Recenze
Renault R19 16V 16S
Technické info
Přezdívka auta Fičák :) Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1763 výkon [kW]: 101 kroutící moment [Nm]: 161 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 465 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.8
Popis vozu
Jak zažít??...Možná slovem KONEČNĚ....Mnozí z mojích kamarádů tady na MACZ ví, jak pro mě bylo těžké sehnat tohle auto, ale neskutečnou náhodou se to povedlo. Původně sem měl vyhlédnutého jiného 16V a zkontaktoval sem se s rodinou o kterém sem věděl že měl kdysi 16V ze švýcarska at se mi jde na to podívat, protože je ze stejného města. No auto mi o den vyfoukli, tak sem koupil to jeho :) :) , ikdyž bylo skoro 2x dražší, ale je to super stav .....najeto poctivých 128000, z toho za poslední 2 roky asi 1200km, byla to víkendovka a na srazy :). v ČR jich moc nenajdete. Buď to budou vyjete herky nebo vytuzinkovane plečky...;)
První překvapení když sem nahlédl do TP: výkon 101kw, takže výkonější verze (95% 16V jsou 99kw), druhé překvapení: originál stav, neskutečná péče majitele (schované veškeré dokumenty ze švýcarska, auto 100% původ, všechny opravy, výměny, prostě velký srdcař,každý detail na autě, neskutečné, s autem které měl 13 let se těžko loučil, díky). Překvapení č.3: "hele, má to čerstou technickou, všechno je OK, tady máš spoustu dílů k autu, tady máš katalyzátor, vyndal sem ho" :D:D (sorry TK) , ale má to vážně šmrnc, výfuk jak střela, zvuk jak břitva,pár koníků navíc, čert vem těch pár emisí navíc, katalyzátor se tam může nasadil vždy...
Takže motor není od williamsu jak sem si původně myslel (to až 2,0 verze!) ale nevadí, super zvuk, je to vysokootáčkový motor, takže do 3000-4000 si mě podá kdejaké TDI, ale omezovač tohle má někde v 7200-7500, takže nad 5000 to auto neskutečně letí dopředu (jen tak pro info, váží 1000-1100kg), takže cestou zpátky 400km jsem si užil, dálnice pod 150 nešla, 200 sem si líznul (sorry policie ČR, sorry Zipe :D ), ale divizou auta jsou okrsky, super podvozek, snížený, sportovní pružiny. Do Chorvarska bych s tím jet nechtěl, má to nějaký dvojtý výfuk, navíc bez katalyzátoru, takže to na nějaké cestovaní vážně není :D, na D1 to byl křest ohněm !!! 8 div světa - fakt....Maximálku dle TP 210km, jel sem 200, myslím že 220-230 by nebyl problém, ale je to přecejenom staré auto, takže vklidu :) ;)
Abych nezapomněl, motor má svoje vlastní dochlazování, takže vypnete motor, když je horko chvilku běží klasický ventilátor na chladiči a pak má motor svůj vlastní kompresůrek, kterým si asi 3-5 min nechá kolovat vodu v motoru, fajnová vychytávka, jo a taky to má chladič oleje....
Interiér nemá cenu popisovat, až na skvělé sportovní sedačky, sportovní pedály a originál 3 ramený volant, je to obyčejná R19 :)....+ palubní PC, okna v el., centrál, ABS....však to znáte :)
Ale zážitek to teda pro mě je, z 43kw do 101kw je celkem skok, tohle auto mám rád, nedám na něho dopustit, pro mnohé z Vás bezvýznamný šrot, ale já mám 20 a říkám: "kombíka v chrochtáku si můžu koupit ve 30ti-40ti co já vím :D )
Díky moc :)
Silné stránky
-Motor, motor, motor (na svojí dobu naprostá špička)
-Podvozek :)
-Nádech sporťáku
-Francouz (vzhed)
-Spotřeba (dálka 8L, tempo 160)
-váha - výkon: 101kw - 1000-1100 kg (Všichni víme kolik váží Octávka či passat s 2,0 TDI nebo s tím 2,0 TFSI....:D , SUV jsou taky těžké, X5 přes 2 tuny, výkon 3,0d 160kw....takže? :)
-Zvuk WRC ;)
Slabé stránky
-Motor hučí
-Výfuk hučí
-Stáří
-Drobné nedostatky (není dalk.centrál, poškozený display pal PC, detaily )
-Eko daň
-Spotřeba při "pile"
-Strašně nízké - české cesty :(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Nic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nikoho takového sem nikdy nepotkal, neskutečný fanda do aut, super jednání (rodina), péče o auto, stovky hodin na autě, díky díky....
