně vyměním :)

15.9.2014 22:09

lemy

rád bych poprosil o radu ohledně těch nových lemů zadních blatníků jestli někdo neví metodu nebo radu jak je zabarvit tak aby zapadly do celkového laku auta(do komentářů, nebo zpráv moc děkuju), jinak mě nepěkně překvapilo počasí chtěl jsem vyměnit olej a vono pořad jenom pršelo takže nakonec nic a musi se čekat A děkuju za pozitivní hodnocení :)
edit, noční fotky jsou pořízený telefonem, takže malá kvalita ale něco noveho


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7

Po čase můžu hodnotit, auto vyžaduje údržbu, závady se nějaké objevily a přehled je dole

praktičnost
10

Hodně místa a velký kufr a dělené sedačky, uplně v pohodě.

prostornost
10

Viz nahoře

jízdní vlastnosti
7

V zatáčce se nakloní, v ostřejším režimu je to poznat, velmi tuhnoucí řizení a náznak nedotáčivosti.

jízdní komfort
7

Motor je slyšet, Díry na cestách jsou cítít, není to ale žádná mladice a na svůj věk si dokáže poradit obstojně.

provozní náklady
10

Nejezdím moc ekonomicky stále ještě, takže na to má vcelku nízkou spotřebu. Pojistka mě taky nezabije.

náhradní díly
10

Levné, rychle k sehnání.

výkon motoru
7

Je poznat že tam občas pár koníků chybí ale vhodným použitím převodových stupňů je možno se držet ostatních.

spotřeba
8

Viz nahoře v pořádku.

hlučnost motoru
8

Je slyšet ale když se už auto rozjede trochu ztichne ale aspon vím že tam vepředu něco je no nee?

kvalita sedadel
9

Jsem malý takže velikost mi vyhovuje a je plně dostačující.

brzdy
9

Když jsou potřeba tak brzdí, zablokujou tak že kola stojej ale vy jedete :)

zavazadlový prostor
10

Netřeba komentáře


Více o modeluŠkoda Felicia
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném souhlasu obou stran

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném…

V den startu unijního nařízení o ochraně osobních údajů, obávaného GDPR, zašli zákonodárci ve Švédsku ještě dál.…

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod, úpravu posoudí Sněmovna

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod,…

Lidovci chtějí mimo jiné zvýšit důchody ženám s dětmi a zajistit jim možnost dřívějšího odchodu do starobní…

 

iSport.cz

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

Viktoria Plzeň si vítězstvím v HET lize zajistila místenku do základní skupiny Ligy mistrů. Po snovém podzimu…

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i kontaktech s Carolinou

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i…

Napřed zazářil, pak zhasnul. Po zranění v úvodním duelu se Slovenskem si Martin Nečas myslel, že je konec. Jenže…

 

Reflex.cz

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…