Diskuse

Volkswagen Touran (2016)

24.8.2016

VW Touran je vozidlo, ktoré bolo mnohými diskutérmi na fórach dosť silne kritizované. Neviem či pre to, že je to VW alebo pre nejakú inú…

 

Volkswagen Touran (Pandy)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto dabl

    dabl 21.09.16  10:21

    « Re: Re: Re: Re: Manuál

    Ďakujem, nevadí. Počkám do februára – u mňa doba čakania 6 mesiacov.
  • « 00 Reagovat !

    foto Pandy

    Pandy 14.09.16  14:12

    « Re: Re: Re: Manuál

    Skúsil som túto stránku a zadal VIN, ale vypísalo, že teké VIN nenašlo. Tkaže nič. Neviem, či to neplatí len pre UK. Inak zaujímavé stránky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Pandy

    Pandy 14.09.16  14:01

    « Otáčky motora, jeho životnosť, spotreba

    Ak je to tak, tak potom to súhlasí aj s mojim manuálom. Ak by som sa riadil navrhovateľom radenia prevodových stupňov, tak pri uvedených rýchlostiach mám rovnaké otáčky ako to robí Tvoj motor 1.4 TSI 110 kW s DSG.

    Vyzerá to tak, že logika pracovných otáčok motora je teda nastavená rovnako v tomto konkrétnom aute Touran 2015 a motore 1.4 TSI 110 kW či už má auto DSG alebo manuálnu prevodovku.

    VW sa teda snaží evidentne držať otáčky motora na čo najnižšej hranici. Dôvod? Zdá sa, že preto, aby dosiahol čo možno najnižšiu prevádzkovú spotrebu paliva a teda splnil predpísané európske normy. Alebo?

    Pýtam sa:
    Urobil by VW motor 1.4 TSI 110 kW (bavíme sa o konkrétnom motore), ktorý by sa sám (s použitím DSG) zničil (kľuky, ventily, zanášanie karbonom a pod.) používaním v nízkych otáčkach (1400-1600, resp. 1200-1600)?

    Nie sú potom tieto "nízke otáčky" otáčky pre tento motor únosné a rozumné?

    Stále sa bavíme o jazde pod záťažou po rovine. Je mi jasné, že v takýchto otáčkach (1200-1600) do kopca sa nemôže jazdiť.

    Hľadám odpovede.
  • « 00 Reagovat !

    foto Oldik

    Oldik 13.09.16  17:01

    « Re: Re: prostě nový Touran

    Automat při normální jízdě udržuje otáčky cca na 1400-1600 ale podřazuje až kolem 1200, takže při jízdě do kopce a serpentin používám režim S.

    Při rychlosti 130km/h jsou otáčky kolem 2200-2400.
  • « 00 Reagovat !

    foto dabl

    dabl 12.09.16  21:59

    « Re: Re: Manuál

    Mne sa podarilo nájsť stránku pre majiteľov. Bohužiaľ to majú nezmyselne blokované na VIN číslo.... Hm.

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Pandy

    Pandy 12.09.16  14:14

    « Re: prostě nový Touran

    Chcel by som sa Ťa opýtať, ak už máš nového Tourana 1.4 TSI s DSG, aké máš otáčky motora pri:
    40 km/h, a aký je zaradený rýchlostný stupeň
    50 km/h, a aký je zaradený rýchlostný stupeň
    60 km/h, a aký je zaradený rýchlostný stupeň
    70 km/h, a aký je zaradený rýchlostný stupeň

    Samozrejme po rovine, aby to bolo objektívne.

    Veľmi by mi to pomohlo urobiť si obraz správania motora 1.4 TSI a DSG a pozrieť sa na svoje ovládanie Tourana 1.4 TSI s manuálnou prevodovkou.
  • « 00 Reagovat !

    foto Pandy

    Pandy 12.09.16  13:16

    « Re: Manuál

    Žiaľ, manuál v elektronickej podobe nemám. Pred kúpou som ho zháňal aj ja, ale márne. Neviem, prečo je taký problém u VW zverejniť manuál. Napr. Škoda má na webe manuály voľne k stiahnutiu na všetky modely.