Auto je doma
..pár hodin, omluvte recenzi, nemohl sem to vydržet....
Fotky dodám!! Tohle je provizorní, slibuju:), však mě znáte....
Novinky v recenzi
Prodáno
Bohužel, nastal čas na jiné auto. Vím, že nebude lepší ani rychlejší .....Tohle byla moje láska, moje první auto !! ale změna je život! Díky moc za všechny ty skvělé kilometry, budeš mi chybět a navždy zůstanejš v mojem srdci :* :(
Nehoda
Tak do mě nějaká paní na parkovišti nacouvala :( Prasklý narazník. Sehnal sem jiný, ale ten taky zpravuju. Sehnat nárazník na 16V je takžka zázrak, když je těch aut pár v ČR ......
Jinak je auto v super formě :) 4x nové brzdy, nové gumy, STK, nahozené výfuky, katalyzátory, geometrie ...vvvvvvvvvrrrrrrrrrrrrrrrrrrmmmmmmmm :)
BRZDY
Tak brzdy si po pár desítkách km famózně sedly a teď auto brzdí jako PORSCHE :) ...4x kotouče + 1000kg muší váhy = awesome....
opravy - úpravy
Při výměně brzdových kotoučů a destiček sem se zděšením zjistil, jakým způsobem jsou uchycené kola k nápravě! Podložky, které auto rozšiřovali o 2-3 cm sem okamžitě vyhodil a připevnil pořádně kola....sehnal si klič na kola z trabantu (:D:D), který tam jediný pasoval.....och bože, to zas byly nervy :P
Tak, máláčka jsem dneska odvezl do servisu...
...čeká ho generálka přední nápravy :)
Jízda
Tak včera sem provětral auto fakt v ostrém tempu, sešli se spolužákem - Octávka 1,9 TDI 81kw.....TDIčko tahá vážně pěkně od 2000 otáček do 4000....při předjíždění by se to teoreticky mohlo rovnat mojemu do 5500 otáček, pak on řadí čtyřku zhruba ve 130 ale mě motor pustí jestě o 1500 otáček dál a tam je zátah vážně famozní :) nad 6000 to letí parádně dopředu.....(spotřeba astronomická :D), pak když zastavím, auto jestě po vypnutí motoru hučí, sem tam něco křápne, ale ten motor se vážně povedl....Nedovedu si to auto představit před 19 lety v éře škodovek:)
Jinak plánuju na tento a příští týden výměnu kotouču a destiček, pak auto půjde do servisu na výměnu čepů a geometrii :)
Chorvatsko 2010 + fotky
i letos jsme se s kámošema rozhodli, že se projedem do chorvatska. Cesta do Vodic cca 950km 16-17 hodin!! Hnůza a děs, kolony a kolony. Vložil sem pár fotek, at víte jak vypadala cesta....
Jinak opět Focus Kombi 1,6 TDCi, auto i přes problémy před odjezdem fungovalo skvěle. Spotřeba 4,8L/100km
stáááří
Bohužel se na autě začínají projevovat prví vady. Jednou takhle jedu a auto začalo jen na 3 (2) válce ....pod svíčkama byl ojel :/, jezdil sem bez vody, přehřál extrémně motor, asi prasklo těsnění pod hlavou, nedejbože hlava. Zatím vše drží, uvidíme......
Brzdy jsou KO, asi zvněné kotouče, auto brzdí, ale ne podle mojich představ
tvrdý podvozek si vyžádal daň v podobě vytlučených čepů, zatím neřeším...
Jen tak
Dlouho sem nic nenapsal. Auto jezdí, má už hodně kosmetických vad, nízký předek se hodně podepsal na moje parkování :D + pes mi ukousl zastěrku, já si roztrhal sedačku atd :D.....
ale já si to auto nekoupil, abych ho leštil, ale na jízdu....
