Sportsvan versus Touran
Především blahopřeji k suprovému autu jehož přepravní kapacita je opravdu famózní. Podle mě sis vybral i nejlepší možný motor. Těch 110 Kw a 250 Nm je s přehledem dostačující i při plném zatížení. Opravdu mě taky zaráží ta neuvěřitelně nízká spotřeba u tak relativně velkého auta. Mám ve sportsvanovi taky 1,4 TSi ale jen 92 Kw a při normální jízdě to mám tak kolem 6 l. Na ten rádce řazení už vůbec nekoukám, ten prostě radí motor nesmyslně podtáčet. Pak se motor jen zanáší karbonem a zbytečně se namáhají ložiska a setrvačník. Osobně pod 1800 ot/min nejdu nikdy. Optimum je mezi 2-3000 ot. při klidné jízdě. občas to protáhnu i na 5000 ot abych vyhnal pavouky. Co mě ale zaráží tak jak v recenzi srovnáváš vnitřní prostor sportsvana a fábie kombi. Nezlob se ale to je naprosto nesrovnatelné. Ve sportsvanovi si vzadu klidně přehodím nohu přes nohu jako v superbu, zatímco ve Fábce se vzadu cítím jak sardinka v konzervě. A mimochodem Touran i Sportsvan jsou postavené na prodlouženém podvozku Golfa. A navzájem se liší zejména podstatně větším kufrem. Kabina je skoro stejná co do šířky výšky i délky. Jen Touran má 3 samostatné sedačky.