    Ja som si pomohol pred kúpou Tourana študovaním knižných manuálov Passata (sused), Sportsvan (kolega). Veľa vecí tam je rovnakých. Niekedy v marci som bol na predajni u jedného predajcu a len som si tam na mieste prelistoval manuál k novému Touranovi a zistil, že je tomu skutočne tak.

    Keď som si prevzal svoje auto, tak som zistil, že môj manuál je novší (prepracovaný) oproti tomu, čo som predtým u predajcu listoval. Evidentne nový modelový rok 2017 má aj manuál novšieho vydania.
  • 00 Reagovat !

    foto dabl

    dabl 12.09.16  12:02

    « Manuál

    Som čakateľ na nového Tourana. Tento príspevok a diskusia mi pomohla, ďakujem. Chcel by som sa opýtať či nemáš manuál k Touranu v elektronickej podobe. Nikde ho neviem zohnať.
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 01.09.16  20:18

    « Re: prostě nový Touran

    Jenom drobná poznámka k designu Roomstra. Zpočátku to z mé strany bylo doslova a písmene designové oppovržení, téměř na úrovni Fiatu Multipla, které stále považuju za jedno z nejohyzdnější aut. Ale u roomstra nastával postupný přechod ze stavu naprosté oppovržení - a vlastně není až tak ošklivý - ta ošklivost má i nějaký svůj půvab a v poslední době se mi vlastně dokonce i líbí. Je to vlastně jediná škodovka kromě své letité oktávky za kterou se občas i otočím.
  • 00 Reagovat !

    foto Oldik

    Oldik 01.09.16  16:10

    « prostě nový Touran

    Konečně sem někdo napsal i o novém Touranu. Díky
    Já mám našeho hnědáka od března. Touran 1.4 TSI 110KW, DSG7, Highline, Static LED.
    Najeto cca 11500 km, při spotřebě 7l. Jedna cesta do Chorvatska ;).

    Přecházel jsem ze Škody Roomster 1.4 benzin 63KW, se kterou jsem byl spokojen, ale už jsem přece jen toužil po něčem o stupínek lepším. Hledal jsem tedy střední MPV a pokukoval po C4 Grand Picassu - ale ty u nás nedávají s benzinem a pak už už jsem byl rozhodnutý pro Opel Zafiru, taky s benzinem 1.4. Dnes už starý Touran se mi vždycky líbil z vnějšku, ale zevnitř moc ne. Než jsem našetřil potřebný základ na cokoliv, tak se objevil tento příjemný úkaz, Nový Touran. Ten mě nadchnul jak zvnějšku (leckdo namítne, že po roomsteru by se mi mohlo líbit vše, ale to spíše on nepochopil smysl roomstera) a hlavně zevnitř.

    Takže zatím po půl roce si při každém nasednutí povzdechnu, jak dobře jsem vybral. No uvidíme po dalších letech. Ale co je dokonalé ?

    V porovnání s Roomsterem mám při dvojnásobném výkonu o půl litru menší spotřebu - klidná jízda 5,5 , normální 7, razantnější cca 8.
    DSG je super, když se člověk naučí jak s plynem. Přikoupil jsem páky za volant na řazení, ale spíše změním režim na S, když jedu do kopce nebo před předjížděním a pak nemám s podtáčením problém. Jinak je normální režim OK.
    Adaptivní tempomat nemá chybu. I zde platí, že to chce chvíli na sehrání se aby člověka nepřekvapilo třeba brždění za cyklistou.
    Vnitřní prostor je dostačující. V Chorvatsku jsme celkem v klidu přežili i 10hodin popojíždění (spíše stání) v koloně.
    A LED světla, ikdyž ne natáčecí, jsou úchvatná. Já teď prostě vidím ve dne, vidím, když se stmívá a vidím i v noci. A klidně může i pršet. Až mám strach pouštět dálková světla, abych nesežehnul co je předemnou. Úplně stačí automatická korekce sklonu světel.