Motor šlape krásně, nad 6000 opravdu tahá famozně, myslím si že to je srovnatelné s motory FSI....v 7200 zasahuje omezovac a jeste i na trojku auto pekne kopne do zad :)
Přezuto :)
opět mužem začít jezdit hoooodně rychle ! :)
Jen tak
Dlouho sem nic nenapsal, takže...
Z auta sem stále nadčen, co se týče výkonu, ale zárověň sem zjistil, že bych si klidně zvykl na auto, které by vystřelilo na stovku alespoň o 2s dřív...a mělo maximálku 250......
Jinak s autem problémy nejsou. Ne, vždy nastartuje na poprvé, startovaní je obecně velký problém tohoto auta. Asi jsou špatné svičky nebo startér. Baterka je nová........
Jinak sem tam něco bouchne, křápne, mám za sebou i první "nehodu" když sem při parkpování najel moc do sněhu a prasknul si spodní spojler. Na jaře koupím barvu a tmel a bude se zpravovat, stejně tak mě čeká "velký" úklid po náročné zimě. No roky jsou na autě znát, nebudu vám nic nalhávat. Jinak pohoda....
Hezký den všem :)
nová baterka
65Ah....
Mrazy, mrazy, mrazy....
život jde dále...
km utíkají .....přezul sem tento týden, mám tam staré liťáky z Fiatu, vypadá to zajímavě, možná vyfotím.......
Spotřeba někde mezi 10,6-11L ....nejde to srazit
Jinak NO PROBLEM :)
pozn: najeto 131000km
výměna oleje + filtrů
Shell Helix Plus 10W-40 (doporučuju nakupovat přes internet, výrazně nižší ceny!!)
Olejový filtr Champion, vzduchový Starline
Mrkněte do fotogalerie, trošku sem zdokumentoval výměnu ;)
Custom Exhaust
Přidané video, pokus o natočení zvuku, na živo je to lepší ;)
spotřeba se snad už konečně ustálila....
...je přesně 10L...doufám, že už nepoleze nahoru :)
Jinak auto šlape, jen uvažuju o geometrii, tvrdý podvozek, denno denní používaní a nekvalitní cesty není zrovna dobrá kombinace....
Ferrari zpraveno...
...sice s tím bylo neskutečně práce, ale podařilo se! Díky TATI ! :) (250kč)
Praská spojka...
Tak nádhera. Večerní projížďka a při jednom vyřazení mi zustal spojkový pedál prasklý na podlaze, zajel sem ke kraji, co ted? Zavolal sem tatkovi, prijel, odtáhl na laně. Doufám, že to bude jenom lanko co sem se tak díval. Máte s tím někdo zkušenost?? Díky
(pozn. najeto 129500km)
Sraz s Ronaultem
Když tak nad tím uvažuju, můj vůbec první sraz s "novou" devatenáctkou, takže super. Ronaultuv Favorit krasny, zachovaly, ideal na provozni naklady, proste ceska klasika :) Nejsem písař jako Ronault, takže s dovolením zkopíruju to co napsal on, dík moc se mi to líbilo :)
Ronault:
Konečně mi vyšel dlouho očekávaný sraz s majitelem moc krásné R19 16V PeT-a.
Po udělání nutných fotek, které se doufám budou líbit (byly foceny za tmy, čili výsledek je perfektní), vypití kafe a pomluvení celého MACZ (pokud někdo z vás mezi 19-21h 7.9. škytal, tak vězte, že za tím stojíme my dva:-D) Pet-A mě vzal projížďku.
Z pár km na místě spolujezdce mám tyto poznatky. Tak za prvné, ihned po nasednutí do sportovních sedaček je jasné, že se nejde o běžnou "Devatenáctku". Co je ale pro všechny R19 společné a odsouhlasili jsme s Peťou oba, je vůně interiéru. Jak má předešlá, tak obě Peťovy R19 voní stejně krásně:-)
Ale zatím nuda, co?
Vše začlo startem. Po nastartování se z útrob ozval nádherný, opravdu hluboký zvuk čtyřválce. Popsal bych ho jako ranaře schovávajícího se pod nenápadným kabátem. Vždy hluboký hlas, ať je vytočený či je klidný, ale nikdy není rušivý nebo otravný.
Pak už to šlo rychle, jedna, přeřazení na dvě s protočením kol a výjezd na čtyřprodovku. Na sjezdu z dálnice ukázková jízda s pískajícími gumami a mým tělem zařezaným do bezpečnostních pásů. Zrychlení úžasné. Možná nad 140 už tak plynule na pětku netahá jak 2,0 TSI v Šíru, ale i tak mnoho konkurence zadupe hluboko do země.
Další poznatek byla světla. R19, kterou pamatuju já, měla docela slabá dálková světla, 16V má zvlášť parabolu na dálková světla a svítí opravdu pěkně.
Co dodat? Shrnuto R19 16V ve své době byla špičkové auto a i dnes dokáže potěšit a pobavit, navíc za ty peníze je to perfektní volba.
BRAVO RENAULT, BRAVO PeT-A :-)
PS: Fotky dodám, snad dneska
První nepříjemná událost...
...o které sem ale věděl. Auto stálo celý den a noc na dešti, přes nasávací otvor navrchu kapoty se dostala voda která stekla přímo do prvních dvou svíček. První jelo auto na tři válce, pak dokonce na dva, raději sem to jel domů odstavit, vzal druhé auto, vyšrouboval svíčky a nechal vysušit. Teďka už je auto znova jako střela :)...nevím proč je to tak řešené, musím tam navařit nějaký kus plechu ať ta voda stéká jinam. Nebo že by auto nebylo homologované na jízdu za deště?? :D Minulý majitel s tím za deště nejezdil, ani neveděl jestli fungujou stěrače....No uvidíme :)
edit: Spotřeba 9,8 a stále krááásně roste :)
Spotřeba
Musím upravit spotřebu ve městě. Takže spotřeba nám krásně roste, už je to 9,6L, auto stále Fantastické :)
Dovolená_Chorvatsko
Ford Focus Combi 1,6 TDCi 2005, spotřeba za celé chorvatsko 5,1/100 km !! Neuvěřitelné
Jak už sem psal u Mika, napíšu i tady:
Jinak jestě pár postřehů z cesty: největší závodníci jsou místní borci Schumacherové ze Zágrebu, na nové dálnici je tempo 180+ naprosto běžné, na druhém místě němci ze Stutgartu na Mercedesech, BMW atd, pak si to dobře dávali Slováci (Košice !, pak Bratislava), češí mi přisli dost ustrašení, striktně 130 kde bylo omezení okamžitě, ale opravdu okamžitě dupnutí na brzdy, no a poláci to je kapitola sama pro sebe, ve starých Fiatech palio, Kadetech atd začnou předjíždet autobus ve 120ti a vůbec je nazajímá, že se k nim blíží auto jednoucí třeba 160.....ale pohodová, opravdu pohodová cesta, Doporučuju
Jo a jestě jsme se velmi zasmáli lidem s navigacema . My jsme pár hodin před odjezdem ješte neveděli ani kde je chorvatsko, stačilo se naučit směr - Viděň, Maribor, Zagreb, Split.....nepotřebuju aby mi navigace ukazovala 500km,že mám jet rovně p nové dálnici, no ne? Fakt k zasmání.....
první kilometry
Stále sem nadčen a těším se na každé další usednutí za volant. Dynamika je super....Hlavně trojka je adrenalin, pobere vše od 40 do 130 .....zátah nad 6000 je famózní! Není nad to se projet nočním městem, každý se za autem otočí, zvuk je vyladěný krásně, žádný TUZING ! (Sem na tohle označení dost alergický)....Takže spokojenost, jen ta spotřeba by mohla být nižší, ale s tím se počítalo.....
Výška vozu se stává určitým problémem, člověk si musí dávat bacha (obzvášť teď když se tu robí cesta), ale zase je to motokára, která se prostě nenaklání. Uplný opak seriové R19 :P
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Renault R19 16V 16S
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Renault R19
-
Renault R19 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.6.2010 278 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault R19 (1991) Majitel: DrFrank
Přidáno: 12.4.2010 3710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Renault R19 (1995) Majitel: mihau
Přidáno: 20.5.2007 288 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: Fráňa09
Přidáno: 8.12.2009 1410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Renault R19 (1992) Majitel: DrFrank
Přidáno: 21.7.2011 710 Majitel 9.76 Uživatelé