    Váhal jsem jestli DSG nebo LED světla a vzal jsem obojí. A teď jsem jenom rád. Co se jízdy zatím týče, tak za mě to nemá chybu.
    Co se servisu týče, to se prostě uvidí. Touran je nejdražší člen rodiny,ale všichni ho mají rádi ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 31.08.16  12:53

    « Re: Re: Pár postrehov

    Kazde DSGecko podtaca motor,je jedno aka je s tym spojena motorizacia,preto je dobre si priplatit za padla-tlacitka pod volantom,a obcas,hlavne v meste manualne podradit.Je trosku dolezite sa aj s DSGeckom naucit jazdit,pri manevrovani na parkovisku nieje vobec potrebne stlacat plyn,staci pustat brzdu a vsetko ide tak ako ma,podla mojho nazoru ;-)
    Prajem vela stastnych a hlavne bezproblemovych kilometrov!
  • « 00 Reagovat !

    foto Pandy

    Pandy 30.08.16  21:58

    « Re: Pár postrehov

    Blahoželám k novému Touranovi.

    Som veľmi rád, že si Ty prispel svojimi cennými praktickými postrehmi.

    Ad1: Toho Tourana s 1.4 DSG si zaiste testoval trochu dlhšie a dôkladnejšie ako ja (ja som mal na to žiaľ len raz a asi len cca 2 hodiny). To čo popisuješ v správaní DSG pri tomto motore (1.4 TSI) je možno to, čo myslel autor v jednej zahraničnej recenzii pod slovami, že "1.4 si s DSG nie veľmi rozumie" (citát nie je úplne presný) a nič viac, takže Tvoja skúsenosť a popis zaiste budú pre niekoho osožné.
  • 00 Reagovat !

    foto lk-2000

    lk_2000 30.08.16  15:23

    « Pár postrehov

    Zdravím majiteľov a možno budúcich majiteľov Touran-a!
    Koncom roka 2015 som aj ja vyberal nové rodinné auto a voľba padla na VW Touran 1.4 TSI Highline s manuálnou prevodovkou (druhý kandidát bol Citroen C4 Picasso, ale nakoniec ma nepresvedčil). Doplnil by som pár mojich postrehov k vyššie uvedenej recenzii.

    1. Nesúhlasím s tvrdením, že DSG prevodovka je pre túto motorizáciu ideálna, alebo tá najlepšia voľba. Bol som si ju vyskúšať, keď som vyberal auto a bol som z nej sklamaný. Podľa mňa drží motor pri bežnej jazde v úplne nízkych otáčkach a brutálne ho podtáča (ja som cítil dunenie). Jazda so zvoleným športovým režimom je zase moc "nervózna", príliš nevhodná pre jazdu s rodinným autom. Najviac ma však odradila od prevodovky DSG jej váhavosť pri rozbiehaní. Pri miernom pridaní plynu sa správala, akoby sa ani nechcela rozbehnúť, pri väčšom pridaní plynu zase reagovala príliš skokovo. Pri manévrovaní na parkovisku som s ňou nemal vôbec istotu ...

    2. Čo sa týka bezpečnostných prvkov, tak mojou prioritou boli čo najlepšie svetlá, preto som si objednal Full LED svetlá s automatickým natáčaním a dynamickou reguláciou diaľkových svetiel. Nelutujem, že som si priplatil. Sú výborné! Majú intenzívnu bielu farbu s jasnou hranicou medzi osvetleným a tmavým priestorom. Dynamická regulácia diaľkových svetiel funguje super, diaľkové svetlá sa automaticky prispôsobujú protiidúcim vozidlám, stlmia sa na ľavej strane (neoslňujú protiidúceho vodiča, zatiaľ mi nikto neblikal), pričom pravá strana (okraj vozovky) ostáva stále výrazne osvetlená. Ak dobieham vozidlo, tak sa vytvorí svetelný kužel, ktorý svieti vľavo a vpravo okolo dobehnutého vozidla do diaľky, pričom dobehnutému vodičovi nesvieti do spätného zrkadla. Je to veľmi návykové, jednoducho super...
    Iné bezpečnostné prvky som zámerne neobjednával. Stačí mi aj adaptívny tempomat, ktorý je fajn, ale podľa mňa nezvláda úplne dobre reakcie na odbočujúce vozidlá. Ak predomnou nietko brzdí, má zapnutú smerovku a odbočuje, tak tempomat vždy brzdí, ako keby mala nastať krízová situácia.

    3. Čo sa týka dynamických vlastností a spotreby, tak spotrebu dosiahnutú recenzentom (Pandy) 5,5 l/100 km mávam možno pri ustálenej rýchlosti (občas). Môj dlhodobý priemer je zatiaľ 6,9-7,0 l/100 km (podľa dotankovania - palubný počítač mi ukazuje o cca. 0,3 l menej). Je pravda, že jazdím prímestské a mestské trasy a keď je možnosť, tak to aj osolím... Na dvojke to kľudne točím k obmedzovaču otáčok (rýchlosť cca. 100 km/h) a pri predbiehaní sa nebojím podraďovať zo šestky na trojku...

    4. Pri objednávaní som váhal medzi verziou Comfortline a Highline. Po preštudovaní obrázkov a porovnaní vozidiel u predajcu som neváhal ani chvílu a rozhodol som sa pre Highline v čiernej perleťovej farbe so svetlým interiérom, s väčšími kolesami (Stockholm 215/55 R 17), panoramatickou výklopnou strechou, Full LED dynamickými svetlami, bezdotykovým otváraním a štartovaním a úložnými sieťami v batožinovom priestore a objednal som si aj dojazdové rezervné koleso (v štandarde je len lepiaca sada). Výbava Highline je podľa mňa oveľa elegantnejšia zvonka aj zvnútra ako Comfortline.

    Dôležité je pred kúpou si vyskúšať zvolenú verziu. Ja som bol vyskúšať aj 1.6 TDI s manuálom a po 5 km jazdy som vedel, že tá kombinácia nie je pre mňa...

    Kúpu nelutujem, Touran splnil moje očakávania.
  • « 00 Reagovat !

    foto Pandy

    Pandy 27.08.16  08:43

    « Re: Děkuji za recenzi

    Presne z toho dôvodu som písal túto recenziu, aby pomohla tým, ktorí sa rozhodujú kupovať nové vozidlo a VW Touran majú "v mrku". Ja som si ťažko zháňal info vyše 1/2 roka a veľa som toho aj nevedel. V mojej recenzii som sa sústredil na popísanie toho, čo nikde inde nie je. Tak som rád, ak to niekomu pomôže.

    Grand Picasso C4 nie je nezaujímavý. Je to zvonku väčšie auto ako Touran ale vo vnútri ani oveľa nie. Palubnú dosku má veľmi natiahnutú do dĺžky. Avšak na Slovensku sa nedá kúpiť benzín, iba diesel. Čo sa týka asistenčných systémov, tak to čo mám v Tourane tam mať nemôžem. Nerobí sa to v Citroene.

    Ako som už v teste spomínal, ak niekto uvažuje nad Touranom s AT a s asistenčnými systémami pre vodiča, momentálne je to na trhu najlacnejšie auto. BMV by s takouto technikou bolo oveľa drahšie a mne sa ani veľmi nepáčilo. Ale preštudoval som si aj ten Tourer.

    Ja som sa zviezol s touranom 1.4 s DSG v novembri 2015 a páčilo sa mi to. Netrhá, necítiť preraďovanie, všetko je plynulé. O DSG vodič ani nevie. Naviac je výhoda automatickej jazdy v kolóne (auto sa samo rozbehne a samo zastaví) a auto môže mať aj Emergency systém. Rýchlosti radí plynulo a rýchlo, pri 65 km/h už tam bol 7. stupeň, takže motor je nastavený tak, aby otáčky motora boli v dolnom spektre od 1500, kde je krútiaci moment už 250 Nm. Vôbec sa mi nezdalo, aby bol motor podtáčaný, bolo cítiť vibrovanie alebo dunenie. Niektorí v recenziách vozidiel s DSG píšu, že počujú dunenie a cítia vibrovanie (že DSG zbytočne drží motor v nízkych otáčkach), ale píšu to pri Dieslových motoroch. Pri tejto kombinácii 1.4 110kW a DSG som takéto negatíva nečítal (recenzenti sa totiž sústredia na dieslové motory pre Touran, benzín nepovažujú za ekonomickejšiu voľbu pre Touran) a ani na "vlastnej koži necítil". Je to myslím dobrá voľba, ale ako som spomínal, chcel som ušetriť a trochu som sa obával aj možných porúch okolo DSG (+ 74 kg naviac vo váhe vozidla) a tak som šiel do manuálu.

    O Highline som uvažoval ale nepáčila sa mi tá čierna lesklá na palubovke, ktorá je v tom Highline štandardne a ani chrómový rám okolo okien, ktorý ku bielej karosérii podľa mňa neide (auto sa mi zdá tučné). Highline má naviac také "drobnosti", ktoré som nepotreboval. Takže som si tú viac ako tisícku radšej ušetril. Mimochodom medzi Slovenskom a Českom je v cenníkoch VW a výbave trochu rozdiel.

    K svetlám. Myslím, že LED v Tourane môže mať navrch vzhľadom na použitú technológiu. Xenóny boli nízkonapäťové výkonné žiarivky ale problém bol hlavne projektor (projekčná stena, ktorá sa vypáli a preto svetlo po čase svieti slabšie). U LED ja predpokladám oveľa vyššiu životnosť ako pri Xenónoch. Ako je to s viditeľnosťou počas dažďa a tmy pri LED niet veľa info. Avšak bodujú rovnako bielym spektrom čo bolo práve pri viditeľnosti za použitia xenónov vyzdvihované.
    Ja som si doprial akurát to, že som si priplatil Light assist (automatické prepínanie diaľkových a tlmených svetiel). Veľmi som to však ešte nemal kedy otestovať.

    Prajem veľa správnych a dobrých info pred Tvojim výberom nového auta. Ja som spokojný a nad tou chýbajúcou DSG neplačem. Je to predsa len kus železa a v živote ide o dôležitejšie veci ako sú dobré vzťahy s ľuďmi naokolo, porozumenie, pokoj a láska. A odvezieme sa aj s manuálom. Aj tak mi najväčšiu úľavu pre moje koleno prináša tempomat.
  • 00 Reagovat !

    foto TomZ

    TomZ 27.08.16  01:16

    « Děkuji za recenzi

    Děkuji za obsáhlou recenzi. Zrovna stojím před výběrem rodinného auta a Touran 1.4TSI DSG je vážný kandidát, takže mi pomohla v rozhodování.

    Pro mě to tedy není moc srdcovka, která by ve mě vzbudila emoce - je to takové rodinné přemisťovadlo. Působí menším dojmem než reálně je. Vypadá menší jak tiguan a taky nevypadá podobně velký jako C4Grand picasso (jen lehce větší). Motor kultivovaný, výkonově k auto přiměřený, ale ne nijak gradující. Podvozek na můj vkus dost nekomfortní (což po Fabii asi máš opačně) a proto hodně uvažuji o adaptivním. Souhlasím, že se s ním skvěle manévruje (zvlášť pro mě, kdy teď jezdám 4.85m dlouhým autem se špatným rejdem)

    Docela mě překvapuje, že jsi nevolil lepší světla, když je pro tebe priorita bezpečnost. Já naopak do nich hodlám investovat (vč. natáčení do zatáček a dynamického stmívání). Za tmy člověk jezdí více méně celou zimu. S tou cenou opravy máš pravdu, ale to lze řešit rozšířenou zárukou resp. pojistkou při nehodě.

    Nevyplatll se ti vzít highline? Je jen o cca 30.000kč (1.100E) dražší, ale má již adaptivní tempomat, radio s bluetooth, litá kol atp.

    Povzdechnutí nad neobjednáním auta s AT už čtu po několikáté, tak snad příště. Já chci primárně MPV v benzínu v AT s moderními technologiemi a tak opravdu zbývá jen Touran, C4 Grand picaso a BMW 2 Grant active tourer. Asi tě taky nic lepšího jak touran nenapadně víď? BMW je dražší s C4 sice lehce větší a lehce levnější, ale to o ovládání přístrojů uprostřed dotykově...bez komentáře.
  • « 00 Reagovat !

    foto Pandy

    Pandy 25.08.16  12:33

    « Re: Sportsvan versus Touran

    Ďakujem za reakciu.
    To porovnanie Sportsvanu a Fabie Combi som upravil v článku. Presnejšie som rozpísal čo som mal na mysli. Uznávam, že v mojej recenzii môže byť niečo, čo by bolo treba lepšie vysvetliť.
  • « 00 Reagovat !

    foto Pandy

    Pandy 25.08.16  11:08

    « Re: spotreba

    Ďakujem za prianie aj radu.
    Áno je pravda, že si musím zvyknúť na ten motor a odvyknúť si od rovnakého štýlu jazdenia aký som mal s Fabiou Combi (myslím na rovnakej trase kde a ako som radil rýchlosť pri Fabii, neplatí pri Touranovi ale zvádza ma to a niekedy podtočím motor ale len na kratúčko).
    Snažím sa držať odporúčania radenia vždy. Po skúsenostiach sa mi vidí, že nikdy neodporúča zaradiť vyšší stupeň skôr ako je motor v optimálnych otáčkach a pradie prirodzene.
    Pred kúpou som mal skúšobnú jazdu na Tourane 1.6 TDI. Auto mi odporúčalo zaradiť 5 stupeň, tak som to spravil ale zvuk motora bol neprirodzený, trochu to dunelo, tak som radšej vrátil nižší stupeň a zaradil 5 neskôr pri vyšších otáčkach. To isté aj pri 6-tke. Obával som sa (aj po napísaných skúsenostiach niektorých diskutérov), že to môže robiť aj 1.4 TSI. Našťastie, ako som spomínal vyššie, z 1.4 TSI takú skúsenosť a pocit nemám.

    Ale áno, súhlasím, radšej nepodtáčať motor. A tá spotreba ... no uvidíme do budúcnosti. Najvýraznejšie sa šetrí pri plynulej, predvídavej jazde (križovatky a pod. a z kopca so zaradeným stupňom bez plynu (tam stačí pri 70 km/h aj 200 m úsek a klesne o 0,2 l/100km). Palubný počítač mi ukazuje o 0,5 l nižšiu priemernú spotrebu ako je vypočítaná na spritmonitor.de, kde je počítaná podľa natankovania nádrže.

    Trochu ma tá DSG mrzí, ale už to nezmením. 2200€ tiež nie je pre mňa nezanedbateľná úspora. Myslím, že aj tak je to pre rodinu skvelé auto.
  • 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 25.08.16  08:00

    « spotreba

    Spotrebu máš parádnu. Len ten motor veľmi nepodtáčaj, môže sa ti to vypomstiť. S takým štýlom jazdenia ako popisuješ, že máš, si mohol ísť kľudne do toho DSG. To by vydržalo a jeho komfort by si si ozaj užil.
    Niesom si istý, či ročný nájazd 10000km by bol pre mňa dôvodom na kúpu auta, asi by som to nechal na MHD a taxíky. Ale prečo nie, za prachy aj dom v Pahe ako sa vraví.
    Prajem veľa šťastných km.
  • 01 Reagovat !

    foto orson66

    orson66 01.11.16  17:40

    « HALOGENY

    NO TO ŽE SI NEDAL DSG DOVEDU JEŠTĚ POCHOPIT (JÁ MAM DSG VE DVOU AUTECH A BEZ PROBLÉMU,NAVÍC ZÁRUKA 5LET/150000) NICMÉNĚ ŽE DO NOVÉHO AUTA DÁT DNES HALOGENY TAK TOMU SE ŘÍKA ŠETŘENÍ NA NESPRÁVNÉM MÍSTĚ,NENÍ TO O PARÁDĚ ALE BEZPEČNOSTI! ASI NEJEL S AUTEM CO JE MA PROTOŽE BYS NEMOHL MÍT UŽ NIKDY HALOGENY. :no:
  • « 01 Reagovat !

    foto baryton

    baryton 29.10.16  22:38

    « Re: Zkušenost s Piano Black?

    Mi se naopak dekor palubní desky piano black moc líbí a dodává autu eleganci. Kdybych konfiguroval znovu, přidal bych led světla. Dsg bych nebral, protože v tom autě by z pohledu řidiče byla velká nuda. Jezdím často s tempomatem a to jediné co řeším je řazení. Naopak doporučuji přikoupit mirrorlink včetně Android auto - super online navigace od Google, včetně hlasového ovládání. 1000 km měsíčně s navigací odpovídá datovému tarifu 200 MB, což je standard k k neomezenému volání od O2, který mám. Zkoušel jsem i Sygic Car Navigation (jediná navigace pro Mirrorlink, telefon přilepený k čelnímu sklu jsem zavrhl), ale zatím se mi nechce platit 60 euro (po slevě). Možná až pojedu mimo ČR, tak ji koupím. Touran (podle mě) nemá ve své třídě konkurenci!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…